Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Miért lazul meg a gyertyám?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Miért lazul meg a gyertyám?

    Új témát nem akartam nyitni így kb itt lesz célszerű.

    A motor p10. A helyzetem pedig a következő: A motor használom rendszeresen és nem pedig szoba dísz.
    A hengerfej elején és végén megjelenik néha egy kis kávé "amit kifúj". Régebben mondták azt hogy a hengerfej a maga kiképzése hajlamos a repedésre és ezt produkálja. Egyszer Bodrogkeresztúron játszotta el ezt velem nem akart indulni könnyen és nagypapás közlekedést se kedvelte. Akkor levettem megnéztem megtakarítottam visszatettem és nem jelentkezett. Ma viszont megint. Ami a kifújást okozhatta az a gyertya lazulása. Mikor a gyertyát megfogtam érezhető volt hogy lazán van a helyén. Tehát nem a hengerfej a a repedt.
    A kérdésem ami egy Ape kedvéért pedig: Mi okozhatja, hogy időnként a gyertya meglazul?
    Utoljára szerkesztve a következő által: soveny; 2012 febr. 26, 16:47. Oka: Én azért nyitottam egy újat neki! Nyiss nyugodtan te is ilyenkor! :)

    #2
    Mondjuk okozhatja a gyertya (meg bármilyen menetes alkatrész) meglazulását az alacsony előfeszítő erő. Magyarul nem húztad meg eléggé. De lehet az agyonkopott menet is, végülis lehet már 40 éve szolgál motoron.

    A TLF-em egyszer nagyon szépen kilőtte a gyertyát. Meghoztam utánfutón egy ismerősömhöz, ott letoltuk, gondoltam hazagurulok nyugodt tempóban mindenféle előzetes ellenőrzés nélkül. Persze félúton repült a gyertya, szerencsére rajtamaradt a gyújtókábelen. Visszatekertem, utána még gurultam 300 métert, akkor eldugult a karburátor....
    Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 febr. 26, 16:18.
    soveny kedvelte ezt.
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


      #3
      Akkor marad a időkénti ellenőrzés Pedig olyan szépen ment ma a gép miután bemelegedett a henger

      Komment


        #4
        Nálunk ma esett, úgyhogy lengővillát csiszoltam (hogy a következő hétvégén kipróbálhassam milyen a fényezők sorsa) meg VT6-os búrát karcmentesítettem..

        De visszatérve a menetre: ha tényleg amiatt lazult ki, akkor meg kell találni azt az erőt, ahol ki sem lazul, meg ki sem téped a menetet. Pl. a dugattyús motorral felszerelt repgépeknél van a gyár által megadott nyomaték amire meg kell húzni, a nyomatékkulcs használatát, ellenőrzését (dátum, beállított érték, mért érték) illik dokumentálni is. Egy 4 hengeres motornál hirtelen kellene a pilótának leszállóhelyet keresnie ha egy hengerből kirepülne valamelyik gyertya.
        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

        Komment


          #5
          Ohh ma meglepően virgonc volt. Fordulaton nagyon jól szedte a talpát. Lenti fordulatnál voltak tünetei fulladozásai mikor elindultam álló helyzetből. Na meg indításkor mit egy rossz MZ vagy simson rugdalhattam

          A biztonság kedvévér már kapok egy hengerfejet. Ha a menet jobb akkor lehet megkapja azt idővel.

          Komment


            #6
            BeniP10&P21 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A biztonság kedvévér már kapok egy hengerfejet. Ha a menet jobb akkor lehet megkapja azt idővel.
            Ha amúgy nem cserélnél hengerfejet, kérdezz utána autószerelőnél/hengerfejesnél a Helicoil-os javításnak! A gyertyamenet-javítás rutinfeladat és örök életű lesz a menet.
            joker kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ha amúgy nem cserélnél hengerfejet, kérdezz utána a Helicoil-os javításnak! A gyertyamenet-javítás rutinfeladat és örök életű lesz a menet.
              Most hogy így felmerült valóban. Bár ennek elődje volt a perselyezés mint megoldás. Volt olyan hengerfejem de le is vettem mivel idő után kifújt mellette. Helicoil mint gyertya menet javításra van tapasztalat ?
              Bocsánat ha kicsit értetlenkedek csak inkább rákérdek

              Komment


                #8
                Tiszteletem!
                Szerintem, ha a menet rossz, akkor vidd esztergályoshoz, az tud perselyt csinálni bele. A másik, hogy tegyél a gyertyára mindig alátétet, általában van a gyertyákon (nem fogja az alu felületet összebarmolni a gyertya.). Ui.:, ha vállas perselyt kap a fej, lehet, hogy hosszúmenetű gyertya kell bele(ezt az jelzi, hogy melegen nem akar indulni, mert nem ér be a gyújtótérbe a gyertya.), legalábbis nálam az acélperselyhez hosszabb menetű gyertya kellett.
                soveny kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  A helicoil -egyszerüen -tökéletes,erről sokat nem lehet beszélni. A perselyezés pedig jó csak gondosan kel csinálni.
                  soveny kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    BeniP10&P21 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Bár ennek elődje volt a perselyezés mint megoldás. Volt olyan hengerfejem de le is vettem mivel idő után kifújt mellette.
                    majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Szerintem, ha a menet rossz, akkor vidd esztergályoshoz, az tud perselyt csinálni bele. Ui.:, ha vállas perselyt kap a fej, lehet, hogy hosszúmenetű gyertya kell bele(ezt az jelzi, hogy melegen nem akar indulni, mert nem ér be a gyújtótérbe a gyertya.), legalábbis nálam az acélperselyhez hosszabb menetű gyertya kellett.
                    Nekem egyszer egy Izs-hengerfejet perselyeztek - ott bronz, vagy valamilyen vörösfém perselyt használtak. A munka nagyon szép volt (és grátisz, sajnálom is rosszat írni róla), egyenesbe fúrva, ahogy kell, meg lehetett húzni a gyertyát is izomból. Kifújást nem tapasztaltam, ha azonban melegen csavartam ki a gyertyát (mert pl. beköpte ), a kicsavarásakor állandóan "hozta" magával a perselyt is. Lehet, hogy ez nem törvényszerű, a menetjavító spirálok azonban tudomásom szerint biztosabban "ülnek" a régi menetben.

