Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Gyújtógyertya

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • zsíráf
    replied
    sinter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    hogy kell felújítani egy gyertyát?
    Homokszórással újítják fel amelyik nem sérült vagy nincsenek teljesen elkopva az elektródák. Ez természetesen nem lesz olyan hosszú életű mint az új. Egyébként ennek más csomagolása is volt

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    Kedves taluga! Igaz már régebben is olvastam írásod de nem kapcsoltam,ha azok kötött a hosszúmenetes Marellik között lenne 250-270-es hőértékű az nagyon érdekelne engem. Ez a tipus tetszik a Cetkámnak , evvel nem hagy ki egy ütemet sem. Kedves zsiráf én még nem találkoztam felújított gyertyával,lehet,hogy külsőleg drótkorongozták de ,hogy felújították volna?.Persze vannak furcsaságok és én vagyok a tudatlan kételkedő!.
    Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2013 szept. 27, 17:53.

    Leave a comment:


  • sinter
    replied
    zsíráf eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    lehet kapni felújított Isolator gyergyát
    Azt hogy kell elképzelnem? Mármint hogy kell felújítani egy gyertyát?

    Leave a comment:


  • zsíráf
    replied
    A börzéken lehet kapni felújított Isolator gyergyát. Még NDK-s gyártmányok és anno szokás volt ezeket felújítani és tesztelés után ment visza a boltba. 400-500 Ft-ért árulják ami nem sok érte (NGK 700-800 Ft). Én vettem már és nincs rá panasz.

    Leave a comment:


  • wsievers
    replied
    Az új Isolatorok Romániában készülnek, így vannak vele problémák rendesen. Van amelyik dobozból kivétel után nem is működik. Meg a ráírt hőérték...köze nincs a valósághoz. Régen sokkal alacsonyabb hőértékű gyertyával jártam , mint mostanában, és nem melegedett túl, nem durrogott vele. Most Brisket használok, de ez se sokkal jobb. Nekem a Dnepr szokta kinyírkálni a gyertyákat rövid időn belül

    Leave a comment:


  • dongos78
    replied
    Emlékszem, gyerekkoromban egy gépműhely mellett kidobva, félig a földbe taposva találtam egy Magneti Marelli gyertyát, A felső elektródája teljesen el volt már vékonyodva, égve. Azért hazavittem, kipucoltam, kipróbáltam. A Rometem olyan szépen egyenletesen járt vele még sokáig!....
    A maiak közül már tényleg nem lehet bátran ajánlani semmit. Az isolatort ugyanúgy "megette" a motorom néhány perc alatt, mint a Brisk-et!

    Leave a comment:


  • taluga
    replied
    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nem tudtok egy megbízható régi Densót /250-270-es hőértékűt/?? mely még eredeti Japán.?
    Én sajnos nem, de a múltkor 10 másodperc alatt használtam el fél napra való hangulatot
    Az apám egyik ismerősének mezőgazdasági gép alkatrész üzletének raktárában turkáltam (csődbe ment műhelyek, cégraktárak készleteiből is sokat vásárol, így régi, de használatlan dolgai is vannak szép számmal (sajnos a legtöbb más kategóriájú járművekhez, mint a ami engem érdekel)), és megakadt a szemem egy dobozni új Marelli gyertyán! Rögtön rá is vetettem magam izgalmamban, de sajnos 2 kivételével mind hosszú menetes volt, az a kettő pedig túl kicsi hőértékű

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    Kicsit fel szeretném melegíteni a témát. Igaz negatívummal kell ,hogy kezdjem a Denso gyertyám is kukába végezte rövid idő után. Gyanakodtam már én is de órával le ellenőritem a gyújtást a megszakítópárt rendben találtam őket. Ha ezekkel lenne gond a gyakorlati teszt is mutatná én azt tartom fontosnak, mikor mint már írtam és azóta is az öreg Marellivel megy . Pedig a hőértéket is figyelembe szoktam venni a választáskor.Evvel bírja a forgatást is mert szegény gépem igen gyenge már és egyetlen módja a dinamikának ha forog rendesen!. Elég tanácstalan vagyok mert amit motoros boltban ajálta kipróbáltam őket pedig nem az ár szerint válogattunk és nem most találkoztunk mert vagy30 éve van boltja. Ami kicsit megnyugtat mivel nem most kezdtem csavarni a jobb oldali csutkát és szét néztem a régi dolgaim között még találtam egy tartalék gyertyát. Nem tudtok egy megbízható régi Densót /250-270-es hőértékűt/?? mely még eredeti Japán.?

