Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó
Collapse
X
-
ApaE
-
Leírom inkább a tüneteket, úgy szerintem könnyebb.
Összeraktam, minden a helyén van/volt.
Először is próbáltam összehangolni a "lenti állító csavarral".
Holtjáték az konkrétan nincs. Pontosabban elenyésző. Ha ráhagyok holtjátékot, akkor bizony még csak be se lehet rakni a sebességeket rajta, annyira nem emeli ki. (zárójelben leírom, hogy a váltó az előző jól csúszó kuplunggal tökéletesen üzemelet.)
Tünet, ráülök kuplung, egyes, s már indulna is. Ha meg ráhagyok egy kis holtjátékot akkor meg jóformán be se bírom rakni a sebességet.
Kissé tanácstalan vagyok, de én a parafa "bedagadására" is gondolok, hogy lehet azzal is van baj.
Komment
-
Köszi a tanácsokat. Ez a kuplung kifog rajtam már. Kiemelni ki tudom, ha leveszem oldalt a kis állító ablakot, látom hogy megemeli a pakk-ot. Majdnem teljesen kiemeli. A kosarakat kicseréltem nem szétvert állapotúra, direkt összeválogattam a jobbakat. A lamellákat is megnéztem nem rosszak. A rugók is jók. A pálca és golyó, nos hát hmmm azokat nem néztem.
Lehet hogy összeragadtak a lamellák? Mert ugye úgy raktam bele hogy nem volt felszívódva olajjal a parafa.Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2012 okt. 13, 18:36.
Komment
-
Ha a tényeket nézem, jól kibabrál velem ez, igen olvastam hogy szokása a kuplungnak.
Tényállás volt, hogy vettem bele új parafa szett-et. Örültem is hogy végre nem fog csúszni, s tudok motorozni.
Tudok is csak kár hogy megállni nem nagyon lehet vele így.
S a sebességeket sem veszi így be.
De a lelkesedésem töretlen, ha kell még szétszedem 100-szor. Igaz elfogy már a tömítő pasztám az oldaldeknihez, meg a csavarok se nagyon szeretnek érte.
ps: Nekem ez az első Pannónia szerelésem, eddig csak simsonokat szereltem, s mint mindenki én is megfizetem a tanulópénzeket, az X+1 szeri szétszedést, még annak dacára is hogy TI jó tanácsokat adtok. Persze tudom a simsonba is van kuplung.Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2012 okt. 13, 18:43.
Komment
-
ApaE
-
Hello!
Alakulunk a kuplunggal főleg hogy "új" bowdent kellett szereznem hozzá, mivel az enyém feladta.
Most már úgy fest vannak sebességek is rajta, de még ez a holtjáték beállítás nem akaródzik siekrülni.
Kormányról is kiemeli hála az égnek, igaz még mindig meg akar indulni a drága behúzott kuplunggal.
Még majd próbálom finomítani, de egyelőre a "kólával elmegy " kategóriában vagyunk. Néha ilyen néha olyan szegény.
Komment
-
dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésea kis pozícionáló csavart kell állítani?dott kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Köszi, megnézem, habár attól félek, még egy/kettő/három +x szétszedésre lesz szükség, mert van amikor nem az igazi ez a váltó. Komolyan eddig semmi baj nem volt vele, most amiket produkál.... például valamelyik sebességben ott ragad, s kész. (teljesen mindegy melyikbe). Le kell állítani, hogy kivegyem belőle, mert se le, se föl csak recsegés. A másik mostanában 10-ből egyszer produkció alig "enged" váltani, mintha erőlködni kéne.
S mindez csak néha fordul elő velünk, nagyon idegesítő, mert nem állandó a hiba.
Komment
-
Annyit szerettem volna még kérdezni, hogy szerintetek azt a hibát mi produkálja, hogyha megállok a motorral, akkor nagyon nehezen vagy alig lehet VISSZA váltani vele, szóval amíg gurul, addig elmegy, de lámpánál pl visszaváltogatni üresbe néha egyáltalán nem engedi, csak recseg. Sajnos szét kell télen szednem még, így kíváncsi vagyok melyik részén lehet a váltó hiba?
Komment
-
És hogy érzed, a váltó léptető mechanizmusa egyébként működne rendben? Ha az igen, akkor a kuplung gyanús még mindig.
Csinálj egy tesztet, vedd le a láncot, indítsd be a motort és úgy váltogassál fel-le. Ezzel a kuplung kiesik a képből és ugye szabadon forog a kis lánckerék, ha amúgy minden rendben, akkor vennie kell a fokozatokat. És ha veszi, akkor a kuplungot kell még reszelgetni.dott kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
Komment