Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia megszorulás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Kedves Cooter!

    Örülök,hogy regisztráltál a fórumra,de amennyiben kérsz,-adj is,a regisztráción túl,minimum egy bemutatkozást!


    Üdvözlettel:Che

    Komment


      Üdv Cooter!

      Azt én sem tudom, hogy itthon kitől, mennyiért lehet beszerezni, de ebay-es vásárlásban tudok segíteni ha szükséges.

      Komment


        Nem tudom a mai emberek miért nem tanulnak a saját kárukból,ha a máséból nem sikerül.Ugy tanultam ha valami forog surlódik,ha surlodik melegszik.A surlódást kenőanyaggal lehet csökkenteni,először többet ha kevés jobbat ijen egyszerü.
        A pancsim ragadt köpte a gyertyát.
        Kapott olajat mindig többet.Jófajta 1:25 a rosszból 1:18-as és nem köpi a gyertyát sem.
        Általam levont tanulság,hidegen füstölnie kell a kétüteműnek ha nem akkor baj van.És az olomadalék hejett is olajat öntök!
        OdinHEM és Beagle kedvelte ezt.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Pannóniám idén nyár végén elfogyasztotta a 4dik hajtókarát (minden esetbe a görgőkosár megolvadása illetve széttörése
          ....én nem tudom de ha minden reggel , ugyanott belelépek egy macskszarba , akkor nem cipőt cserélek ,hanem keresek valami megoldást a cica elkergetésére....nem ?

          Szóval a Pannónia olyan amilyen --de a leírt hiba -nem normális ! Szóval a hiba nem az ÖN készülékében van ez 100 % .
          Bizton mondhatom hogy valami orbitális hibát dédelgettek abban a szegény blokban----vagy a hiba , a nem rendeltetés , estleg nem szakszerü használat eredménye .




          mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Kapott olajat mindig többet.Jófajta 1:25 a rosszból 1:18-as és nem köpi a gyertyát sem.
          Általam levont tanulság,hidegen füstölnie kell a kétüteműnek ha nem akkor baj van.És az olomadalék hejett is olajat öntök!
          Azért ahol füst van -ott- nem biztos hogy a tüz is ég ......
          Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2012 nov. 22, 08:25.
          mátéapu és Beagle kedvelte ezt.

          Komment


            Bemutatkozás: Cooter vagyok,egy Pannónia T-2 motorom van '99 óta.Ezt a motort nem veteránként tartom,nálam mindennapos használatban van,télen-nyáron,tehát igásló(ez külsőleg meg is látszik rajta) Egyébként évek óta foglalkozom veterán motorok felújításával tehát nem tartom magam teljesen zöldfülűnek a témában. Pannónia főtengelyt is újítottam már fel jó párat és nem volt rá panasz,a saját problémás főtengelyemnél a legnagyobb gond hogy én szeretem hajtani a motort és tényleg nagyon sokat megyek vele,olajat kizárólag ásványit használok 1:30 arányba.
            Olvastam itt pár hozzászólással feljebb a dugattyú megragadási problémákat és tapasztalatokat,ehez annyit fűznék hogy a saját motorom 2004ben lett teljesen felújítva,a dugattyú az Egri Belcor műveknél készült,a gyűrű MPM 10 olasz kapálógépé,a hengert pedig én fúrtam az illesztési hézagot 0,06 miliméterre hónoltam a dugattyúra még akkor csináltam pici zsákfuratokat(a ragadásra hajlamos részeken) amik tárolják az olajat.Így ezzel a dugattyúval és megoldásokkal mára több mint 25ezer van a motorba és még hibátlannak mondható,mindemellé hozzáteszem hogy mindig hajtom a motort kb 100-110-es utazóval !! Ez a dugattyú túlélte még a 4 hajtókar széthullást is,most a legnagyobb mért különbség a henger és a dugattyú palástja közt 0,09 század miliméter.
            sepy, stalker és 4 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              Nem szeretnék ebbe a témába bele mélyedni, főleg hogy nem is igen értek ennyire a dologhoz. DE azért azt szeretném megjegyezni, ha hajtod a motort mért nem olyat próbálsz szerezni ami bírja??? Tévedés ne essék, én elvakult Pannóniás vagyok, DE nem biztos hogy szereti a Pancsi a 100-110-et.
              Persze lehet hogy én is ennyivel kavarok, csak nem tudok erről. Mivel nálam a KM-óra csak tájékoztató adatokat szolgáltat. Pontosabban annyit hogy haladok é vagy sem.:-)))) Egyszer már megszóltak amikor nem igen bírtak utol érni autóval. Viszont én nem hajtom ,jó néha néha ha az Öregúr kiköveteli, de alapjában annyira húzom a szarvát amennyit füllel kényelmesnek érzek a motornak.:-))) Te hogy hallod 100-110-nél vígan forog vagy nyüszít???? Mert ha vígan forog akkor annak bírnia kel, ellenben ha nyüszít akkor szét fog hullani.:-((((
              Beagle és sricsi70 kedvelte ezt.

              Komment


                Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                a gyűrű MPM 10 olasz kapálógépé
                Üdv a fórumon!
                Éredeklődnék, hogy ezekkel a gyűrűkkel mi a tapasztalatod?
                2004-óta cserélted már őket, vagy azóta is azt használod?




                TUZI eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Te hogy hallod 100-110-nél vígan forog vagy nyüszít??? Mert ha vígan forog akkor annak bírnia kel, ellenben ha nyüszít akkor szét fog hullani
                Szerintem nem erre a sebességre van optimalizálva ez a motor.
                Vissza kellene venni a tempóból, és lehet , hogy hálás lesz érte a Pannónia.

                Komment


                  Ha így lenne 5ösöm a lottón ahogy számítottam az ilyen hozzászólásokhoz akkor most milliomos lennék és első dolgom az lenne hogy terveznék majd gyártanék normális főtengelyt a Pannóniához Egyébként kérdésedre válaszolva, teljesen vígan forog,egyáltalán nem "nyüszít" Ugyan,azt azért hozzáteszem hogy elől 18 fogas lánckerék van,valamint 8,6 bart mér a kompresszió mérőm a hengerben...




                  sricsi70 !
                  Igen, a mai napig az a gyűrű van benne amit 2004ben szereltem be,jelen pillanatban olyan 1,2mm körül van a hézag ami már elég nagy ugyan de az ilyen összevissza gyártmányú gyűrűknél az ekkora hézag már 5-6ezer km után jelentkezett.
                  De persze ebben is vannak már utángyártottak én csak is eredeti MPM sicilia márkájú gyűrűt építek be másnak is.
                  Próbálkoztam keménykróm bevonatú gyűrűkkel is mert azt istenítették egy időben de a pannónia henger ezt nem bírta és nagyon gyorsan elkopott mármint a henger.




                  Az a hozzászólás is tökéletesen igaz h nem erre van tervezve ez a motor.Aláírom,de nálam már szinte minden gyenge pontját megmutatta már a Pannónia amiket sikerült átalakítanom vagy konstruálnom,ez a főtengely dolog az utolsó amit orvosolnom kell,utána már örökös lesz
                  sricsi70 kedvelte ezt.

                  Komment


                    Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    mai napig az a gyűrű van benne amit 2004ben szereltem be
                    Köszi a választ. Nagyon hasznos infóhoz juttattál bennünket. Nekem az eddigi gyűrűimmel az volt a tapasztalatom, hogy gyorsan kopnak.
                    Származását illetően semmilyen infóm nem volt róluk.

                    Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Próbálkoztam keménykróm bevonatú gyűrűkkel is mert azt istenítették egy időben de a pannónia henger ezt nem bírta és nagyon gyorsan elkopott mármint a henger
                    Volt egy olyan gondolatom, hogy ilyen gyűrű alkalmazásakor a henger kopik jobban.

