Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ez volt a baj, köszönöm a segítséget, ma végre ki tudtam vinni egy körre.
    OdinHEM, Duke és heeegany kedvelte ezt.

    Komment


      Hello! Tegnapi nap sikeresen kicseréltem a törött léptetővillát, plusz a berugószerkezetet, szerintem megerősítve hegesztjük meg majd a léptetővillát. Valaki csinált már ilyen javítást? Azt olvastam, hogy érdemes egy kis plusz anyagot belehegeszteni.

      Komment


        Sziasztok.

        A PANNÓNIA T5 tip.motorkerákpárokhoz a sebváltóba milyen típusú olajat lehet használni.
        Üdv.Joco65

        Komment


          Az ásványi olajat ajánlják nekem 15w40 van benne.
          -t5- kedvelte ezt.

          Komment


            dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            nekem 15w40 van benne.
            .....és jól működik vele?? Én is kipróbáltam 10w40-es olajjal,de nekem kemény volt a váltás vele. Most Trabant hajtóműolaj van benne,nekem ezzel jobbnak tűnik.

            Komment


              Beagle, mit értesz Trabant hajtóműolaj alatt?

              Komment


                demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Beagle, mit értesz Trabant hajtóműolaj alatt?
                MOL Hixol T 80W "Kétütemű Trabant személygépkocsik speciális hajtóműolaja" Ez van ráírva!

                Komment


                  Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  80W
                  Ha jó a kuplung, a hajtómű olajtól ragadnak a lamellák és recseg a váltó!
                  -t5- kedvelte ezt.

                  Komment


                    Nagyon sokszor előjön ez a téma
                    Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    MOL Hixol T 80W
                    Az adalékolt hajtómű olaj még mindig nem jó a parafának, a műanyagoknak sem, "ragadnak" tőle, de a váltó kenése éppen ezért jobb mert "felragad" az olaj a fém felületre!
                    Na most mit is akarunk? Könnyen, recsegés mentesen sebességet váltani, valamint nem a szétesés határára hajtani a motorunkat! Ha kíméletesen bánunk Vele, tökéletes a 15W40-es motorolaj!




                    Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    10w40-es olajjal
                    Ez is fél szintetikus adalékolt motorolaj!
                    Che kedvelte ezt.
                    A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                    Komment


                      Azt tapasztalom, hogy kicsit talán "híg" de nagyon összeragasztani sem akarom a lamellákat. Direkt a legolcsóbb Hunoil ásványi olajat vettem, mert olvastam hogy fél/full szintetikus olajtól csúszik. Elvagyunk most. Egyszer még kezdő koromban raktam az Sr2-be 80w-s váltóolajat.... na az nem volt szép. Betonra összeállt a kuplung.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2013 jún. 27, 21:33.

                      Komment


                        Heló Szakik!

                        Pár hete rejtélyes hiba jelentkezett a T5-ön.
                        A kuplung már alapból csúszott, de mikor leértünk egy lejtő aljára úgy éreztem (sajnos jól), hogy nem húz a motor csak pörög.
                        Megvártuk míg lehűl, de a probléma maradt: beteszem sebességbe, kiengedem a kuplungot, a motor pedig zavartalanul pöfög. (ék megvan, bowden nem szakadt)
                        Szerintem a parafás lamellák szétmentek (már nagyon meg voltak kopva) Vagy más lehet a gond?

                        Gondolkozom,hogy a hétvégén ki kéne őket cserélni,de szükségem van egy kis bátorításra mert ilyet még nem csináltam.
                        A szerelési sorrendet tudom, átböngésztem a piros könyvet,de van esetleg valami trükk vagy speciális hely ahol nagyon kell figyelni?

                        Komment


                          Bocsi hogy beleszólok, de már valahol írtam, esetleg nem próbálta még senki a direkt motorkerékpároknak való olajokat (4t), azok pont ezt a dilemmát orvosolják, hogy kenik a váltót, de nem csúszik tőle a kuplung(mivel majdnem a legtöbb mostani motornak is "olajos" a kuplungja) azt hiszem ezek a szabványjelöléseik: JASO MA2; API SG.

                          Komment


                            Sziasztok, remélem jó helyre írom ami ma történt. Cserélni kellett a Pannóniámon a berugó fogasív tengelyét a ricni kopása miatt. Vásároltam utángyártottat, a lakatos barátom profi módon meghegesztette. Beépítettem, első látásra jónak tűnt. A gyújtási problémák miatt gondoltam ha már bennevagyunk lecserélem a gyújtótekercset is. Összeraktam, kézzel forgattam, a gyújtótekercs beleért a lendkerékmágnesbe, nem fordult körbe, valamint az áramleszedőtől kb 2 cm-re volt a tekercs érintkezője. Használt, jónak kinéző tekercset fölszereltem, kézzel körbeforgatva is jó szikra látszott. Örömmel próbáltam indítani, kicsi szívatás, a motor visszarugott, és már oda is volt az új ricni. Megdőlt az eddigi nem túl nagy bizalmam az utángyártott doldokkal kapcsolatban. Holnap keresek a dolgaim között egy használt fogasívet is...

                            Komment


                              kicsi76 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              motor visszarugott, és már oda is volt az új ricni. Megdőlt az eddigi nem túl nagy bizalmam az utángyártott doldokkal kapcsolatban
                              Ember tervez, kisipar végez!
                              Az utángyártott fogasívet tengelyestől-se vegye meg senki, hacsak nem önsanyargató hajlamú!

                              Komment


                                Ugyan ebben a dilemmában jártam egy hónapja kb... de inkább a vásárba vettem egy elég jó állapotú tengelyt, mert sokanál olvastam, hogy a kisipariról elsőre le lehet rúgni a "ricnit".
                                kicsi76 kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X