Lehet hülye kérdés, de nincs tapasztalatom ezzel kapcsolatban. Hozzám került (mert begyűjtöm, ha találok) megint négy bontatlan Magneti Marelli gyertya. Három CW7NP, amit ismerek, és használok, de van egy CW7NPR, ami abban különbözik csak, hogy zavarszűrős.
Jó, nekem tök felesleges ez az extra, mert nem nagyon telefonálok, vagy hallgatok rádiót motorozás közben, de van valami más különbség is ezeknél a régi zavarszűrős gyertyáknál, ami miatt ne tegyem a motorba, mint az, hogy az elektromágneses tér gerjesztését gátolják, mert ugye az újabb gyertyák majd mind ilyenek. Ráadásul a gyertyapipára is tettek zavarszűrőt.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Gyújtógyertya
Collapse
X
-
jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésemajdnem összeért a 2 elektróda.
Már meg nem mondom a gyertya márkáját. Jó nagy ívben repült, az biztos!
- 4 likes
Leave a comment:
-
Nem hinném hogy hozzáütődött volna a hengerfejhez, elég könnyen hozzáférhető helyen van... De mindenesetre odafigyelek majd rá.
- 1 like
Leave a comment:
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKöszönöm az infót
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseoda ütődött a hengerfejhez
Amúgy az NGK az én gépemben sem bírja sokáig. Amíg működik nagyon jó, de ez nem túl hosszú idő...
- 1 like
Leave a comment:
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseoda ütődött a hengerfejhez
- 2 likes
Leave a comment:
-
Nincs nagyobb gond mert azt menet közben nem állítja el semmi hacsak tényleg nem selejttel találkoztál vagy esetleg berakáskor oda ütődött a hengerfejhez és akkor ment el a hézag?!.
- 1 like
Leave a comment:
-
Üdv .
Tegnap belefutottam egy érdekes problémába. Éppen jöttem haza amikor egy piros lámpánál megálltam és lefulladt a motor, újraindulni viszont nem akart. Kivettem a gyertyát(NGK B7HS) és csak lestem mert majdnem összeért a 2 elektróda. Pedig hézagmérővel állítottam be mielőtt betettem... Csak simán kifogtam egy selejtest vagy nagyobb gond van?
- 1 like
Leave a comment:
-
Kedves taluga! Köszönöm az infót melyre CZolti is felhívta a figyelmemet.Nagyon jókor mert másnap mentem Gyulára és vettem is 5 db.-ot / 300 ft/ db. áron. Hogy meddig nem tudom de egyet bele tettem a " sárkányba" és még szebben dolgozik mint a Marellivel.
- 2 likes
Leave a comment:
-
Sajnos jelenleg nincs a birtokomban ilyen , mert amikor volt , akkor oda adtam valakinek aki kérte -mert hogy kell a francnak ez a ..ar .
De talán valaki....? Idősebbek...?
Megpróbálom : egy kis befenekelt csövecske ,aminek a nyitott végében van egy gyertyamenet --és annyi hely még ,hogy kb. 5-6 cm --es átmérő 1.5-2mm es kihegyezett acéltüske---+ 2-3 cmm "munkaút " . Olyan mennyiségben , hogy majdnem tele legyen , de lazán mozogjanak .
Aztán egy külső menet , hogy ha benne tartunk egy gyertyát a tísztítóban --akkor egy fedőkupakot tudjunk rátekerni , amivel így egy könnyen hordható , eltehető kis "űr kapszula " lesz a szerszámaink közt .
Tisztítás : benzincső le-pici benzin a tűkhöz -gyertya becsavar -aztán "rázva "nem keverve ! -1-2 perc rázogatás (férfik ügyesebbek ) --gyertya kicsavar -és szép tiszta .
Talán sikerült segíteni ?
- 5 likes
Leave a comment:
-
Biztos van itt valaki még aki koránál fogva emlékszik a jó kis ---tartalék gyertya tartó és egyben tísztítóra ---a sok tűvel , kicsi benzinnel . Egy lelkes esztergás ( vagy manapság cnc -s ) ha lenyomna néhányat ,szerintem lenne rá kereslet . Szépen recézve, meg minden , esetleg rézből . Minden motoros szerszámkészlet dísze egy ilyen .
- 6 likes
Leave a comment:
-
Szervusztok!
Ráesett ma a szemem egy rossz háztartási hűtőszekrény kompresszorházára,-csak úgy elgondolkoztam rajta,hogy abból szinte ki lehetne alakítani,a "gyertya felújító"homokszórót.A palástot egy kissé meg kellene toldani és valmilyen két peremmel összehozni,a levágott felső résszel.
Csak egy ötlet az eldobásra ítélt holmik hasznosítására,a hűtőszekrény külső hőszigetelt oldalaiból a padláson elhelyezett kiegyenlítő tartályt szigetelem.
Üdvözlettel:Che
- 5 likes
Leave a comment:
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseha azok kötött a hosszúmenetes Marellik között lenne 250-270-es hőértékű az nagyon érdekelne engem.
Ha arra járok, megnézem és elhozom neked mindenképp.
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseRemélem sikerült érthetően leírnom
Érdekes kis szerkezet és nem csak gyertya tisztításra tudnám használni!
Egyébként lehet még izgalmas dolgokat találni:
IsolatorDDR, Timkor, Magneti. Gyertyák
- 3 likes
Leave a comment:
-
Szervusztok!
A gyertya takarításához,egy kis homokszórót házilag is nagyon könnyű csinálni.Szükséges hozzá,egy megközelítőleg 120-150 mm.,átmérőjű cső,mely egyik végén be van fenekelve,a másik felére egy valamilyen légszűrő szerű dolgot kell tenni,hogy a levegő könnyen eltávozhasson,de a por maradjon az edényben.Az egész dolog magassága,ne legyen több,mint 200-250mm.A csőre közel a felső széléhez,sugár irányban,fel kell hegeszteni egy csonkot,melynek belsejében a gyertya menet van,ahová majd a tisztítani kívánt gyertyát becsavarjuk.a fenti csonkkal egy tengelyűen,a másik oldalra,szintén kerül egy csonk,ahová a levegőt vezetjük,egy kompresszorból.A levegő csonk benyúlik majdnem a cső közepéig.Függőlegesen,a cső belsejébe el kell helyezni,szintén egy csövet,melyen a homokot szívja fel a felette eláramló nagynyomású levegő.A függőleges csövet 3db.,sugárirányba behegesztett laposvas is tarthatja,mely 120 fokra van elhelyezve.A függőleges cső nem ér le teljesen,az edény fenekéig és annak a vége állandóan benne van az edénybe töltött homokban.
Az egész hasonlatos,mint a parfümszóró,az elv ugyan az.Remélem sikerült érthetően leírnom,ha nem kérdezzetek!Természetesen,arra vigyázni kell,hogy a gyertya menete,tisztításkor takart legyen,hogy a homok ne tudja koptatni,egyébként száraz homokkal üzemeltethető.
A fenti készülékkel,nagyon szépen tisztíthatók a gyertyák,de attól az csak tiszta lesz,nem felújított.
Üdvözlettel:Che
- 7 likes
Leave a comment:
-
Értem és köszönöm a tájékoztatást.
Tehát akkor az elektródát nem javítják fel. Ha elhasználódott volt a gyertya akkor nem lesz jobb. Szerintem ez nem felújítás, csak tisztítás.
- 4 likes
Leave a comment:
Leave a comment: