Közlemény

Collapse
No announcement yet.

T5 Pannónia teljes felújítása HELP!!!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    T5 Pannónia teljes felújítása HELP!!!

    Kedves Fórumozók!

    Segítséget kérek a képen látható Pannónia feltámasztásához!
    Amit fontos, hogy tudjatok rólam.
    Úgy kaptam meg ezt a paripát apósomtól, hogy megígértem, hogy felújítom és Oldtimer-t csinálok belőle.
    Az összes okmánya megvan, ideigelenesn van kivonva a forgalomból.
    Volt két 250-es etz-m amit eladtam, hogy a pénzt a felújításra fordíthassam.
    Műszaki analfabéta vagyok , ennek ellenére viszont nagyon lelkes.
    A motort saját magamnak akarom megcsinálni, nem akarok tőle megválni.
    Komárom-Esztergom megyei Bokodon lakom, így ha valaki személyesen is tud nekem segíteni, szívesen felkeresem a környékben.

    Eddig ez történt vele:

    -Motorblokk teljesen felújítva eredeti színre festve.
    -A festett elemek 90%-a homok szórva, majd 2k-s festékkel fényes feketére fényezve.
    -A váz szintén újrafényezve
    -Jelenleg még egy alkatrész sincs újrakrómozva.

    Jelenleg azon töröm a fejem, hogyan haladjak tovább?
    Elsősorban ehhez kérem a segítségedet.

    Én ara gondoltam, hogy először felújítom a hátsó lengéscsillapítókat.(kép)
    Szét is kaptam mindkettőt.
    Mi az amit mindenképp cseréljek bennük?


    Ha valaki megtenné, hogy részletesen leírja nekem milyen sorrendben újítsam fel az egyes alkatrészeket ami az összeszereléssel is összhangban van nagyon megköszönném.

    Előre is köszönöm a segítséget!
    Üdv: B0R0SS
    Attached Files

    #2
    Szia! Isten hozott a fórumon. Szépen haladsz a felújítással Szerintem olyan sorrendben végezd a felújítást hogy amit te magad meg tudsz csinálni azokat végezd te és közben ami szerelőt vagy szakembert igényel az addig már legyen ott. Így mire arra az alkatrészre lesz szükséged már az is kb kész van.
    Következőnek jó választás hogy a futóművet újítod, mert így ha az is kész akkor nem kell bakon vagy széken tartanod a motort, hanem megáll a saját lábán.

    szerk.: a letöltések menüpontban rengeteg szakirodalmat találsz amik a segítségedre lehetnek. A Piros könyvet ajánlom figyelmedbe abban minden információ benne van amire neked szükséged lehet.
    kollarg kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      B0R0SS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Ha valaki megtenné, hogy részletesen leírja nekem milyen sorrendben újítsam fel az egyes alkatrészeket ami az összeszereléssel is összhangban van nagyon megköszönném.
      Szia! Attól függ mikorra akarod használhatóvá tenni a paripát.

      A nyár elején egyeztettem több krómozóval is, mindenhol 1-1,5 hónapot mondtak - szerintem ha sürgős, akkor azzal célszerű kezdeni. Mondjuk a le- vagy szétszedésen és az elmosáson kívül nem biztos hogy sokat tudsz tenni, de érdemes keresni pl. az itteni krómozás témából elindulva valakit és elküldeni hozzá az alkatrészeket. Ha még idén be akarod járatni, akkor mindenképpen vedd előre a sorrendben a krómozást.

      A hátsó lengéscsillapító rém egyszerű, a két gumigyűrűt mindenképpen megéri cserélni, a szárat kell megnézni mennyire vannak rajta beverődések (nehogy 3. rugózásnál szétvágja a frissen cserélt o-gyűrűt).

      Nem tudom mennyire mész részletekbe, de a 2 hetet a régi csavarok újrahorganyoztatása is igénybe vett, mivel azokból is az eredetieket akartam a motoron látni.

      Én 2 napja a km-órákkal szivatom magamat, pedig a jövő hét végére kellene végeznem terv szerint a komplett masinával - és a blokkhoz hozzá sem nyúltam még, igaz minden itt van már kupacon (csapágyak, szimmeringek, fúrt henger dugattyúval, alkatrészek elmosva+átnézve)...
      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

      Komment


        #4
        Sziasztok!