                    A másik ellenérzésem a perselyezéssel szemben, az a már említett váll, ami miatt csak hosszú menetes gyertyával használhatod a hengerfejet. Azt meg, nem tudom... :-/ A helicoil-féle menetjavítóknál a menethossz nem változik.

                    BeniP10&P21 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Helicoil mint gyertya menet javításra van tapasztalat?
                    Tudomásom szerint ez ma a gyertyamenet-javítások bevett technológiája.
                    kollarg kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      BeniP10&P21 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Helicoil mint gyertya menet javításra van tapasztalat ?
                      Ha megfelelően elkészíted akkor tartós tud lenni, pl. repiparban (hogy maradjunk az előző példámnál) használatos.

                      Vannak azok az ügyes műanyag dobozba csomagolt készletek, ahol kapsz csigafúrót, menetfúrót, hajtószárat és Helicoil betéteket. Ilyet érdemes beszerezni, természetesen a gyertyához való menettel.
                      Elsőként a fúrószárral felfúrod (érdemes rögzíteni a hengerfejet a biztonság kedvéért valamilyen befogókészülékben), menetfúrót áthajtod és mehet be az acél spirál, utána pedig az alsó keresztben álló véget (ami a behajtásban segít) letöröd, ehhez van is rajta egy gyengítés. Szerintem érdemes használni menetragasztót, lehetőleg olyat ami jobban ellenáll a hőnek, és elég ideig hagyni hogy szilárduljon.

                      Aki először próbálkozik Helicoillal általában a zsákfuratokkal szokott szívni, pl. túlhajtja a menetvágó által elért területen, az acélbetét beszűkül és ettől nem lehet teljes mértékben betekerni a csavart. Mondjuk a HF-nél nincs ilyen veszély mert a gyertyanyílás átmenő.

                      Szvsz célszerű lehet ezzel próbálkozni először, ha tönkremenne vagy nem sikerülne még mindig lehet hely hagyományos perselyezésnek, legfeljebb kicsit nagyobbra veszi az átmérőt a szakember.
                      sepy, BeniP10&P21 és soveny kedvelte ezt.
                      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                      Komment


                        #12
                        - Alátétet én is ismerem
                        - perselyhez jó esztergályos se árt.
                        - helicoil kb a név kötelez

                        Lényegében
                        kollarg már megírta az ésszerű magyarázatot. Igaz erre én is rájöhettem volna
                        Csak érdekes jelenség volt. Ha nagyon nincs más akkor
                        joker ajánlata a minőség.

                        Komment


                          #13
                          Csak egy pici kiigazítás:a helicoilt nem a régi menetbe tekerik ,hanem van egy kisértetiesen a menetfúróhoz hasonló speciális emelkedésü menetfúró amivel belevágunk a rossz menetbe aztán abba tekerjük az acélbetétet.


                          A gondos perselyezésnél pedig pont erre a gyakori problémára gondoltam amit én ugy kerülők el hogy a perselyt ugy esztergálom hogy kb 2mm hoszban belógjon a hengerbe amit egy nagy golyóval szétnyomok az előre kisüllyesztet helyére.--ha tudnám le is rajzolnám-de bizos van itt aki besegít
                          kollarg és kedvelte ezt.

                          Komment


                            #14
                            Gondolom ilyenre gondoltál:

                            Click image for larger version

Name:	persely.JPG
Views:	1
Size:	20.8 KB
ID:	130836
                            A másik, hogy tegyél a gyertyára mindig alátétet, általában van a gyertyákon
                            Emlékeztek még a gyűrű alakú, kör keresztmetszetű réz gyertyaalátétre( belsejében ha jól emlékszem azbeszt van)? Na az kell! Az deformálódik, és nem is olyan könnyű kitépni vele a menetet mint a lapos változattal, tipikusan kézi erővel történő szerelésre találták ki.
                            A perselyt pedig be lehet süllyeszteni mindkét oldalról is, igy nem változik a szükséges gyertya menethossz.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 febr. 27, 11:54.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #15
                              Köszönöm a segitséget -tökéletes-és még a menetet is elvetted ott ahol nyomni kell!
                              Azt meg tegnap elfelejtettem -a perselyt hatszög anyagból csinálom-crovával huzom készre majd a végén marógépen lesikolom egész minimálisra -a gyertya hossz miatt.
                              Ja és mégvalami,puha réz vagy vas a legjobb nem kell " szuper " anyag-minden anyag jobb mint az eredeti.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2012 febr. 27, 21:12.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X