Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia sebességváltó kilincsmű

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Az esztergakés hegesztése lassú felmelegedés és lassú lehülés,ez teszi tartóssá a keményforrasztást.
    A gyorsacél,és a keményfémlapka nagyon megbizhatóan kapaszkodik ezzel a módszerrel.
    OdinHEM kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #17
      Megmondom őszintén, én nem nagyon foglalkozok a gyári ajánlással ez esetben. Nekem kb. pont határértéken van a kilincshézag (2,8-3,1mm), de úgy is tökéletesen és megbízhatóan működött a váltóm meg a kuplungom 11 év állás után, hogy az egyik léptetővilla törött volt, ráadásul a blokkban volt kb. fél deci olaj. Szerintem ráér akkor forrasztgatni, ha már tényleg érezhetően kopott a kilincsmű, vagyis nem vált szépen. Addig szerintem csak plusz hibaforrás lehet a forrasztott kilincsmű. Persze ettől függetlenül kívánom Madifrancinak, hogy tökéletesen működjön neki
      OdinHEM és mátéapu kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Gergő eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Szerintem ráér akkor forrasztgatni, ha már tényleg érezhetően kopott
        igazad van,ezek a megoldások csak nem megfelelően müködő alkatrészeknél szükségesek.
        Most uj ötlet ugrott be,mezőgazdaságban használt élkefém elektróda is tökéletes megoldás lehet egy hasonló köröm felhegesztésénél.Az anyag relative olcsó.Egy 3,15-ös elektródával egy centi széles tiz centis varratot szoktam ekevasra rakni,fürész reszelő nem viszi.Ára 250-ft.
        zahi kedvelte ezt.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #19
          Élkefém? Ezt a boltban is ilyen néven adják? Milyen felirat, jelzés van a pálcán?

          Komment


            #20
            Nálunk igy ismerik.Azt hiszem Dur-800-as felirat van rajta,sajnos csak ünnep után tudok utána nézni.Ha elfelejtem kérdezz rá .
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #21
              mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Az esztergakés hegesztése lassú felmelegedés és lassú lehülés,ez teszi tartóssá a keményforrasztást.
              A gyorsacél,és a keményfémlapka nagyon megbizhatóan kapaszkodik ezzel a módszerrel.
              A keményforraszlás lényege, hogy nem szabad hirtelen lehűteni, mert kilágyul, és kifordulhat a lapka használat közben.
              Én inkább a Böhler krómpálcát ajánlanám, nagy a kopás állósága, nekem bevált. Bocs a bele vau- vau miatt.

              Komment


                #22
                demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Ez nem ide tartozik, az ablakos léptetővilla letört darabja.
                Kétségtelen, viszont, hogy került le a vezető pálcáról?

                Komment


                  #23
                  Sziasztok
                  Arról lenne szó, hogy van egy Pannónia T5blokkom és a 2. fokozatot néha nem veszi be vagy csak nehezen, de általában rángat elég erőteljesen. Más sebességekkel nincs gond, könnyen veszi a többit. Körváltót, váltótengelyt cseréltem meg azok is ki lettek cserélve ami a fogaskereket csúsztatják. A fogaskerekek meg a tengely is ép semmi kopás nem látszik rajta.
                  Szerintetek mi baja lehet??

                  Komment


                    #24
                    Szevasz Frenki!
                    Hát igen a sarkallatos 2. fokozat... Általában maga a fogaskerék lóg a tengelyen. Az említett "semmi kopás"-t csak szemrevételezéssel állapítottad meg, vagy beszerelve vizsgáltad a holtjátékot?
                    Akkor én megnézném a tolóvillák derékszögelését is, mert kétszer se biztos, hogy megfelelő a cseredarab.
                    Harmadszor, meg a lábítótengely ütközőcsavarjain is lehet, hogy kell visszaállítani. A piroskönyv leírja részletesen a beállítást. (3. kiadás 111.old.) Ha nincs meg letöltheted itt:http://veteran.forum.hu/letoltesek/s...e-javitasa-38/
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Madifranci; 2013 ápr. 16, 10:43.

                    Komment


                      #25
                      Sziasztok. A témában szereplő alkatrésznél nekem is nagyon nagy volt a hézag. Vettem új kilincseket, de azok csak kb 0.1 mm-el hosszabbak, nekem meg kb 6 mm a hézag. Lehetséges, hogy a kilincskerék van megkopva? Van itthon kettő darab, de mind a kettő egyforma. Vagy van többféle hosszúságú kilincs?

                      Komment


                        #26
                        Szia Madifranci!

                        Köszi a teljesen jól használható képeket! Alig lehet hasonlókat találni a neten! Mindent értek, de nekem az a problémám, hogy nem húzza vissza-gondolom a rugó- a váltókart, így nincs meg az a kis kattanás, ezért alig akar váltani! Eddig semmi gond nem volt a váltóval, de felújítottam a blokkot is és most, hogy összeraktam alig a kar váltani! jelzem nem volt széthúzva a blokk és a váltóhoz nem nyúltam! Ezért nem is értem mi történt! Remélem lehet javítani úgy is, hogy nem veszem ki a blokkot! Javaslatodat előre is köszi!

                        Üdv

                        tuszo

                        Komment


                          #27
                          Azt csak hallkan jegyezném meg, hogy az esztergakés lapkája a helyén egy "alakzárban" ül és így húzásra a forrasztás nem nagyon van igénybe véve.
                          Én nem forrasztottam volna be egy rideg lapka darabot, szinte csak úgy egy alkatrész végébe. A keményfém elektródás felhegesztést és méretre munkálást jobb megoldásnak tartanám.
                          Ebben van kockázat.....
                          zahi, OdinHEM és dino125ad kedvelte ezt.

                          Komment


                            #28
                            Sziasztok .
                            Egy barátom Pannónia motorjának felújítását csinálom. Sajna elakadtam és szeretnék segítséget kérni.
                            A motorban gyárilag a régi típusú kilincsmű volt (TLF) de valaki átmókolta (szó szerint) az új fajtára . Már sikerült a kapcsolást szépen beállítani, de mivel voltak hiányzó alkatrészek , nem jövök rá hogy a sebváltókar központosító rugóját miként rakjam össze, hogy működjön is.
                            Ha jól sejtem a lábkapcsoló tengely mögé kell tenni , de azt nem tudom mi támasztja ki elfordulás ellen, hogy tényleg központosítson is .
                            A P12-es alkatrészjegyzéken van egy alátét ami valahova oda való de sajnos olyat nem találtam se az alkatrészek se a kincsesbányám között.
                            Tudna valaki képeket , vagy magyarázattal segítséget nyújtani ?
                            Köszönöm előre is
                            Ba701

                            Komment


                              #29
                              erre gondolsz ???? .

                              Attached Files

                              Komment


                                #30
                                Kösz , nem . Hanem az új fajta kapcsolómű központosító rugójára. Most már ez a fajta van a blokkban .AZ a kis kerek alátét a rugótól balra lévő az nincs meg és nem tudom milyen . lehet az fixálja a rugót .

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X