Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Velorex oldalkocsi beállítássa

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Velorex oldalkocsi beállítássa

    A hétvégén szereztem egy Velorex 562-es oldalkosit az Izsem mellé. A fogat forgalmijában az oldalkocsi kerékmérete 18"-nak van bejegyezve de az 562-é 16"os (eredetileg Duna volt mellette de elnepperkedték mire hozzám került a motor) egyéb adat az oldalkocsiról nincs a papírokban. Az lenne kérdésem, hogy hagyjam e meg 16"-osnak a kereket és az új műszakin az legyen bevezetve a forgalmiba, vagy cseréljem ki 18"-osra, így egyezne a hivatalos adattal és nem tűnne fel, hogy nem ez volt az eredeti oldalas, ráadásul a három kerék egyforma méretű lenne. Ha cserélek kereket az okoz valami gondot? A nagyobb kerék kevésbé érzi meg a göröngyöket, viszont feljebb kerül a súlypont. Valakinek valami tapasztalat ezzel kapcsolatban? Várom a javaslatokat. Előre is köszönöm.
    Click image for larger version

Name:	2012-11-24-088.jpg
Views:	1
Size:	196.1 KB
ID:	154896Click image for larger version

Name:	2012-11-24-086.jpg
Views:	1
Size:	206.9 KB
ID:	154895

    #2
    gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    az új műszakin az legyen bevezetve a forgalmiba
    Ha megmaradtunk volna a szürke forgalminál,akkor jelenthetne ez gondot,sem a műszaki vizsga nyilvántartó programjában,sem az új zöld színű forgalmiban nem szerepel sehol.
    OdinHEM, kollarg és gilersx kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Köszi szépen. Akkor már csak az a kérdés melyik a jobb. 16" vagy 18". Van mindkettő itthon úgyhogy azt raknám fel amelyik jobb.

      Komment


        #4
        gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        16" vagy 18".
        szereintem az is egy fontos tenyezo lehet hogy kenyelmesen elfer-e a 18as kerek a sarvedonel mozgas kozben valamint le- es felszerelesnel. ha a motoron amihez csatolni akarod 18as felni van akkor jobban mutatna az oldalkocsi is 18assal. egysegesebb lenne az osszkep. (szerintem)

        Komment


          #5
          fontos tényező lehet hogy kényelmesen elfér-e a 18as kerék a sárvédőnél mozgás közben
          Azt már néztem. A 18"os gumi pont akkora amekkora távolság van a sárvédő két vége között. Van a faluban egy jó lakatos simán bele tud toldani 4-5 centit hogy jó legyen. Én is inkább a 18"-os felé hajlok a másik két kerék miatt, de a döntő az a viselkedése lesz. Ha nem jutunk itt dűlőre akkor legfeljebb sárvédő nélkül kikísérletezem és majd utána ha kell átalakítom a sárvédőt. Hozzáteszem hogy az erdélyi "román" utak is megkívánnák a nagyobb kereket és a kicsivel nagyobb hasmagasságot, főként arra tervezem a túrákat.

          Komment


            #6
            Szia gilersx!

            Az oldalkocsihoz nem sokat értek. (Ültem már ilyenben) De zsíráfnak egyszer küldtem egy hozzászólást fékbeállítás ügyben. Egy kollégám, aki 30 éve motorozik ilyennel, azt mondja, hogy az oldalkocsi fékjét - a műszaki után - állítsd be úgy. hogy csak minimálisan fogjon. Neki egyszer még az elején annyira segítette a bekanyarodást, hogy a kukoricásban kötött ki.

            Lehet, hogy nem így van. Ő mesélte. De lehet, hogy tényleg fontos.
            gilersx kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              oldalkocsi fékjét - a műszaki után - állítsd be úgy. hogy csak minimálisan fogjon.
              Igen erről tudtam, ráadásul üresen a kis súly miatt ha erős a fék könnyebben blokkol a kerék, terhelten pedig ha blokkol akkor szépen körbe lehet motorozni az oldalast.
              Köszi.
              CZsolti kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Hallo

                Oldalkocsi üzemben , nyári -jó út viszonyokra a kisebb,
                a téli -rossz út viszonyokra a nagyobb kerekek a jó megoldás.
                Az egyforma kerekeknek gumi hibánál van jelentősége.
                A kukoricás találka a helytelen vezetés miatt történt , a kevés gyakorlat az oka.
                AZ OLDALKOCSI FÉK ÉS A HÁTSÓ FÉK EGYSZERRE KELL HOGY MŰKÖDJÖN !!
                Nagyon sokan járnak ok fék nélkül. Figyelemmel így is lehet vezetni,de nem érdemes!
                Gondold végig hogy mi történik különböző terhelési viszonyoknál ha a fékek rosszul vannak beállítva.
                Nem elfelejteni hogy szólóban ÍS a "hátsóval lassítunk az első fékkel megállunk"
                CZsolti, zsíráf és gilersx kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  berlin eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A kukoricás találka a helytelen vezetés miatt történt , a kevés gyakorlat az oka.
                  AZ OLDALKOCSI FÉK ÉS A HÁTSÓ FÉK EGYSZERRE KELL HOGY MŰKÖDJÖN !!
                  Stimmel a dolog. A srác - akkor - tényleg kezdő volt. A fékbeállításnál nem azt javallottam, hogy kösse ki a féket, hanem azt, hogy csökkentse a fékhatást annyira, hogy tényleg csak lassítson és ne boruljon.

                  Komment


                    #10
                    A fékbeállításnál nem azt javallottam, hogy kösse ki a féket, hanem azt, hogy csökkentse a fékhatást annyira, hogy tényleg csak lassítson és ne boruljon.
                    Ezt én értettem is. Az oldalkocsi kerekén kisebb a kereket az úttal összenyomó erő emiatt ugyanakkora fékerőnél hamarabb blokkol a kerék.
                    CZsolti kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Nézz csak szét itt.

                      Bootstrap, from Twitter
                      CZsolti és kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        oldalkocsi beállítás

                        Nekem a 16" kerék volt és van az oldalkocsin csak a guminyomásra kell figyelni mert ha alacsony berázza a masinát. Ja és olcsóbb meg könnyebb is gumit vásárolni hozzá.A súlypont sajna így is elég magas,én ezt egy 30kg beöregedett készbetonos zsák berakásával oldottam meg szólóban. Így kevésbé hajlamos az emelkedésre jobbraforduláskor .A féket pedig gyengébre kell állítani,engem így még nem akart levinni az útról.De a lényeg,hogy nagyon nagy fíling így motorozni főleg télen,mert csak megpördűlni tudsz és nem csúszik ki alólad mint a szóló motor. Egyébként én is a Kavyka álltal javasolt óldal szerint állítottam be a motort.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: kopasz; 2013 febr. 01, 08:30. Oka: plusz mondani való

                        Komment


                          #13
                          hali! osztom berlin véleményét!! csakis 16 col legyen benne,ha lehet,akkor fékkel. személyes tapasztalatom szerint előnyös,ha nincs túl sok minta az oldalkeréken,vagy picit meg van már keményedve a gumi. ezt nem biztos,h. jó megfogadni,de én jól elvagyok vele,ha meg-megcsusszan a paripa




                          oóóó- most láttam,h. picit lekéstem a fórummal

                          Komment


                            #14
                            Sziasztok!

                            A motor/oldalkocsi szögét hogy kell(ene) beállítani? Üresen teljesen balra húz. Ha ráülök, teljesen olyan érzésem van, hogy balra dől a motor. Köszönöm előre is! Zs

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X