        Nagyon köszönöm az eddigi infókat.

        Pár kérdés:


        Gumialkatrészek:
        A gumi alkatrészeket hol, kitől tudom beszerezni?
        A szárakon van egy két enyhe beverődés. Ha ezt is cserélni szeretném hol tudom beszerezni?

        Krómozás kérdéskör:
        Találok valahol leírást arról, hogy mely alkatrészek voltak eredetileg krómozva ennél a típusnál?
        Lehet, hogy blődnek tűnik sokaknak a kérdésem, de nagyon kezdőnek érzem magam, nem véletlenül
        Te kit ajánlasz krómozás tekintetében?
        Szükséges-e az alkatrészeket homokszóratnom mielőtt elküldöm krómozásra?

        Futóművek:
        Hogyan célszerű a futóműveket felújítani?

        Előre is köszönöm a segítséget!



        Előre is köszönöm!

        Komment


          #5
          B0R0SS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Gumialkatrészek:
          A gumi alkatrészeket hol, kitől tudom beszerezni?
          Elég sok lehetőség van, börzék, alkatrészkereskedők, veteránapró (ennek az oldalnak a testvérkéje), v..era.
          Nézz körül hol a legolcsóbb, kérj árlistát vagy általad leírt listára árajánlatot, vagy ha konkrét árral hirdetik valamelyik oldalon, akkor számolj utána. Időrabló tevékenység, de néha komoly eltérések tudnak kijönni.

          B0R0SS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A szárakon van egy két enyhe beverődés. Ha ezt is cserélni szeretném hol tudom beszerezni?
          Talán volt ilyen kérdés, lehet hogy a szerelési fórumrészen, azon belül a Pannoniás kérdéseknél. Nem hinném hogy valaki utángyártaná nagyobb tételben, úgyhogy vagy megveszel pár rugóstagot és reménykedsz hogy tudsz ép szárat bontani, vagy csináltatsz. Esztergáltatni kell megfelelő anyagból, (aztán talán köszörülték a szárat) és utána polírozni, hogy szép sima legyen. Nem nagyon vagyok otthon a gyártástechnológiájában, esetleg "vasas" kollégákat tudsz megkérdezni a fórum idevágó részén.

          Egy kis módosítás:
          Így utólag visszaolvasva véresen komolynak hangzik a legyártatás, kicsit túldramatizáltam. Azért apró beverődéseknél nem kell azonnal cserélni, lehet helyrehozni is ha nem túl nagy és mély a sérülés.

          B0R0SS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Krómozás kérdéskör: Találok valahol leírást arról, hogy mely alkatrészek voltak eredetileg krómozva ennél a típusnál? Lehet, hogy blődnek tűnik sokaknak a kérdésem, de nagyon kezdőnek érzem magam, nem véletlenül Te kit ajánlasz krómozás tekintetében? Szükséges-e az alkatrészeket homokszóratnom mielőtt elküldöm krómozásra?
          Homokszóratni nem kell, ajánlanám a http://veteran.forum.hu/felujitasi-f...kromozasa-233/ témát. Én nem mernék senkit ajánlani, mert még csak a második motoromat csinálom - vannak itt a terepet jobban ismerő szakemberek.
          Hogy mi volt krómos, mi horganyzott, és mi milyen színű, az a Típusjegyek részhez tartozik például, ott hamarabb észre is veszik a kérdést a hozzáértők, mint egy szerelős témában elrejtve.

          B0R0SS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Futóművek: Hogyan célszerű a futóműveket felújítani?
          Igazából a T5 futóműve egyszerű mint a faék, csak jó alkatrészekből megfelelően kell összerakni. Egyetlen változtatást hajtottam végre, olaj helyett zsírt kaptak az első szárak, ezt szintén az egyik Pannónia-szerelős témakörben ajánlotta egyik tagtársunk.

