Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Gyújtógyertya

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    Köszönöm,így érthető.

    Komment


      #77
      mert perselyezve van a hengerfej menete, és így van síkban a gyertya
      Aki nem tud eredeti hosszban perselyezni:ne nyúljon hozzá!!!!
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #78
        Bocs nem figyeltem , de visszaolvatam és ött se láttam ----de milyen motor ez ?

        Komment


          #79
          Ez a gyertya cak-pak 50 km-t futott. Pár hete raktam bele az mz-be. Szerintetek mi okoz ilyet?

          Milyen olajat használsz?

          Komment


            #80
            Aki nem tud eredeti hosszban perselyezni:ne nyúljon hozzá!!!
            Bocs, eltértünk a tárgytól... 20 éve van így ez a hengerfej. A motor eredeti hengerfeje. Nem fogom azért lecserélni, mert valakinek nem tetszik az a persely. Meg újat se rakatok bele addig, amíg ez ki nem tekeredik...

            Komment


              #81
              Ezt kizárnám. Inkább többet kap, mint kevesebbet.
              Belátom MZ-nek sok a 20-25-ös keverék.
              Akkor is sok a levegőarány:én lángvágókeveréknek nevezem,valahonnan falsot-kap és szerintem nem is jár egyenletesen emiatt.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #82
                Milyen olajat használsz?
                Dolmar 2T. - lehet, hogy ez lesz a bűnös. (?)

                - - - Updated - - -

                Akkor is sok a levegőarány:én lángvágókeveréknek nevezem,valahonnan falsot-kap és szerintem nem is jár egyenletesen emiatt.
                Nagyon szépen egyenletesen jár a motor Abszolút rángatásmentesen lehet vele lassan menni.
                (Mondjuk szívesen elvinném egy karburátorszakihoz, aki segít még finomítani a beállítását.)
                Azért se gondolom, hogy kevés benzint kapna, mert az mz ebben az esetben rendesen kopogna. Ez meg bizonyos helyzetekben inkább hajlamos traktorozásra. (kis fordulat, fél gáz felett)

                - - - Updated - - -

                Kivettem azt a gyertyát, amit tegnap szereltem bele a szétégett marelli után. NGK BP8ES. Minden beállítás, és egyéb változatlan. 50 km laza 80 km/h környékén, majd 50-60 km töty-töty a felvonuláson, majd 80-90 km laza 80 környéke hazáig. Annyi különbség talán, hogy hazafelé az utolsó 30 km-re tankoltam bele ugyanúgy mol-os benzint, csak egy másik kúton.
                Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 jún. 14, 04:34.

                Komment


                  #83
                  MI? Megolvadt az acél!!
                  Én azt a "kupacot" sima elszenesedett lerakódásnak láttam a kép alapján - amit a gesszti által leírt 10 km-es 50-60 km/h-s tempójú "tötty-tötty" simán okozhatott.

                  Dolmar 2T. - lehet, hogy ez lesz a bűnös. (?)
                  Nem hangzik valami túl bizalomgerjesztően, viszont az NGK gyertyaképe is gondolom ugyanezzel az olajjal adódott. Viszont ott a felvonulósdit követte a "80-90 km laza 80 környéke hazáig", ami sokkal közelebb van a normális felhasználáshoz.

                  Valahol olvastam, hogy a gyertyaképet normális üzemi körülmények után célszerű vizsgálni. A felvonulós lassú tempó, hosszabb alapjáratos használat, folyamatos "hegynek felfelé" menet vagy hasonlók után fals információt adhat szegény gyújtógyertya.

                  Van ez az oldal:

                  http://www.sparkplug-crossreference..../marelli/CW7LP

                  Amely szerint a Marelli gyertyád (mármint a típusszám, amit St.Z. fórumtársunk írt le) az NGK BP6ES-nek felel meg. Ami egy relatíve meleg gyertya, tehát alacsonyabb terhelésnél is hamarabb el kellene érnie a megfelelő hőfokot. Én ragaszkodnék az álláspontomhoz, hogy csak az adott felhasználási mód, a "tötymörgés" lehetett a bűnös.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2015 jún. 14, 08:02.
                  There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                  Komment


                    #84
                    10 km-es 50-60 km/h-s tempójú „tötty-tötty”
                    Ha egy motorral nem lehet 10 km-t menni 50-60-al, ott helyben felgyújtom...

