Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Gyújtógyertya

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • taluga
    replied
    Lehet hülye kérdés, de nincs tapasztalatom ezzel kapcsolatban. Hozzám került (mert begyűjtöm, ha találok) megint négy bontatlan Magneti Marelli gyertya. Három CW7NP, amit ismerek, és használok, de van egy CW7NPR, ami abban különbözik csak, hogy zavarszűrős.
    Jó, nekem tök felesleges ez az extra, mert nem nagyon telefonálok, vagy hallgatok rádiót motorozás közben, de van valami más különbség is ezeknél a régi zavarszűrős gyertyáknál, ami miatt ne tegyem a motorba, mint az, hogy az elektromágneses tér gerjesztését gátolják, mert ugye az újabb gyertyák majd mind ilyenek. Ráadásul a gyertyapipára is tettek zavarszűrőt.
    Utoljára szerkesztve a következő által: taluga; 2015 máj. 10, 17:30.

    Leave a comment:


  • dongos78
    replied
    jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    majdnem összeért a 2 elektróda.
    Találkoztam hasonló jelenséggel: A belső elektróda szigetelése elszabadult, és felcsúszott a külsőhöz!
    Már meg nem mondom a gyertya márkáját. Jó nagy ívben repült, az biztos!

    Leave a comment:


  • jagdtigger
    replied
    Nem hinném hogy hozzáütődött volna a hengerfejhez, elég könnyen hozzáférhető helyen van... De mindenesetre odafigyelek majd rá.

    Leave a comment:


  • taluga
    replied
    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Köszönöm az infót
    Nagyon szívesen! Örülök, hogy tényleg jókor!!!


    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    oda ütődött a hengerfejhez
    Ahhoz szerintem is jó nagy ütés kell...
    Amúgy az NGK az én gépemben sem bírja sokáig. Amíg működik nagyon jó, de ez nem túl hosszú idő...

    Leave a comment:


  • -t5-
    replied
    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    oda ütődött a hengerfejhez
    ....esetleg ha 3 méter távolságról akartad beledobni a gyertyanyílásba és nem sikerült.....

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    Nincs nagyobb gond mert azt menet közben nem állítja el semmi hacsak tényleg nem selejttel találkoztál vagy esetleg berakáskor oda ütődött a hengerfejhez és akkor ment el a hézag?!.

    Leave a comment:


  • jagdtigger
    replied
    Üdv .

    Tegnap belefutottam egy érdekes problémába. Éppen jöttem haza amikor egy piros lámpánál megálltam és lefulladt a motor, újraindulni viszont nem akart. Kivettem a gyertyát(NGK B7HS) és csak lestem mert majdnem összeért a 2 elektróda. Pedig hézagmérővel állítottam be mielőtt betettem... Csak simán kifogtam egy selejtest vagy nagyobb gond van?

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    Kedves taluga! Köszönöm az infót melyre CZolti is felhívta a figyelmemet.Nagyon jókor mert másnap mentem Gyulára és vettem is 5 db.-ot / 300 ft/ db. áron. Hogy meddig nem tudom de egyet bele tettem a " sárkányba" és még szebben dolgozik mint a Marellivel.

    Leave a comment:


  • joker
    replied
    Sajnos jelenleg nincs a birtokomban ilyen , mert amikor volt , akkor oda adtam valakinek aki kérte -mert hogy kell a francnak ez a ..ar .

    De talán valaki....? Idősebbek...?

    Megpróbálom : egy kis befenekelt csövecske ,aminek a nyitott végében van egy gyertyamenet --és annyi hely még ,hogy kb. 5-6 cm --es átmérő 1.5-2mm es kihegyezett acéltüske---+ 2-3 cmm "munkaút " . Olyan mennyiségben , hogy majdnem tele legyen , de lazán mozogjanak .
    Aztán egy külső menet , hogy ha benne tartunk egy gyertyát a tísztítóban --akkor egy fedőkupakot tudjunk rátekerni , amivel így egy könnyen hordható , eltehető kis "űr kapszula " lesz a szerszámaink közt .

    Tisztítás : benzincső le-pici benzin a tűkhöz -gyertya becsavar -aztán "rázva "nem keverve ! -1-2 perc rázogatás (férfik ügyesebbek ) --gyertya kicsavar -és szép tiszta .

    Talán sikerült segíteni ?

    Leave a comment:


  • zsíráf
    replied
    Erről esetleg fotót lehetne kérni, mert még ilyet nem láttam .

    Leave a comment:


  • joker
    replied
    Biztos van itt valaki még aki koránál fogva emlékszik a jó kis ---tartalék gyertya tartó és egyben tísztítóra ---a sok tűvel , kicsi benzinnel . Egy lelkes esztergás ( vagy manapság cnc -s ) ha lenyomna néhányat ,szerintem lenne rá kereslet . Szépen recézve, meg minden , esetleg rézből . Minden motoros szerszámkészlet dísze egy ilyen .

    Leave a comment:


  • Che
    replied
    Szervusztok!


    Ráesett ma a szemem egy rossz háztartási hűtőszekrény kompresszorházára,-csak úgy elgondolkoztam rajta,hogy abból szinte ki lehetne alakítani,a "gyertya felújító"homokszórót.A palástot egy kissé meg kellene toldani és valmilyen két peremmel összehozni,a levágott felső résszel.

    Csak egy ötlet az eldobásra ítélt holmik hasznosítására,a hűtőszekrény külső hőszigetelt oldalaiból a padláson elhelyezett kiegyenlítő tartályt szigetelem.

    Üdvözlettel:Che

    Leave a comment:


  • taluga
    replied
    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    ha azok kötött a hosszúmenetes Marellik között lenne 250-270-es hőértékű az nagyon érdekelne engem.
    Kedves Sepy!
    Ha arra járok, megnézem és elhozom neked mindenképp.




    Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Remélem sikerült érthetően leírnom
    Teljesen érthető szerintem. Köszönjük!
    Érdekes kis szerkezet és nem csak gyertya tisztításra tudnám használni!

    Egyébként lehet még izgalmas dolgokat találni:
    IsolatorDDR, Timkor, Magneti. Gyertyák

    Leave a comment:


  • Che
    replied
    Szervusztok!

    A gyertya takarításához,egy kis homokszórót házilag is nagyon könnyű csinálni.Szükséges hozzá,egy megközelítőleg 120-150 mm.,átmérőjű cső,mely egyik végén be van fenekelve,a másik felére egy valamilyen légszűrő szerű dolgot kell tenni,hogy a levegő könnyen eltávozhasson,de a por maradjon az edényben.Az egész dolog magassága,ne legyen több,mint 200-250mm.A csőre közel a felső széléhez,sugár irányban,fel kell hegeszteni egy csonkot,melynek belsejében a gyertya menet van,ahová majd a tisztítani kívánt gyertyát becsavarjuk.a fenti csonkkal egy tengelyűen,a másik oldalra,szintén kerül egy csonk,ahová a levegőt vezetjük,egy kompresszorból.A levegő csonk benyúlik majdnem a cső közepéig.Függőlegesen,a cső belsejébe el kell helyezni,szintén egy csövet,melyen a homokot szívja fel a felette eláramló nagynyomású levegő.A függőleges csövet 3db.,sugárirányba behegesztett laposvas is tarthatja,mely 120 fokra van elhelyezve.A függőleges cső nem ér le teljesen,az edény fenekéig és annak a vége állandóan benne van az edénybe töltött homokban.

    Az egész hasonlatos,mint a parfümszóró,az elv ugyan az.Remélem sikerült érthetően leírnom,ha nem kérdezzetek!Természetesen,arra vigyázni kell,hogy a gyertya menete,tisztításkor takart legyen,hogy a homok ne tudja koptatni,egyébként száraz homokkal üzemeltethető.

    A fenti készülékkel,nagyon szépen tisztíthatók a gyertyák,de attól az csak tiszta lesz,nem felújított.


    Üdvözlettel:Che

    Leave a comment:


  • sinter
    replied
    Értem és köszönöm a tájékoztatást.
    Tehát akkor az elektródát nem javítják fel. Ha elhasználódott volt a gyertya akkor nem lesz jobb. Szerintem ez nem felújítás, csak tisztítás.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X