A hétvégén szereztem egy Velorex 562-es oldalkosit az Izsem mellé. A fogat forgalmijában az oldalkocsi kerékmérete 18"-nak van bejegyezve de az 562-é 16"os (eredetileg Duna volt mellette de elnepperkedték mire hozzám került a motor) egyéb adat az oldalkocsiról nincs a papírokban. Az lenne kérdésem, hogy hagyjam e meg 16"-osnak a kereket és az új műszakin az legyen bevezetve a forgalmiba, vagy cseréljem ki 18"-osra, így egyezne a hivatalos adattal és nem tűnne fel, hogy nem ez volt az eredeti oldalas, ráadásul a három kerék egyforma méretű lenne. Ha cserélek kereket az okoz valami gondot? A nagyobb kerék kevésbé érzi meg a göröngyöket, viszont feljebb kerül a súlypont. Valakinek valami tapasztalat ezzel kapcsolatban? Várom a javaslatokat. Előre is köszönöm.

Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Velorex oldalkocsi beállítássa
Collapse
X
-
Ha megmaradtunk volna a szürke forgalminál,akkor jelenthetne ez gondot,sem a műszaki vizsga nyilvántartó programjában,sem az új zöld színű forgalmiban nem szerepel sehol.gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseaz új műszakin az legyen bevezetve a forgalmiba
- 3 likes
-
szereintem az is egy fontos tenyezo lehet hogy kenyelmesen elfer-e a 18as kerek a sarvedonel mozgas kozben valamint le- es felszerelesnel. ha a motoron amihez csatolni akarod 18as felni van akkor jobban mutatna az oldalkocsi is 18assal. egysegesebb lenne az osszkep. (szerintem)gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése16" vagy 18".
Komment
-
Azt már néztem. A 18"os gumi pont akkora amekkora távolság van a sárvédő két vége között. Van a faluban egy jó lakatos simán bele tud toldani 4-5 centit hogy jó legyen. Én is inkább a 18"-os felé hajlok a másik két kerék miatt, de a döntő az a viselkedése lesz. Ha nem jutunk itt dűlőre akkor legfeljebb sárvédő nélkül kikísérletezem és majd utána ha kell átalakítom a sárvédőt. Hozzáteszem hogy az erdélyi "román" utak is megkívánnák a nagyobb kereket és a kicsivel nagyobb hasmagasságot, főként arra tervezem a túrákat.fontos tényező lehet hogy kényelmesen elfér-e a 18as kerék a sárvédőnél mozgás közben
Komment
-
Szia gilersx!
Az oldalkocsihoz nem sokat értek. (Ültem már ilyenben)
De zsíráfnak egyszer küldtem egy hozzászólást fékbeállítás ügyben. Egy kollégám, aki 30 éve motorozik ilyennel, azt mondja, hogy az oldalkocsi fékjét - a műszaki után - állítsd be úgy. hogy csak minimálisan fogjon. Neki egyszer még az elején annyira segítette a bekanyarodást, hogy a kukoricásban kötött ki. 
Lehet, hogy nem így van. Ő mesélte. De lehet, hogy tényleg fontos.gilersx kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Igen erről tudtam, ráadásul üresen a kis súly miatt ha erős a fék könnyebben blokkol a kerék, terhelten pedig ha blokkol akkor szépen körbe lehet motorozni az oldalast.oldalkocsi fékjét - a műszaki után - állítsd be úgy. hogy csak minimálisan fogjon.
Köszi.CZsolti kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Hallo
Oldalkocsi üzemben , nyári -jó út viszonyokra a kisebb,
a téli -rossz út viszonyokra a nagyobb kerekek a jó megoldás.
Az egyforma kerekeknek gumi hibánál van jelentősége.
A kukoricás találka a helytelen vezetés miatt történt , a kevés gyakorlat az oka.
AZ OLDALKOCSI FÉK ÉS A HÁTSÓ FÉK EGYSZERRE KELL HOGY MŰKÖDJÖN !!
Nagyon sokan járnak ok fék nélkül. Figyelemmel így is lehet vezetni,de nem érdemes!
Gondold végig hogy mi történik különböző terhelési viszonyoknál ha a fékek rosszul vannak beállítva.
Nem elfelejteni hogy szólóban ÍS a "hátsóval lassítunk az első fékkel megállunk"
- 3 likes
Komment
-
Stimmel a dolog. A srác - akkor - tényleg kezdő volt.berlin eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA kukoricás találka a helytelen vezetés miatt történt , a kevés gyakorlat az oka.
AZ OLDALKOCSI FÉK ÉS A HÁTSÓ FÉK EGYSZERRE KELL HOGY MŰKÖDJÖN !!
A fékbeállításnál nem azt javallottam, hogy kösse ki a féket, hanem azt, hogy csökkentse a fékhatást annyira, hogy tényleg csak lassítson és ne boruljon.
Komment
-
Ezt én értettem is. Az oldalkocsi kerekén kisebb a kereket az úttal összenyomó erő emiatt ugyanakkora fékerőnél hamarabb blokkol a kerék.A fékbeállításnál nem azt javallottam, hogy kösse ki a féket, hanem azt, hogy csökkentse a fékhatást annyira, hogy tényleg csak lassítson és ne boruljon.CZsolti kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
oldalkocsi beállítás
Nekem a 16" kerék volt és van az oldalkocsin csak a guminyomásra kell figyelni mert ha alacsony berázza a masinát. Ja és olcsóbb meg könnyebb is gumit vásárolni hozzá.A súlypont sajna így is elég magas,én ezt egy 30kg beöregedett készbetonos zsák berakásával oldottam meg szólóban. Így kevésbé hajlamos az emelkedésre jobbraforduláskor .A féket pedig gyengébre kell állítani,engem így még nem akart levinni az útról.De a lényeg,hogy nagyon nagy fíling így motorozni főleg télen,mert csak megpördűlni tudsz és nem csúszik ki alólad mint a szóló motor. Egyébként én is a Kavyka álltal javasolt óldal szerint állítottam be a motort
.
- 1 like
Komment
-
hali! osztom berlin véleményét!! csakis 16 col legyen benne,ha lehet,akkor fékkel. személyes tapasztalatom szerint előnyös,ha nincs túl sok minta az oldalkeréken,vagy picit meg van már keményedve a gumi. ezt nem biztos,h. jó megfogadni,de én jól elvagyok vele,ha meg-megcsusszan a paripa
oóóó- most láttam,h. picit lekéstem a fórummal
Komment
Komment