Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Akkor ülj le egy csendes sarokba és várd meg míg elmúlik Működő motort nem babrálunk feleslegesen, mert megbosszulja
Leültem... másfél óra reszketés és izzadás után elmúlt... és közben nem szedtem szét semmit, csak egy kezembe akadó töltőtollat... de össze is raktam, és működik!!!
A doki azt mondja javulok. Nemsoká már gyógyszer sem kell...
Tegnap volt egy kis karbantartás. Kaburátor pucolás, olajtöltés, ( kb. a fele hiányzott ) bár a tulaj szerint benne volt a mennyiség. Mentem vele néhány kört. Magyon jól húz, csak a recsegés nem akar megszűnni. Bármennyire is hagyom visszaesni a fordulatot, akkor is megreccsen. Bár az olajpótlás után jobb lett a helyzet, de közel sem tökéletes. És még valami ! Visszafele nem találom a sebességet. Annyi üres van benne, hogy mindig oda kapcsolok. Lehet hogy keményebben kell taposni
"Annyi üres van benne, hogy mindig oda kapcsolok. Lehet hogy keményebben kell taposni "
Akkor lehet, hogy nem is a váltóval lesz gond, hanem te vagy gyenge. ;-)
Ezzel nem kell finomkodni. 1 határozott mozdulattal, de nem barbárul kell váltani. Ha finomkodsz vele, akkor ilyen. Egyetlen üres van csak benne, a többit azért "találtad meg", mert finomkodtál. Visszaváltásnál nem kell teljesen visszaengedni a gázt, (vagy + gázfröccs) hogy a kuplung behúzásakor pördítse szét a kuplungot. Sportosan, gyorsan kell váltani, azt szereti. Amikor elkezded húzni a kuplungot, akkor már nyomd a váltót is. Majd ráérszel.
1x-2x melegítsd meg a kuplungját, hogy igazodjanak a tárcsák. Ha visszaváltásnál üresbe találsz, akkor utána nehéz betenni sebességbe. Ilyenkor kuplung félig ki, és próbáld illeszteni a fordulatszámot. Akkor tudod reccsenés nélkül betenni sebességbe. Vagy nem.
Olaj mennyiség: Amikor öntöd fel, várni kell vele, mert lassan folyik át a az oldaldeknibe. Kb. az előírt mennyiséget, (7 dl, ha jól emlékszem) beleöntöd, és vársz 10 percet. Ha nem jelenik meg a csavarnál, akkor fél deci után szintén pihenő.
Ha valamikor szétszeded a blokkot, akkor alulra kell bele fúrni egy 10-12-es furatot, és akkor gyorsabban közlekedik majd az olaj.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 máj. 24, 09:05.
De ugye a bal oldali blokk fél oldalába / vízszintesen / kell fúrni nem teljesen alulra mert akkor nem sokáig fog recsegni sem!. Bocs de ezt nem lehetett kihagyni.
Mindegy, hogy ki hogyan gondolja... Ez úgy működik, mint egy rendes kapcsolókörmös váltó. Ha finomkodsz vele, akkor recseg. Gyorsan (de ésszel) át kell lökni egészen akadásig a váltót, és akkor működik jól. Persze ez feltételezi, hogy a gázzal kb. a következő fokozatnak megfelelően illeszted a motort. Pont azoknak szokott megkopni a kapcsolóköröm válla, aki finomkodik vele. Minden reccsenés koptatja a kapcsolókörmöt, és üti a léptetővillát.
. Ez úgy működik, mint egy rendes kapcsolókörmös váltó. Ha finomkodsz vele, akkor recseg.
A 150 es ETZ ben milyen rendszerű a váltó ? ( nem tudóm, mert 29 év alatt nem nyúltam hozzá ) De gondolom kapcsoló körmös az is. Ha így van, az miért nem recseg ? Olyan finoman vált mint a doxa ! ( Nem kötegszem, csak keresem a választ ! )
A 150-es is kapcsolókörmös, de nem a főtengelyen van a kuplung, hanem a váltó előtéttengelyén. Sokkal kisebb a forgó tömeg oldott kuplungnál. A nagyoknál ott az a böszme malomkerék, ami nem engedi, hogy gyorsan változtassa a fordulatszámot az előtéttengely. Ezért macerásabb a nagyok váltója. A /1-nél már módosítottak a léptetőhengeren, ezért a /1 és az etz már finomabb kicsivel.
Komment