Sziasztok !
Itt a jó idő biztos sokan újítottak fel motort vagy kezdenek neki a felújításnak. Azért írok, hogy más ne kerüljön ilyen helyzetbe vagy ha mégis akkor tudja mit kell csinálni.
Legnagyobb igyekezetem és odafigyelésem ellenére én sem úsztam meg a dugattyú ragadását.
A bejáratás kiméletesen történt, odafigyelve a könyv által előírt sebesség határokra, mégis az
egyik kereszteződésnél megálva a kuplung behúzása után tompa morajló hang jött a blokkból.
Azonnal sejtettem ,hogy mi lehet az oka, picit huzogattam a gázt és a szivatót is,hogy hűljön.
Ettől néhány másodpercen belül el is múlt a rossz hang és újra szépen járt a motor.
Nem tudom hol hibáztam,talán a porlasztót kelett volna jobban be állítani. A porlasztóban az
úszó tűje felülről a második rublikában, a súber tűje felülről a harmadik rublikában volt. Fúvókák a gyáriak ahogy a moci kijött a gyárból, alapjárati levegő csavar egy teljes fordulatot
nyitva. Dugattyú az egri Belkord 69,45 mm átmérőjű 0,07 századra illesztve. Derékszögelés elvileg rendben, a dugón lévő nyomok is ezt támasztják alá. Üzemanyag 1:25 keverék Sprint 2T olajjal.
Mi a teendő ha a dugattyún már látszodnak a ragadás nyomai de még nem olyan durvák ,hogy ki kelljen cserélni? Azt olvastam,hogy a dugón lévő nyomokat finom polir papírral eltávolítják és így óvatosan folytatható a bejáratás.
Itt a jó idő biztos sokan újítottak fel motort vagy kezdenek neki a felújításnak. Azért írok, hogy más ne kerüljön ilyen helyzetbe vagy ha mégis akkor tudja mit kell csinálni.
Legnagyobb igyekezetem és odafigyelésem ellenére én sem úsztam meg a dugattyú ragadását.
A bejáratás kiméletesen történt, odafigyelve a könyv által előírt sebesség határokra, mégis az
egyik kereszteződésnél megálva a kuplung behúzása után tompa morajló hang jött a blokkból.
Azonnal sejtettem ,hogy mi lehet az oka, picit huzogattam a gázt és a szivatót is,hogy hűljön.
Ettől néhány másodpercen belül el is múlt a rossz hang és újra szépen járt a motor.
Nem tudom hol hibáztam,talán a porlasztót kelett volna jobban be állítani. A porlasztóban az
úszó tűje felülről a második rublikában, a súber tűje felülről a harmadik rublikában volt. Fúvókák a gyáriak ahogy a moci kijött a gyárból, alapjárati levegő csavar egy teljes fordulatot
nyitva. Dugattyú az egri Belkord 69,45 mm átmérőjű 0,07 századra illesztve. Derékszögelés elvileg rendben, a dugón lévő nyomok is ezt támasztják alá. Üzemanyag 1:25 keverék Sprint 2T olajjal.
Mi a teendő ha a dugattyún már látszodnak a ragadás nyomai de még nem olyan durvák ,hogy ki kelljen cserélni? Azt olvastam,hogy a dugón lévő nyomokat finom polir papírral eltávolítják és így óvatosan folytatható a bejáratás.
Komment