Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Igen, ami a "fura" persze nem fura ez csak idegesít, hogy a kuplung csere óta vagyunk ilyen rozogán. Venné a fokozatot, meg leállítva végig is lehet váltani a fokozatokat. Na kipróbálom majd akkor lánc nélkül.
    A kuplungot meg úgyis bontom újra szét, mert találtam nagyon jó állapotú kosarat, meg láncot is cserélek úgyis. S lehet a lamellákat is renoválni kell, mert múltkor majdnem odalettek.
    Beállítani ezt valami hihetetlen..... ha jó a holtjáték, s ki is emeli, akkor se tökéletes a kiemelés, mert meg akar indulni alattam... még a golyók, s a rudak ellenőrzése van hátra, lehet azok szívatnak.

    Komment


      Sziasztok!

      Lehet volt már ilyen kérdés itt, sajna most nincs időm végigböngészni(remélem megbocsájtjátok )
      Szóval az a gondom hogy kettesben nem marad meg a váltó. Ha kicsit odahúzom neki vagy kanyar után szeretnék gyorsítani rögtön kidobja a kettest. Ha nagyon odahúzom neki(bár ilyen még csak egyszer volt) akkor még a hármast is.
      A többi sebességi fokozattal nincs gond, a kettesből hármasba kapcsolást kivéve szépen és csendesen működik a váltó.

      Valamint kettesben menet közben ilyen pattogó hangja van. Mintha kidobná néha egy pillanatra, és ezt a motoron is érezni.

      Lemez kapcsolóautomata van benne. A léptetővillákat nem néztem összeszerelés óta(még kb alig 20 km-t mentem csak vele) amikor jó állapotú, alig kopott(és főleg nem repedt) villákat válogattam össze és szereltem be.

      Szóval mi lehet a gond?

      Komment


        Váltóban nem vagyok túl nagy szaki, de én először megnézném hogy a kapcsolószerkezet megfelelő helyre pozicionálja e a léptető villákat. Láttunk már olyan esetet amikor nem ugrott be a "kis golyó" a helyére rendesen.
        Ha terhelésre dobja ki, szerintem a fogaskerekek illeszkedésének kopása (is) lehet.
        De jön egy hozzáértőbb szaki is aki szerintem nálam jobban tudja ezt. Lehet hogy érdemes szétszedni az egészet újra, s megnézni a fogaskerekeket.
        Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2013 febr. 15, 23:45.
        heeegany kedvelte ezt.

        Komment


          Hát a blokk széthúzását jó lett volna elkerülni :/
          De végső esetben az lesz.
          Meg van itthon még egy komplett fogaskerékszettem tengelyekkel. Meg egy bontásra váró blokk. Csak igazából nem nagyon tudom hogy a váltóban minek hogy kellene illeszkednie.

          Komment


            Ma kiszedtem a blokkot és alaposabban megvizsgáltam. Meg is találtam azt hogy mi ugrik ki kettesben(alapból csak egy kicsit csúszik rá a fogaskerék a bordákra, aztán gázadásra leugrik róluk) Csináltam pár képet is, hátha valaki tud valami konkrét tanácsod adni hogy mit kezdjek vele vagy hogy mi lehet a gond.
            (nagy képek, szóval csak linkben)
            http://kepfeltoltes.hu/130217/P21710...toltes.hu_.jpg
            http://kepfeltoltes.hu/130217/P21710...toltes.hu_.jpg
            http://kepfeltoltes.hu/130217/P21710...toltes.hu_.jpg
            Eléggé kopottak. De megnéztem másik két váltószettet, egyiken sem volt látszólag jobb állapotban sem a fogaskerék sem a tengely(azt, hogy azok hogy működtek nem tudom, bontott mind a kettő)

            Valamint észrevettem egy másik problémát is, mégpedig azt hogy a fogaskerék eléggé lötyög a tengelyen. Kb ennyire:
            http://kepfeltoltes.hu/130217/P21710...toltes.hu_.jpg
            http://kepfeltoltes.hu/130217/P21710...toltes.hu_.jpg


            Ötlet valakinek?

            Komment


              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Valamint észrevettem egy másik problémát is, mégpedig azt hogy a fogaskerék eléggé lötyög a tengelyen. Kb ennyire:
              Na ott lesz a baj!! Vélhetően a lógás miatt a léptetővilla nem tudja rendesen a helyére húzni,ezért nem illeszkednek a fogaskerekek és terhelésre kidobja! Ötletem nincs rá,maximum annyi,hogy egy jobb állapotú beszerzése! Én most raktam össze a T5-öm blokkját,azon a váltón biztos nem lóg a fogaskerék!! Van még két komplett váltóm bennt a munkahelyemen,holnap megnézem őket,fogaskerék lógás szempontjából!

              Komment


                Közben gyorsan előástam még két tengelyt és hozzá fogaskereket, mind a kettőn lötyög egy kicsit az a fogaskerék. Bár annyira nem mint azon ami most a blokkban van.

