Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Hengerfej alátéttel avagy nem?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Hengerfej alátéttel avagy nem?

    Ezen témát tapasztalat megosztás révén nyitom.
    Pannóniáknál azon belül is a P10 típuson belül ismert azon kis alkatrész amit más típusoknál "egyhengereseknél tudtommal" nem alkalmaztak. Ez pedig a hengerfej tömítés vagy alátét. Mint tudjuk akár a könyvéből is, ezzel tudta a kedves tulaj 16 és 18 LE ben meghatározni a P10 erejét.

    A témában pedig lehetne boncolgatni: Ki hogy használta vagy használja ma is? Mit tapasztalt? Vele vagy nélküle?

    #2
    Ez engem is érdekelne. Nekem még gyárilag a helyén van.

    Komment


      #3
      Tiszteletem!
      Nekem egy '70-es T5-ösön is volt hengerfej alátét, mivel a hengerfejben nem volt kialakítva mélyesztés, így meg kellett emelni, hogy meglegyen az égéstér mérete+másképp a dugattyú beleért volna a cilinderbe.
      (piros nyíllal jelölt mélyesztés hiányzik).

      Click image for larger version

Name:	843960_im1.jpg
Views:	1
Size:	51.8 KB
ID:	130912
      Utoljára szerkesztve a következő által: majdánka; 2012 márc. 12, 23:05.

      Komment


        #4
        Ez a téma nem indult be úgy ahogy kellett volna.
        Egyébként mivel szokták megmérni a motor teljesítményét és hogyan? (KW vagy Le-ben)
        You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

        Komment


          #5
          Aries88 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ez a téma nem indult be úgy ahogy kellett volna.
          Tényleg.
          A saját véleményemet írom le, szerintem a 2 mm-es alátét nélkül túl magas lesz a kompresszióviszony, nagyon igénybe veszi a hajtókarperselyt, csapszeget, csapszegfuratot. Ráadásul tökéletesen tömíteni sem könnyű nélküle.
          Én egy köztes megoldásban gondolkodtam, összesen 1mm, ezt részben leszedni a hengertalpból (a tökéletesen sík felület szempontjából sem utolsó), részben a maradékot felül a hengerperselyből. Aztán alátéttel szerelni a hengerfejet.

          Komment


            #6
            Hy.

            'hál istennek már olyan régen szedtem le a hengerfejet hogy már nem is emlékszem.:-( Ez komoly, nem vetítek.:-)))
            Viszont valami rémlik.:-))) Kicsi lányom, és egy sörös doboz viszonylatában. Tehát szerintem sörös dobozból vágattam "kicsi" lányommal, és azt pakoltam alá. 69-es T5H.

            Komment


              #7
              Én éreztem a külömbséget.Tömitéssel olyan gyengécske.Viszont tömités nélkül ezekkel a sérült alkatrészekkel elég eltömiteni ahengerfejet.Arany középút én rajzlapot használok leheletnyi rézpasztával ahol a fém szorit ott nem ég el,mivel az égéshez levegő is kell.Ezt a megoldást 35-éve használom és bevált.ha kiég megmutatja a sérülést vagy a gyengéb meghuzási nyomatékot.Tetszik a sörösdoboz megoldás,de nem szeretem a sört.Biztos találok valakit aki segit kiüriteni,azért ne menjen kárba.
              sepy kedvelte ezt.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #8
                Üdv demeter!

                A P10-es 2mm-es hf. tömítése az alacsony oktánszámú benzin miatt volt .A benzinkutakon a P10-es megjelenésekor 72okt.sz.benzinből készült a keverék,1968-ban emelték 86okt.-ra a normálbenzint,de még azzal is hajlamos volt csörögni tömítés nélkül a P10.A forgattyús mechanizmus mindegyik egyhengeres Pannoniánál egyforma volt,a teljesítményt a sűrítési arány növelésével és az eltérő hangtompítókkal érték el.A hengertalp esztergálásával kismértékben változtatsz a vezérlésen,nem feltétlenül előnyösen!
                sepy, Balumester és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  St.Z.350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A hengertalp esztergálásával kismértékben változtatsz a vezérlésen,nem feltétlenül előnyösen!
                  Ez igaz, pár tizedet lejjebb kerülnek a rések. De ha van egy elmélet, ki kell próbálni a gyakorlatban, hogy beválik-e.
                  Az öngyulladástól nem tartok, csak a 8 fölötti sürítési viszony mechanikus terhelésétől. Más lenne a helyzet egy mai színvonaló alul-felül tűgörgős hajtókarral, de a gyári főtengely egy elég gyenge pont a sürítés emeléséhez.
                  Viszont ha rosszul gondolom és nem így van, akkor akár összerakhatom a másik hengerrel sörösdoboz tömítéssel is.

                  Komment


                    #10
                    A P9-es 10:1 sűrítéssel 20 LE 6000ford./perc,a forgattyús mechanizmus egyezik a P10-esével.

                    Komment


                      #11
                      Jó, de vajon mennyi idő után kezdtek el csörögni a csapszegek és mennyi után beállni a hajtókarok?
                      Duke kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Az én T1-esemből az előző gazdája vette ki a tömítést azóta is úgy használom.A jó tömítés úgy lett megoldva,hogy a hengerfejet és a hengert csiszolópasztával összecsiszoltuk, soha nem fút ki!Ha jó állapotú a motor ennyi kompresszió emelés nem tehet benne kárt!
                        A hengerfejbe nem érhet a dugattyú ,mert Pannóniánál nem jár síkba a henger tetejével!

                        Komment

                        Ugrás az oldal tetejére
                        Working...
                        X