Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ ES-TS mindenféle

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    MZ ES-TS mindenféle

    Sziasztok!

    Remélem vannak köztünk szakértők, akik képben vannak az MZ márkában...

    Az lenne a kérdésem, hogy ha én veszek egy Trophy-t vagy egy TS-t akkor milyen mértékben csereszabatosak az alkatrészeik (akár az ETZ-vel), milyen az alkatrészellátás stb.? Lehet-e 125ösöből egyszerűen 150es, hengerszett cserével vagy esetleg a főtengely meg egyebek is cserére lesznek ítélve? ETZ cuccokat mennyire lehet belerakni? Lehet-e elektronikus a gyújtás? Olcsóba kijövök-e?

    Üdv és köszönöm előre is
    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

    #2
    Na nekem volt dolgom mindkettő sárkányal. A Ts és a Trophy között a különbség az első villában keresendő és a tankban és a kormány és kezelőszerveiben, meg a hátsó sárvédő végében, ami különálló darab, a hátsó lámpával . A többi alkatrésze egyezik a két motornak. A kipufogóval vigyázz, mert lehet újat kapni, ami ETZ-é de az nem olyan szögben van megtörve mint a gyári,kicsit endurrósabban áll rajta. A 150-es henger bárminemű átalakitás nélkül simán felmegy, sőt a 125-ös hengert fel lehet fúrni 150 re mert a kettő csak a furatban különbözik(a 125-ösnek jó vastag falú a perselye) főtengelyt nem kell cserélni, viszont hengerfejet, szívócsövet,karbi fúvókát igen.Az alkatrészellátás elég jó,legalábbis ahova én járok, szinte mindent lehet kapni, csapszeg, felső tűgörgö, gyűrűk, dugó egyezik a kis ETZ vel.(hőkioldó tekercset vegyél egy marékkal )Az tuti, hogy olcsó lessz, de ne számíts arra hogy visszakapod a pénzed én 15000 ért vettem működöképes TS-t papírokkal, 5000 volt a hengerfúrás, 6000 a kipufogó a festék rá vagy 3000.A hőkioldó tekercs darabja 650 ft(abból kellett vagy 5,érdekes módon jó töltéssel nagyobb fordulaton mindíg túltöltött, és ezt a hőkioldó bánta,és hiába cseréltem másik mechanikus fesszabályzót)45 ezerért vitték el vagy 3 hónapja(elég hosszú idő után,amúgy volt 30 ra is hírdetve).
    Elektronikus gyújtás? háát az a kérdés, hogy hogy akarod megcsinálni.Ha saját hall jeladós vagy infrás gyujtás csinálsz az jó, viszont hogyha az ETZ elektromos gyújtását akarod feltenni, ahhoz kell egy kis gépmunka. Nekem hagyományos megszakítós volt, és azzal soha nem volt bajom.

    --- Ez még eszembe jutott: ---

    Jah és ha 150-es hengert használsz 125-ös hengerfejjel akkor nagyon virgonc lessz a gépállat
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2011 jan. 22, 21:26.
    barna és stalker kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      És van (röpsúlyos( előgyújtásszabályzó vagy anélkül sem töri le berúgáskor az ember lábát (gondolom nem egy IZS féle keménylegény a szerkezet...)? Elektronikus fesszabom van is itthon hibátlan asszem kettő is... ETZ hengert és fejet használhatok? Tuti h nem lesz baja 150esítés után a főtengelynek meg ezeknek?

      Köszönöm mégegyszer az infókat. Ha esetleg tudsz olcsó papíros ES-t amit nem kell fényezni, arra vevő vagyok lehet;-)

      --- Ez még eszembe jutott: ---

      Esetleg nem megy bele az etz 5sebis váltója? ezeken milyen karbi volt? a 24es hengersuberes bvf?
      Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

      Komment


        #4
        A karbi az bvf 24 vagy 26 os pontosan most nem emlékszem(lehet a 150-esnél van a 2...az ETZ henger nem megy rá máshol vannak a tőcsavarok, ha jól emlékszem. Hengerfejet meg felesleges magában. Mert az ETZ nyitott vázas a TS-ES meg bölcső.(az ETZ nél a hengerfejen van az egyik rögzítési pont, meg szerintem nem fér el, a tank alatt a TS-ES váz lefelé hajlik...Biztos, hogy nem lessz baja nekem is úgy volt...A nagy ES nek van csak előgyujtás szabályzója.A váltót nem próbáltam...szerintem nem fér bele. Hát végülis tudok 2 ESt együtt, egyik munkatársamnál. Jövő hétre megkérdem neked ha érdekel.

        --- Ez még eszembe jutott: ---

        A főtengelye a 125-150 ts/es nek ugyanaz de figyelj, mert a 175 -ös es már a 250-essel rokon.(blokkszinten)

        --- Ez még eszembe jutott: ---

        tennék fel ts-es robbantott ábrát csak valamiért nem sikeredik...
        stalker kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #5
          Köszi ismételten:-) Szeretek ilyen végleges átalakítás mentes tuningba belefolyni, főleg ha még bajt sem okoz.... mondjuk a 152ös hengerfeje ha különbözik a 150estől, kisebb égéstere van netán akkor az már okozhat bajt nem, ha fennhagyjuk a 25ös fejet az 50es hengeren(tehát célszerű szettben cserélni v nem kell)???

