Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Erre nem árt csinálni egy lehúzó szerszámot.
    És ha faragsz egy ilyet akkor addig rakosgatod, míg legközelebb nem fogod megtalálni, egy csapágy lehúzó pont így megteszi ha kifordítod a körmöket.
    Lemezjáték kedvelte ezt.

    Komment


      Én meg csak simán belekapaszkodnék..s óvatosan biztatnám gumikopáccsal.. Más szösszenet: Ha az agyból kihúzod a perselyt,valszinű leforgathatod a láncot a kiskerékről...egy bontással kevesebb.
      Titus, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Ha az agyból kihúzod a perselyt,valszinű leforgathatod a láncot a kiskerékről...egy bontással kevesebb.
        Ha úgy kijön akkor illő legalább a láncot cserélni......Ezért nem írtam.
        Atti69 kedvelte ezt.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

          És ha faragsz egy ilyet akkor addig rakosgatod, míg legközelebb nem fogod megtalálni, egy csapágy lehúzó pont így megteszi ha kifordítod a körmöket.
          Van egy dobozom, tele Pannónia célszerszámokkal. Ott van ez is a többi között, így nem kallódik el
          Atti69 és mátéapu kedvelte ezt.

          Komment


            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Van egy dobozom, tele Pannónia célszerszámokkal.
            Vannak nekem is dobozaim, csak nem találom őket
            heeegany és Atti69 kedvelte ezt.

            Komment


              emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Vannak nekem is dobozaim, csak nem találom őket
              Hát kérj tanácsot Jokertől, ő profi ebben
              mátéapu kedvelte ezt.

              Komment


                Én keresztben két csavarhúzóval kicsit befeszítettem a kuplung ablaknál, nekitámasztva a kuplung nyomótárcsának és biztos okosabb lehetett, mert engedett...Okos enged, mondja a közmondás...
                mizooo, Titus és 3 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  Sziasztok,

                  T1 kuplungját próbálom minél jobban összerakni, összeválogatni próbálom 4 blokk alkatrészeiből a legjobbakat, de van ahol mind a 4 alkatrész rossz, gondolom általános emiatt a kopásuk, s mi a legjobb módja a javításnak :

                  a kiemelőtengelyen lévő orr, ami mozgatja a nekinyomódó pálcát, mindnél többé-kevésbé lekopott, ezt érdemes felhegeszteni valami keményebb bevonatot adó pálcával? vagy mind1, simán hegeszteni, újramunkálni, úgyis lekopik

                  a pálcák végén a golyók 1-2 mm átm. nyomot hagytak, itt milyen vastag a végén a edzett rész, le lehet köszörülni az ép felületig, vagy kellene edzeni őket újból? s ugyanez az állító csavar végén is, voltak ezek edzve ?

                  a golyókon is van nyom, ezeket csapágyboltból cserélem, itt 6,35mm a méret?

                  köszönöm



                  Komment


                    Noob eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    T1 kuplungját próbálom minél jobban összerakni, összeválogatni próbálom 4 blokk alkatrészeiből a legjobbakat, de van ahol mind a 4 alkatrész rossz, gondolom általános emiatt a kopásuk, s mi a legjobb módja a javításnak :

                    a kiemelőtengelyen lévő orr, ami mozgatja a nekinyomódó pálcát, mindnél többé-kevésbé lekopott, ezt érdemes felhegeszteni valami keményebb bevonatot adó pálcával? vagy mind1, simán hegeszteni, újramunkálni, úgyis lekopik

                    a pálcák végén a golyók 1-2 mm átm. nyomot hagytak, itt milyen vastag a végén a edzett rész, le lehet köszörülni az ép felületig, vagy kellene edzeni őket újból? s ugyanez az állító csavar végén is, voltak ezek edzve ?

                    a golyókon is van nyom, ezeket csapágyboltból cserélem, itt 6,35mm a méret?

                    köszönöm
                    Nagy erővel összenyomódó és egymáson csúszó alkatrészekről van szó, és a Pannónia elég ócska anyagból készült.
                    Ha van rá mód, kopásállóbb anyaggal hegeszteném fel, de akkor már célszerűbb volna keményebb kinyomó pálca is.
                    Én megpróbálnám, hogy jó-e hozzá az MZ-é, ami biztos, hogy jobb anyagból van.

                    Ha nem jó, és az eredeti kopott pálcáidat kell felhasználnod, köszörüld simára a végét, mert 2 mm benyomódáson már nyomatékot visz át akkor is, ha be van húzva a kuplungod, azaz nem működik rendesen a kuplungod.

                    Hogy milyen mély az edzése? Ha betétedzett, akkor valószínűleg néhány tized mm, ha nemesített, akkor ennél jóval több. Én konkrétan nem tudom milyen, de szerintem mindenképpen jobban jársz ha leköszörülöd, legfeljebb, ha lágyabb anyaghoz érsz vele, akkor ha megint benyomódik, utána köszörülsz, aztán szerzel egy keményebb pálcát.

