Egy kis eszmei adalék, a 2T adalékról...!
Hogy miért kokszos a dugattyú, miért füstöl, miért rakódik le a korom a kipufogó rendszerben...?
Ezek - és még számos összetevő - adja meg a választ (részben) a dugattyú szorulások jelentős részére!
És ez "csak" az olaj!
Mi van a porlasztókkal...?!
Mi van az előgyújtásokkal...?!
Bizony, sok mindenre oda kell figyelni!
A beépített alkatrészek minősége, más kérdés. Fogadjuk el, hogy megfelelő illesztés mellett (henger/dugó) kifogástalanul teszi a dolgát.
Hiába minden, hiába a jó dugattyú, a jó illesztés, ha a későbbiekben (a nem megfelelő olaj használatával mondjuk) jelentős olajkoksz lerakódás lesz a dugattyú paláston, a gyűrűk közelében, a dugattyú tetőn....?!
Hogy tudja majd leadni/elvezetni megfelelően a keletkezett hőt? Ugye?
Tartsuk hát tisztán a motorunkat belül!
Tartsuk kívül is! Ne füstöljünk, mint egy gyárkémény! Ha rendszeresen ragad egy Pannonia, annak általában több oka van. (ez csak az én véleményem)
Használjunk megfelelő minőségű olajat a benzinbe!
Használjunk jó állapotú porlasztót! (10-ből kb. 3 használható...)
1:30 nál ne keverjük sűrűbbre a keveréket!
( T5-H: utazó tempó...90km/ó ...keverési arány 1:40 JASO FC olajjal, 40 ezer km-t futott, ragadás nélkül... ezt csak gondolat ébresztőnek szántam...)
Hogy miért kokszos a dugattyú, miért füstöl, miért rakódik le a korom a kipufogó rendszerben...?
Ezek - és még számos összetevő - adja meg a választ (részben) a dugattyú szorulások jelentős részére!
És ez "csak" az olaj!
Mi van a porlasztókkal...?!
Mi van az előgyújtásokkal...?!
Bizony, sok mindenre oda kell figyelni!
A beépített alkatrészek minősége, más kérdés. Fogadjuk el, hogy megfelelő illesztés mellett (henger/dugó) kifogástalanul teszi a dolgát.
Hiába minden, hiába a jó dugattyú, a jó illesztés, ha a későbbiekben (a nem megfelelő olaj használatával mondjuk) jelentős olajkoksz lerakódás lesz a dugattyú paláston, a gyűrűk közelében, a dugattyú tetőn....?!
Hogy tudja majd leadni/elvezetni megfelelően a keletkezett hőt? Ugye?
Tartsuk hát tisztán a motorunkat belül!
Tartsuk kívül is! Ne füstöljünk, mint egy gyárkémény! Ha rendszeresen ragad egy Pannonia, annak általában több oka van. (ez csak az én véleményem)
Használjunk megfelelő minőségű olajat a benzinbe!
Használjunk jó állapotú porlasztót! (10-ből kb. 3 használható...)
1:30 nál ne keverjük sűrűbbre a keveréket!
( T5-H: utazó tempó...90km/ó ...keverési arány 1:40 JASO FC olajjal, 40 ezer km-t futott, ragadás nélkül... ezt csak gondolat ébresztőnek szántam...)
Komment