Tudon,hogy lehet kapni,de nem itt.és a kényszer nagy úr!
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia P10 csapágyak
Collapse
X
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése...azt montad , van menetes szárad
Joker, ne légy ideges, sikerült a művelet, köszönöm a segítséget!
Komment
-
Én is hozzáfogtam átalakítani a golyósat kúpgörgősre , mert a régi erősen akadozott , a rádiuszkéses ,esztergán való után munkálást nem mertem bevállalni , mert ha elrontom a rádiust a golyók csak egy- vagy két ponton fekszenek fel ami idő előtti tönkremenetelt eredményez...
A kúpgörgős csapágyat, a megadott szám alapján elindultam felhajtani. Az összes csapágyboltot végigjártam , mindenhol csak rendelni tudták volna , kivéve az utolsóban (ez mindíg így van , mert ki menne tovább ha már van ...)) ) ahol az eladó csak annyit kérdezett : - Hánykellll ? De csak orosz van, 580 per darab !
Na , mindjárt beújítottam 2-őt ,ami a szükséges méretek helyreállítása után beszerelhetővé vált !
Ezúton szeretném megköszönni az információt , és az átalakításról az ötletet , a csapágy számát , meg az egész leírást hihetetlen sokat segített!!!!!
Mint később megtudtam , van egy ismerősömnek is beépítve már ilyen , probléma mentesen működik, szerint jóval stabilabbá is vált a gép általa !
A végére viszont szeretnék még egy kérdést feltenni , remélem tudtok benne segíteni !
Az átalakított kúpgörgős csapágycsésze a méretre igazítást követően bepréselődik a villanyak csapágyházába , de ha esetleg később azt el kellene távolítani , már nehézségekbe ütközne ! Ezért arra gondoltam "gömbölyű" reszelővel egy-egy sliccet ejtek a támasztóvállon ! Ezzel a művelettel nem gyengítem-e el a csapágyházat , ne adj isten előidézve egy nem várt repedést , ami akár mit is vonhat maga után ! ( ezzel nem is viccelődünk!) .
Előre is köszönöm a segítséget , és még egyszer az info-kat !
Komment
-
Ki beszél a csapágyról ? A csapágyház belső támasztóválláról van szó ami a Steuerung -ban van kiképezve , és az átalakított kúpgörgős csapágy külső csészéjét fogadja magába, egész pontosan, axiális irányba ennek a felületnek fekszik neki a csapágy , viszont perem közel azonos szélességű a kúpgörg.csapágy külső csészéjének ráfekvő felületével ,így annak szerelhetősége nem egyszerű .... ))
Komment
-
Szervusztok!
Ezt a csapágyas témát találtam meg először, gondoltam megkérdezem itt:
Ti hogy építitek be a 2Z-s csapágyakat a kerékagyakba?
Mármint nem a bepréselésre, esetleg ragasztásra gondolok, az tiszta sor. Eddig én akkurátusan minden alkalommal kikaptam a fedelet, tiszta edényben, tiszta benzinnel kimostam a gyári kenőanyagot és újrakentem lítiumos zsírral.
De előtört belőlem a lustaság: nem lenne egyszerűbb csak bepréselni és nem bontogatni?
(FAG márkájú csapágyakat sikerült beszereznem ide is, a blokkban is azok lesznek ha egyszer eljutok odáig... Mármint a csapágyak megvannak már oda is, de még a gyári csomagolásaikban. Próbáltam kideríteni milyen anyag van bennük pontosan, de nem sokra jutottam még angol nyelven sem.)Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2014 aug. 15, 09:12.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Komment
-
Nekem van egy olyan naiv elképzelésem, hogy a legyártott és szépen csomagolva a vevő/végfelhasználó elé rakott csapágyban éppen annyi és olyan kenőanyag van, ami megfelelő mennyiségű és kiszolgálja az élettartamát.
Ha jól telenyomjuk a csapágyat, a fölösleget úgyis kijárja maga alól, szerintem akkor már nem lesz több kenése mint eredetileg volt. És a fölösleg utat talál kifelé vagy csak feszíti szét a porvédőket. De ez az én elméletem, így alkalmaztam a kerékcsapágyaknál, nem nyúltam a porvédőkhöz.
- 4 likes
Komment
-
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseTi hogy építitek be a 2Z-s csapágyakat a kerékagyakba?
- 1 like
Komment
-
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNekem van egy olyan naiv elképzelésem, hogy a legyártott és szépen csomagolva a vevő/végfelhasználó elé rakott csapágyban éppen annyi és olyan kenőanyag van, ami megfelelő mennyiségű és kiszolgálja az élettartamát.
(Lassan Kína is felveszi a minőséget az ár mellé, a FAG gyár meg már kitudja hányéve vezető a csapágypiacon....)
- 1 like
Komment
-
Rendben, köszönöm a biztatást - akkor megyek és összedobálom az egészet a gyári zsírral. Szerintem a Frankenstein-gép (lévén TL-től a T5-og lesz rajta minden ami itthon volt elfekvőben) a jövő héten mehet is műszakira és akkor idén még motorozhatok is...There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 4 likes
Komment
Komment