Közlemény

Collapse
No announcement yet.

P10 hengerszett P12-re

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    P10 hengerszett P12-re

    Sziasztok!

    A Pancsa P10 hengerét és hengerfejét simán, minden átalakítás nélkül fel lehet-e rakni egy P12-re(sztem tuti még jobban hűl, nehogy már besüljön, ráadásul jobban illik a P12 stílusához, mint a régi henger és hengerfej...)? A vezérlés nem különbözik?

    Üdv
    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

    #2
    szia!
    Simán felteheted, bár szerintem egyáltalán nem illik rá. Úgy tudom a 12-es henger ugyanolyan erős mint a 10-es. ha megsül, nem a különbség miatt...

    üdv!

    Komment


      #3
      Ricsi95D, mátéapu és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4

        ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        P12-re „sima” T5 hengert/hengerfejet tettek, ami eltért, az a dugattyú - P12-é kicsit rövidebb, ez nyilván kihat a vezérlésre, a P12 kicsit „harapósabb” ettől.
        na itt fedeztem én fel a pannónia "spanyolviaszt"...
        mátéapu és LC 9246 kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Üdv.:
          Bár elég triviális lehet a kérdésem, de azért felteszem:
          Kb 2 hete vettem egy elég hiányos P12-est, de szeretném apránként összehordani. A kérdésem, hogy a P12 CSAK kerek hengerrel készült, vagy került rá szögletes(P10-esé) is?
          Mert úgy tudtam ezekre már mindkettő ment vegyesen(láttam már kb 10-12 db P12-est eredetinek tűnőben , ezekből 4-en volt szögletes henger) , de lehet hogy ez téves infó.
          Természetesen minden cukoralkatrész hiányzik róla.(még a hátsó teleszkóppár is,de az talán nem túl ritka )
          Blokkból csak a balos blokkfél van meg+a főtengely.
          Km óra, tartó lemeze, km óra meghajtás nincs meg.(azt mondták, hogy a meghajtás eltérő a 18colos kerék miatt)
          Kipufogó hollander vasból volt vagy a sima alu kaktuszmintával?
          A mezei T5h-tól miben különbözhet még(tank, kerékméret,lámpatök, kormánycső, dugattyúpalásthossz:-2.2mm)ezeken kívül a P12???
          Ezek infókhoz szabnám a bevásárlólistát a börzéken való vadászaton. Meg azért OT-n is szeretném egyszer áttunkolni, a távoli jövőben.
          Előre is köszi!
          Majdánka

          Komment


            #6
            mátéapu és majdánka kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Köszönöm a segítséget!

              Komment


                #8
                Mit gondolsz cukor alkatrésznek, a hátsó telók nem igazán azok inkább az elsők, a legtöbb alkatrész pótolható t5-ből meg p10-ből, csak a gyujtáskapcsoló gumi házát elég nehéz,, meg első villa alsó szára, azt nem gyártja senki sem, de beszerezhető.

                Komment


                  #9
                  majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Üdv.:
                  Km óra, tartó lemeze, km óra meghajtás nincs meg.(azt mondták, hogy a meghajtás eltérő a 18colos kerék miatt)
                  Majdánka
                  A km-óra hajtás ház az egyezik a T5-ösével és a P10-esével A km-óra spirált meghajtó fogaskerék áttétele lehet más, mer t a P12 nagylánckereke 48 fogas, a kislánckereke 17 fogas, a lánc meg 118 szemes gyárilag. Csereszabatos, azaz feltehető rá az 50 fogas nagy, a 16, vagy 15 fogas kislánckerék is. Arra kell figyelni, hogy ebben az esetben 120 szemes láncot illik alkalmazni.

                  A P12-esemre a P10 középgyertyás, jobb égésterű hengerfejét szereltem fel természetesen némi átalakítás után.



