Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Bioetanol üzemanyag - E85

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Bioetanol üzemanyag - E85

    Szép napot uraim /hölgyeim/ ki mit szól a Bioetanolhoz ?

    #2
    csacsa73 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szép napot uraim /hölgyeim/ ki mit szól a Bioetanolhoz ?
    Én még nem próbáltam (valószínűleg nem is fogom), de már régebben olvastam ezzel kapcsolatban egy cikket, ahol is egy Pannónia T1-et hajtották benzin + bioetanol és természetesen motorolaj keverékével.
    Nagynehezen meg is találtam az interneten: E85 - bioetanol mindenkinek: Pannonia E85-tel
    Che és -t5- kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      csacsa73 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      ki mit szól a Bioetanolhoz ?
      Még nem kóstoltam.
      Everything is better when you decide you don't care.

      Komment


        #4
        Rézben a bioetanol okozza azokat a lerakódásokat és a felmaródásokat, amiket a mai üzemanyagok számlájára írunk. Ennek oka, hogy már eleve keverik a benzinbe bizonyos százalékba.

        A másik, pedig mivel tulajdonképpen alkohol, nagyon jól keveredik a vízzel! Aki nemhiszi, kérdezzen benzinkutas ismerősöket!
        Azt azért mindenki el tudja képzelni, hogy milyen jól megy egy belső égésű motor vízzel!!!

        Én nem fogok tankolni soha, az biztos!
        dino125ad és Che kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Sziasztok! Én már próbáltam az E85 Simsonba. Először 7l benzin és 3l szesz, majd 6-4, 5-5, a vége 2l benzin és 8l alkohol volt. Az eredmény pedig hengerfúrás, néhány benzinszűrő és pár m b.slag. Azt az elején észre vettem, hogy szárít ezért is választottam több fajta olajat, több keverésbe, de nem volt jó. Amugy meg a "gyári" beállításokkal nem volt jó ezért fúvókát cseréltem nagyobbra és a gyújtás időpontján váltosztatni kellet. Magas furdulaton jól viselkedett, az alapjárat viszony gyenge volt. Gyorsan melegedett és magasabb értékre is (szerintem) ezért magasabb hőértékű gyertyát tettem bele. Összegezve nem jött be az NDK-szökevények a szesz.
          stalker kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Kedves Tagok!

            A témához hozzátenném a saját tapasztalatom.
            Kipróbáltam a Bioetanolt, a következők szerint. A renault thaliámhoz vettem egy programozható etanol átalakítót.
            Ez az átalakító tudta azt, hogy csökkentette a plusz befecskendezést a motor hőmérséklete alapján.
            A hidegindítási, és az üzemi dúsítást számítógéppel be lehetett állítani. Tehát elég profi szerkezet volt.
            Eredmény: Ahoz, hogy az eredeti teljesítmény megmaradjon 34% plusz üzemanyagra volt szükség.
            A hidegindításnál pedig 75% pluszra volt szükség. A reggeli indítás egy kész rémálom volt.
            Megtakarítás egy fillér se volt, mivel jóval több üzemanyagot használtam el. Az én autóm átlagfogyasztása 5,8-6.4 l/100Km benzinből, Etanolnál 9 főlött voltam. Az egész szerkezet Kb 2 napig volt az autóban, nem éri meg.
            Csak tanácsolni tudom, alkatrészmosáson kívül másra senki ne használja ezt az üzemanyagot, kivéve, ha gyárilag erre van beállítva a gépjárműve.
            UK és Che kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Szervusztok!

              Érdekes dolgokat írtok,én valahogy úgy gondoltam mindig is,hogy ami a királyé,az,a királyé,-ami a császáré,az a császáré.A benzin árának radikális emelésekor,-úgy a "módszerváltás" kezdetén,sem használtam,soha foltbenzint,a dieselbe sem töltöttem,soha apró pénzen vásárolt,-szőkített,esetleg "másodlagosan privatizált"gázolajat,mert mindig az a drága,-ami olcsó!

              Van nekem egy békalámpafejes CZ 175-ösöm,szegény áll már vagy 40-éve és a tankjában,valahogy benne-felejtődött,egy két liter benzin,-hát annak még mindig "illata" és nem szaga van és a tankot sem szedte szét,-milyen érdekes?

              Úgy gondolom,a mai fogyasztóinak mondott társadalomban,az a lényeg,hogy mindent,minél előbb egyen meg a fene,a benzintől a járműig,hogy újat kelljen vásárolni és a pénz így forogni,-az-az pénzt tudjon termelni,a gyártók számára,ami végül is rendben lenne,ha a bér,-a munkaerő ára,valahogy arányban lenne,a kívánt fogyasztás költségeivel.

