Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia megszorulás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Emellett még kell neki adni rendesen előgyújtást is, hogy ne akkor égjen a benzin, amikor már indul a kipufogóba. Ja, hogy akkor visszarúg? Nem lány motor ez. Meg kell rúgni rendesen, és akkor nem fog visszarúgni.
    És persze normális cipőben kell berúgni nem papucsban, de még csak sportcipőben sem

    dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Jelzem nem ezt szerettem volna bele hanem olyat amilyet Heegany koléga csináltatott a motorjába. Wartburg hajtókar felül Mz tűgörgő. Mind ez bekerült neki 17000ft-ba plusz egy főtengelybe.
    Most, hogy már megtapasztaltam hogy tényleg jó én is vennék még egyet. Ha csinálna még ilyet az aki csinálta, de sajnos már nem vállal ilyet.
    Tavaly voltam nála, beszélgettem vele és el is mondta hogy miért nem csinál már ilyet. De ezt nem részletezném, de megértem hogy nem csinálja már.

    Komment


      Még az előző hozzászólásomhoz: a gyáriak szerint a gépek jó része annyira elhasznált, hogy nemhogy század, de tizedes pontosságot sem nagyon lehet velük elérni. Egy 1974-es felmérés ezt alá is támasztja, miszerint a Motorkerékpárgyár gépparkjának 50%-a teljesen elavult, nullára értékelték. Még a 70-es évek elején is volt a gyárban jó néhány olyan gép amit még Weiss Manfréd idejében helyeztek üzembe. Ennyire elavult gépparkkal, nemtörődöm felfogással nem lehetett minőséget gyártani. Itt mindenre választ kapunk: https://www.youtube.com/watch?v=5L4rHvtEA1w

      Komment


        Láttam én már" csodát" mit újabb gépen csináltak és semmit nem ért és lapos szíjjal hajtott gépen profi munkát csinált az "Öreg szaki" ki együtt öregedett meg a gépével. Ő ismerte a gépét és a szakma csínját- bínját precíz pontos munkát végzett a másoknak hulladéknak ítélt gépén.Ezt sokan elfelejtik vagy nem is tudnak róla csak a "csodákban "hisznek és csak utána gondolkodnak. A hosszú szakmai tapasztalat nélkül O az új gép is! szerintem legalább is.
        Béla Rácz, Titus és 4 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          Egyetértek. De egy gyárban más a helyzet. Napi szinten több száz/ezer darabos szériák készülnek, ott nincs idő 10-szer rámérni egy-egy munkadarabra, ahogy egy "Öreg szaki" teszi, (és ahogy Én is teszem az otthoni gépemen) egy elhasznált gépen. Természetesen egy új, precíz gép sem ér sokat egy hozzáértő ember nélkül, de hiába a tapasztalat, ha egyszerűen nem tudnak normális munkát végezni mert használhatatlanok a gépek. Tudom mert tapasztaltam számtalanszor. Tapasztalt szakember (szerencsére belőlük nem volt hiány Csepelen) + precíz, pontos gép-teljes sikert elérni csak így lehet.
          Utoljára szerkesztve a következő által: Karel; 2015 ápr. 05, 17:29.

          Komment


            De egy gyárban más a helyzet. Napi szinten több száz/ezer darabos szériák készülnek, ott nincs idő 10-szer rámérni egy-egy munkadarabra, ahogy egy „Öreg szaki” teszi, (és ahogy Én is teszem az otthoni gépemen) egy elhasznált gépen.
            Ez biztos: ahol én dolgozom, most éppen 52 másodperc az ütemidő a szereldében. Ennyi időnként kell 4 darab dugattyút beépíteni, szóval hiába csinálja több gép, azzal sem lehet sokat tétovázni.