          A szívócső alatt a toldalékot érted, ami a bilincses karbit talpassá konvertálja nem?

          Azt megköszönöm, ha megkérdezed a motorokat(meg h csere nem érdekli-e). Csak papíros érdekel, tehát bejegyzett tulajtól veszek csak motort... Elég baj nekem a dkw is már;-)

          Üdv
          Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

          Komment


            #6
            A szívócső alatt igen, azt értem ami a talpassá alakítja a karbit 2 féle van 125 és 150 hez. a 125-ös égéstere jóval kissebb a 150-étől. sokat jelent erőben, viszont meg kell nézni, mert csak a gyári dugóval megy fel 150-es hengerre a 125-ös hengerfej nekem úgy volt nem volt belőle gond(meg kell nézni, hogy elfér -e a dugó ive a hengerfejben, és vastagabb hengerfejtömítés kell).Az ESeknek én úgy tudom, papírjai megvannak és a tulaj elérhető. Az egyikbe mintha nagyon kevés kilométer lenne ha jól emlékszem.

            --- Ez még eszembe jutott: ---

            Mz TS 125: Mz TS 125 robbantott ábra - Letöltések - Veterán fórum
            Mz ES 150: Mz ES 150 robbantott ábra - Letöltések - Veterán fórum
            na sikeredett
            soveny és stalker kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              Köszönöm előre is, a festés is fontos, mert a dkwnál az egy vagyon volt, az izsnél se kevés és én az est használni szeretném nem buherálni éjjel nappal, meg elég már az anyagi csőd motorokból;-) Ha érdeklik a tulajt dkw vagy izs alkatrészek, mobilteló számítógép bármilyen csere én abban is benne vagyok, csak minél kevesebb pénzből kell nekem ezt kihozni a családi béke érdekében...

              Egyszóval jobb, ha hengerfejestül cserélem majd a hengert...

              --- Ez még eszembe jutott: ---

              Ha keletnémet motoros vagy ajánlom a következőket:

              mz-es.de Betriebsanleitung Bedienungsanleitung Ersatzteile Ersatzteilliste Reparaturanleitung Schaltplan f

              http://ostmotorrad.de/


              Nem Karasz Péter az ismerősöd??? Hirdeti az mz arzenálját 37ért, de papírok nincsenek.


              Üdv
              Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2011 jan. 22, 17:01.
              Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

              Komment


                #8
                Nem nem azok papír nélküliek. Ennek a kettőnek van papírja...(utoljára vagy 3 hónapja mondta, hogy még megvan neki,akkor kérdeztem erről, én a ts em akartam elcserélni vele az egyik Trophyra)
                Hát ha nem akarsz vele sokat foglalkozni, jobb ha együtt cseréled a hengert a hengerfejjel...a kisipari dugó képes kilukadni attól a kompressziótól

                --- Ez még eszembe jutott: ---

                Nekem csak ez az 1 Tsuzli Mzm volt...Etz re sohase vágytam,és így egymás közt a CZt többe nézem ugyanez a kategória 125/175 ccm
                stalker kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  Ja jó... a papír az fontos, ezt most a dkwnál vettem észre, meg hát szabályok csak egyre szigorodnak, enyhíteni nem akar senki sem, leáldozott a papírmentes gépeknek szerintem, habár ki tudja... háború előttiekhez sosem járt eus rendszám;-) aztán vkinek összejön, remélem egy év múlva nekem is, habár nem fogok vele bevásárlásba szaladgálni

                  kb ilyen most, de méginkább darabokban van, csak sok alkatrész lett véve már aazóta, de ígyse mutat most, a rendszámbeütést drótkoronggal kellett kiszabadítani a fesés alól, váz cserés, mivel feltehetőleg w wh besorozta, csak ezt nem bírt a civil kormányszorítós váz...(250es gép mit keresett a seregben????-jó kérdés csak feltevés amit leírtam...)

                  wsievers kedvelte ezt.
                  Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                  Komment


                    #10
                    Mit keresett az DKW RT 125W ha már itt járunk... nem lettem volna olyan katona helyében aki futármotornak ezt a szteroidos biciglit kapta
                    Titus kedvelte ezt.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #11
                      Hát igen, az sem lehetett egy életbiztosítást, de azt legalább a Wehrmachtnak szánták, ez meg mindig civil volt...
                      Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                      Komment


                        #12
                        250 es gép elég sok volt ha jól emlékszem, sőt még kisebbek is...200 asok KM200, bár az lehet hogy szintén bevonultatott motor volt
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #13
                          Ez tuti az volt, meg oldalkocsiztak is vele, központi szekrényváz merev képződmény, de ezt már nem tűrhette...

                          Jó hogy az elsővilla és a vázháromszög jó legalább, különben még gyűjthetnék évekig...
                          Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                          Komment


                            #14
                            Gratulálok hozzá szép motor ^^
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #15
                              Látom te is bajlódsz a papírokkal... nincs ismerősöd aki le tud nyomoztatni rendszám miegymás alapján?

                              Köszönöm a dícséretet, Most ennyire sincs egyben a vázbajok miatt, kormánycsapágy is gázos, de abból van zsírúj szerencsére, vázzal nem játszok, meg felfüggesztéssel...
                              Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X