Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Üdv mindenki, olvastam még a fórum elején a "Lecso" féle modern kuplung lamella készletről, be lehet ezt még szerezni? Elképzelhető, hogy beruháznék... Mondjuk, ha valaki elmondja, hogy miért jobb mint a parafás lamella, azt sem bánom, nekem speciel semmi gondom nem volt vele. Általában amikor kettőbe kapcsolom a gépezetet (Pannonia T1) akkor szokott szinte mindig recsegni... A fórum elején azt írták, hogy a recsegés pannoniáéknál egyfajta típushiba, és ezt nem oldja meg az új lamella ( akkor miben jobb? ) .

    U.i.: Esetleg valaki nem tudja, hogy a kuplung oldalon belül az a fém stift (ütköző), amibe a berugó fogasív megütközik, alul, és van egy amiben megütközik velül ( erre van a rugó egyik vége erősítve) hogyan szerelhető ki? vagy esetleg ezek sajtolva lennének? Csak azért érdekel, mert az alsó ütköző erősen lötyög és körbeforog, a felső viszont nagyon is stabil...

    Előre is köszönöm!!

    Komment


      Az "újfajta" kuplung szett-re nincs tapasztalatom, nekem a régi is elég jól muzsikál. (újra van parafázva)
      A kettesbe váltásnál nekem úgy szokott lenni, hogy meg kell találni egy pontot, amikor szépen át tudom rakni.
      Nálam ez úgy működik, hogy nem pörgetem, húzatom egyesben, hanem hamar átdobom 2-be. (amikor kicsit "sportosabban motorozgattam" vele, s recsegett, a nóta vége az volt, hogy eltört a léptetővilla.
      A stift vagy végütköző amiről te írtál nagyrészt az összes blokkban ki van törve, vagy éppen lötyög.
      Ezeknek nem kéne kijárnia a helyükről, sem lötyögniük. Alumínium hegesztővel újra bele kell fogatni. Örülj neki hogy nem tört még ki, mert az sokkal nagyobb meló. A fórumban http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...otorblokk-471/ a legelső bejegyzésben erről a jelenségről lehet olvasni, s a javítása is benne van hogy sikerült.

      Komment


        Köszönöm a választ!
        Az én kuplungom is új (parafás), csak gondoltam ha lehetne jobb, akkor miért ne... És a stift, hááát akkor örülök, hogy az enyém még tart... Majd beleolvasok azért a cikkbe, köszi!

        Komment


          Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Mondjuk, ha valaki elmondja, hogy miért jobb mint a parafás lamella
          Azért a műanyag lamella nagy léptékű fejlődés volt a parafás tárcsa után, egyenletes súrlódás, stabil fogáspont, kopásállóság. A hőérzékenység, térfogatváltozás, morzsolódás kiküszöbölve.
          Más kérdés, hogy szükség van-e rá a 40-50 éves gépeink esetében...arról eltérhetnek a vélemények.
          sepy kedvelte ezt.

          Komment


            demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Más kérdés, hogy szükség van-e rá a 40-50 éves gépeink esetében...arról eltérhetnek a vélemények.

            ....még a 89 évesnek is ! Azóta csak leveszem a falról , benzin , két rugás és nyomás -irány az ég alja . A váltó meg igen meg van kímélve ,mert hibátlanul teszi a dolgát .
            OdinHEM, sepy és demeter kedvelte ezt.

            Komment


              Igen, ebben tényleg van valami, mondjuk a parafással nekem edig tényleg semmi gond nem volt, lehet, hogy pont kifogtam egy jobb minőségűt... Köszi a választ!




              Az az igazság, hogy nekem ez ugyanígy működik a parafás kuplunggal is... benzin, két rúgás és mehetünk... (mondjuk a megkíméltségről nem tudok nyilatkozni) , de semmi csúszás semmi kiemelési hiba nem volt még nekem eddig...

              Komment


                Sziasztok.