            A Gyárban mekkora illesztéseket használtak a gyakorlatban? Nem mértem még meg gyári párost, főleg mert olyan még nem került a kezembe, ami nem volt szanaszét kopva. De gondolom nem valami nagyon szorosat, így (emiatt) nem is akartak a gyári alkatrészpárosok megszorulni.
            zahi kedvelte ezt.
            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

            Komment


              Sziasztok!
              Tegnap kimentem kerülni a motorral egyet. Oda felé minden rendben volt vissza felé mikor már üzemi hőmérsékelten volt henger azt produkálta a motor, hogy 4-ben voltam és elkezdett lassulni tőgázra is(55-60km/h-val mentem). Vissza 3-ba nagygáz (kb. 40km/h-ról),de lassan "gyorsult". Nem akart igazán menni. Hazaértem, udvaron kerülgettem 1-be , de nem akart húzni, csak hörgött meg erőtlen volt. Egy ismerős azt mondta, hogy kezdhetett szorulni a dugattyú, viszont ha kuplungot behúztam akkor meg gázadásra normálisan reagált.
              Csináltam videót a motor hangjáról. Menetközben is hasonló zaj jön a hengerből. A duattyú-gyűrű-henger új!
              https://youtu.be/LHIa7BtMG3k

              Komment


                Hát Béláim ---majd a mások megmondják a rossz hírt .Mert ugye a hírnököt lelövik..............

                Komment


                  Nana, ne keseríts el! Nem lövöldözik itt senki sem!

                  Komment


                    A duattyú-gyűrű-henger új!
                    Akkor most szedd szét, és már nem lesz olyan új kinézete sajnos.

                    Komment


                      Szerintem nem a hengerben van a hiba , ha azt mondod ,hogy kuplungal meg jó !Lveheted a hengert is kiváncsiságból , de szerintem az oldalát ( mindkettőt ) vedd le és nézelődj . Kel lenni egy kis fémreszeléknek az olajban . ( ez csak ijesztegetés -vagy nem ) szóval ha levetted elsőre ott nézelődj.... stb

                      Komment


                        Én nem éreztem problémásnak a motor hangját.
                        Nem lehet, hogy eltömődött a főfúvókád?!

                        Komment


                          Ez az ismerős olyat is mondott, hogy a sűbertű ha kikopik akkor lehet neki ilyen hangja. Hiába a hengernél hallja az ember. Ott erősödik fel a hang?! Amúgy is szét kell szednem a kuplung oldlat mert valahol még mindig igaz nagyon minimálisan, de csöpög az olaj. Meg a karburátort szétszedem és kitakarítom.
                          Apropó, a főfúvóka eltömődhetett mivel elsőnek raktam szűrőt a csap és a karbi közé, de azt egy hibakeresésnél kiiktattam. Az erőtlenség lehet ettől van.
                          Köszönöm a tippeket!

                          Komment


                            Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            viszont ha kuplungot behúztam akkor meg gázadásra normálisan reagált.

                            ........????????? dugulás ?
                            Beagle, sepy és zahi kedvelte ezt.

                            Komment


                              azt produkálta a motor, hogy 4-ben voltam és elkezdett lassulni tőgázra is (55-60km/h-val mentem). Vissza 3-ba nagygáz (kb. 40km/h-ról),de lassan „gyorsult”. Nem akart igazán menni. Hazaértem, udvaron kerülgettem 1-be , de nem akart húzni, csak hörgött meg erőtlen volt.
                              Mondjuk, ez engemet kifejezetten dugulásra emlékeztet...részterhelésen szegényedő keverék miatt. Szorulásnál szerintem nem így viselkedik...

                              Komment


                                Elsőnek raktam üzemanyag szűrőt a karbi és a csap közé. Később ezt ki iktattam. Utána a vizzsákot levettem a csapnál és ilyen festék maradványok voltak benne. Szóval lehet, hogy később is jött a tankból gané. Ha már ti is erre gyanakodtok akkor valószínű, hogy dugulás. Kitisztítom a karbit és rakok fel szűrőt. Remélem siker lesz!
                                Igrich és zahi kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X