          Azon kívül megtalálsz minden szükséges infót itt: http://veteran.forum.hu/letoltesek/s...utasitasok-38/

          ("Fehér könyv" = Szente Gyula: Így gondozd a Pannoniádat, "piros könyv"= Wohlmuth-Balog: Pannónia motorkerékpárok kezelése, javítása)

          Azt tudnám esetleg ajánlani, hogy olvasd át a megfelelő témaköröket az oldalon, elég sokmindenről volt már szó. Ha valamit nem találsz vagy nem világos, akkor tegyél fel konkrét kérdést vagy nyiss új témát - amelyiket megfelelőbbnek találod. Végülis a fórumozás lényege, hogy megvitassuk a dolgokat - és akármilyen blődnek is tűnik egy kérdés, attól még lehet érdekes, sőt megeshet hogy valaki mást is érdekelne rá a válasz, csak eddig valamiért nem tette fel, vagy ha valaki a jövőben ugyanazt akarja kérdezni, akkor megtalálja. Ezért is jó, hogy szépen csoportosítva vannak a témakörök.
          Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 aug. 11, 22:44.
          soveny és Che kedvelte ezt.
          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

          Komment


            #6
            Üdv.:
            Krómozást Táborfalván érdemes csináltatni.
            Horganyzást Móricgáton javasolnám.
            Jawa,Pannónia, Csepelek, amiken láttam a fenti helyeken készült munkákat, a gazdák elégedettek.
            sricsi70 kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Szia B0R0SS,

              nekem is egy T5-H-m van, a hátsó teleszkóp alapján még az évjárat is stimmel. A felújítással én is idáig jutottam el. A típus sajátosságairól már volt szó a fórumon ebben a témában: http://veteran.forum.hu/tipusjegyek-...pusjegyei-774/
              A krómozott alkatrészekről pedig ebben a hozzászólásbán esett szó:
              ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Legalább egy vázszám jó lenne, mert ahogy írtam, voltak eltérések az évek során.
              De tegyünk egy próbát, legfeljebb később javítjuk. Ahol kérdőjel, addig nem tudom biztosra mondani.

              Krómozott alkatrészek:
              - kormány, fék/kuplungkar és csavarjaik
              - kormánytartó bilincsek és csavarjaik (anya ami a felső hídhoz rögzíti, nem)
              - biluxkapcsoló háza és bilincse
              - kormányszorító csillag
              - lámpakarima
              - gyújtáskapcsoló pajzs
              - km-óra perem
              - E teleszkóp alsó burkolat
              - E tengely és anya, (+ alátét?)
              - E kerék porvédő (?)
              - E fékfedél (?)
              - E fékkulcs
              - E felni, küllőcsavarok (?)
              - tank oldala (?)
              - ülés kapaszkodószíj rögzítő fülek
              - berúgókar
              - fékpedál
              - oldaltámasz
              - kipufogódobok, könyökök, furulyák, muffok, bilincsek
              - H teleszkóp alsó pohár
              - H teleszkóp, díszgyűrű
              - H teleszkóp állítógyűrű (?)
              - H teleszkóp alsó szem (?)
              - H tengely, anya, alátét
              - H fékfedél (?)
              - H fékkulcs
              - H felni, küllőcsavarok (?)

              Nagyjából ennyi.

              --- Ez még eszembe jutott: ---

              Ami még eszembe jutott: amikor egy új témát nyitsz (pl. egy kérdésednek), hasznos lenne a téma címét találóan megfogalmazni, hogy minél jobban jellemezze, amiről szó lesz benne.

              Egyrészt akkor többek érdeklődését felkelt(het)i, illetve később az épülő tudásbázisban jól kereshető illetve kategorizálható lesz.

              A jelen esetben: az indított téma címe "Kérdés" - ami eléggé semmitmondó, míg ha pl. azt írod "1966-os Pannonia T5 típusjegyei érdekelnének", akkor már a cím alapján kiderül, miről lesz benne szó.

              Csak egy ötlet, látom, csak nemrég csatlakoztál, majd belejössz menetközben
              A tank oldala kivételével én úgy gondolom minden felsorolt alkatrész krómozott volt.

              Komment


                #8
                Köszönöm!
                Ez fantasztikus!
                Így szisztematikusan össze tudok szedni mindent, nagyon sokat segítettél!

