Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Hogy szedjük ki a lendkerék által elnyírt reteszt, tájolócsapot?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    Szerintem túlzott elővigyázatosság ez.
    Ki fog jönni belőle, nem kell félni.
    Volt olyan Simson itt nálam, aminél az ék rá volt hegesztve, gányolva a főtengelyre. (naná hogy nem sikerült nekik )
    Gravírozóval kezdtem el lepucolni az ékpályát, s egy idő után magától kiesett belőle az ék maradék része. (Persze lefelé volt fordítva a főtengely.)
    Arról nem is beszélve, hogy a tengely keményebb mint az ék, így ha kulturáltan van ütögetve, alányúlva, nem fog sérülni a tengely.

    -Elnyíródás: Eddig nekem csak akkor nyírta el, amikor nem volt rendesen meghúzva az anya rajta, vagy felülve rá a lánckerék/lendkerék etc.
    Ahogy többen is írták, az ék csak pozicionálja, nem attól marad fenn.
    Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2014 szept. 24, 11:57.
    soveny kedvelte ezt.

    Komment


      #62
      Ki fog jönni belőle, nem kell félni.
      Én elhiszem, hogy ki fog jönni, a gond csak az, hogy eddig 2 tengelynél nem jött ki...
      (Az első esetben a lánckerék tengelyt a rajta lógó csapággyal voltam kénytelen vinni egy forgácsoló műhelybe, ahol kibányászták valahogyan.... Az utóbbit meg ahogy írtam, kínlódtam vele...)

      -Elnyíródás: Eddig nekem csak akkor nyírta el, amikor nem volt rendesen meghúzva az anya rajta, vagy felülve rá a lánckerék/lendkerék etc.
      Ahogy többen is írták, az ék csak pozicionálja, nem attól marad fenn.
      Ezzel teljesen egyetértek. Ráadásul, ha megnézzük, hogy egy ilyen menet mennyit gyöngíthetne a nyíró ellenállásán, akkor látnunk kell, hogy nem vesz el az esetlegesen nyíró igénybevételt elszenvedő felületből többet, mint kb. 10%-át, azaz a maradék is szinte teljes értékű nyíró igénybevétel szempontjából.

      Tényleg csak azért írtam meg a tapasztalatot, meg az ötletet, mert hátha valakinek tudok segíteni vele...
      mir-mur és soveny kedvelte ezt.

      Komment


        #63
        Fölöslegesnek tartom az "óvintézkedéseket" mert egy jó kúpos (ha kell össze csiszolni) illesztés megfelelő nyomatékkal meghúzva nem mozdulhat el, még retesz nélkül sem.
        sinter, joker és 4 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #64
          Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ráadásul, ha megnézzük, hogy egy ilyen menet mennyit gyöngíthetne a nyíró ellenállásán, akkor látnunk kell, hogy nem vesz el az esetlegesen nyíró igénybevételt elszenvedő felületből többet, mint kb. 10%-át, azaz a maradék is szinte teljes értékű nyíró igénybevétel szempontjából.

          A ducati lendkereke , csak úgy fel van tolva , meghúzva -kész . Nincs retesz .

          Ja -hát , most jut eszembe :a 60 as csigafúrón sincs semmi cicó -csak úgy bedobja az a fránya drehás a helyére .
          Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2014 szept. 24, 19:05.

          Komment


            #65
            Régen rossz, ha a retesz nyírásra van igénybevéve. A "valódi" ék igénybevétele pedig palástnyomás.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #66
              A ducati lendkereke , csak úgy fel van tolva , meghúzva -kész . Nincs retesz .
              Ez jó példa arra, amit többen is írtunk, hogy a kúpnak kell átvinni a nyomatékot és nem a retesznek. Ha jól emlékszem a "csúzlinál" (kis MZ) is így van...

              - - - Updated - - -


              Régen rossz, ha a retesz nyírásra van igénybe véve. A „valódi” ék igénybevétele pedig palástnyomás.
              Igazad van, annak idején én is úgy tanultam, hogy nyírásra méreteztünk, és megengedett palástnyomásra ellenőriztük.
              A palástnyomás szempontjából pedig a belefúrt menet nem oszt és nem szoroz.

              Komment


                #67
                Ha jól emlékszem a „csúzlinál” (kis MZ) is így van
                Ott egy kis tájolócsap van, mint a Jawánál is.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #68
                  Ott egy kis tájolócsap van, mint a Jawánál is.
                  Lehet, hogy nem ugyanarról beszélünk? Én a primer hajtás kis lánckerekére gondolok. Ott elvileg nincsen szükség semmi tájolásra.

                  Komment


                    #69
                    Az én hibám. Egyből a főtengely másik végére asszociáltam. Igazad van.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 okt. 29, 15:16.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #70
                      Most raktam össze a T1-es blokkot és az íves reteszeket előre megfúrtam és menetet fúrtam bele. A primer hajtás kis lánckerekénél a retesz szélessége 6 mm, így ebbe M4-es átmenő menetes furatot készítettem, míg a szekunder hajtás kis lánckereke alatti retesznél, aminek a szélessége 5 mm, M3,5-ös menetet készítettem.

                      Ettől azt várom, hogy ha szétszedésnél megint azt tapasztalom, hogy beszorult, akkor belehajtva egy csavart, kitolja a fészkéből a reteszt.

                      Click image for larger version

Name:	201409201723.jpg
Views:	2
Size:	187.5 KB
ID:	141524Click image for larger version

Name:	201410282012.jpg
Views:	1
Size:	182.9 KB
ID:	141525Click image for larger version

Name:	201410282011.jpg
Views:	1
Size:	188.9 KB
ID:	141526

                      Komment


                        #71
                        Kérdés, hogy mennyire marad ép a menet a nyírás után. Szerintem max lemezcsavart tudsz majd belehajtani.

                        Komment


                          #72
                          CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Kérdés, hogy mennyire marad ép a menet a nyírás után. Szerintem max lemezcsavart tudsz majd belehajtani.
                          ez nagyon jó ! Ami még nem nagyon hangzott el itt ék-retesz -kúp témában , az ,hogy miért nem csiszoljátok össze az összetartozó dolgokat . Lánckerék , lendkerék --és ahova feltesszük . Néhány csepp olaj -csiszolópor 5-10 tekerés -lazán , érzéssel -j-b ra . Féktisztítóval lemos és kész . Áll mint nekem régen . Ez most az előző --menetes ék - fénykép miatt jutott eszembe , elnézve azt a felületet . Nagyon jó minőségü a kép .

                          Komment


                            #73
                            Czsolti
                            Kérdés, hogy mennyire marad ép a menet a nyírás után. Szerintem max lemezcsavart tudsz majd belehajtani.
                            ...Semennyire nem maradna ép, valami féle tojás alakja lenne. Nálam szerencsére a Pannóniánál még soha nem nyírta el...De nem is ezért csináltam, hanem azért, mert szétszerelésnél nem tudtam kivenni a fészkéből. (Rossz topikba írtam, mert a cím az az elnyírt retesz, tájolócsap, bocs...
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2014 okt. 29, 09:08. Oka: elütés

                            Komment


                              #74
                              Esetleg finom köszörűkorongon párszor áthúzva, lehet a reteszt könnyebben szerelhetőre illeszteni is.

                              Komment


                                #75
                                joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                ... Ami még nem nagyon hangzott el itt ék-retesz -kúp témában , az ,hogy miért nem csiszoljátok össze az összetartozó dolgokat . ... .
                                De bizony elhangzott, lásd 63 sz.-u hsz.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X