                    A főtengellyel kapcsolatban, pedig légyszíves próbálj valami plussz információt adni, biztosan tud segíteni valaki.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 nov. 22, 20:29.

                    Komment


                      Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      De persze ebben is vannak már utángyártottak én csak is eredeti MPM sicilia márkájú gyűrűt építek be másnak is.
                      Ez egy teljesen új információ szerintem ebben a témában. Megoszthatnád, hol, mennyiért hozzáférhető ilyen gyűrű.

                      Komment


                        Ezt a gyűrűt bármely kerti gépeket forgalmazó boltban de szerintem webáruházakban is meg lehet vásárolni.Ami fontos,hogy eredeti legyen ezt arról lehet megismerni hogy teljesen fém színű nem fekete ugyanis hőkezelés után van megfelelő méretre köszörülve, valamint az eredeti fehér alapon piros MPM sicilia logókkal "díszített" papíron van fóliávall vákumszívott csomagolásban !




                        Hja a ára húzós de ugyanakkor szerintem megtérül,2004ben mikor egy bármilyen utángyártott volt 3-4száz ft/db akkor ez 1500ft/darab volt.




                        Még annyi hogy ugya ezen gépeket forgalmazzák Brumital néven is,tehát ha a logón piros Brumital felirat van az is eredeti !




                        "A főtengellyel kapcsolatban, pedig légyszíves próbálj valami plussz információt adni, biztosan tud segíteni valaki."
                        A főtengely broblémánál arra jöttem rá hogy beteg konstrukció a gyári(mármint az újabbfajta kosaras)
                        Túl nagy átmérőn futnak túl kis átmérőjű görgők,aki tudja és betartja a Pannónia korlátait és 70-80 as utazóval jár annál nem jöhet elő ez a probléma,mint írtam is több,sőt mondhatni nagyon sok pannónia főtengelyt újítottam már fel és a gadik nem panaszkodnak rám ! A régebbi tipusú főtengelyel nem foglalkozom mert ott meg anyagminőségi problémák vannak... Pl akár mennyi ilyen hajtókart eddig mértem,terhelt irányba mind minimum 0,06 századot nyúlt de volt olyan is ami 0,2tizeden felül mért ovalitása volt...
                        Na ezért szeretnék most váltani KX 500 hajtókarra
                        stalker, demeter és sricsi70 kedvelte ezt.

                        Komment


                          Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          ezért szeretnék most váltani KX 500 hajtókarra
                          Az eBay-en való KX500 hajtókar szett vásárlásával kapcsolatosan, keresd Apae-t, vagy német nyelvterületen Ba701-t. Az olvasottak alapján úgy tűnik, hogy nagy tapaszalattal bírnak e témában.

                          http://veteran.forum.hu/felajanlasok...1017/#post7539
                          Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 nov. 22, 21:30.

                          Komment


                            Nem is tudtam, hogy a 10 lóerős MPM rotációs kistraktor dugója Pannónia méretű....gyerekkoromban a helybeli TSZ-ben és otthona háztájiban is ilyen géppel dolgoztam, egyszerűen nem lehet agyonvágni. Az öregemnek még mindig megvan és működik, pedig 35 éve vette, 22.800 Ft-ért. (utoljára vagy 10 éve láttam kirakatban: 380 eFt) iszonyatos jó anyagokból álltak a forgókések is...

                            Komment


                              TLF65
                              Te jól látom Markazi vagy? Ha igen biztos láttad már párszor a piros T-2esemet elrobogni a főutcátokon mert én meg Kisnánai vagyok

                              Komment


                                Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                TLF65
                                Te jól látom Markazi vagy? Ha igen biztos láttad már párszor a piros T-2esemet elrobogni a főutcátokon mert én meg Kisnánai vagyok
                                Szia Cooter!

                                Biztos hogy láttam! Bár akkor nem 110-el nyomattad! nekem a kisképen és az albumomba látható T1-TLF-em van...

                                Kiváncsi lennék majd a KX-500-as hajtókarodra!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X