Közlemény
Collapse
No announcement yet.
P21
Collapse
X
-
Szép
gabiapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa valakinek van szíváshang tompítója örömmel megvenném.Minden észrevételt szívesen fogadok.
évjáratot és hónapot megírod
-
Helló Beni!
A motorszám: 73081966 A vázszám, és ez van a géptáblán is: P2173081966
Egyébként pont ilyenekre gondolok, mint a teleszkóp gumi, a légszűrő, visszajelzők. A tükröt már sikerült kicserélni egy 1974-es darabra. A felújítás során többször volt olyan érzésem "valami nem stimmel" de nem tudnám megfogalmazni, hogy pontosan mi. Mivel több alkatrész , elem stimmel a P20, vagy P12- hez, nem vagyok benne biztos, hogy minden rendbe van a motoron. A hátsó lábtartók merevek, nem tudom felhajtható kivitel ennél az évjáratnál volt-e. (könnyebb lenne indítani). A légszűrők a 70-es évekből valók, igaz Japán kivitel. Sokat nyüglődtem a mocival, nagyon oda volt. 2007-ben beállt az 1. henger az első teleszkópok nem működtek, fék semmi, kormány mintha fix rögzített lett volna, elektromosan darabokban. röviden ennyi.
üdv: Gábor
Komment
-
Ha OT-ra szeretnéd akkor lehet kritizálni. Bár szerintem a kéthengeresnél az egyéni ízlést is bele lehet csempészni az alkotásba hiszen nagyon sok elődünk is felruházták a fapadost kéthengerest .
Ha nagyon kötekedni kellene hm...
Lengő villa "szerintem" a sima 21-en fekete volt.
A lámpafej és tartó fekete nem króm.
A blokk és a első teleszkóp alja festett volt. "utóbbi mintha króm lenne a képen de nem látni ki"
a tanksapka pedig bakelit.
visszajelző lámpák nem ilyenek voltak.
A lábtartó igen merev egy barátom is aggódott, hogy jaj a motorom nem fogja tudni beindítani de végül csak nemvolt útban
- 2 likes
Komment
-
Sziasztok!
Most akarom újraindítani 21-esemet. Több mint 20 évet pihegett a garázs oldalában. Hiba, a dugattyúkat nem tudtam megmozgatni, mert a berúgó szerkezet hibásodott meg, a tologatásnál túl nagy erők léphettek volna fel...
Mi a véleményetek? Ha minden mozog, egy alapos takarítás, érintkezőtisztítás, feltöltés után megpróbálhatom beindítani?
Természetesen először a berúgó kart kell kijavítanom. Tudtok ebben segíteni? Ha jól emlékszem van egy acél ütköző talán a bal oldali deknire szegecselve. Talán az törött ki. Ismeri valaki a problémát?
Várom válaszotok.
Bercizahi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Üdv !
Bár egy kicsit későn olvastam az írásodat, remélem nem probléma hogy ilyen hosszú idő után írok...
Én szintén nemrég fogtam bele egy 21 -es feltámasztásába. Ha egy tanácsot elfogadsz , csak príma , "muszklis" akksival próbálkozol , és átfésülöd a megszakítókat főleg a szigetelőtesteknél. Ha a berugó kar a hibás legtöbbször a váltóalaplapnál kell keresgélni , a berugó racsni szerkezet ,oldó ütközője szokta feladni a harcot , mégpedig úgy hogy kitörik a hordozó alu.alaplapból ! Ezt esetleg felhegesztéssel lehetne javítani , majd utánmunkálni és egy patkó formájú , a mindkét ütköző szegmenst magába foglaló alkatrésszel megerősíteni .
Az adott hiba sokszor azért szokott bekövetkezni mert a berúgó kart nem "tapossák" hanem szinte ráugranak , a berugókar tengely végén levő fogasív szinte belenyomódik a blokk öntvényébe , a berugó racsnis fogasív pedig nekiütközik az oldóelembe, így kitöri azt a helyéről ... Ha a blokköntvényben látni a berugótengely fogasívének a nyomát benyomódva (ennél a tipusnál a fogasív heggesztve a tengelyre) , CO-hegesztővel , vagy ívvel egy pontot tegyél a fogasívre , majd munkáld vissza annyira hogy a berugóracsni fogasíve véletlenül se tudja ismét eltörni az alaplapot ! (természetesen ne melegítsd túl a hegesztéssel , mert ugrik a hőkezelés ) A berugókar tengely visszahúzó rugójának törése is tud érdekes dolgokat művelni , sajnos csak cserélni tudod ha igy van. Visszaépítésnél lehet hogy ellenőrizni kell a két excenter helyes beállítását , a berugókart ideiglenesen a tengelyre téve kicsit fordítasz a berugótengelyen az óramutató járásával megeggyező irányba , hogy ellensúlyozd a visszahúzó rugó előfeszítését , így könnyebb visszacsúsztatni a helyére . Vigyázz a szimeringekre , és a kuplungkosár anya lehuzásához használj célszerszámot !
Kellemes szerelést jó időtöltést , és sok sikert a munkákoz !Titus kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
Komment