Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Nekem 80W90-es olaj van benne. Annyi hogy túl nagy terhelésnél(szóval ha megragad a dugó)meg tud csúszni. Bár ez valahogy nem zavar

    - - - Updated - - -

    A listán amit írtam elvileg az összes megfelelő méretű.
    bokor28 kedvelte ezt.

    Komment


      Ilyen hidegben próbáltad már? Nem dermed be túlságosan és ragasztja a tárcsákat?

      A lista biztos jó. Nekem mindig problémám van a keresőmotorokkal. Órákig bújtam és még csak nem is láttam ezt, amit végül is Demeter adott meg. Érdekes módon a listán rajta van ez a Suzuki típus, de a terméket azért se dobta ki a kereső.

      Komment


        Úgy érzem, kicsit fetisizált dolog ez a kuplung...

        Nekem eredeti parafás tárcsáim vannak, és sima W50-es motorolajjal használom.
        Ha hidegen kapcsolok (elinduláskor), kicsit ragad még, melegen vaj-puhán működik, és nem is csúszik!!!
        A bovdent a bölcsővázon kívül vezetem, így sokkal puhább!!!

        ...Sokat kínlódtam a Pannónia különböző részeivel, de a kuplunggal nem volt gondom.
        bokor28 kedvelte ezt.

        Komment


          Nekem a fétis a légszűrő krómoztatásnál kezdődik. Ez csak egy kisebb projekt.
          A parafással sincs túl nagy gond, el lehet vele járkálni. Megteszi. Nem csúszik.
          Váltóléptetővel és gyújtással több gondom akad.
          Kíváncsi vagyok.
          Emlékeim szerint 15w40 van benne, hidegen kegyetlenül hangosan veszi az 1-2 fokozatot, melegen pedig tapadnak a lamellák, állandóan csapkodja a kosarat. Aztán nem sokat agyaltam mostanában a beállítással, az is lehet a gond.

          Ma egy kedves srác leállt beszélgetni, majd miután felsorolta a keleti blokk motortípusainak jó néhány képviselőjét, segítettem neki, hogy Pannónia. Búcsúzóul azért közölte, hogy attól még, hogy így néz ki (ütött-kopott), tetszik neki. Ha csak ennyi bajom lenne az életben, hogy kékre égett, rozsdafoltos a kipufogóm...
          St.Z.350, wsievers és sepy kedvelte ezt.

          Komment


            Igen, elég nehéz megtalálni a jó ajánlatokat
            De rá kel szánni pár órát, aztán meg lehet azt találni.

            Hidegbe még nem próbáltam, de 90°C fölé melegedett olajjal is ugyan olyan mint a nyáron amikor kitolom a garázsból.
            De a garázs fűtött, szóval ilyenkor is legalább 15°C-ról indul, ilyen hidegben meg nem nagyon állok meg vele sehol

            Egyébként a régi kuplunggal komolyabb bajom nekem sem volt, de pár kilométer lépésben,(remek minőségű úton) úgy hogy többet húztam a kuplungot mint a gázt, elég volt ahhoz hogy megsüljenek. Aztán gyorsan összelapátoltam bontott lamellákból, de az már nagy gáznál megcsúszott egy kicsit a vége felé. Ha meg már cserélni kell akkor meg legyen ez.
            Nem került sokkal többe mint egy hagyományos parafás szett lett volna...
            bokor28 kedvelte ezt.

            Komment


              T1 felfele szépen veszi a fokozatokat (kettes enyhén kerreg), nem dobálja ki.
              Azonban lefele nagyon ritkán találja el, mindig két fokozat közé landol üresbe, ilyenkor lefele kapcsolgatva el lehet menni üresig, sose veszi be.
              Nekem az 1972-es T5h-n pont fordítva van, lefelé jónak tűnik (egyelőre még csak járó motornál álló helyzetben mivel még nincs teljesen összerakva a gép), felfelé nem vált rendesen 3-ba, ill. 4-be, pedig az ütköző csavarok teljesen kitekerve. A kilincsmű hézag túl szerintem nagy kb. 4.5mm, ezért azon gondolkozom, hogy ezt javítsam fel vagy cseréljem ki a teljes váltó mechanikát az újabb fajtára (már amennyiben a blokk öntvény is megfelelő hozzá).
              Mivel jobb/rosszabb az újabb mint a régi szerkezet: https://picasaweb.google.com/pannoni...22794290211394

              Komment


                Ha kopásmentes a tárcsa és a rajta lévő kapcsolóbütykök és kopásmentes a kapcsolóvilla, akkor sokkal jobb az újabb fajta. A régi egy fölöslegesen sok alkatrészből álló szerkezet, ennek a sok alkatrésznek a kopásai együtt olyan mértékű lógásokat adnak, amit a másik fajta soha. Szerintem ha így elhasználódott, már teljesen fölösleges a küzdelem vele...
                majdánka, Fergusson és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  Üdv.
                  A régebbi kapcsolótárcsa tényleg bonyolultabb(nehéz is javítani), de az újabb könnyebben görbül, válik hullámossá( utána meg, lehet vele szívni rendesen) De az újabb kukactányérból könnyebb normálisat találni, sajnos a váltótengelyt is cserélni kell, ha egyszerűsített T5 félét rakunk be a tányérból.
                  Már egy ideje keresgélem az ApaE- féle szerszámok blogját, de nem találom. Tudnátok segíteni esetleg?
                  Az első villa persely kihúzó, miatt keresem. Bocsi, hogy ide írtam.
                  Köszönettel:Majdánka
                  Utoljára szerkesztve a következő által: majdánka; 2016 jan. 17, 01:02.

                  Komment


                    zelenacs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    ezért azon gondolkozom, hogy ezt javítsam fel vagy cseréljem ki a teljes váltó mechanikát az újabb fajtára (már amennyiben a blokk öntvény is megfelelő hozzá).
                    Amire válaszoltál, azt valamikor én írtam.
                    Szívtam is vele rendesen.
                    Mentem már haza hármasban, mert utána üreset dobott.
                    A régi fajtát láttam csak élőben, arról tudok nyilatkozni.
                    Egy rövid használatra gyártott, átgondolatlan rakat szemét.
                    Az alaplemez, amin a csavar van, spiáter szerű anyag. Ezen van egy kisebb körmös lemez, szinte mélyedést vág a spiáterbe. A lekopott anyagot megtaláltam az olajsárban.
                    Ráadásként a tézisem az, hogy az olajat sokan a vizsgálóablak aljáig töltötték csak, holott az előírt másfél liter ennél több!
                    És ez a többlet adhatja a kenést a léptetőházba, ahova a fogaskerekek csapkodják fel.

                    Ha álló helyzetben, járó motornál nem veszi a fokozatot, szerintem még nem tragédia. Gondolom nem meleg az olaj (pláne most), a kuplung tapad, akkor meg főleg rakoncátlan. Nincs meg a hátsó kerék visszahatása, húzása sem. Kuplungtól is sok minden függ, új betéttel simán veszi, ha csúszik, tapad, akkor nem. Menet közben rengeteg egyéb trükköd lesz rá, hogyan vegye az be simán. Adott gázállás, kis előfeszítés, nagy rúgás stb-stb. Ez menet közben nekem kialakult. Az elején féltem egy visszakapcsolástól, mert a legtöbb esetben két fokozat közé dobta, aztán állhattam meg rendbe tenni. Most már érzem, ha nem húztam rajta eleget és akkor korrigálok. Ezeket leírni nem tudnám, mert érzésre megy a dolog. Saját gép saját mániája.

                    Nekem az is segített, hogy szétszedtem a léptetőt, a sorjákat eltüntettem, kicsit görbítgettem, nézegettem, mi lóg. A két "racsni fog" között a rugó is törhet, gyengülhet, az még hektikussá teheti.

                    Van nekem egy elfekvő újabb léptetőm, de csak a kukactárcsa, meg a hasított lemez egysége. Ennek a tetején mi volt? Az előbb linkelt képen sincs ott semmi. Dobna valaki egy képet?
                    zelenacs és Lemezjáték kedvelte ezt.

                    Komment


                      Minden Pannónia más, össze kell szokni a motorral. Ez igaz az indításra (nem mindegy hogyan szívatod), a váltóra (hát, nem egy MZ, "éreznie" kell a lábadnak), meg talán a fékre is...Kiszámíthatatlan, azt szoktam mondani, "lelke van"... Ha a magyar nyelveben is volna hímnemű-nőnemű-semlegesnemű szerkezet, a Pannónia biztos nőnemű lenne...