              Végezetül,benzinre tervezett motor esetében,szigorúan benzint,-de kérdés,hogy benzin e,a benzin?


              Üdvözlettel:Che
              Iker József, Kakas és 4 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Sziasztok!

                Az összes gépembe, - fűnyíró, láncfűrész stb. - és a Pannóniámba is, csakis benzint, lehetőleg 98-ast teszek, (amugy is otthon készítem a keveréket, így vinnem kell haza kannába) mert az az érzésem ezt kevésbé manipulálják, mint akár a 95-öst... Egyetértek az előttem szólókkal, bioetanolt NEM!

                Komment


                  #9
                  Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Végezetül,benzinre tervezett motor esetében,szigorúan benzint,
                  Érdekes kérdés ez. Szeretnék válaszolni egy furcsa hasonlattal. A tehénke növényevő, ezért füvet legel. Az oroszlán húsevő, és megfogja szegén antilopot. Az isten úgy teremtette az embert hogy mindenevő legyen. Erre van kitalálva a fogazata, a gyomra, és szüksége van azokra a tápanyagokra, amit a vegyes étkezés biztosít. Még is vannak emberek, akik áttérnek a vegetáriánus életmódra, és állítják, hogy sokkal jobban érzik magukat.

                  Ha a bioetanol káros, akkor káros a gáz üzemmód, meg mindenféle próbálkozás a hidrogénnel, meg egyebekkel. Hiszen az OTTO motor benzinre van kitalálva.

                  Végül is kíváncsi lennék, hogy az Oroszok annak idején mennyire frankó benzint tettek az IZSbe, vagy a Románok a Dácsiába. De nálunk is nem véletlenül adtak némelyik motorhoz ( meg sokan csináltak maguknak ) a tank nyílásához szűrőt, amiből tankolás után kilehetett löttyinteni a vizet.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: mir-mur; 2012 júl. 18, 14:05.

                  Komment


                    #10
                    Ahány ember, annyi vélemény...

                    Szerintem megfelelő átalakítással gond nélkül üzemeltethető alkohollal is egy otto-motor. Régebben feltettem egy videót a fórumra, Ford akarta az alkoholt elterjeszteni, mert a benzibe ólmot adagoltak, ami sokkal károsabb volt, mint az alkohol, de nem hallgattak rá... tehát ugyanúgy lehet alkohollal is üzemeltetni otto-motort...
                    De mindenképpen külön kellene választani, hogy kétütemű-négyütemű, karburátoros-befecskendezős, üzemanyag ellátás stb... tehát ahány típus, annyi féle átalakítás kell...
                    A megtérülésről nem tudok nyilatkozni, az más kérdés...

                    DCS

                    Komment


                      #11
                      Sziasztok!

                      Mindenki máshogy látja ezt a kérdést. Barkasos koromban én is jártam mosóbenzin-fimol keverékkel. Moskvicsot vittem haza lakkbenzinnel. Az utóbbi nem ált le kikapcsolt gyújtásnál. Az első diesel motort mogyoróolajra tervezték. Sőt faszéngázzal is lehet autókázni. De vajon az átalakított gázos autóban miért égnek el a szelepek idő előtt? Amikor bevezették az ólommentes benzint, miért kezdtek erősített szelepülés beszerelésébe. A motorok tervezésénél elsődleges szempont az elégetett üzemanyag minősége. Ez nagyban meghatározza a sűrítési végnyomást, a hőtágulási arányokat, és még sok-sok más beállítási értéket. A régi motorosok emlékezhetnek rá, hogy a gyújtáselosztó alatt egy oktánszám állító is helyet kapott. Persze mindenkinek szíve joga kipróbálni ezt az alternatívát. Bár szerintem, ha egy adott motorból
                      kivett teljesítményhez x liter benzint kell elégetni, egy kevésbé kalóriadús üzemanyagból többet kell elégetni ugyanannyi teljesítményhez. Villamosipari kifejezéssel P=U*I. Ahhoz én túl buta vagyok, hogy a fizikát megerőszakoljam.
                      De egy egyszerűbb érv: A 42 éves Bogarammal tegyek ilyen csúfságot, hogy nem azt kapja amit szeret?

                      Komment


                        #12
                        Jogos, nem is tudom mennyire kéne megerőszakolni a karburátort, hogy azt a többletet tudja produkálni.
                        Egyébként is, a Pannóniához hozzátartozik a hangja is meg az illata is. A legjobb amit tenni lehet vele, a jó benzin meg a jó olaj.

                        Komment


                          #13
                          Szervusztok!

                          Jó benzin és jó olaj és egy kérdés,-van e még olyan?Annyira egyszerű ez a kérdés,-fogjuk fel úgy a kérdést,hogy a belső égésű motor,egy kályha,kazán,kemence,egy olyan műszaki kitalálás,mely az elégetett tüzelőanyagot,forgó mozgássá alakítja,de maga,a henger és a dugattyú alternáló mozgásával határolt tér,-de különösen,a rések lezárásával,a sűrítés és a robbanás és az expanzió idején tulajdonképp egy tüzelőeszköz.

                          Hasonlítanám a kérdést,a vegyes-tüzelésű kazánokhoz.Van olyan kazán,melyet kokszra,fára,pelletre,szénporra,stb terveztek.Nem jelenti ez azt,hogy egy kokszra tervezett kazánban nem lehet elégetni,akár lignitet,magas víztartalmú fákat,papírt,stb.,de csak a hatásfok rovására és a kazán kárára.Természetesen,lehet a helyzeten javítani,ha a nedves fát,kiszárítjuk,egy arra alkalmas berendezésben,vagy esetleg faszenet készítünk belőle,de akkor meg a járulékos költségek nőnek akkorára,hogy az egész igen gazdaságtalanná válik.A fentieket,csak a szemléletesség miatt írom,no meg azért,mert az energiahordozók drágulása miatt,a saját tapasztalatom alapján,tudom,hogy a nem megfelelő tüzelőanyag,mekkora károkat tud okozni,mint a kazánban,mint a kéményben.

                          Visszatérve a benzin-kontra etanolra,-a benzin épp úgy mint az élelmiszer "bizalmi" termék,mert a rossz minőségű élelmiszer,károsítja az egészséget,de a rossz minőségű benzin (hajtóanyag),károsítja a járműveink motorját.Közlekedni kell és természetesen,-jó lenne,ha ezt mentől költségtakarékosabban tudnánk tenni,tudják ezt az üzemanyag előállítói is és minden trükköt,üzleti fogást bedobnak,hogy olcsóbbat és természetesen környezetbarátabb alternatívákat kínáljanak,a "kedves" közlekedni szándékozók felé.Azzal már nem törődnek,ha a motorjaink tönkre mennek,mert a piacgazdaságanak az is nagyon jó,mert fogy az alkatrész,vagy esetleg rá lehet sózni a "kedves"fogyasztóra a legújabb modellt,-had pukkadjon a szomszéd,illetve leginkább annak felesége,az irigységtől,mi meg a bankhiteltől.

                          A környezetvédelem,állandóan sulykolt,szinte már dogmává alázott fogalmát is nevetségesnek tartom,-mert gondoljátok el,hogy a nyolc évesen már ócskavasnak titulált járműhegyeket,be kell zúzni,ezt a hatalmas mennyiségű hulladékot ,mozgatni,kohósítani,feldolgozni kell,hogy mint,a csúcstechnológia legújabb terméke,visszatérjen a közutakra,mint bármely márka legújabb terméke. Gondolkozzatok el,hogy ez a technológiai folyamat,mennyi környezetszennyezést okoz!

                          Jómagam,mindig is egy olyan "spájzolós" típus voltam,ha volt rávalóm és tankolni mentem,a marmont is megtöltöttem,de már nem teszem,mert egy idő után egyszerűen,megrohad a kannában,-mire utal ez,-a benzinnek nevezett akármi,tele van szerves adalékkal,ami egy idő után bomlik.

                          Kívánatos lenne,ha a hozzászólók között,megszólalna egy-két ember,aki szakértője a témának,de aki a téma okkult tudora,az valószínű nem fog hozzászólni,még akkor sem,ha tudja a biztosat,mert a lobby,az nagy úr és bárkit bárhol utolér.

                          A hozzászólásoktól függetlenül,úgy gondolom,a benzinesbe benzint,a dieselbe gázolajat,de benzin e a benzin,-gázolaj e a gázolaj?


                          Üdvözlettel:Che

                          Komment


                            #14
                            Ez igen egyszuszra,jól körbejártuk a témát.

                            Komment


                              #15
                              Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              egy idő után egyszerűen,megrohad a kannában
                              a motorom 8évet állt, mikor megvettem (sajnos ez még nem változott) és a tankba valami barna és irtózatosan büdös trutyi volt, amit én nem neveznék benzinnek, és nem is igazán értem, hogy benzin és olaj keverékből hogyan képződhetett az, amit ott találtam...

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X