                  Click image for larger version

Name:	BIG_0010535649.jpg
Views:	1
Size:	162.4 KB
ID:	133421Click image for larger version

Name:	BIG_0010535484.jpg
Views:	1
Size:	103.6 KB
ID:	133422Click image for larger version

Name:	BIG_0010535488.jpg
Views:	1
Size:	173.7 KB
ID:	133423Click image for larger version

Name:	BIG_0010535489.jpg
Views:	1
Size:	189.6 KB
ID:	133424Click image for larger version

Name:	BIG_0010535490.jpg
Views:	1
Size:	101.0 KB
ID:	133425Click image for larger version

Name:	BIG_0010535491.jpg
Views:	1
Size:	136.3 KB
ID:	133426Click image for larger version

Name:	BIG_0010535617.jpg
Views:	1
Size:	178.2 KB
ID:	133427Click image for larger version

Name:	BIG_0010535619.jpg
Views:	1
Size:	182.8 KB
ID:	133428Click image for larger version

Name:	BIG_0010535622.jpg
Views:	1
Size:	185.4 KB
ID:	133429Click image for larger version

Name:	BIG_0010535624.jpg
Views:	1
Size:	182.8 KB
ID:	133430Click image for larger version

Name:	BIG_0010535644.jpg
Views:	1
Size:	115.8 KB
ID:	133431
                  Kakas, majdánka és 4 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Click image for larger version

Name:	TDP_2382.jpg
Views:	1
Size:	180.4 KB
ID:	133432Click image for larger version

Name:	TDP_2389.jpg
Views:	1
Size:	145.9 KB
ID:	133433

                    Előbb-utóbb üzemképes lesz a vas.

                    Komment


                      #11
                      Szép vas... Kérdés a henger és hengerfejen lévő "csonkítások" mi célt szolgálnak?

                      Komment


                        #12
                        Gyakorlati célja nincs, csupán az esztétikumot szolgálják. A Pannónia P12-őn gyárilag T5 henger és az ahhoz való oldaltgyertyás hengerfej van. Ezen hengerfej helyre került a módosított égésterű középgyertyás P10 hengerfej. Amennyiben az eredetileg négyzet alapú hengerfej nem lenne hozzáfaragva a kerek hengerhez elég hülyén nézne ki. Találtam ilyen fotót mellékelem.
                        Attached Files

                        Komment


                          #13
                          Attached Files

                          Komment


                            #14
                            Köszönöm ismét tanultam Bevallom töredelmesen hirtelen nem volt előttem fejben a képe az alkatrészeknek mikor kérdeztem...
                            Tetszik a barátod megoldása Gyula! A tiéd is jól sikerült Panman! Soha "csúnyább" átalakítást eredeti alkatrészből!

                            Komment


                              #15
                              Szeretnék én is hozzászólni, nekem is nagyon tetszenek ezek az átfaragott henger fejek, és erről ujra eszembe jutott az az ötlet, (nem biztos hogy csak nekem!) hogy ha a régi oldal gyertyás hengerfejre átellenben, még egy gyertyafuratot készítenének, nem tökéletesebb lenne-e az égés, (lévén több helyről, hamarabb indul,) és nem üzembiztosabb-e ez a fajta twin spark megoldás?
                              Igaz, elképzelhetőnek tartom, hogy a gyújtó tekercset is méretezni kellene egy plussz gyertyára, (bár ahogy képzelem ezt áttekerni nem lehet túl bonyolult, avagy ha az egész elektromos rendszer VAPE (vagy ahhoz hasonló) akkor 2 db nagyafeszültségű tekercs kellene...az lehet hogy birná enregiával...Csak megszaladt az agyam, de ez már régen a fejembe motoszkált, figyelgetve az aszimetrikus gyertya elrendezést, (a szimetrikus kipufogókhoz képest, ami ahogy olvastam szintén "csak" az akkori piaci igények miatt lett kialakítva...) bocs hogy "beleszóltam"...

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X