Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia megszorulás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #91
    sricsi70 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ezt gyorsan felejtsd el!
    Nem kell mindenkinek elhinni mindent, mert a végén kesze - kusza gondolatok járnak az ember fejében és abban is bizonytalanná válik, amit eddig jól tudott.
    Rendben,de vajon kinek higgyek!?????

    sricsi70 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    "Minden dugattyú tetején található egy jelölés, egy háromszög vagy nyíl általában.
    Ezen nem találtam háromszöget,illetve nyilat,csak a "MEO" beütést.



    demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A felső gyűrűnek hol van a biztosító stiftje?
    Na az nincs! Csak az alsónak van stiftje. Nyilván barbár kezek munkája,mert bár a dugó gyári és a henger 68-as,de véleményem szerint a gyűrűket már cserélték és vélhetően egy túlméretest reszelhettek bele.



    demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nincs ez fordítva, de valami mégse kerek vele.
    Akkor jó,valóban nincs fordítva. Mindenesetre az állandó megszorulási hajlam pontos okát még mindíg nem tudom. Talán annyira nem is fontos,hiszen már látom,hogy az egészet fel kell újítanom.
    A hengert és a dugattyút valószínűleg megveszem a Fóti Gyulától,neki viszont nincs felújított főtengelye.
    Ha valaki tudna egy megbízható gépműhelyt Budapesten,vagy környékén,ahol kétséget kizáróan szakszerűen felújítanák a főtengelyem,akkor kérem az ne habozzon tájékoztatni!

    Komment


      #92
      Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Rendben,de vajon kinek higgyek!???
      Szerintem megbízható szakirodalomnak, vagy vannak itt olyan nagy tudással rendekező szakik, akiknek biztosan.
      (Ha figyelemmel kiséred a fórum történéseit akkor tudod, hogy kikre gondolok.)
      Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 okt. 27, 18:52.
      stalker kedvelte ezt.

      Komment


        #93
        Kedves Beagle!

        A kétüteműek dugattyújának tetejét valóban egy nyíllal volt szokásos jelölni,esetleges egyéb méretre vonatkozó számozáson túl.A nyíl arra vonatkozott,hogy a dugattyú szerelésekor,az a kipufogó nyílás irányába mutasson.Az így szerelt dugattyún,a gyűrűk elfordulását meggátoló stiftek,a löket útján semmi esetre nem keresztek a hengerben semmilyen nyílást és ez a lényeg.

        A Te esetedben,valószínű a probléma legfőbb oka,a stift hiánya és a nagy dugattyú hézag.A stift hiánya miatt,ha a gyűrűk,radiálisan elfordulva az összeeresztésnél keresztezik a kipufogó,vagy valamely felömlő nyílását,biztos hogy hangot adnak,de szerencsétlen esetben törést is okozhatnak.Sajnos a gyűrűtörés szerencsétlen esetben,tönkreteheti a dugattyút és a hengert is,esetenként az utóbbit is javíthatatlanul.

        A feltett képekről ugyan nem látható minden részlet,de a méret egyáltalán,azonban a dugó szemre elég elfogadhatónak néz ki ,ezért azt mondanám ne dobd el,ha-csak nem akarsz a motorral versenyeken indulni és nincs fullos pénztárcád!

        Meg kellene mérni,a dugattyú és a henger méreteit,ha a méretek határértéken belül vannak,vagy éppen határeset,nem szabad lecserélni,főleg ha gyári.Ami szükséges hozzá,egy garnitúra jó minőségű dugattyúgyűrű és a dugattyút újra kell stiftelni.

        Esetedben teljesen mindegy,hogy nyilazott,a dugattyú teteje,vagy sem,meg kell jegyezni,melyik oldala járt a kipufogónyílás felől és az újrastiftelés után ebben a helyzetben járjon tovább.A lehúzott hengeren felül jegyezd be,valamilyen filctollal,vagy festékkel,hol vannak a h
        sepy, Gergő és 5 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #94
          Folytatás Beaglenek,a dugattyú újrastiftelése.

          Közben kerestek és egy kissé elbeszélgettem a barátommal a skype-n,ezért félbehagytam a gondolatmenetet.


          ............a hengerben,azok a palástsávok,ahol felülről a lökethossznak megfelelő hosszúságban és irányban folytonos a felület.Elfelejtettem írni,de a jelölést a henger felső síkján kell megcsinálni,ott ahol a hengerfejjel érintkezik,nem túl szélesen és pontosan.A fenti módon megjelölt hengert visszaszereled a gyűrű nélküli dugattyúra és a felső holtpontra hajtott dugattyú tetejére átjelölöd azokat a sávokat,melyek folytonosak,tehát a hengerpalástot nem szakítja meg sem a kipufogó sem a felömlök nyílása.Az átjelöléseknek jelöld ki a geometriai közepét,melyeknek az irányaiba majd a stiftek furatai kerülnek.

