Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Az első Pannónia motorblokk felújításom

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A kis lánckeréknél ügyelj arra, hogy ne sajtold túl mélyen be a szimeringet, mert ott a lánckerék agyrész köszörült palástján tömít, és ha túl mélyen nyomod a szimeringet, akkor nem lesz elég felfekvő felületed a tömítéshez!
    Köszönöm a segítséged és hogy megosztod a tapasztalataidat velem. Én sem vagyok profi, főleg nem Pannónia szerelésben, ezért szívesen elfogadok minden jó tanácsot bárkitől.


    Közben hosszas keresés után találtam végre egy fasza csapágy boltot ahol nagyon jó árban van minden ami nekem kell.

    http://www.onlinecsapagy.hu/hu/terme...k_35x42x18_ina


    Kérdésem a következő lenne...az a veterán harcos akik szedet már szét T1-es főtengelyt, meg tudná mondani pontosan a hajtókar alsó csapágy méretét? ...mert én a P12 Alkatrész jegyékből néztem ki ezt a méretet (K35x42x18) és nem tudom, hogy egyezik-e T1-es csapágy méretével?


    Komment


      #17
      Az látszik, hogy jó érzékkel, hatékonyan végzed a felújítást, de a főtengely szerintem ennél többet igényel, gondolok sajtoló eszközre, a hajtókar felújításhoz forgácsoló gépi munkára, aztán 2 csúcs közötti ütés mérésre...

      Nem mondom, hogy otthoni körülmények között ez lehetetlen (láttam ukrán videókat Izs főtengely otthoni felújításáról...), de mindenképpen érdemes átgondolni.

      Én amit csak tudok, próbálok magam megoldani, de ezt erre szakosodott gépműhelyre bíztam...

      Komment


        #18
        Természetesen a centrírozás elkerülhetetlen, van is egy maszek esztergályosom a feladatra amúgy is viszem hozzá az autóféktárcsákat leszabályoztatni, majd megkérdezem tőle hogy vállalja-e, ha nem akkor nekem is valami komolyabb műhely után kell néznem. Próbálom minél olcsóbban megúszni a dolgot amennyire lehet.


        Amúgy nem bízok a szakműhelyekben főleg nem az autószerelő márka szervizekben, úgy vágnak át ahogy akarnak lehúzás az egész. Már amikor belépsz az ajtón hülyének vagy nézve! Utángyártott alkatrészeket építenek be a gyárit meg kifizettetik veled, beletörik a csavarokat az olajat nem engedik le rendesen, olcsó olajat töltenek bele Shell -es dobozból, hallottam már sok érdekes dolgot ismerem az összes trükköt! (azt ne kérdezzétek honnan) Nekem egy 9éves autóm van de még nem látott szakszervizt és nem is fog, saját magam készítem fel a műszakira és egy ismerős szerelő viszi át, csak vizsgadíjat fizetek.

        Bocs ez nem ide tartozik tudom, de jobban bízok egy maszek mester emberben aki becsületesen elvégzi a munkáját és nem azt nézi hogyan tud átvágni. Sajnos ilyen világban élünk...

        Komment


          #19
          Django eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Amúgy nem bízok a szakműhelyekben főleg nem az autószerelő márka szervizekben, úgy vágnak át ahogy akarnak lehúzás az egész. Már amikor belépsz az ajtón hülyének vagy nézve! Utángyártott alkatrészeket építenek be a gyárit meg kifizettetik veled, beletörik a csavarokat az olajat nem engedik le rendesen, olcsó olajat töltenek bele Shell -es dobozból, hallottam már sok érdekes dolgot ismerem az összes trükköt! (azt ne kérdezzétek honnan) Nekem egy 9éves autóm van de még nem látott szakszervizt és nem is fog, saját magam készítem fel a műszakira és egy ismerős szerelő viszi át, csak vizsgadíjat fizetek.

          Bocs ez nem ide tartozik tudom, de jobban bízok egy maszek mester emberben aki becsületesen elvégzi a munkáját és nem azt nézi hogyan tud átvágni. Sajnos ilyen világban élünk...
          Igen. Ez időnként nekem is átfut a fejemen, a gond, hogy ki van az ember szolgáltatva, nem értek hozzá, nem tudom ellenőrizni...

