Közlemény

Collapse
No announcement yet.

P10 hengerszett P12-re

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Inkább betennék 1 plusz világítótekercset, de a lényeg ugyanez lenne mint amit leírtál. A trafóknak kell táp, ami esetleg még megoldható a töltőtekercsről is szerintem, a szaggatást pedig intézi a megszakító.
    Köszönöm Wsievers, jó ötletet adtál, szerintem a megoldás ez lehet: egy olyan tekercset kell méretezve beépiteni a gyári gyujtótekercs helyére (annak vasmagjára ha ráfér), amiben elegendő áram generálódik a 2 külső trafónak (ami a tank alatt el is fér) és méretezett kondenzátor is kell(het, ami elbírja a 2 trafót?) és a külső trafókhoz a delej a gyertyavezeték nyíláson menne ki a blokkból a tank alá.

    Onnan elegánsan 2 oldalra lemegy a nagyfesz. vezeték az oldal-dupla gyertyás hengerfejre.
    TWIN SPARK Made in Hungary
    Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2013 jan. 19, 18:01.
    barna és wsievers kedvelte ezt.

    Komment


      #62
      Ma elővettem a hengereimet egy kis nézegetésre, nem merészelnék ilyen kis merítésből messzemenő következtetéseket levonni, de nagyon sok különbséget tapasztaltam.
      Arról szól a fáma, hogy a P12-ben csak a dugattyú rövidebb. Van két darab olyan hengerem, ami akár lehet P12-esé, mert kívülről egyformán jellemző rájuk hogy a kipufogó nyílások között gyárilag van egy bordahiány. Ez még önmagában nem nagy dolog, van olyan '74-es T5 hengerem, ami szintén ilyen kialakítású. Vannak ugye számozott öntvényformák ebben az időben és a hengeren a talp fölött az átömlőcsatorna falának külső oldalán olvasható egy szám. A T5-ös hengeré 14-es, a másik kettő pedig 12-es. Véletlen? Illetve 12-es szám olvasható a szívócsatornában is.
      Ezek a 12-es számú hengerek egyformák minden szempontból.
      Olyan különösebb mérőeszközökkel nem rendelkezem, tolómérő és szemmérték.
      Egy P10 hengerrel összehasonlítva (ami ránézésre vezérlésben megegyezik a 14-es jelölésű T5 hengerrel) kezdtem méregetni a 12-es jelölésűt és arra jutottam, hogy a vezérlés minden részén más, meg van változtatva.
      Ott kezdődik az eltérés, hogy a szívócsatorna a torok felfogató felület alatt az alsó részén le van munkálva, ezzel kevésbé kanyargós a belépő keverék útja. Ránézésre látszik hogy öntés után utólagos alakítás, mert némi ovalitást vitt be a kör alakú nyílás peremébe.
      A hengerfalon a szívócsatorna felső pereme 1 mm-rel magasabban van, az alsó perem elhelyezkedése egyezik. A szélességét nem tudtam megmérni, de ránézésre abban nincs változtatás. Van azonban az átömlő nyílások szélességében, ez szemmel látható. Illetve, ezekkel is ugyanaz a helyzet, a felső peremük 1 mm-rel magasabban helyezkedik el. Vagyis szintén ennyivel magasabb maga a két ablak.
      A kipufogó nyílások elhelyezkedésében pedig még nagyobb az eltérés, az alsó élük 1 mm-rel, a felső pedig 2 mm-rel van magasabban. Itt is az 1 mm-rel növelt ablakmagasság figyelhető meg tehát, ráadásul még fel is tolva.
      Én magam ezek után hajlamos vagyok azt hinni, hogy a P12 okosság nem csak a dugattyúban és a kipufogóban van elrejtve, hanem a hengerben is.
      Vélemény, ellenvélemény?
      TLF65, ptm004 és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #63
        TLF65, demeter és 5 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #64
          Nekem az általad felsorolt érvek elegendőek, meg azt is elfogadom hogy ha lett volna szándékosan módosított és gyártott vezérlésű henger, azt már a Pannóniás társadalom feltérképezte volna.
          Viszont van azért egy-két elvarratlan szál a 12 számozású hengereken, pl. hogy miért van a szívócsatorna mindkettőn megköszörülve? Alapméretesek, nem hiszem hogy a tulajok utólag babrálták, akkor talán fúrást is kapott volna. Illetve ha az ablakolásra gondolok, ezek az eltérések a hengerperselyen vannak és igazodik hozzá az öntvény. Én úgy képzelem, hogy a kiablakolt perselyre öntik a bordázatot, tehát itt két mozzanatban is eltérés van.
          Ha több nem is, az megállapítható, hogy az ebben a formában öntött henger más. Hogy milyen megfontolásból és mennyire tudatosan, azt nem tudjuk.
          Vissza kéne menni az időben és egy sor új P12-n meg kéne nézni az öntvényeket, akkor talán kiderülne valami. Most erre nincs lehetőség.
          A hengersorod "letapogatása" meg tényleg érdekes történet lenne!
          TLF65 és kedvelte ezt.

          Komment


            #65
            TLF65, demeter és CZsolti kedvelte ezt.

            Komment


              #66
              De ezzel már biztosra ki is derült, hogy az én '74. 04. havi T5H-m (szintén én bontottam először meg a blokkját) és a P12-eseid ugyanazt a hengert kapták. Tehát a tudatosság már nem is annyira kérdőjeles.
              TLF65 kedvelte ezt.

              Komment

              Ugrás az oldal tetejére
              Working...
              X