                      Én az enyémmel kb. ezer km-t mentem már , de ha lámpánál megállok, és nem sikerült kifuttatnom, hanem álló helyzetben kell visszakapcsolni, akkor mindig óvatosan engedem ki a kuplungot, hátha nem sikerült üresig visszakapcsolnom, és lefullad...Fölfelé is van olyan, hogy ha túl finoman váltok, akkor két sebesség közé megy. De a tervezők hál istennek mindenre gondoltak, a sebváltó tetején egy mutató mutatja a sebességi fokozatot, amit az oldalkocsiban ülő kis fejtekergetés után talán le is tud olvasni...

                      Tényleg, a Csepelen, Danuvián, Pannónián kívül más motorokon is van ilyesmi?!
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 jan. 17, 08:38.
                      zelenacs és bokor28 kedvelte ezt.

                      Komment


                        Ahogy előző hozzászólásában tanult és tapasztalt kollégánk leírta, van a megállás szertartása.
                        Kettesben kigurulok, kuplung húz, dobom az egy, dobom a nulla, kuplung dob és lefullad.
                        Hiába rugdosod le akár többször is, bent marad egyesben. Úgyhogy lámpánál mindig behúzott kuplunggal érkezni, kis gáz-óvatos próba, sok esetben még bent van egyesben. Ettől a próbától lazul le és lehet kirakni üresbe.

                        - - - Updated - - -

                        Hektikus kettes fokozatot is be lehet tenni hangtalanul kis gyakorlattal.
                        Ahogy többen leírták már: enyhe megindulás egyesben, adott sebességnél határozott váltás.
                        Csakis meleg olajnál. Nehéz eltalálni.
                        Legtöbbször enyhe kerepelésig húz-megtart, ott pedig határozottan vált. Mindezt persze gyorsan.
                        Lemezjáték és OdinHEM kedvelte ezt.

                        Komment


                          Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Tényleg, a Csepelen, Danuvián, Pannónián kívül más motorokon is van ilyesmi?!
                          A CZ150 C-n jobb oldalt van egy fokozatvisszajelző, kicsit talán jobban látható, mint a Pannónián:
                          Click image for larger version

Name:	Fokotajelzo.jpg
Views:	1
Size:	207.2 KB
ID:	148029

                          Egyébként köszönöm a tanácsokat.

                          Kicsit ráheggesztettem a kilincsekre, majd alakra munkálva hosszabbak lettek vagy 1.5-2mm-rel, így most járó motornál (lánc nélkül) álló helyzetben teljesen jól kapcsol felfelé és lefelé is. De majd csak menet közben derül ki, hogyan is működik a való életben!
                          OdinHEM, Lemezjáték és bokor28 kedvelte ezt.

                          Komment


                            Milyen hegesztővel hegesztettél rá?
                            Lemezjáték kedvelte ezt.

                            Komment


                              Lánggal valami keményebb pálcával (reszeléskor is eléggé keménynek tűnt az anyag), de egy szakember csinálta (én nem értek hozzá).
                              Néhány 100 (1000?) km-t csak kibír, míg esetleg veszek majd újabb fajta jó állapotú komplett váltómechanikát!

                              - - - Updated - - -

                              bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Ráadásként a tézisem az, hogy az olajat sokan a vizsgálóablak aljáig töltötték csak, holott az előírt másfél liter ennél több!
                              És ez a többlet adhatja a kenést a léptetőházba, ahova a fogaskerekek csapkodják fel.
                              Ezen gondolkodtam én is, mikor feltöltéskor csak kb. 1-1.1 l olaj ment bele a vizsgálóablak alatt kb. 1cm-ig. Néztem is a 'preparált' váltófedélen keresztül, hogy csak a nagyobb átmérőjű fogaskerekek érnek csak bele egy kicsit az olajba! Aztán fogtam, és töltöttem még bele 2-3 dl olajat, az ablak aljáig.

                              Az új fajta váltómechanika úgy nézem, hogy az apróságok kivételével (ollórugú, központosító gyűrű, visszahúzó rúgó) csak 3 darabból áll: kukac tárcsa, tartórész és váltótengely a körmös 'tolórésszel':
                              Click image for larger version

Name:	Uj_valtomech.jpg
Views:	1
Size:	203.7 KB
ID:	148031
                              Attached Files
                              Utoljára szerkesztve a következő által: zelenacs; 2016 jan. 17, 15:32.
                              OdinHEM kedvelte ezt.

                              Komment


                                De jó. Akkor a rugót levitték. Az egy nagyon hektikus rész nálam.
                                Ha csak ennyi az újfajta léptető, akkor nekem is van egy :-)
                                Gyanítom igen komoly fröcskölés lehet bent menet közben, de a felső részre is kell jusson, azért kell a többlet.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X