                    - - - Updated - - -

                    Én ragaszkodnék az álláspontomhoz, hogy csak az adott felhasználási mód, a „tötymörgés” lehetett a bűnös.
                    Normálisan működő motornál kizárt, hogy ekkora lerakódást okozzon. Max egy kicsit megfeketedik a gyertya tőle, de nem ég így rá. Ez nem olajos-kormos volt, hanem szétégett/ráégett valami.

                    - - - Updated - - -

                    Nem hangzik valami túl bizalomgerjesztően,
                    Makita márkakereskedőnél vettem ezt az olajat, ezt fogadják el garanciánál is az összes kétütemű motoros gép esetén. (vagy a makita, vagy a dolmar olajat, a kettő ugyanaz, csak más a címkéje)

                    Komment


                      #85
                      Ha a CW7LP jelzésű a gyertyád,akkor a Bosch skála szerint 225-ös hőértékű. Miért hosszú menetű gyertyát használsz ?
                      Nekem is az van benne, de ilyen melegben nagyobb hőértékűre cserélem.

                      - - - Updated - - -

                      Ja, és a Marelli is variált a jelzéseivel. Jó ideig a Bosch skálát használták, azután lett sajátjuk, ahol a 6-os 200-225-ös hőérték, a 7-es az 240-es hőérték, a 8-as 260, stb... Nekem 240-es a hetesem.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: taluga; 2015 jún. 14, 09:57.

                      Komment


                        #86
                        a Marelli is variált a jelzéseivel
                        Meg a többi is. Egyik a hőelvonó képesség szerint számoz, a másik a hőtűrő képesség szerint. Aztán néha változtatnak, és fordítva. Paraszt meg igazodjon ki, hogy melyik milyen...

                        Komment


                          #87
                          Paraszt meg igazodjon ki, hogy melyik milyen...
                          Na ja... Meg süsse mag a motorját is...

                          Komment


                            #88
                            Ha egy motorral nem lehet 10 km-t menni 50-60-al, ott helyben felgyújtom...
                            Hogyne lehetne, csak szerintem alacsony volt a fordulatszám.
                            Ha magamból indulok ki, csoportban vagy lakott területen én sem szeretem ha üvölt a kétütemű, hamarabb felkapcsolok és később vissza.

                            Egyébként csak a gyertyád volt csúnya, de a motor nem állt meg miatta - jól gondolom?
                            Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2015 jún. 14, 10:53.
                            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                            Komment


                              #89
                              csak a gyertyád volt csúnya, de a motor nem állt meg miatta - jól gondolom?
                              Megállt a motor, mint a szög... Ha nem állt volna meg, miért vettem volna ki a gyertyát?
                              Nem volt alacsony a fordulatszám, de különben is. Ha alapjáraton ketyeg 2 órát, akkor se szabad neki így kinézni.

                              Komment


                                #90
                                Én nem tennék ilyen-olyan láncfűrészbe és hasonló ketyerákba való olajat 2 ütemű motorkerékpár üzemanyagába. Azok nagy fordulatú gépek melyekben elég az olaj. Én személy szerint nem vagyok meggyőződve / tapasztalatom szerint /, hogy ezekbe a nem mai technikát képviselő gépekben nem elegendő a félszintetikus olaj. Nekem a Cz-m miután váltottam a teljes szint. -ről egész másként viselkedett a motor minden állítgatás nélkül. Mindíg mondogatjuk mennyivel korszerűbbek a mai olajok, bizonyára így is van akkor miért kell a csúcs mikor nem élvezzük az előnyét mert ezekkel a gépekkel nem lehet és nincs is rá szükségük. Ezek igénylik a benzint minél többet ha menni akarunk velük és a több benzin több olajat is tartalmaz ez az igényük. Ki spórol később / nem is soká / kifizeti javításra a sokszoros összeget.Még egy lehet ez csak az én elméletem ezek a gépek ólmozott üza.-ra lettek tervezve én a mai napig teszem is bele, tömít és ken az én gondolatom szerint.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X