Abba jobb a szintetikus olaj,
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Gyújtógyertya
Collapse
X
-
- 3 likes
-
Nekem a Cz-m miután váltottam a teljes szint. -ről egész másként viselkedett a motor
Azt azért ne feledd, hogy a CZ nem egy fordulatszám mágus....az MZ azonban pörgősebb egy kevéskével. Abba jobb a szintetikus olaj, míg a mienkbe -már- nem...(szerintem)
A kis Simsonom (S51) Repsol-lal megy (előtte próbáltam ásványival és félszint.-tel is) nem füstöl fele annyira sem, a kipuffom nem áll az olajban és megy is vele rendesen.
Ja, azért írom ezt,mert mindkettő az NDK szülöttje, mármint a Simson és az MZ is.
- 2 likes
Leave a comment:
-
Feltéve, hogy minden oké
Amire végül is jutottunk, hogy alacsony volt a gyertya hőértéke, mint kellett volna. (itt a hőérték alatt a hőelvonó képességet értem, ahogy pl. az isolator is jelölt régen)
A másik gyanús dolog, amire akadtam, hogy 22 fok helyett 18-19 környéki volt csak az előgyújtásom. Hm. Vagy elnéztem, mikor ráraktam a megszakítót, vagy elfogyott. (a hézag ugyanakkora, mint mikor összeraktam...)
- 2 likes
Leave a comment:
-
Ha nem állt volna meg, miért vettem volna ki a gyertyát?
Ha alapjáraton ketyeg 2 órát, akkor se szabad neki így kinézni.
- 2 likes
Leave a comment:
-
ezekbe a nem mai technikát képviselő gépekben nem elegendő a félszintetikus olaj
Ez az olaj az mz-ben is elég. Csöröge száraz a kipufogó.Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 jún. 14, 14:13.
Leave a comment:
-
Én nem tennék ilyen-olyan láncfűrészbe és hasonló ketyerákba való olajat 2 ütemű motorkerékpár üzemanyagába. Azok nagy fordulatú gépek melyekben elég az olaj. Én személy szerint nem vagyok meggyőződve / tapasztalatom szerint /, hogy ezekbe a nem mai technikát képviselő gépekben nem elegendő a félszintetikus olaj. Nekem a Cz-m miután váltottam a teljes szint. -ről egész másként viselkedett a motor minden állítgatás nélkül. Mindíg mondogatjuk mennyivel korszerűbbek a mai olajok, bizonyára így is van akkor miért kell a csúcs mikor nem élvezzük az előnyét mert ezekkel a gépekkel nem lehet és nincs is rá szükségük. Ezek igénylik a benzint minél többet ha menni akarunk velük és a több benzin több olajat is tartalmaz ez az igényük. Ki spórol később / nem is soká / kifizeti javításra a sokszoros összeget.Még egy lehet ez csak az én elméletem ezek a gépek ólmozott üza.-ra lettek tervezve én a mai napig teszem is bele, tömít és ken az én gondolatom szerint.
- 3 likes
Leave a comment:
-
csak a gyertyád volt csúnya, de a motor nem állt meg miatta - jól gondolom?
Nem volt alacsony a fordulatszám, de különben is. Ha alapjáraton ketyeg 2 órát, akkor se szabad neki így kinézni.
- 1 like
Leave a comment:
-
Ha egy motorral nem lehet 10 km-t menni 50-60-al, ott helyben felgyújtom...
Ha magamból indulok ki, csoportban vagy lakott területen én sem szeretem ha üvölt a kétütemű, hamarabb felkapcsolok és később vissza.
Egyébként csak a gyertyád volt csúnya, de a motor nem állt meg miatta - jól gondolom?Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2015 jún. 14, 10:53.
- 1 like
Leave a comment:
-
Paraszt meg igazodjon ki, hogy melyik milyen...
Leave a comment:
-
a Marelli is variált a jelzéseivel
- 3 likes
Leave a comment:
-
Ha a CW7LP jelzésű a gyertyád,akkor a Bosch skála szerint 225-ös hőértékű. Miért hosszú menetű gyertyát használsz ?
- - - Updated - - -
Ja, és a Marelli is variált a jelzéseivel. Jó ideig a Bosch skálát használták, azután lett sajátjuk, ahol a 6-os 200-225-ös hőérték, a 7-es az 240-es hőérték, a 8-as 260, stb... Nekem 240-es a hetesem.Utoljára szerkesztve a következő által: taluga; 2015 jún. 14, 09:57.
- 1 like
Leave a comment:
-
10 km-es 50-60 km/h-s tempójú „tötty-tötty”
- - - Updated - - -
Én ragaszkodnék az álláspontomhoz, hogy csak az adott felhasználási mód, a „tötymörgés” lehetett a bűnös.
- - - Updated - - -
Nem hangzik valami túl bizalomgerjesztően,
Leave a comment:
-
MI? Megolvadt az acél!!
Dolmar 2T. - lehet, hogy ez lesz a bűnös. (?)
Valahol olvastam, hogy a gyertyaképet normális üzemi körülmények után célszerű vizsgálni. A felvonulós lassú tempó, hosszabb alapjáratos használat, folyamatos "hegynek felfelé" menet vagy hasonlók után fals információt adhat szegény gyújtógyertya.
Van ez az oldal:
http://www.sparkplug-crossreference..../marelli/CW7LP
Amely szerint a Marelli gyertyád (mármint a típusszám, amit St.Z. fórumtársunk írt le) az NGK BP6ES-nek felel meg. Ami egy relatíve meleg gyertya, tehát alacsonyabb terhelésnél is hamarabb el kellene érnie a megfelelő hőfokot. Én ragaszkodnék az álláspontomhoz, hogy csak az adott felhasználási mód, a "tötymörgés" lehetett a bűnös.Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2015 jún. 14, 08:02.
- 4 likes
Leave a comment:
-
Milyen olajat használsz?
- - - Updated - - -
Akkor is sok a levegőarány:én lángvágókeveréknek nevezem,valahonnan falsot-kap és szerintem nem is jár egyenletesen emiatt.
(Mondjuk szívesen elvinném egy karburátorszakihoz, aki segít még finomítani a beállítását.)
Azért se gondolom, hogy kevés benzint kapna, mert az mz ebben az esetben rendesen kopogna. Ez meg bizonyos helyzetekben inkább hajlamos traktorozásra. (kis fordulat, fél gáz felett)
- - - Updated - - -
Kivettem azt a gyertyát, amit tegnap szereltem bele a szétégett marelli után. NGK BP8ES. Minden beállítás, és egyéb változatlan. 50 km laza 80 km/h környékén, majd 50-60 km töty-töty a felvonuláson, majd 80-90 km laza 80 környéke hazáig. Annyi különbség talán, hogy hazafelé az utolsó 30 km-re tankoltam bele ugyanúgy mol-os benzint, csak egy másik kúton.Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 jún. 14, 04:34.
- 2 likes
Leave a comment:
-
Ezt kizárnám. Inkább többet kap, mint kevesebbet.
Akkor is sok a levegőarány:én lángvágókeveréknek nevezem,valahonnan falsot-kap és szerintem nem is jár egyenletesen emiatt.
Leave a comment:
Leave a comment: