Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Eger , Füzesabony környéke

    Komment


      Azért kérdem mert Hatvanban tudok szakit. A veterán aprón szokott kilométerórákat hirdetni.

      Komment


        Sziasztok! Nem annyira szerelési kérdés, inkább elmélkedés:
        az „1-0-2-3-4" váltókiosztásról a”0-1-2-3-4"-re áttéréssel mit szerettek volna elérni, miért történt, mi a gyakorlati haszna?
        Nem tudom, volt-e erről már szó?

        Komment


          Duke eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Sziasztok! Nem annyira szerelési kérdés, inkább elmélkedés:
          az „1-0-2-3-4" váltókiosztásról a”0-1-2-3-4"-re áttéréssel mit szerettek volna elérni, miért történt, mi a gyakorlati haszna?
          Én sajnos nem tudom a választ.
          Piros lámpánál viszont hálásabb ha legalul van az egyes.
          Én személy szerint sokszor nem vagyok benne biztos, hogy üresben, vagy egyesben van-e a motor. (Tudom ott van a fokozatkijelző mutató)

          Komment


            Udv mindenkinek !

            A kovetkezo kis temaba szeretnek belekezdeni megpedig a Pannonia valto elso es negyedik fogaskerekenek bronz perselyet..
            Kerdesem a kovetkezo mivel szet kellet szednem a blokkot ezer eszrevettem ,hogy a fogaskerek lecsuszott a perselyrol na most a perselynek fixnek kell lenni vagy szabadon futonak a fogaskerekben !Probaltam utana nezni a borzeken ,de ott sajna nem tudtam kideriteni .Click image for larger version

Name:	DSCF6188.jpg
Views:	1
Size:	199.5 KB
ID:	132714
            Hat ez itt a kerdes fix vagy nem fix es persze miert is?

            Komment


              Erősen foglalkoztat a kérdés úgy látom.
              Nálam egy szavazat a laza illesztésre a perselyen kívül és belül is.

              Komment


                De miert laza illesztes miiert nem fix?

                Komment


                  Kivéve azt az esetet, amikor az adott fokozat van kapcsolva, mindig fordulatszám-különbség van a tengely és a fogaskerék között, tehát egymáshoz képest elfordulnak. Nem lehet fixen a perselyen, mert akkor ezt nem tudná tolerálni. Ráadásul a persely a tengely és a csapágygyűrű közé van ékelve, az is valamilyen mértékben korlátozza az elfordulását a tengelyen. Ezért is sokkal kevésbé kopik belül a persely és annál inkább kívül, a fogaskerék alatt. Ahogy neked is kiesett belőle, bár a kép szerint majd ne így rakd vissza, hanem fordítva. A persely belső letört éle a tengelyperem felé nézzen, ne a csapágy felé.

                  De mondjatok véleményt többiek, mert én többször leírom ugyanazt és érthető módon LC kolléga többek véleményét akarja alapul venni.
                  soveny, és LC 9246 kedvelte ezt.

                  Komment


                    Nekem egy Pannonias baratom azt ajanlotta mindenkeppen fixnek kell lennie a perselynek es mutatott pot fogaskerekeket amik fixek voltak ezert is akarok utana nezni mert errol sehol nem taltam idaig feljegyzest,de a borzen is mindket fajtaval talakoztam a masik baj ami meg idegesit ebben dologban ,hogy amikor toltam uresben a motort akkor a 4-dik fogaskerek a szabadon futasa miatt a fogaskerek oldala az a pici tavtarto resze az hozza ert a tengely bordajahoz es folyamatosan adta azt a kerrego hangot mivel a persely mar nem tartotta tavol a bordatol a fogaskereket .Szoval ezert szeretnek megbizonyosodni mert ha osszerakom akkor ne keljen meg egyszer szetszedni a blokkot ha nem jo !!!!!De ahogy demeter kollega mondta lassuk a kovetkezo hozzaszolast!

                    Komment


                      Komment


                        Click image for larger version

Name:	DSCF6015.jpg
Views:	1
Size:	196.0 KB
ID:	132717Click image for larger version

Name:	DSCF6013 - Copy.jpg
Views:	2
Size:	194.8 KB
ID:	132718
                        Az elso kepen lathato a a fogaskerek lefutasa a perselyrol es az is kerregett es szerintem ez miatt is dobta ki az elsot gazadasra es a harmadikat is mert a leptetot derekszogeltuk ,hogy az a problema ki legyen zarva .....
                        Utoljára szerkesztve a következő által: LC 9246; 2012 szept. 19, 09:47.

                        Komment


                          Ez a két persely fel van cserélve, a négyes alatti a hosszabb és az egyes alatti a rövidebb eredetileg kb. 1mm-rel.
                          Ha leméred a fogaskerek szélességét, majd látod is.
                          soveny, LC 9246 és kedvelte ezt.

                          Komment


                            msicx620 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Az hogy a Kawaswki gyárnak van olyan lamellája amit fel tudunk használni a Pannóniánkba az nagyon jó hír, mert valószínüleg egy jóminőségű termékről beszélünk, ami bírja is a nagy igénybevételű terhelést. Ezt a tényt onnan gondolom, hogy a Ninják gyorsasági motorok amik nagyforgulatú pörgős gépek. Én felvetném azt a gonolatot hogy lehet nem a lamella fogait kellen keskenyíteni, hanem inkább a kosárból kellene kivenni azt az anyagtöbletet.

                            Most az én kérdésem az lenne hogy ezek a lammelák milyen vastagsággal rendelkeznek. Elég ezekből is 4 db vagy több esetleg keveebb kell belőlük.
                            Érdekelne hogy milyen ötvözetű anyagból lehet a fém lamellákat legyártatni és esetleg kell-e hőkezelni stb.
                            Az is érdekelne hogy a gagyi lánchajtás láncát nem lehetne egy jóminőségű láncra kicserélni ami nem nyúlik meg 10Ekm után. Természetesen ezt azért gondolom mert ez a lánc is valamilyen szabvány szerint lett legyártva.
                            És legutolsókénk kérdezném a nagyközönséget hogy ennek a hajtásláncnak a fogaskerekeit lehet valahol vásárolni vagy mindenki a régi kopotat használja.
                            Ez egy régebbi hozzászólás tele kérdésekkel, engem is érdekelnének a válaszok.
                            You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

                            Komment


                              Aries88 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              engem is érdekelnének a válaszok.
                              A "gagyi lánchajtás" láncából találkoztam legalább 5 fajtával, az 1800 forintostól 5000-ig. Nem csak a dobozukban térnek el, de kis törődést (kenést) mindegyik kíván. Fogaskerék alatt a lánckereket kellene érteni? Mert akkor az a válasz, hogy még lehet találni alig kopottakat, csak keresni kell. De ha fogaskerék alatt a váltóra gondol, akkor is ugyanaz a válasz.. A gyönyörűen hegyesre kopott lánckerék hamarabb kinyírja a láncot mint egy ép, ez is hozzátartozik a történethez természetesen.

                              A lamellákkal nincs tapasztalatom, én a gyáriakat használom probléma nélkül.
                              Aries88 kedvelte ezt.
                              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                              Komment


                                Ez jó drága cucc de használható is vajon?
                                1 hengeres pannonia műanyag kuplung
                                You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X