Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Gyújtógyertya

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • sinter
    replied
    Az Isolatorral kapcsolatban nekem az a tapasztalatom hogy annak, amit manapság lehet kapni semmi köze a régihez.
    Anno a Simsonba el sem tudtam volna képzelni más fajta gyertyát. Ugyanúgy a Trabantba, Wartburgba sem.
    Manapság már sajnos teljesen megbízhatatlan az Isolator.
    Inkább veszek bele én is Brisket vagy NGK-t, azokkal semmi gond.

    Leave a comment:


  • dongos78
    replied
    Az Isolatort ne is említsétek...
    Az ES-embe vettem egyet, mert -gondoltam- jó öreg, bevált márka! Összesen kb. 15 percet ment vele a motor, majd tönkrement. Most én is Brisket vettem. Anno a 250-es ETZ-ben az vált be.
    Szerintem a sűrítési arányt nem befolyásolja a kicsivel hosszabb elektróda, viszont kisebb eséllyel húz a szikra az oldalfalhoz. Ha pedig a gyertyakép szép, akkor nem lehet baj, nem szabad semmit odébb állítani.

    Leave a comment:


  • taluga
    replied
    Köszönöm!
    Nekem is úgy tűnik, hogy jobb a nyújtott elektródás, csak hát a fránya kétségek mindig...

    Leave a comment:


  • dott
    replied
    Hello! Nekem épp most van benne N15YC, mert bejáratós még.
    Nagyon meg vagyok vele elégedve! Az a gyertya ami előtte volt Isolator elég hitványul muzsikált.
    Nekem bejött, s szépen barnára is ég a gyertya használat közben.
    Semmi variálás nem történt a motoron, előtte is használtam ilyen gyertyát Simsonba például, s nem tett kárt benne.

    Leave a comment:


  • taluga
    started a topic Gyújtógyertya

    Gyújtógyertya

    Sziasztok!
    Nem találtam eddig a fórumon hasonló kérdésre válaszokat, csak olyat, ahol a hőértékről volt szó (bár ez lehet, csak az én figyelmetlenségem), ezért indítok róla témát és kérem hozzáértő segítségeteket.

    Mi történik, ha ugyan olyan hőértékű, de nyújtott elektródás gyertyát használok a motorban?
    A dugattyúba nem ér bele, a gyertyakép tökéletes és még talán jobban is megy. Eddig NGK B8HS-T és Brisk N14C-t HASZNÁLTAM A 250-ES TS-be (A Brisk sokkal jobb volt) és most Brisk N14YC-t vettem hozzá. Régebben is volt benne ennek a gyártónak nyújtott elektródása, mert hideg időben az N15YC-t használtam, azzal jobban indult és egyenletesebben járt ilyen körülmények között az alacsonyabb hőérték miatt.
    Azért próbáltam ki a nyújtott elektródást, mert paraszti logikám szerint, az jobban bele lóg az égéstérbe, tehát megbízhatóbban gyújtja a keveréket, az öntisztulás is jobb lehet a robbanás közepén, talán az égés is tökéletesebb, stb.

    -Viszont gondolom a keverék hűtő hatása is jobban érvényesül így változhat a hőérték?
    -A kompresszió viszonyok is változnak a túlnyúlással (szintén csak gondolom).
    -Tehet ez kárt hosszú távon a motorban, okozhat problémákat?
    -Kell hozzá esetleg variálni a gyújtási időponton, vagy a karburátoron?

    Nagyjából ezek a kérdéseim lennének.
    Utoljára szerkesztve a következő által: taluga; 2013 ápr. 16, 18:43.
Ugrás az oldal tetejére
Working...
X