                Az én motorom egy T5-H? (ezt honnan lehet felismerni?)

                Hogyan lehet megállapítani a vázszám alapján a különbségeket?
                Az én paripám vázszáma:9062601
                A vázszámból kideríthető, hogy kis vagy nagy fékdobos motorkerékpárról van -e szó?

                Még egy kérdés!
                Gumialkatrészek.
                Az egyik aukciós oldalon találtam T5 -ös pannóniához komplett gumikészletet (a többi típushoz is )
                Érdemes ilyet vásárolni? ha jól emlékszem 16E ft az ára.

                Te, Ti mit gondoltok?
                majdánka kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  B0R0SS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Az én motorom egy T5-H? (ezt honnan lehet felismerni?)

                  Hogyan lehet megállapítani a vázszám alapján a különbségeket?
                  Az én paripám vázszáma:9062601
                  A vázszámból kideríthető, hogy kis vagy nagy fékdobos motorkerékpárról van -e szó?
                  A "H" (mint halk) abban tér el a "simától", hogy a levegőszűrője nem áll külön, hanem a bal oldali dobozból szív a motor, illetve a kipufogó más - ezt a végéről (a furulya kialakításáról) a legkönnyebb felismerni: ennek a vége gumiba van ágyazva és kúpos, míg a "hangos" vége ferdén van vágva, mint a szalámi.

                  1969-ben már biztos, hogy kisfékdobos. '64-ben volt a váltás, bár elég bizonytalan hogy mit és mikor váltottak le a csepeli szériagyártásban... A típusjegyek között van is egy téma, hogy vajon eredeti-e nagyfékdobbal a '64-es T5-ös.
                  majdánka kedvelte ezt.
                  There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                  Komment


                    #10
                    Tisztelt BOROSS!
                    A vázszámodból az következik, hogy a motorod 1969 06-dik havi, (ezen hónapban a 2601-edik darab).
                    A gumi cuccokkal kapcsolatban, változó a vélemény, a motorra feltett darabokat egy helyen vettem, de látszik , hogy máshol készültek.(Van ami sima felületű gumi a tankfelfogatáson, van ami matt,DE a fontos, hogy a sima felrakás előtt elhasadt, gyenge, puha volt, a matt meg keményebb, jobb anyag. A "próba cseresznye" elv működik egyelőre, vagy sikerül jót találni vagy nem. Amiből jó az eredeti még, azt ne dobd el, azt használd, kivéve gumiabroncs!!!(az egészséged érdekében) )
                    Che kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Szia!

                      Én magyar második világháborús egyenruhákat és felszereléseket is gyűjtök, nyugtass meg ,hogy az ülésre nem egy 38M sátorlap van rakva ,hogy ne nyúzza az ülést a heveder! Kísértetiesen hasonlít rá!!! Egy terepszínű ruhadarab? Ha igen tudsz képet küldeni róla? Csak azért kérdezem ,mert ha egyben van 4 db eredeti origi ülést kaphatsz az áráért!
                      soveny kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Szia!
                        Itt van még egy kép!Click image for larger version

Name:	DSC00125.jpg
Views:	1
Size:	198.5 KB
ID:	131856
                        Remélem segített!

                        Komment


                          #13
                          Nagyon szépen köszönöm a segítséget!!!
                          Tényleg hasznos infókat adtál

                          Komment


                            #14
                            Ha ott járok hogy minden kész van, minden apróság és nagy dolog beszerezve, festve, krómozva szóval minden darabokba van kiterítve, akkor mi a legjobb logikai sorrend az összepakoláshoz?

                            Mondjuk a blokk egyben van csak a helyére kell emelni.
                            You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

                            Komment


                              #15
                              Szerintem ha nem szeretnéd egyfolytában ölben vinni az egyre nehezebbé váló gépedet, akkor célszerű először "lábra" (első-hátsó futómű kerekekkel és sztender beépítés) állítanod és utána építkezned felfelé. Lényegében ha már a lábán áll onnantól adja magát hogy mi a sorrend. Vannak ugye alkatrészek amik eltakarják a másikat ilyenre gondolok ezalatt hogy adja magát az összeépítés sorrendje.

                              üdv, Odin

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X