          A fenti jelölések után leveszed a hengert,a dugattyút leveszed a hajtókarról,és a jelölések közepét két gyűrű esetén.lehetőleg 180 fokra,lehetőleg merőlegesen,levetíted a dugattyú gyűrűhornyos palástjára,a stiftek leendő helyéig.

          A fentiek után csinálni kell aluból,egy a gyűrű szelvényének megfelelő körcikket,mondjuk ívben mérve 25mm.-hosszút,melyet beillesztessz a gyűrű horonyba,ez arra szolgál,hogy pontozóval meg tudd jelölni a stift furatának helyzetét.A kirnerezés után,egy a dugattyúgyűrű szélességének felével megegyező csigafúróval,sugárirányban kifúrod a dugattyút,keresztül át.A fúratnak,minden estben a dugattyú szoknyájának alsó irányába kell lennie.

          A furatot ezután,egy nagyon pici sauberrel (egy három élű szerszám,közönséges acéldrótból,mint egy ár,csak hossztengelyében egyenlő oldalú háromszöget képez,metszetében,olyan 2-3 fok lejtéssel),a furatban forgatva és tengelyirányban enyhén nyomva,kúposra munkálod.A kúpos furat elkészítése után,egy sárgaréz drótból,melynek megfelel,egy valamennyivel nagyobb átmérőjű kemény forrasztáshoz használatos rézpálca,ki kell alakítani a stiftet.A stift kialakításához elég egy reszelő,vagy ha van köszörű,és állandó próba mellett,be kell illeszteni a már elkészített furatba.Amennyiben a stiftet forgatod,látni fogod,hol fog" és milyen mélyen van,amikor átér a dugattyún,kalapáccsal,igen gyengéden,kocogtatni kell,mindaddig,míg stabilan nem áll.A beillesztett stift felesleges részeit el kell távolítani,belül elég egy oldalvágó fogó,és mindig belül kell kezdeni,kívül jobb lefűrészelni,de nagyon finoman,hogy a dugattyú semmi esetre se sérüljön,a kiálló részt ezek után egy könnyű reszelővel,a dugattyú palástjához kell igazítani.

          Talán jobb lett volna a gyűrű választással kezdenem,de most gondoltam át,mielőtt a fentiekhez hozzáfognál,ellenőrizni kell a gyűrűhornyok állapotát és amennyiben szükséges,azokat újra kell esztergálni,"szúrni".A dugattyúgyűrűk beszerzésénél nem okvetlen fontos,valami utángyártott darabhoz kötődni,szinte biztos vagyok benne,ha jól utánanézel,találni valamilyen 68-as hengerrel készült motor,lehet,hogy az autómotor lesz,de annak a gyűrűje ugyanúgy megfelel,feltéve,ha van olyan széles,...-ha nem jobb.

          Remélem tudtam segíteni,ha nem kérdezz!

          Üdvözlettel:Che
          sepy, stalker és 7 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #95
            Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Remélem tudtam segíteni,ha nem kérdezz!
            Kedves CHE!

            Köszönöm a részletes,kimerítő választ! Ez alapján-úgy vélem-meg tudnám csinálni a stiftelést,bár továbbra sem vagyok benne biztos,hogy a gyűrűzés elég lenne a hengernek!
            Ugyanis,a hüvely első és hátsó felén elég nagy váll van,íly módon meglehetősen ovális a furat! Ráadásul a hajtórúd is eléggé lóg oldalirányban a főtengelyen és (ami a képeken nem látszik) a dugattyú oldalain nagyon enyhe felkenődés van! Íme:
            Click image for larger version

Name:	DSC00380.jpg
Views:	2
Size:	191.1 KB
ID:	133216

            Mindenesetre megpróbálom (tanácsodra) ráhúzni a gyűrűk nélküli dugattyúra a hengert,már csak kíváncsiságból is!
            Sajnos valóban nem túl vastag a pénztárcám,de mindenképpen tartós megoldást keresek a felújításra (ha már egyszer hozzá kell nyúlnom),mert ez a motor nem lesz eladva,amíg én élek,utána majd a fiam eldönti a sorsát! (aki most négy éves)

            Üdv;Zsolt
            sepy, Balumester és 3 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #96
              ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Alapméret 68mm, első túlméret 68,5mm, második túlméret 69mm - névleges átmérők.
              Köszönöm ApaE az infót! Szerintem nekem egy gyári első túlmérete dugóm van, 68,5 beütve a tetejébe, 2 gyűrűs, és réz csapok biztosítják a gyűrűket elfordulás ellen...elteszem, amugy is hajtok egy P12-s hengerre...
              ..

              Komment


                #97
                Kedves Beagle !Én a következőt tenném,miután lehúztam a hengert.A forgattyúsház nyílásait olajos ronggyal betömném,keményfából kalodát csinálnék,2db6-os csav összeszorít a hajtókart,majd a lendkerékkel ráhúznám a dugót, hogy stab. álljon.A gyűrűkre ,védelmük érdekében a dugó hengerbe vezetésére használatos, lemezből készült szorítót /kb30mm széles, a dugó átmérőre hajtott, két sugár irányú fül , csavarral összehúzható/felraknám, majd240-es polírpapírral a csapszeg furatok két oldalát megcsiszolnám majd 500-as pap. finomítanám a felületét.Ezután a csapszeg furat felett 7-8mm re 6-8-as átmér.gömbölyű reszelővel kb 18-20mm hosszú zabszem formályú 1.5-2mm mély,olajzó hornyot reszelnék,mely a furatot 3mm re közelíti meg .A horony a dugón kissé ferde legyen ,a henger dőléséhez mérten kb vízszintes .,majd ezt is finom felületre csiszolnám.A dugó a csapszeg fur. -nál hízik a legtöbbet,itt szorul meg.Ha ezeket megteszed semmit nem ronthatsz ezen a rosszul ill. vagy rossz anyagú dugón,sez csak 3-4 órás meló,saját örömödre,s a mocid hasznára,feltéve hogy van hozzá kézügyesség és bátorság, ha még nem csináltál volna ilyet.üdv:KIKI

                Komment


                  #98
                  TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  lenne egy kérdésem! Főleg ApaE felé, de nem privát, csak úgy mindenki előtt...
                  kb. mennyi lehet a "kottyanása" a dugónak alap (gyári) esetben... csak azért mert nekem most kb.8 század, hónolás után...( 2. túlméret, több dobásom nincs...)

                  ha jól látom akkor alap helyzetben 5 század (D4 legnagyobb átmérő esetén) nem sok ehhez a 8 század?
                  A 8 százados illesztés Pannóniánál tökéletes!



                  Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Ha valaki tudna egy megbízható gépműhelyt Budapesten,vagy környékén,ahol kétséget kizáróan szakszerűen felújítanák a főtengelyem,akkor kérem az ne habozzon tájékoztatni!
                  Tábori tuning műhely címet nem tudok keress rájuk a neten,tuti tipp ,jóhírű műhely kétüteműekre szakosodva!

                  Komment


                    #99
                    A Tabori tunning csinalta az enyemet is meg nagyon sok robogo 50-tol 250-ig motor furast es hajtokar cseret fotengely felujitast csinaltak nekem es eddig meg egysem jott vissza en is ajanlani tudom.

                    Komment


                      movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      nekem es eddig meg egysem jott vissza en is ajanlani tudom.
                      Tehát akkor elküldted postán, és egyszer sem küldték vissza? Akkor ez tényleg jó hely lehet.:-)))))

                      Komment


                        Ugy ertettem a motorok ossze szerelese utan ( a gyengebbek kedveert)mi utan termeszetesen vissza kaptam az elkeszitett alkatreszeket .Senki nem hozta vissza az o munkajukhoz visszavezetheto problemaval jarmuveket

                        Komment


                          :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) )))))

                          Komment


                            KIKI 61 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ezután a csapszeg furat felett 7-8mm re 6-8-as átmér.gömbölyű reszelővel kb 18-20mm hosszú zabszem formályú 1.5-2mm mély,olajzó hornyot reszelnék,mely a furatot 3mm re közelíti meg .A horony a dugón kissé ferde legyen ,a henger dőléséhez mérten kb vízszintes .,majd ezt is finom felületre csiszolnám
                            Kedves KIKI 61! Meg kell mondjam,hogy ez a megoldás egészen lenyűgöző! :-) Komolyan! Eszembe sem jutott volna ilyet csinálni,eddig még hasonlót sem hallottam,pedig abszolut logikusnak tűnik! Ezek után már kimondottan örülök,hogy ezt a témát indítottam,mert nagyon sokat tanultam belőle!
                            Egyébként sajnos ez a dugó a polcon fogja végezni,mert nagyon kopott a henger/gyűrű,ezért nem úszom meg a fúrást! —¹Éppen ezért kérdezném,hogy új dugattyúnál is alkalmazhatom ezt a megoldást megelőzés képpen??



                            Balumester eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Tábori tuning műhely címet nem tudok keress rájuk a neten,tuti tipp ,jóhírű műhely kétüteműekre szakosodva!
                            Köszönöm a tanácsot,felkeresem őket mindenképp!!

                            Komment


                              Kedves Beagle! a régi dugón elköveted a próba munkálatokat, s az új dugón már tökéletes lesz, semmit nem ronthatsz rajta, ha ügyelsz az elejére !!! üdv: KIKI61

                              Komment


                                Üdvözlök minden fórumozót!
                                Most regisztráltam csak ide és egyből egy problémámmal kezdeném.A problémám az hogy a Pannóniám idén nyár végén elfogyasztotta a 4dik hajtókarát(minden esetbe a görgőkosár megolvadása illetve széttörése volt a probléma valamint ellilult a csap és a hajtókar is) ezért úgy döntöttem ideje befektetnem egy kx 500 hajtókarba.Ezzel mindössze annyi a gond hogy nem tudom honnan lehetne beszerezni hazai viszonylatokban és mennyiért?E-bay-en láttam ugyan,de sajnos oda nem vagyok regisztrálva.
                                Segítségeteket/tanácsaitokat megköszönném!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X