          Ha találtál becsületes maszekot, az jó! Más témában írtam le, hogy mennyit szívtam egy maszekkal Izs féklap perselyezéssel, aztán tőlünk 130 km-re (!!!) találtam valakit, aki képes volt rendesen megcsinálni...

          Ez van...

          Komment


            #20
            Azt irja a gép :irj valamit !

            Tudjuk mindannyian:aki becsületes marad azt vagy kirekesztik ,vagy éhen hal....Azt mondta a kollegám csak azért jövök be ,mert itt lehet lopni !
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #21
              A henger tisztítás folyamata

              Először gépi drótcsiszolóval estem neki, már amennyire hozzá tudtam férni. Aztán következett az elektrolízises módszer, mellyel sikerült megszabadulnom a kályhaezüst az olaj-sár-korom-rozsda maradványaitól, sőt még a gyári festéket is sikerült fellazítanom vele. Lesz azért még meló vele, festés előtt a csatornákat ki akarom pucolni fényesre.

              így nézet ki...
              Attached Files
              Utoljára szerkesztve a következő által: Django; 2019 febr. 04, 23:20.

              Komment


                #22
                Django eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Aztán következett az elektrolízises módszer, mellyel sikerült megszabadulnom a kályhaezüst az olaj-sár-korom-rozsda maradványaitól, sőt még a gyári festéket is sikerült fellazítanom vele.
                Kérlek, írj néhány mondatot erről az eljárásról. Ha jól látom, a negatív pólust kell a tisztítandó anyagra tenni? A másik pólus egy vasdarabhoz csatlakozik? Mi van a vízben, konyhasó? És mennyi?
                Ez jobb egy citromsavas fürdőnél?

                Komment


                  #23
                  Mosószódát szoktak használni.Az eljárás előnye,hogy a pórusokat is tisztítja,a hátránya,hogy a megmunkált felületekről is választ le esetleg nem kívánt részeket.A tisztítás után fontos a többszörös öblítés és a szárítás!A lehetőséghez képest szárítás után,szinte azonnal festeni a festendő felületeket,a festetlent lezsírozni,vagy olajozni,ellenkező esetben hamarosan visszarozsdásodik.

                  Üdvözlettel:Che

                  Komment


                    #24
                    Én is a netten láttam ezt a módszert, a citromsavas áztatást nem ismerem de szerintem ez jobb mert nem csak a rozsdát szedi le hanem a régi festéket is fellazítja, nekem bejött már régóta alkalmazom, főleg nehezen hozzáférhető helyekre jó. Állítólag a homokszóró se jobb mert az meg durvábban roncsolja és elvékonyítja a felületeket.


                    Lényegében kell hozzá egy akkutöltő 6-12V-os, min.5-ös vaslemez vagy valami vasdarab amit könnyen le tudsz majd a végén tisztítani. Érdemes fényesre csiszolni a felületeket ahová a csipeszeket teszed a jobb elektromos kontakt miatt.
                    15l csapvízhez hozzá kell keverni 150ml mosószódát, én forró vízbe szoktam belekeverni nem tudom miért, lehet hogy hülyeség nem vagyok egy fizika professzor. Annyit tudok hogy a lúgos víz a töltéshordozó elektrolit és a szennyeződés átvándorol az egyik fémről a másikra.


                    Mindig a + pólus megy a vaslemezre, a – pólus a tisztítandó alkatrészre! Fontos még, hogy a töltő csipeszei ne érjenek a vízbe!
                    Én rögzíteni szoktam a vaslemezt nehogy véletlenül belecsússzon a vízbe és összeérjenek egymással mert ez rövidzárlatot okozhat a töltőbe!

                    A kezelési idő függ attól hogy mennyire szennyezett az alkatrész, de azt majd úgyis látod. A végén fontos a szárítás (hajszárító) és a felületkezelés!

                    Komment


                      #25
                      Lassan megérkeznek a rendelések, sajnos három webshop-ból kellett rendelnem!

