Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
A kuplungot szét is szedted, vagy csak állítgattad? Milyen olaj van a váltóban? Nincs berozsdásodva, vagy bemaródva a kuplung belső fogaskereke, amin csúszkálnak a tárcsák? Nincs bemaródva se? Kézzel akadás nélkül áttolhatók a belső fogú tárcsák a fogaskeréken?
Én is ezekre kérdeztem volna rá, és a léptető villára is ránéznék (nekem akkor reccsent, mielőtt az eltört), ha a kuplungnál minden rendben, meg az olajszintre, nem csak a minőségére (bár gondolom ekkora bakit nem csinálsz, hogy alacsony olajszintnél, vagy üresen "recsegteted ). A gépkönyv olajból SAE 80-ast ír elő hajtóműolajból (viszkozitás kb 90), de a most kapható 80w90 hajtóműolaj viszkozitása teljesen más (150), mint az akkori jelölések mögöttes értéke. Ahhoz, amit a gépkönyvben javasolnak, a 10w40-es motorolaj áll manapság legközelebb (90-95).
Utoljára szerkesztve a következő által: taluga; 2015 máj. 21, 19:48.
Az összes kérdésre egy választ tudok adni: Fogalmam sincs ! A motor ma került hozzám. Egy átlagos, jó állapotú ES 250/2 ről beszélünk, 1 év műszakival. 1 éve nem ment a moci egy métert sem .A tulaj szerint előtte nem recsegett. Nem tudom milyen olaj van benne, mint ahogy a lamellák állapotáról sincs infóm. Ha már sebességben van, akkor behúzott kar mellett könnyedén, megállhatok. Kiemel rendesen, nem fog, és nem csúszik a kuplung. A bovdenen próbáltam állítani. Egészen csúszásig kilehetett csavarni az állító csavart a kuplungkarnák.
Gesszti szaktárs? Mik történtek abban a blokkban?!
Murr úr! Nekem akkor recsegett a 250-es váltója, amikor a léptetővillák kezdtek megkopni, illetve a fogaskerekek kapcsolókörei kissé csorbultak. A körmök alá vannak köszörülve, gondolom, hogy önzáróak legyenek. Ha recseg, majd idővel el is kezdi dobálni a sebességet.
Ugyan... a rossz hír az lenne, ha letörne egy kapcsolóköröm, és végigdarálná a komplett fogaskeréksort. ;-)
Első körben a kuplungot szedd rendbe. Nagyon háklis erre ez a blokk. Utána a léptető villák kopását és a kapcsolókörmök aláköszörülését kell ellenőrizni. Főtengely nélkül össze kell rakni a blokkot 2 csavarral. A tengelyeknek könnyen kell forogni, de axiálisan 0,05 mm-nél nagyobb mozgása egyiknek se lehet. A léptető henger se mozdulhat 0,05 mm-nél többet tengely irányban.
Néhány dolog még, ami csinálhat recsegős váltást. A főtengelyen a kuplung belső fogaskereke csapágyazva van, és kívül is és belül is egy vállas távtartó vezeti. A két távtartó közt a fogaskerék nem mozoghat többet, mint 0,05 mm, de nem is szorulhat. Ellenőrizni kell a ferde fogazású fogaskerék, és a kuplunglamellákat hajtó fogaskerék közti szegecselést. Nem mozoghat egymáshoz képest a két fogaskerék. A malomkerék is fel szokott lazulni a tengelyén. Ezt is ellenőrizni kell.
Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 máj. 22, 07:17.
Hát Mir-Mur! -nem irigyellek ekkora infó áradatot mely sok szépet tartalmaz?!. Megvan az ünnepi / hosszú hétvégi / tennivalód de utána! még a végén a bőrsapit kemény kalapra cseréled Kesziben?!.
Komment