Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia hátsó rugóstag

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Ha több lépésben mész rajta végig a durva papírtól szépen haladva a finom papírig és utána paszta + filc vagy rongykorong az eredmény meggyőző lesz.
    kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Ha több lépésben mész rajta végig a durva papírtól szépen haladva a finom papírig és utána paszta + filc vagy rongykorong az eredmény meggyőző lesz.
      Ide válaszoltam inkább, csak, hogy ne össze-vissza firkáljam tele az oldalt, hanem módszeresen
      Utoljára szerkesztve a következő által: Blackmumus; 2012 jún. 29, 21:31.
      és OdinHEM kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Blackmumus! krómozva van. Csak a deklik, a motorház, az polirozva, a csapágyfuratok miatt!

        Komment


          #19

          Komment


            #20
            Szia ApaE! Arra a srácra gondolsz, aki kárpitos? Motornyergeket is készit?
            Nem nem ismerem, mert csak pár éve lakik itt Markazon, de nem sokára megkeresem, mert oldaltáskákat szeretnék varratni vele a TLF-re. És Hátsó henger táskát is, ártól fügőően...

            Komment


              #21
              OdinHEM és -t5- kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Nagyon szépen dolgozik, csak ajánlani tudom.
                Nálunk is mindenki őt ajánlja.

                Komment


                  #23
                  Visszatérve az eredeti témára, a szentegyulában megnéztem a P10-20 rúgós tagot, és a rajzról arányosan azt látom, hogy a TLF 235 mm-es rúgójához képest az csak olyan 160-170 mm hosszú. Az az ötletem támadt, hogy a TLF-embe beépítek 1-1 P10-20 tipusú rúgót, és a hiányzó mennyiséget egy TLF-rúgó méretre vágásával oldom meg. Lehet hogy kell egy esztergált közdarab (tárcsa) a két rúgó közé, de így kívülről marad a TLF teleszkóp, méret ugyan az, csak belül egy "progresszív" rúgó fog dolgozni....

                  Komment


                    #24
                    Üdv Mindenkinek! engedjétek meg, hogy beszámoljak egy érdekes eseményről! Végül is Fóti Gyulától sikerült P12-es első teleszkópba való rúgót vásárolnom, ami megfelelő méretű (átmérő és hossz) a TLF hátsó rúgóstagjába. Igaz sokkal sokkal kisebb a rúgó szelvényátmérője, (ezáltal sokkal puhább is ).

                    Végül is emiatt neki fogtam szétszedni a motoron levő rúgós tagokat. Ekőször a baloldalit, majd mikor azt helyére szereltem, a jobboldalit is. Nahát. Ezek az első teleszkóp rúgók olyan puhák, hogy a motorom egyszerűen leült, a rúgók szinte a motor súlyát sem viselték el. A sufniban korábban már találtam TLF rúgót (tartalékot, mint minden rendes pannóniás, én is képeztem az évek során...) és ekkor vizsgáltam meg a kiszerelt és a "tartalék" rúgót!

                    Gyakorlatilag az a rúgó, amivel éveken keresztül jártam, és most a felujítás után is beépítésre került, egy ZIL hátsó rúgójának is elment volna, olyan extra kemény rúgózású!! Újra szétszedtem a hátsó teleszkópokat, beraktam a "tartalékokat" és láss csodát! gyönyörűen rúgózik a motorom! Élvezet az utazás, az úttartás, szóval rendeződött a problémám...

                    Felhivtam Apámat, (ő 40 évvel ezelőtt használta a Pannóniámat) mit tud erről az extra kemény rúgóról...
                    - Ja! Azokat én csináltattam bele Pesten, mert Anyád 80 kg volt, én 120, és a gyári rúgókkkal felütött a hátsó kerék a sárvédőben... meg tudod a tápos zsákokkal megpakolva is....

                    szóval ennyi a történetem....
                    de egy tanulság az az, ha valaki egy extra jó rúgóstagot szeretne, szerintem jól kombinálhtaó a P12 első rúgója (félbe vágva) egy eredeti rúgóval, amiből kb a 3/4-ét használná fel a teleszkópban. ezzel egy progresszív rúgóhatást lehetne kialakítani...

                    Lehet hogy a télen kipróbálom...




                    Ja és ha valakinek van olyan problémája mint apámnak volt.... akkor nekem van extra hátsó rúgóm! Keressen!





                    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A VT5 és a VT6 aljzat lemeze megegyezik, az eltérés a festésben illetve a feliratban volt.

                    Így néz ki egy VT5 lámpa:

                    Kedves ApaE! Sikerült egy VT5-ös búrát is vásárolnom! De gond van, mert a VT-6-ban használt bilux izzó túl hosszú, nem elég mély a VT-5-ös búra... esetleg a VT-5-höz "rövidebb" izzót kellene használnom? Létezhet ilyen?
                    TZ, soveny és Intrepid kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      vagy ezen talán jobban látni...[ATTACH=CONFIG]8241[/ATTACH]
                      Ezen azt lehet látni hogy,két személyre van állítva, ha egy személyre állítanád lehet hogy jó is lenne!

                      Komment


                        #26
                        Sziasztok ! Ílyen alkatrésszel még nem találkoztam Click image for larger version

Name:	2015-02-14-338.jpg
Views:	1
Size:	189.5 KB
ID:	143759Click image for larger version

Name:	2015-02-14-339.jpg
Views:	1
Size:	190.1 KB
ID:	143760 ami fémből van . Ez már ujabb konstrukci lehet ( ?) szimeringböl gondolva . Ez jobb lenne mint a másik ,igaz sajna csak 1 van belöle .

                        Komment


                          #27
                          t1-rider78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Sziasztok ! Ílyen alkatrésszel még nem találkoztam [ATTACH=CONFIG]26527[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]26528[/ATTACH] ami fémből van . Ez már ujabb konstrukci lehet ( ?) szimeringböl gondolva . Ez jobb lenne mint a másik ,igaz sajna csak 1 van belöle .
                          Biztosan újabb, mert aligha gyári

                          Én is hasonlót csináltam, csak műanyag házzal. És szerintem érdemes is szimeringeset csinálni. De a külső oldalra nem árt tenni filcet.
                          Sajnos én filcet nem tettem bele. Bár a hiányából adódó gyorsabb kopást még nem tapasztaltam, de egyszer majd azért átalakítom.
                          t1-rider78 kedvelte ezt.

                          Komment


                            #28
                            Akkor ezekszerint ez nem gyári darab lesz ? Mondjuk nekemis megfordult a fejembe .De a fantáziám beinditotta,hogy csinálni kéne ilyesmit olyan müanyagbol ,csak nem tudom ilyen müanyagot holtunék beszerezni.

                            Komment


                              #29
                              Nem tudom hogy a közeledbe hol tudsz ilyet beszerezni, esztergályosoknál érdeklődj hogy hol szerzik be.

                              Miskolcon tudok egy boltot ahol akár pár centis darabot is levágnak.
                              t1-rider78 kedvelte ezt.

                              Komment


                                #30
                                Miskolc kicsit kiesik a lehetőségekböl, ilyenre nincs valami vebáruház? Mondjuk fogalmamsincs az anya megnevezéséröl amiböl érdemes lenne megcsinálni.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: t1-rider78; 2015 febr. 15, 13:46.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X