Az Isolatorral kapcsolatban nekem az a tapasztalatom hogy annak, amit manapság lehet kapni semmi köze a régihez.
Anno a Simsonba el sem tudtam volna képzelni más fajta gyertyát. Ugyanúgy a Trabantba, Wartburgba sem.
Manapság már sajnos teljesen megbízhatatlan az Isolator.
Inkább veszek bele én is Brisket vagy NGK-t, azokkal semmi gond.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Gyújtógyertya
Collapse
X
-
Az Isolatort ne is említsétek...
Az ES-embe vettem egyet, mert -gondoltam- jó öreg, bevált márka! Összesen kb. 15 percet ment vele a motor, majd tönkrement. Most én is Brisket vettem. Anno a 250-es ETZ-ben az vált be.
Szerintem a sűrítési arányt nem befolyásolja a kicsivel hosszabb elektróda, viszont kisebb eséllyel húz a szikra az oldalfalhoz. Ha pedig a gyertyakép szép, akkor nem lehet baj, nem szabad semmit odébb állítani.
- 1 like
Leave a comment:
-
Köszönöm!
Nekem is úgy tűnik, hogy jobb a nyújtott elektródás, csak hát a fránya kétségek mindig...
Leave a comment:
-
Hello! Nekem épp most van benne N15YC, mert bejáratós még.
Nagyon meg vagyok vele elégedve! Az a gyertya ami előtte volt Isolator elég hitványul muzsikált.
Nekem bejött, s szépen barnára is ég a gyertya használat közben.
Semmi variálás nem történt a motoron, előtte is használtam ilyen gyertyát Simsonba például, s nem tett kárt benne.
- 1 like
Leave a comment:
-
Gyújtógyertya
Sziasztok!
Nem találtam eddig a fórumon hasonló kérdésre válaszokat, csak olyat, ahol a hőértékről volt szó (bár ez lehet, csak az én figyelmetlenségem), ezért indítok róla témát és kérem hozzáértő segítségeteket.
Mi történik, ha ugyan olyan hőértékű, de nyújtott elektródás gyertyát használok a motorban?
A dugattyúba nem ér bele, a gyertyakép tökéletes és még talán jobban is megy. Eddig NGK B8HS-T és Brisk N14C-t HASZNÁLTAM A 250-ES TS-be (A Brisk sokkal jobb volt) és most Brisk N14YC-t vettem hozzá. Régebben is volt benne ennek a gyártónak nyújtott elektródása, mert hideg időben az N15YC-t használtam, azzal jobban indult és egyenletesebben járt ilyen körülmények között az alacsonyabb hőérték miatt.
Azért próbáltam ki a nyújtott elektródást, mert paraszti logikám szerint, az jobban bele lóg az égéstérbe, tehát megbízhatóbban gyújtja a keveréket, az öntisztulás is jobb lehet a robbanás közepén, talán az égés is tökéletesebb, stb.
-Viszont gondolom a keverék hűtő hatása is jobban érvényesül így változhat a hőérték?
-A kompresszió viszonyok is változnak a túlnyúlással (szintén csak gondolom).
-Tehet ez kárt hosszú távon a motorban, okozhat problémákat?
-Kell hozzá esetleg variálni a gyújtási időponton, vagy a karburátoron?
Nagyjából ezek a kérdéseim lennének.Utoljára szerkesztve a következő által: taluga; 2013 ápr. 16, 18:43.
Leave a comment: