Szép napot uraim /hölgyeim/ ki mit szól a Bioetanolhoz ?
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Bioetanol üzemanyag - E85
Collapse
X
-
csacsa73 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzép napot uraim /hölgyeim/ ki mit szól a Bioetanolhoz ?
Nagynehezen meg is találtam az interneten: E85 - bioetanol mindenkinek: Pannonia E85-tel
- 2 likes
-
csacsa73 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseki mit szól a Bioetanolhoz ?Everything is better when you decide you don't care.
Komment
-
Rézben a bioetanol okozza azokat a lerakódásokat és a felmaródásokat, amiket a mai üzemanyagok számlájára írunk. Ennek oka, hogy már eleve keverik a benzinbe bizonyos százalékba.
A másik, pedig mivel tulajdonképpen alkohol, nagyon jól keveredik a vízzel! Aki nemhiszi, kérdezzen benzinkutas ismerősöket!
Azt azért mindenki el tudja képzelni, hogy milyen jól megy egy belső égésű motor vízzel!!!
Én nem fogok tankolni soha, az biztos!
- 2 likes
Komment
-
Sziasztok! Én már próbáltam az E85 Simsonba. Először 7l benzin és 3l szesz, majd 6-4, 5-5, a vége 2l benzin és 8l alkohol volt. Az eredmény pedig hengerfúrás, néhány benzinszűrő és pár m b.slag. Azt az elején észre vettem, hogy szárít ezért is választottam több fajta olajat, több keverésbe, de nem volt jó. Amugy meg a "gyári" beállításokkal nem volt jó ezért fúvókát cseréltem nagyobbra és a gyújtás időpontján váltosztatni kellet. Magas furdulaton jól viselkedett, az alapjárat viszony gyenge volt. Gyorsan melegedett és magasabb értékre is (szerintem) ezért magasabb hőértékű gyertyát tettem bele. Összegezve nem jött be az NDK-szökevények a szesz.stalker kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Kedves Tagok!
A témához hozzátenném a saját tapasztalatom.
Kipróbáltam a Bioetanolt, a következők szerint. A renault thaliámhoz vettem egy programozható etanol átalakítót.
Ez az átalakító tudta azt, hogy csökkentette a plusz befecskendezést a motor hőmérséklete alapján.
A hidegindítási, és az üzemi dúsítást számítógéppel be lehetett állítani. Tehát elég profi szerkezet volt.
Eredmény: Ahoz, hogy az eredeti teljesítmény megmaradjon 34% plusz üzemanyagra volt szükség.
A hidegindításnál pedig 75% pluszra volt szükség. A reggeli indítás egy kész rémálom volt.
Megtakarítás egy fillér se volt, mivel jóval több üzemanyagot használtam el. Az én autóm átlagfogyasztása 5,8-6.4 l/100Km benzinből, Etanolnál 9 főlött voltam. Az egész szerkezet Kb 2 napig volt az autóban, nem éri meg.
Csak tanácsolni tudom, alkatrészmosáson kívül másra senki ne használja ezt az üzemanyagot, kivéve, ha gyárilag erre van beállítva a gépjárműve.
- 2 likes
Komment
-
Szervusztok!
Érdekes dolgokat írtok,én valahogy úgy gondoltam mindig is,hogy ami a királyé,az,a királyé,-ami a császáré,az a császáré.A benzin árának radikális emelésekor,-úgy a "módszerváltás" kezdetén,sem használtam,soha foltbenzint,a dieselbe sem töltöttem,soha apró pénzen vásárolt,-szőkített,esetleg "másodlagosan privatizált"gázolajat,mert mindig az a drága,-ami olcsó!
Van nekem egy békalámpafejes CZ 175-ösöm,szegény áll már vagy 40-éve és a tankjában,valahogy benne-felejtődött,egy két liter benzin,-hát annak még mindig "illata" és nem szaga van és a tankot sem szedte szét,-milyen érdekes?
Úgy gondolom,a mai fogyasztóinak mondott társadalomban,az a lényeg,hogy mindent,minél előbb egyen meg a fene,a benzintől a járműig,hogy újat kelljen vásárolni és a pénz így forogni,-az-az pénzt tudjon termelni,a gyártók számára,ami végül is rendben lenne,ha a bér,-a munkaerő ára,valahogy arányban lenne,a kívánt fogyasztás költségeivel.
Végezetül,benzinre tervezett motor esetében,szigorúan benzint,-de kérdés,hogy benzin e,a benzin?
Üdvözlettel:CheIker József, Kakas és 4 további látogató kedvelte ezt.
- 6 likes
Komment
-
Sziasztok!
Az összes gépembe, - fűnyíró, láncfűrész stb. - és a Pannóniámba is, csakis benzint, lehetőleg 98-ast teszek, (amugy is otthon készítem a keveréket, így vinnem kell haza kannába) mert az az érzésem ezt kevésbé manipulálják, mint akár a 95-öst... Egyetértek az előttem szólókkal, bioetanolt NEM!
- 1 like
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVégezetül,benzinre tervezett motor esetében,szigorúan benzint,
Ha a bioetanol káros, akkor káros a gáz üzemmód, meg mindenféle próbálkozás a hidrogénnel, meg egyebekkel. Hiszen az OTTO motor benzinre van kitalálva.
Végül is kíváncsi lennék, hogy az Oroszok annak idején mennyire frankó benzint tettek az IZSbe, vagy a Románok a Dácsiába. De nálunk is nem véletlenül adtak némelyik motorhoz ( meg sokan csináltak maguknak ) a tank nyílásához szűrőt, amiből tankolás után kilehetett löttyinteni a vizet.Utoljára szerkesztve a következő által: mir-mur; 2012 júl. 18, 15:05.
- 1 like
Komment
-
Ahány ember, annyi vélemény...
Szerintem megfelelő átalakítással gond nélkül üzemeltethető alkohollal is egy otto-motor. Régebben feltettem egy videót a fórumra, Ford akarta az alkoholt elterjeszteni, mert a benzibe ólmot adagoltak, ami sokkal károsabb volt, mint az alkohol, de nem hallgattak rá... tehát ugyanúgy lehet alkohollal is üzemeltetni otto-motort...
De mindenképpen külön kellene választani, hogy kétütemű-négyütemű, karburátoros-befecskendezős, üzemanyag ellátás stb... tehát ahány típus, annyi féle átalakítás kell...
A megtérülésről nem tudok nyilatkozni, az más kérdés...
DCS
Komment
-
Sziasztok!
Mindenki máshogy látja ezt a kérdést. Barkasos koromban én is jártam mosóbenzin-fimol keverékkel. Moskvicsot vittem haza lakkbenzinnel. Az utóbbi nem ált le kikapcsolt gyújtásnál. Az első diesel motort mogyoróolajra tervezték. Sőt faszéngázzal is lehet autókázni. De vajon az átalakított gázos autóban miért égnek el a szelepek idő előtt? Amikor bevezették az ólommentes benzint, miért kezdtek erősített szelepülés beszerelésébe. A motorok tervezésénél elsődleges szempont az elégetett üzemanyag minősége. Ez nagyban meghatározza a sűrítési végnyomást, a hőtágulási arányokat, és még sok-sok más beállítási értéket. A régi motorosok emlékezhetnek rá, hogy a gyújtáselosztó alatt egy oktánszám állító is helyet kapott. Persze mindenkinek szíve joga kipróbálni ezt az alternatívát. Bár szerintem, ha egy adott motorból
kivett teljesítményhez x liter benzint kell elégetni, egy kevésbé kalóriadús üzemanyagból többet kell elégetni ugyanannyi teljesítményhez. Villamosipari kifejezéssel P=U*I. Ahhoz én túl buta vagyok, hogy a fizikát megerőszakoljam.
De egy egyszerűbb érv: A 42 éves Bogarammal tegyek ilyen csúfságot, hogy nem azt kapja amit szeret?
- 4 likes
Komment
-
Szervusztok!
