Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Aries88 kedvelte ezt.

    Komment


      Hali!

      Elért engem is a kuplung mizéria. A szokásos tünetekkel, ez bizony alig emel ki. Most gyanakvásom tárgya a bowden, ami szerintem megnyúlt. Lamellák újak, parafa, ami nem volt átitatva olajjal, így még gondolom az is tréfál engem, hogy tegnap óta szívja meg magát.

      Komment


        Komment


          Leírom inkább a tüneteket, úgy szerintem könnyebb.
          Összeraktam, minden a helyén van/volt.
          Először is próbáltam összehangolni a "lenti állító csavarral".
          Holtjáték az konkrétan nincs. Pontosabban elenyésző. Ha ráhagyok holtjátékot, akkor bizony még csak be se lehet rakni a sebességeket rajta, annyira nem emeli ki. (zárójelben leírom, hogy a váltó az előző jól csúszó kuplunggal tökéletesen üzemelet.)
          Tünet, ráülök kuplung, egyes, s már indulna is. Ha meg ráhagyok egy kis holtjátékot akkor meg jóformán be se bírom rakni a sebességet.
          Kissé tanácstalan vagyok, de én a parafa "bedagadására" is gondolok, hogy lehet azzal is van baj.

          Komment


            Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 okt. 13, 18:24.
            joker kedvelte ezt.

            Komment


              Köszi a tanácsokat. Ez a kuplung kifog rajtam már. Kiemelni ki tudom, ha leveszem oldalt a kis állító ablakot, látom hogy megemeli a pakk-ot. Majdnem teljesen kiemeli. A kosarakat kicseréltem nem szétvert állapotúra, direkt összeválogattam a jobbakat. A lamellákat is megnéztem nem rosszak. A rugók is jók. A pálca és golyó, nos hát hmmm azokat nem néztem.
              Lehet hogy összeragadtak a lamellák? Mert ugye úgy raktam bele hogy nem volt felszívódva olajjal a parafa.
              Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2012 okt. 13, 18:36.

              Komment


                Csak ne tételezz fel semmit.......az nem tényszerü !

                Komment


                  Ha a tényeket nézem, jól kibabrál velem ez, igen olvastam hogy szokása a kuplungnak.
                  Tényállás volt, hogy vettem bele új parafa szett-et. Örültem is hogy végre nem fog csúszni, s tudok motorozni.
                  Tudok is csak kár hogy megállni nem nagyon lehet vele így.
                  S a sebességeket sem veszi így be.
                  De a lelkesedésem töretlen, ha kell még szétszedem 100-szor. Igaz elfogy már a tömítő pasztám az oldaldeknihez, meg a csavarok se nagyon szeretnek érte.

                  ps: Nekem ez az első Pannónia szerelésem, eddig csak simsonokat szereltem, s mint mindenki én is megfizetem a tanulópénzeket, az X+1 szeri szétszedést, még annak dacára is hogy TI jó tanácsokat adtok. Persze tudom a simsonba is van kuplung.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2012 okt. 13, 18:43.

                  Komment


                    Komment


                      Hello!

                      Alakulunk a kuplunggal főleg hogy "új" bowdent kellett szereznem hozzá, mivel az enyém feladta.
                      Most már úgy fest vannak sebességek is rajta, de még ez a holtjáték beállítás nem akaródzik siekrülni.
                      Kormányról is kiemeli hála az égnek, igaz még mindig meg akar indulni a drága behúzott kuplunggal.
                      Még majd próbálom finomítani, de egyelőre a "kólával elmegy " kategóriában vagyunk. Néha ilyen néha olyan szegény.

                      Komment


                        Üdv újra!

                        Ugye jól gondolom, hogyha a visszaváltásnál túlváltja néha a sebességeket, akkor a kis pozícionáló csavart kell állítani? Igaz ezt legfőképp a 4-ből 3-ba csinálja.

                        Komment


                          dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          a kis pozícionáló csavart kell állítani?
                          Igen, az alsó állítócsavart kell befelé hajtani. Persze egyszerre nem sokat.
                          dott kedvelte ezt.

                          Komment


                            Köszi, megnézem, habár attól félek, még egy/kettő/három +x szétszedésre lesz szükség, mert van amikor nem az igazi ez a váltó. Komolyan eddig semmi baj nem volt vele, most amiket produkál.... például valamelyik sebességben ott ragad, s kész. (teljesen mindegy melyikbe). Le kell állítani, hogy kivegyem belőle, mert se le, se föl csak recsegés. A másik mostanában 10-ből egyszer produkció alig "enged" váltani, mintha erőlködni kéne.
                            S mindez csak néha fordul elő velünk, nagyon idegesítő, mert nem állandó a hiba.

                            Komment


                              Annyit szerettem volna még kérdezni, hogy szerintetek azt a hibát mi produkálja, hogyha megállok a motorral, akkor nagyon nehezen vagy alig lehet VISSZA váltani vele, szóval amíg gurul, addig elmegy, de lámpánál pl visszaváltogatni üresbe néha egyáltalán nem engedi, csak recseg. Sajnos szét kell télen szednem még, így kíváncsi vagyok melyik részén lehet a váltó hiba?

                              Komment


                                És hogy érzed, a váltó léptető mechanizmusa egyébként működne rendben? Ha az igen, akkor a kuplung gyanús még mindig.
                                Csinálj egy tesztet, vedd le a láncot, indítsd be a motort és úgy váltogassál fel-le. Ezzel a kuplung kiesik a képből és ugye szabadon forog a kis lánckerék, ha amúgy minden rendben, akkor vennie kell a fokozatokat. És ha veszi, akkor a kuplungot kell még reszelgetni.
                                dott kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X