                      Osztottam, szoroztam, mérlegeltem és úgy döntöttem rendelek egy T5/P10 Hajtókar KLT. (12600ft), viszont ha külön rendelem a csapágyat a bronzperselyt meg a csapot majdnem ugyan ott lettem volna árban, így meg van egy plusz hajtókarom.

                      Tömítéskészlet 0.6 vastag Klingerit, T5/P10 -es de szerencsére passzolnak a furatok a T1-hez is! (tudom Loctite, rendeltem azt is!)

                      Ha valakit esetleg érdekel ár vagy méret írjon nyugodtan!
                      Attached Files

                      Komment


                        #26
                        Django eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        (tudom Loctite, rendeltem azt is!)
                        Jó ez is! Meg kell az a kipufogó tömítés is, meg a karburátornál sem baj, ha legalább egy kis papír hőszigetel.
                        (Érdemes megnézned a karburátort tartó alu öntvény csonk illeszkedését a hengerhez, már több olyat láttam, ami vetemedett (kicsit meggörbült), és ezt a papír nem biztos, hogy áthidalja, és akkor ott falsot szív. Olyankor érdemes síkba csiszolni.)

                        Amúgy a hajtókar milyen márka, vagy hol gyártják?

                        Komment


                          #27
                          Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Amúgy a hajtókar milyen márka, vagy hol gyártják?
                          TWN: Taiwani gyártmány

                          https://alkatreszkiraly.com/2100000173747-HAJTOKAR-KLT.#page_artdet_tabs



                          Komment


                            #28
                            Sziasztok! Én is egy blokk felújítás elött álok, és egy dilemma nem hagy. A baloldali blokkfélbe a két fötengely csapágyat és a szimeringházat hogyszokták bepakolni. Van e rá bevett módszer

                            Komment


                              #29
                              t1-rider78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Sziasztok! Én is egy blokk felújítás elött álok, és egy dilemma nem hagy. A baloldali blokkfélbe a két fötengely csapágyat és a szimeringházat hogyszokták bepakolni. Van e rá bevett módszer
                              Ezen én is töprengtem egy kicsit anno...

                              Az alap, hogy az alu blokkfelet melegíteni kell, mind szétszerelésnél, mind pedig összeszerelésnél, mivel nagyobb a hőtágulása, mint az acél csapágyé, így könnyebb szerelni, és kevésbé sérül a puhább alu csapágyfészek. (A szimeringet tartó alu pogácsa szerintem együtt tágul a csapágyfészekkel, így arra ez nem egészen igaz...)

                              Összeszerelésnél a csapágyfészket kicsit be is szoktam olajozni.

                              Ha van prés szerszámod, az jó, ha nincs, akkor valami behúzó szerszám, végső esetben (ha nincs jobb) ütni, de ebben az esetben fontos, hogy a csapágy külső gyűrűjét kell valami megfelelő átmérőjű tüskével ütni, és soha sem a belsőt, mert az jócskán lerövidítheti a csapágy élettartalmát!!!
                              Ha ütöd, akkor pedig tengelyvonalban, és csak olyan szerszámot használva, ami körben felfekszik a csapágy gyűrűjére, különben ha egy ponton, vagy ferdén ütöd, akkor hajlamos a csapágy befeszülni, ami már a gányolás kategória...

                              Összeszerelésnél nyilván egyesével, azaz, csapágy, szimeringház, csapágy, szétszerelésnél nincs jobb ötletem, együtt őket...

                              Ez az alu szimering tartó pogácsa nekem nagyon nem szimpatikus abból a szempontból, hogy a palástja megfelelően tömít-e az alu csapágyfészekben, ezért biztos ami biztos alapon én beszerelést követően az érintkező sarkot bekentem Loctite 5920-as pasztával.

                              Szimeringben ide én csak vitont teszek, és kiesztergált alu pogácsába 2-őt, a belső zár a forgattyúsház felé, a külső pedig a sebváltó felől...




                              Komment


                                #30
                                Valahogy én is így képzeltem elöször, de a fötengelyt hogy húzom át két csapágyon

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X