                Komment


                  heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  mind a kettőn lötyög egy kicsit az a fogaskerék.
                  Teljesen passzos nem lehet,egy kis lógásának lennie kell,mert ha nem lógna nem tudná 'alrébb tolni' a léptető villa! A képeken látható lógás viszont már túl sok!!
                  heeegany kedvelte ezt.

                  Komment


                    Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Teljesen passzos nem lehet,egy kis lógásának lennie kell,mert ha nem lógna nem tudná 'alrébb tolni' a léptető villa! A képeken látható lógás viszont már túl sok!!
                    Akkor holnap blokkszéthúzás
                    Aztán hátha működni fog.

                    A segítséget köszönöm! Ha van még valami hasznos tanács azt szívesen fogadom

                    Komment


                      dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Annyit szerettem volna még kérdezni, hogy szerintetek azt a hibát mi produkálja, hogyha megállok a motorral, akkor nagyon nehezen vagy alig lehet VISSZA váltani vele, szóval amíg gurul, addig elmegy, de lámpánál pl visszaváltogatni üresbe néha egyáltalán nem engedi, csak recseg. Sajnos szét kell télen szednem még, így kíváncsi vagyok melyik részén lehet a váltó hiba?
                      Szerintem ott kuplung beállítási problémák lesznek! De a váltóról még annyit mondanék,hogy az enyém például érzékeny az olajra,ha nem olyat kap amit szeret kemény a váltóm,nekem a Hykomol vált be ,de mindenképp 80w-90-es hajtóhűolaj kell bele,olajszint a kis dekli aljáig (kb.:1.5 liter)

                      Komment


                        Balumester eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        enyém például érzékeny az olajra,ha nem olyat kap amit szeret kemény a váltóm,nekem a Hykomol vált be ,de mindenképp 80w-90-es hajtóhűolaj kell bele,olajszint a kis dekli aljáig (kb.:1.5 liter)
                        Na ez még egy jó téma! A Piroskönyv vagy a Szente Gyula könyve(?) motorolajat ír! A motorolaj nekem nem vált be,mert nálam is kemény lett a váltás! Tettem bele 80w-90-es váltó olajat is,attól meg csúszott a kupplung! A "Trabant hajtómű olaj"-tól viszont elég jól muzsikál!

                        Komment


                          heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ha van még valami hasznos tanács azt szívesen fogadom
                          A tengelyed és a fogaskerék messze túl van minden tolerálható mértékű kopáson, fémhulladékként hasznosítható már csak sajnos.
                          Mindenképpen cserélned kell, jó állapotú bontott még létezik, a gyári új meg aranyárban van.
                          Legjobb tudomásom szerint egyébként 5 század az illesztési hézag a tengely és a fogaskerekek között.
                          Beagle kedvelte ezt.

                          Komment


                            Kuplung beállítási probléma okozta a nálam lévő hibát.

                            Az olajról meg annyit, hogy nekem ásványi 10w-40 van benne, mert a hajtóműolajra mondták sokan, hogy összeragad tőle.
                            Eddig jól megvagyok az olajjal.

                            Komment


                              demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              A tengelyed és a fogaskerék messze túl van minden tolerálható mértékű kopáson, fémhulladékként hasznosítható már csak sajnos.
                              Mindenképpen cserélned kell, jó állapotú bontott még létezik, a gyári új meg aranyárban van.
                              Legjobb tudomásom szerint egyébként 5 század az illesztési hézag a tengely és a fogaskerekek között.
                              Megmértem a 2 "tartalék" tengelyt, 20,975mm átmérőjű mind a kettő, a fogaskerekek belső átmérőjét (megfelelő mérőszerszám híján) nem tudtam pontosan megmérni, de azok inkább 20,9 környékén vannak, szóval kicsit több az illesztési hézag.

                              Ha minden jól megy holnap szétszedem a blokkot és megmérem azt a tengelyt valamint fogaskerekeket is.

                              Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Na ez még egy jó téma! A Piroskönyv vagy a Szente Gyula könyve (?) motorolajat ír! A motorolaj nekem nem vált be,mert nálam is kemény lett a váltás! Tettem bele 80w-90-es váltó olajat is,attól meg csúszott a kupplung! A „Trabant hajtómű olaj”-tól viszont elég jól muzsikál!
                              Épp holnap akarok olajat venni hozzá, akkor most milyet vegyek?

                              Komment


                                dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Az olajról meg annyit, hogy nekem ásványi 10w-40 van benne, mert a hajtóműolajra mondták sokan, hogy összeragad tőle.
                                Igen-Igen! Nekem is azt mondták,viszont a 10-40-es motorolajtól keményen váltott! Nem recsegett,(jobban,mint egyébként),de nagyobb láberő kellett a váltáshoz. Ez a Simson Staromnál is ilyen volt! Most Trabant hajtóműolaj van mindkettőben és nincs rá panaszom!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X