Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Szia ApaE! Arra a srácra gondolsz, aki kárpitos? Motornyergeket is készit?
Nem nem ismerem, mert csak pár éve lakik itt Markazon, de nem sokára megkeresem, mert oldaltáskákat szeretnék varratni vele a TLF-re. És Hátsó henger táskát is, ártól fügőően...
Visszatérve az eredeti témára, a szentegyulában megnéztem a P10-20 rúgós tagot, és a rajzról arányosan azt látom, hogy a TLF 235 mm-es rúgójához képest az csak olyan 160-170 mm hosszú. Az az ötletem támadt, hogy a TLF-embe beépítek 1-1 P10-20 tipusú rúgót, és a hiányzó mennyiséget egy TLF-rúgó méretre vágásával oldom meg. Lehet hogy kell egy esztergált közdarab (tárcsa) a két rúgó közé, de így kívülről marad a TLF teleszkóp, méret ugyan az, csak belül egy "progresszív" rúgó fog dolgozni....
Üdv Mindenkinek! engedjétek meg, hogy beszámoljak egy érdekes eseményről! Végül is Fóti Gyulától sikerült P12-es első teleszkópba való rúgót vásárolnom, ami megfelelő méretű (átmérő és hossz) a TLF hátsó rúgóstagjába. Igaz sokkal sokkal kisebb a rúgó szelvényátmérője, (ezáltal sokkal puhább is ).
Végül is emiatt neki fogtam szétszedni a motoron levő rúgós tagokat. Ekőször a baloldalit, majd mikor azt helyére szereltem, a jobboldalit is. Nahát. Ezek az első teleszkóp rúgók olyan puhák, hogy a motorom egyszerűen leült, a rúgók szinte a motor súlyát sem viselték el. A sufniban korábban már találtam TLF rúgót (tartalékot, mint minden rendes pannóniás, én is képeztem az évek során...) és ekkor vizsgáltam meg a kiszerelt és a "tartalék" rúgót!
Gyakorlatilag az a rúgó, amivel éveken keresztül jártam, és most a felujítás után is beépítésre került, egy ZIL hátsó rúgójának is elment volna, olyan extra kemény rúgózású!! Újra szétszedtem a hátsó teleszkópokat, beraktam a "tartalékokat" és láss csodát! gyönyörűen rúgózik a motorom! Élvezet az utazás, az úttartás, szóval rendeződött a problémám...
Felhivtam Apámat, (ő 40 évvel ezelőtt használta a Pannóniámat) mit tud erről az extra kemény rúgóról...
- Ja! Azokat én csináltattam bele Pesten, mert Anyád 80 kg volt, én 120, és a gyári rúgókkkal felütött a hátsó kerék a sárvédőben... meg tudod a tápos zsákokkal megpakolva is....
szóval ennyi a történetem....
de egy tanulság az az, ha valaki egy extra jó rúgóstagot szeretne, szerintem jól kombinálhtaó a P12 első rúgója (félbe vágva) egy eredeti rúgóval, amiből kb a 3/4-ét használná fel a teleszkópban. ezzel egy progresszív rúgóhatást lehetne kialakítani...
Lehet hogy a télen kipróbálom...
Ja és ha valakinek van olyan problémája mint apámnak volt.... akkor nekem van extra hátsó rúgóm! Keressen!
A VT5 és a VT6 aljzat lemeze megegyezik, az eltérés a festésben illetve a feliratban volt.
Így néz ki egy VT5 lámpa:
Kedves ApaE! Sikerült egy VT5-ös búrát is vásárolnom! De gond van, mert a VT-6-ban használt bilux izzó túl hosszú, nem elég mély a VT-5-ös búra... esetleg a VT-5-höz "rövidebb" izzót kellene használnom? Létezhet ilyen?
Sziasztok ! Ílyen alkatrésszel még nem találkoztam ami fémből van . Ez már ujabb konstrukci lehet ( ?) szimeringböl gondolva . Ez jobb lenne mint a másik ,igaz sajna csak 1 van belöle .
Sziasztok ! Ílyen alkatrésszel még nem találkoztam [ATTACH=CONFIG]26527[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]26528[/ATTACH] ami fémből van . Ez már ujabb konstrukci lehet ( ?) szimeringböl gondolva . Ez jobb lenne mint a másik ,igaz sajna csak 1 van belöle .
Biztosan újabb, mert aligha gyári
Én is hasonlót csináltam, csak műanyag házzal. És szerintem érdemes is szimeringeset csinálni. De a külső oldalra nem árt tenni filcet. Sajnos én filcet nem tettem bele. Bár a hiányából adódó gyorsabb kopást még nem tapasztaltam, de egyszer majd azért átalakítom.
Akkor ezekszerint ez nem gyári darab lesz ? Mondjuk nekemis megfordult a fejembe .De a fantáziám beinditotta,hogy csinálni kéne ilyesmit olyan müanyagbol ,csak nem tudom ilyen müanyagot holtunék beszerezni.
Komment