Jó benzin és jó olaj és egy kérdés,-van e még olyan?Annyira egyszerű ez a kérdés,-fogjuk fel úgy a kérdést,hogy a belső égésű motor,egy kályha,kazán,kemence,egy olyan műszaki kitalálás,mely az elégetett tüzelőanyagot,forgó mozgássá alakítja,de maga,a henger és a dugattyú alternáló mozgásával határolt tér,-de különösen,a rések lezárásával,a sűrítés és a robbanás és az expanzió idején tulajdonképp egy tüzelőeszköz.
Hasonlítanám a kérdést,a vegyes-tüzelésű kazánokhoz.Van olyan kazán,melyet kokszra,fára,pelletre,szénporra,stb terveztek.Nem jelenti ez azt,hogy egy kokszra tervezett kazánban nem lehet elégetni,akár lignitet,magas víztartalmú fákat,papírt,stb.,de csak a hatásfok rovására és a kazán kárára.Természetesen,lehet a helyzeten javítani,ha a nedves fát,kiszárítjuk,egy arra alkalmas berendezésben,vagy esetleg faszenet készítünk belőle,de akkor meg a járulékos költségek nőnek akkorára,hogy az egész igen gazdaságtalanná válik.A fentieket,csak a szemléletesség miatt írom,no meg azért,mert az energiahordozók drágulása miatt,a saját tapasztalatom alapján,tudom,hogy a nem megfelelő tüzelőanyag,mekkora károkat tud okozni,mint a kazánban,mint a kéményben.
Visszatérve a benzin-kontra etanolra,-a benzin épp úgy mint az élelmiszer "bizalmi" termék,mert a rossz minőségű élelmiszer,károsítja az egészséget,de a rossz minőségű benzin (hajtóanyag),károsítja a járműveink motorját.Közlekedni kell és természetesen,-jó lenne,ha ezt mentől költségtakarékosabban tudnánk tenni,tudják ezt az üzemanyag előállítói is és minden trükköt,üzleti fogást bedobnak,hogy olcsóbbat és természetesen környezetbarátabb alternatívákat kínáljanak,a "kedves" közlekedni szándékozók felé.Azzal már nem törődnek,ha a motorjaink tönkre mennek,mert a piacgazdaságanak az is nagyon jó,mert fogy az alkatrész,vagy esetleg rá lehet sózni a "kedves"fogyasztóra a legújabb modellt,-had pukkadjon a szomszéd,illetve leginkább annak felesége,az irigységtől,mi meg a bankhiteltől.
A környezetvédelem,állandóan sulykolt,szinte már dogmává alázott fogalmát is nevetségesnek tartom,-mert gondoljátok el,hogy a nyolc évesen már ócskavasnak titulált járműhegyeket,be kell zúzni,ezt a hatalmas mennyiségű hulladékot ,mozgatni,kohósítani,feldolgozni kell,hogy mint,a csúcstechnológia legújabb terméke,visszatérjen a közutakra,mint bármely márka legújabb terméke. Gondolkozzatok el,hogy ez a technológiai folyamat,mennyi környezetszennyezést okoz!
Jómagam,mindig is egy olyan "spájzolós" típus voltam,ha volt rávalóm és tankolni mentem,a marmont is megtöltöttem,de már nem teszem,mert egy idő után egyszerűen,megrohad a kannában,-mire utal ez,-a benzinnek nevezett akármi,tele van szerves adalékkal,ami egy idő után bomlik.
Kívánatos lenne,ha a hozzászólók között,megszólalna egy-két ember,aki szakértője a témának,de aki a téma okkult tudora,az valószínű nem fog hozzászólni,még akkor sem,ha tudja a biztosat,mert a lobby,az nagy úr és bárkit bárhol utolér.
A hozzászólásoktól függetlenül,úgy gondolom,a benzinesbe benzint,a dieselbe gázolajat,de benzin e a benzin,-gázolaj e a gázolaj?
Üdvözlettel:Che
- 4 likes
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseegy idő után egyszerűen,megrohad a kannában
- 1 like
Komment
Komment