                Ma azt vettem észre a motornál, így a bejáratás 500. kmében járva, hogy ha behúzom a kuplungot akkor nyikorgó hang jön a motorból. Van valakinek valami ötlete erre?

                Köszönöm.

                Komment


                  A függőleges kiemelőtengely éle a csapágy mögött és a kiemelőpálca vége be van rágódva nagy valószínűséggel.

                  Komment


                    Egyhengeres Pannóniák kilincsműves váltószerkezetében a kukactárcsa mennyit kottyanhat / mennyi holtjáték kell neki tengelyirányban az alumínium alaplaphoz képest? A piros könyvben semmilyen adatot nem találtam róla...

                    Komment


                      Egy Pannoniás ismerős javasolta,hogy ne használjuk a motorféket mert ilyenkor nem kap rendesen kenést a motor. Helyette inkább húzzuk be a kuplungot és első-hátsó fékkel lassítsuk a járművet. Nem károsítja ez túlzottan a kuplungot?

                      A Czetkán 3. és 4. között van egy ún. "pihenőfokozat" ami nagyon hasznos lejtőkön lefele. Nem ártok-e a Pannoniának,ha lejtőn lefelé gurulva nem visszakapcsolgatok üresig hanem behúzott kuplunggal gurulok, majd amikor lelassul a gép - egy gázfröccs után - kiengedem a kuplungot és megyek tovább? (a motor végig 4. sebességben van)

                      Komment


                        Igaza van az ismerősödnek, lejtmenetben motorfékkel ha a gáz teljesen vissza van engedve, akkor a motor kb. alapjáratnak megfelelő üa.-levegő keveréket tud csak beszívni, miközben a fordulatszáma jóval magasabb lehet annál.
                        Nem tudom, milyen hosszú lejtőket szoktál járni, de szerintem ez nem akkora probléma. Helyette a kuplungot és a féket folyamatosan terhelni nem tűnik túl jó megoldásnak. Inkább nem teljesen visszaengedett gázzal menj egyenletesen ha lehet vagy behúzott kuplunggal, gázfröccsökkel öblögesd át a motort rendszeresen.
                        Ricsi95D, dongos78 és Titus kedvelte ezt.

                        Komment


                          Sziaztok!
                          Azért irok ide mert hézagoltam egy teszt blokkot és leirnám a tapasztalataimat és ebböl hátha megtudnátok mondani nekem hogy vagy hülyeséget csináltam vagy jól csináltam mert hülyeséget nem akarok tanulni magamtol(már kaptam egy szép leirást demeter-töl és nagyonszépen köszönöm sokat segitett)
                          Sikerült kihézagolnom a fötengelyt (megse moccan oldalra azaz nem log) és szépen gördül.A két sonka között és a forgatyus között hézagmérövel a gyujtás felölitöl nézve 0.75mm a kuplung felöli 0.65mm hézagmérövel mérve.
                          Nekem 0.3mm es hézagoloim voltak.Ugy sikerült végül igy kihézagolni hogy mind a két oldalra 1-1került.Ezekkel az adatokkal amit megadtam valaki megtudja e nekem mondani hogy beüzemeléskor jólesz e?Képeket ha kell tudok feltenni majd rola.

                          Komment


                            Sziasztok!
                            Ma túrkáltam a cuccaim között. Találtam egy primer láncot DK331-es jelöléssel (szerintem Pannóniához jó). Valaki esetleg tudja, hogy milyen gyártmány lehet?

                            Komment


                              Pannonia Kuplung

                              Click image for larger version

Name:	IMG_20140612_212535.jpg
Views:	1
Size:	184.6 KB
ID:	140217 Az lenne a kérdésem hogy a képen szereplő 4 csavart mennyire húzzam meg/ mennyire tekerjem bele? ha hülye a kérdés akkor bocs de aki gondolja írhat.

                              Komment


                                Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2014 jún. 12, 23:52. Oka: Lesimítottam az éleket.
                                demeter kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X