    Leave a comment:


  • Attila62
    replied
    MZ TS250/1-esben bevált az NGK BP6HS tipusu gyertya. Bár a hőegyenérték táblázat alapján a hőértéke csak 225-ös de nem mutat semilyen túlmelegedésre utaló jelet. ( A motor 6 órás megbízhatósági versenyen is hibátlanul működött ezzel a típussal )

    Leave a comment:


  • pápi
    replied
    N14c való bele. Minek kisérleteztek nem belevaló gyertyával? Először is az új gyertyán be kell állítani a hézagot, mert gyárilag az előírtnál nagyobb a hézag. Sokan eldobják a gyertyát, pedig csak a hézagot kellene beállítani. Én most isolátorral több mint 10000 km-t mentem. Előtte is az volt, az viszont nem bírt csak 9000 km-t. Ha megfelelő a hőérték azt látod a gyertyán. Mz-be 225-240-es hőérték való. A nyújtott elektróda, meg hasonló nyalánkságok/többelektródás gyertya/ csak parasztvakítás. Nem ezekhez a motorokhoz találták ki.

    Leave a comment:


  • dongos78
    replied
    Úgy néz ki, már nem foglalhatok állást egyik márka mellett sem
    Múltkor a vadi új Isolator 5 perc járatás után megdöglött, erre tettem bele NGK-t.
    Azzal motoroztam kb.5 km-t, majd erőtlen lett a gép, fulladt, elkezdett rángatni, majd megállt. gyors szikrateszt... csattogott a szikra, csak nem az elektródák között... Hiába minden tisztítás, piszkálás, nem változott (igaz, mikor kiszedtem sem volt benne korom, vagy egyéb cucc)
    A garázs mélyéről kukáztam egy -korábban valamelyik gépből kidobott- isolatort, ezzel megint megy szépen.
    Csak kérdés hogy meddig??? Pedig nem "köpi be", a szine sem rossz (már amennyit 5km alatt tud szineződni egy gyertya).
    Mi a tapasztalatotok, van olyan, hogy a motor kinyírja a gyertyákat? Eddig még nem láttam ilyet és nem is nagyon tudom elképzelni.
    Kivénhedt gyertyatömeggyilkos lenne a Trophy-m?
    Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2013 jún. 17, 08:54.

    Leave a comment:


  • taluga
    replied
    oldali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szomszédom Jakabszálláson egy autósboltban vett Made in GDR Isolator gyertyákat 500Ft/db. Az ES 250-ese szereti, lehet, hogy eredeti.
    Szerencsés ember.........

    Leave a comment:


  • oldali
    replied
    Szomszédom Jakabszálláson egy autósboltban vett Made in GDR Isolator gyertyákat 500Ft/db. Az ES 250-ese szereti, lehet, hogy eredeti.

    Leave a comment:


  • taluga
    replied
    supermax eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    elég jól tudják utánozni a dobozokat is nehéz megkülönböztetni, így bárhol belefuthat az ember...
    Sajnos igazad van.
    Matrica, csomagolás és embléma gyártásban a világ élvonalába tartoznak

    Leave a comment:


  • supermax
    replied
    Nem tisztem egyik gyújtógyertya-gyártót sem védeni, de nagyon sok a kínai hamisítvány és sajnos elég jól tudják utánozni a dobozokat is nehéz megkülönböztetni, így bárhol belefuthat az ember.......

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X