                    A golyó 6,35-ös, filléres dolog...
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2017 nov. 21, 11:37.
                    Che és mátéapu kedvelte ezt.

                    Komment


                      Noob eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      ezt érdemes felhegeszteni valami keményebb bevonatot adó pálcával?
                      Ez az mezőgazdasági ekevashoz való elektródát kérj,nézd meg a váltóáram és a trafó adatait,ha egyezik hétköznapi géppel kevés tudással is megoldható a felhegesztés.
                      Che és zahi kedvelte ezt.
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        köszönöm Métáapu, ez jó ötlet

                        de nem veszek, 1 kilót adnak, 4e Ftért, 20-30db pálca ez, viszont az nekem rengeteg elektróda, s csak tönkremegy a levegőn

                        viszont jár hozzánk egy ember, aki ekevasat, mélylazító kopócsúcsot stb. hegeszt fel, betétez keményfém lapkával, Ő meg fogja oldani 60Hrc keménységben hegeszt fel keményfémet, ez csapágyacél keménység, a pálcák végeit megköszörültem, kíváncsi vagyok mit szól ehhez a pálca, ha az kezd el kopni csúnyán, akkor kell csináltassak ismert anyagból ilyen rudacskákat, s edzeni a végüket erre a keménységre
                        Utoljára szerkesztve a következő által: Noob; 2017 nov. 22, 08:14.

                        Komment


                          Noob eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          ha az kezd el kopni csúnyán, akkor kell csináltassak ismert anyagból ilyen rudacskákat, s edzeni a végüket erre a keménységre
                          Ha profi:kérd meg hegessze fel a rudacskáidat is,előtte jegyezd le a hosszúságát ,kérdezd meg mennyit rak rá azt köszörüld le előre......
                          Titus, zahi és Atti69 kedvelte ezt.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            Sziasztok!
                            Még új vagyok itt! Van egy Pannónia motoros kerti traktorom, örököltem, szét kellene szednem, mert a kuplung felőli szimering elszállt! viszont nem tudom leszedni a kuplungkosarat, probáltam én is a kalapácsos módszert, és nekem 2 belső fülecske elgörbült! (remélem ez később nem lesz hátrány) tudna nekem valaki segíteni?

                            Komment


                              szili00 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              probáltam én is a kalapácsos módszert,
                              Az mi is ?

                              Komment


                                szili00 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                a kuplung felőli szimering elszállt! viszont nem tudom leszedni a kuplungkosarat, probáltam én is a kalapácsos módszert, és nekem 2 belső fülecske elgörbült!

                                Mi van ?????????? Nem fejtenéd ki bővebben ?????? melyik az a simmering , amihez a kuplungot ls le kell venni ..... főleg kalapáccsal ????? Jézus ... Akkor a csapágyaknak is annyi , a kuplungkosárnak is .... Nem lett volna egyszerűbb a felső deklit levéve két sebességbe berakni egyszerre ( nem a leg- szakszerűbb megoldás pedig ez sem ...) , vagy a megfelelő sebességbe téve megfogni a lánckeréknél ? Vannak hozzá megfelelő szerszámaid , vagy csak ami a pecoból előkerült ???
                                Most akkor folyik az olaj a berúgótengelynél ??? (a megoldás a dekliben van...)Váltó tengelynél ??? , vagy falsol a bal főtengő simmeringnél ???? , akkor meg szét kell szedni az egészet apróra ... melyik két belső fülecske ???? a belső kuplung kosár ???? A kapcsoló villa ???? Maga a kapcsoló szerkezet ??? Nem volna jobb inkább egy hozzáértővel megcsináltatni , mert több kárt csinálsz mint hasznot !!!Ilyenkor szokott kiderülni , hogy milyen sz@r is a pannónia (???? ) .... Csak szakszerűen ...Ne kókányolj , mert sokba kerül ....

                                De kezdjük előről ! Akkor : - légy szives tégy fel egy fotót arról a szimeringről , ami a véleményed szerint tönkrement , így kaphatsz egy instrukciót, hogy mi a teendő , mit kell szétszedni ...
                                -Tégy fel egy másik képet arról , amit az eddigi "szakszerű " ténykedéseddel tönkre ba..tál ... talán van megoldás a javítására , ha nem , instrukciót kaphatsz a beszerzendő alkatrészről , illetve lelőhelyeről ...
                                - kaphatsz információt a megfelelő szerszámok alkalmazásáról , illetve azok használatáról ....
                                - Végül meg lessz az infód arról is hogyan fejezd be az adott szerelési folyamatot , hogy ne csinálj több kárt ...

                                Előre is bocsánatot kell kérjek , mert túlságosan nem preferálom a kerti átgányolásokat a különböző motorkerékpárokból ....De ha tudok , megpróbálok segíteni .... csak valami közelebbit ....
                                Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2018 ápr. 10, 00:08.
                                heeegany, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X