Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Megragadt dugattyú javítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Tisztelt Szleppi !
    Az előttem hozzászólóval egyetértve és hozzátéve tudom javasolni a dúsabb keverék alkalmazását , ugyanis alacsonyabb az égés hőmérséklete . A grafitos bejáratást nem javasolom . A grafit az a szén egyik módosulata , de lerakódásokat okoz . A Fimol=molibdénszufit , nagyon jó a kenési tulajdonsága és hőálló ! Saját tapasztalatból tudom , hogy tisztitja az égésteret a dugattyú tetejét és a kipufogó csövet. Rendszeresen használtam a P20-as Pannoniához pedig 1970-ben még nem voltak korszerü szintétikus olajok , csak Arol2T és 12000 km futásteljesitmény után is fémtiszta volt a dugattyú és az égéstér. Bejáratáskor a sebességhatárokat betartva játszani kell a gázzal !
    Sikeres bejáratást kivánva Tisztelettel Józsi-bá
    mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      A Fimollal való bejáratás nem jó ötlet. Azt a bejáratás után kell használni és nagyon figyelve az előírt adagolást semmi képen nem szabad túllépni. A grafit tartalma miatt javítja a kenést csökkenti a kopást de nagymértékű lerakódást okoz ha többet adagolnak és elősegíti a későbbi gyertya slusszokat. Ezt a tavalyi évben tapasztaltam. Bejáratáskor pedig az ésszerű keretek közötti" kopást" kell elősegíteni és nem késleltetni kell. A Fimol pedig ezt teszi. Ha nem okozott problémát akkor nagyon laza volt az illesztés azért volt sikeres a bejáratás. Dúsabb keverék / 'fél csavarás a levegő csavaron" segíthet még a leírtakon kívül a 100- as tempó nemvalószínű,hogy követésre érdemes. Nem vagyok én sem a tötyögős bejáratás híve mert két ütemű gépről van szó melynek fordulat szükséges a nyomatékhoz főleg bejáratáskor mikor még hatalmas kompresszióról nem beszélhetünk. Az a bejáratással alakul ki! 4.-ik ben 60 felett símul ki a motor járása szerintem.

      Komment


        #18
        Csak a szakmai pontosság kedvéért.
        Több olyan hsz-t is olvastam amelyikből az tűnik ki, hogy a molibdén diszulfid (MoS2) azonos a grafittal. Nem Uraim a grafit a szén (C) egyik változata, akárcsak a gyémánt a MoS2 pedig nem tartalmaz szenet. Az viszont igaz, hogy a grafit és a molibdén diszulfid "kenő képessége" sokban hasonló.
        Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 ápr. 13, 21:27.
        sepy, St.Z.350 és wsievers kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Sziasztok!

          Érdeklődnék hogy a megszorult dugattyú esetén a hengerfalról hogy lehetne eltávolítani a felkenődött alut?
          Minimálisan van a hengerfalon de nem tudom hogy kellene leszedni.
          Olvastam háztartási sósavas megoldást és finom vizes csiszolópapírost is.

          Komment


            #20
            Én olajos 600-as polirpapirral kezdeném utánozva a hónológép mozgását, majd 800 és 1000 következzen. Az olaj nagyon fontos! Legalábbis a suliban igy tanultam.

            Komment


              #21
              CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              utánozva a hónológép mozgását
              Igen - annyira , hogy elvinném oda ahol van rendes hónoló - aztán kifizetném 10 perc munkát , mert az a tökéletes . De minden házi "praktika " is működővé teszi a gépet . Csak manapság szerintem nem érdemes kinlódni .
              Cooter kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Igen - annyira , hogy elvinném oda ahol van rendes hónoló - aztán kifizetném 10 perc munkát , mert az a tökéletes . De minden házi „praktika” is működővé teszi a gépet . Csak manapság szerintem nem érdemes kinlódni .

                Köszönöm a tippeket. Valószínű az olajos papír marad megoldásnak.

                Pesten az a jó, kilépek az ajtón ha jobbra, ha balra indulok lesz egy műhely ahol van honoló

                Sajna nekem minimum posta vagy keresgélés. De leginkább az a "gond" hogy hétvégén vagyok csak itthon és ilyenkor csak tönkretenni van lehetőség a motort mert üzlet műhely nem igen van nyitva

                Komment


                  #23
                  Akkor hivj fel , ha érdekel egy "egész jó " házi megoldás . 20 / 35 55 955

                  Komment


                    #24
                    Click image for larger version

Name:	DSCF8028.JPG
Views:	1
Size:	105.5 KB
ID:	140817Click image for larger version

Name:	DSCF8029.JPG
Views:	1
Size:	109.4 KB
ID:	140818Click image for larger version

Name:	DSCF8030.JPG
Views:	1
Size:	110.8 KB
ID:	140819Click image for larger version

Name:	DSCF8031.JPG
Views:	1
Size:	111.2 KB
ID:	140820Click image for larger version

Name:	DSCF8032.JPG
Views:	1
Size:	112.1 KB
ID:	140821 Tudom ,hogy az egyik gyuru hianyzik ,de azon kivul ........velemenyeket ,gondolataitokat szivesen olvasnam.Azert lett szetszedve mert a fotengely sajna elkopott hajtokar is kottyog es a csapagyak is uszkaltak mar a tengelyen .

                    Komment


                      #25
                      velemenyeket ,gondolataitokat szivesen olvasnam
                      Szia! A féloldalas "lefújás" a gyűrűk mellett így ránézésre hajtórúd derékszögelési gond.
                      A csapszegen a lila folt meg gondolom ennek valami következménye: szorult, túlmelegedett, azon a folton kiégtek az ötvözők. Persze az a túlmelegedés lehet mástól is, túl szoros illesztés vagy kevés benzin, de utóbbit (mármint a benzint) nem hinném. A csapszeg másik oldala is lilás?
                      A főtengelycsapágyazás más tészta, de azt elkezdtük megbeszélni telefonon. Amit viszont kérdezni akartam: a főtengelyed csapjai gyáriak vagy csak gyári minta után készültek?
                      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                      Komment

                      Ugrás az oldal tetejére
                      Working...
                      X