Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ 250/2 Trophy váltó recsegés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    MZ 250/2 Trophy váltó recsegés

    Sziasztok !
    A kérdésem a címben olvasható ! Bárhogy állítom a kuplungot, váltáskor reccsen.

    #2
    Üdv. Mir-mur!
    Új szerzemény?
    Ha igen, talán segítségedre szolgálhat a következő oldal:

    mz-es.de Betriebsanleitung Bedienungsanleitung Ersatzteile Ersatzteilliste Reparaturanleitung Schaltplan für MZ ES 125 150 175 250

    (Nem feltétlenül a váltó recsegésben, de egyébben biztosan.)
    mir-mur és taluga kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Lamella vastagsága, kiemel rendesen?.Ált. akkor reccsen ha nem emel ki rendesen és mikor sebességbe rakod már indulna is.
      mir-mur és taluga kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        A kuplungot szét is szedted, vagy csak állítgattad? Milyen olaj van a váltóban? Nincs berozsdásodva, vagy bemaródva a kuplung belső fogaskereke, amin csúszkálnak a tárcsák? Nincs bemaródva se? Kézzel akadás nélkül áttolhatók a belső fogú tárcsák a fogaskeréken?
        mir-mur, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Fúúúú, mennnnnyi kérdés egyszerrrrrre ! Köszönöm a sok segítséget ! Este mindent elmesélek !
          sepy és taluga kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Én is ezekre kérdeztem volna rá, és a léptető villára is ránéznék (nekem akkor reccsent, mielőtt az eltört), ha a kuplungnál minden rendben, meg az olajszintre, nem csak a minőségére (bár gondolom ekkora bakit nem csinálsz, hogy alacsony olajszintnél, vagy üresen "recsegteted ). A gépkönyv olajból SAE 80-ast ír elő hajtóműolajból (viszkozitás kb 90), de a most kapható 80w90 hajtóműolaj viszkozitása teljesen más (150), mint az akkori jelölések mögöttes értéke. Ahhoz, amit a gépkönyvben javasolnak, a 10w40-es motorolaj áll manapság legközelebb (90-95).
            Utoljára szerkesztve a következő által: taluga; 2015 máj. 21, 19:48.
            sepy, Lemezjáték és mir-mur kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Kis kedvcsináló a kuplungszereléshez:


              Komment


                #8
                Az összes kérdésre egy választ tudok adni: Fogalmam sincs ! A motor ma került hozzám. Egy átlagos, jó állapotú ES 250/2 ről beszélünk, 1 év műszakival. 1 éve nem ment a moci egy métert sem .A tulaj szerint előtte nem recsegett. Nem tudom milyen olaj van benne, mint ahogy a lamellák állapotáról sincs infóm. Ha már sebességben van, akkor behúzott kar mellett könnyedén, megállhatok. Kiemel rendesen, nem fog, és nem csúszik a kuplung. A bovdenen próbáltam állítani. Egészen csúszásig kilehetett csavarni az állító csavart a kuplungkarnák.

                Komment


                  #9
                  Kis kedvcsináló a kuplungszereléshez:
                  Tényleg elérik a hatásukat ezek a képek.. Hirtelen erős szerelhetnékje támad tőlük az embernek...

                  - - - Updated - - -


                  Ha már sebességben van, akkor behúzott kar mellett könnyedén, megállhatok. Kiemel rendesen, nem fog, és nem csúszik a kuplung.
                  Akkor szerintem kezdd egy olajcserével, mint legegyszerűbb próbagyógyítás.

                  Komment


                    #10
                    Gesszti szaktárs? Mik történtek abban a blokkban?!
                    Murr úr! Nekem akkor recsegett a 250-es váltója, amikor a léptetővillák kezdtek megkopni, illetve a fogaskerekek kapcsolókörei kissé csorbultak. A körmök alá vannak köszörülve, gondolom, hogy önzáróak legyenek. Ha recseg, majd idővel el is kezdi dobálni a sebességet.

                    Komment


                      #11
                      Mik történtek abban a blokkban?!
                      Én szét akartam szedni, ő meg ellenkezett. Én nyertem. :-)
                      Éveket állt karbi nélkül a góré mellé támasztva, félig sárban elmerülve.

                      Komment


                        #12
                        Ha recseg, majd idővel el is kezdi dobálni a sebességet.
                        Hát ez igazán jó hír !

                        Komment


                          #13
                          Ugyan... a rossz hír az lenne, ha letörne egy kapcsolóköröm, és végigdarálná a komplett fogaskeréksort. ;-)

                          Első körben a kuplungot szedd rendbe. Nagyon háklis erre ez a blokk. Utána a léptető villák kopását és a kapcsolókörmök aláköszörülését kell ellenőrizni. Főtengely nélkül össze kell rakni a blokkot 2 csavarral. A tengelyeknek könnyen kell forogni, de axiálisan 0,05 mm-nél nagyobb mozgása egyiknek se lehet. A léptető henger se mozdulhat 0,05 mm-nél többet tengely irányban.

                          Néhány dolog még, ami csinálhat recsegős váltást. A főtengelyen a kuplung belső fogaskereke csapágyazva van, és kívül is és belül is egy vállas távtartó vezeti. A két távtartó közt a fogaskerék nem mozoghat többet, mint 0,05 mm, de nem is szorulhat. Ellenőrizni kell a ferde fogazású fogaskerék, és a kuplunglamellákat hajtó fogaskerék közti szegecselést. Nem mozoghat egymáshoz képest a két fogaskerék. A malomkerék is fel szokott lazulni a tengelyén. Ezt is ellenőrizni kell.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 máj. 22, 07:17.

                          Komment


                            #14
                            Hát Mir-Mur! -nem irigyellek ekkora infó áradatot mely sok szépet tartalmaz?!. Megvan az ünnepi / hosszú hétvégi / tennivalód de utána! még a végén a bőrsapit kemény kalapra cseréled Kesziben?!.

                            Komment


                              #15
                              Tényleg elérik a hatásukat ezek a képek.. Hirtelen erős szerelhetnékje támad tőlük az embernek...
                              Akkor ülj le egy csendes sarokba és várd meg míg elmúlik Működő motort nem babrálunk feleslegesen, mert megbosszulja

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X