Közlemény

Collapse
No announcement yet.

nagy fordulaton berezonál a motor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    nagy fordulaton berezonál a motor

    sziasztok szerintetek mi a baja

    #2
    Üdv!
    Kérlek kicsit részletesebben írd le a jelenséget, kevés az információ?!
    ptm004 és mir-mur kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Max fordulatom az én motorom is berezonál. Főleg amikor a nulláson döngetek akkor egy fenék masszázst kapok. Így én azt mondom nincsen probléma.
      sepy kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        szia, mondhatnám kapásból, hogy kiegyensúlyozatlanság, ami nyilvánvalóan egy bizonyos fordulaton felerősödik, másutt meg eltűnik. Az enyém 55-nél csinálja de 60-nál már meg is szűnik.

        Komment


          #5
          zsolt72 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          nagy fordulaton berezonál a motor
          sziasztok szerintetek mi a baja
          Milyen motor, mekkora fordulatszám, milyen felfogatás? Enélkül csak jópofizni lehet.

          A fizikai ok pedig az, hogy a motor, mint vizsgált fizikai egység olyan frekvenciatartományban kap gerjesztést, ami megegyezik alkotóelemei alapanyagának jellemző rezgésszámával. Ilyenkor öngerjesztés következtében igen nagy amplitudójú rezgés keletkezhet, amely akár a szerkezet súlyos meghibásodását illetve szétesését is előidézheti.


          Bocs a nagy arcért, de az igen ismert videó is ezt támasztja alá: Tacoma Narrows Bridge Collapse "Gallopin' Gertie" - YouTube
          wsievers, hármaska és Ricsi95D kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            zsolt72 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            nagy fordulaton berezonál a motor
            Az enyém 16500-as fordulaton még dadog is nem csak rezonál!
            sepy kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              zsolt72 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              nagy fordulaton berezonál a motor
              Pannóniánál szerintem ez teljesen természetes. Csak a blokkban jóval több mint 10 kg vas forog. Ha ott csak pár grammal nehezebb valaminek az egyik oldala mint a másik akkor már érezhető lesz.

              De inkább szokj hozzá
              Nekem még új főtengellyel is(és ez sokkal jobb mint a régi volt) középállványon gázadásra megindul hátrafelé a motor, közbe meg úgy túrja a betont a középtámasszal mint egy hilti
              Lemezjáték, wsievers és 4 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Üdv.mindenkinek!-jó lenne valakitől érdemi választ kapni.Én most költöttem egy szatyor pénzt a Jawa 350/360 motorjának a felújitására.Sajnos két nap és 500-km kiméletes járatás után ma vittem vissza a mesternek.Harmadikban 40-nél nagyon durván berezonál,igy egy enyhe emelkedőnél nem lehet annyira kipörgetni,hogy vigye a negyediket.Negyedikben 65 felett jelentkezik a durva rezonancia./álló helyben magasabb fordulaton sem rezonál/.Sajnos láttam a mester szemén,hogy nincs ötlete,pedig a felújitás érdemi volt,mindenre kiterjedt,amire kell.Valaki tud segiteni???
                Gondolom érthető a kétségbeesésem,nem ezt vártam és nem is lenne szabad,hogy ez legyen.Nyilván,ha nem költöttem volna rá,akkor én is úgy állnék hozzá,hogy el kell viselni és kész,de egy felújitás után .....
                Nagyon örülnék egy szakmailag megalapozott véleménynek,tanácsnak.Remélem az világos,hogy a probléma nem extrém fordulaton,hanem normál körülményeknél jelentkezik!




                Kedves heeegany!-azért azt nem irom alá,hogy" Pannóniálnál ez természetes".Annak idején,amikor akár a Pannóniát,akár a Jawat valaki újonan megvette és nem ütötte -vágta az nem találkozott ezzel a problémával.Nekem még volt szerencsém ilyen újszerű motorokkal furikázni.Habár régen volt,nincs olyan emlékem,hogy" masszázst" kaptam tőlük.Ezért is csaptam bele a Jawám motorjának a felújitásába.Merem remélni,hogy az emlékeim valósak és nem arról van szó,hogy "régen minden jobb volt".
                Utoljára szerkesztve a következő által: hármaska; 2013 júl. 01, 11:35.

                Komment


                  #9
                  hármaska, tényleg csak általános dolog de ez az igazi ok! a kiegyensúlyozatlanság! más nem lehet, esetleg a felújításnál pár milligramm különbség. Vagy az egytengelyűség, derékszögelés, aki felújította csak tud magyarázatot adni!

                  Komment


                    #10
                    Szia Hármaska!

                    Hogy valami komolyat is írjak. A dinamó forgórészt nézd meg, hogy ott esetleg nem tapasztalsz-e ütést? Ugyanis lehet, hogy amikor a kúpra ráhúztad esetleg valami kosz alászorult és üt. Amit leírsz az tényleg durva. Esetleg nem tudnád pontosabban meghatározni a rezonancia helyét?. Még a kuplungkosár jut eszembe, hiszen abban is igen könnyen csáléra állhat valami.

                    Tedd a kezed a blokkra és óvatosan húzd neki a gázt. Meg kel, hogy érezd honnan jön a rezgés. Ha ezt tudjuk, akkor könnyebb dolgunk lesz. Nyugi, megtaláljuk.

                    Komment


                      #11
                      hármaska eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Harmadikban 40-nél nagyon durván berezonál,igy egy enyhe emelkedőnél nem lehet annyira kipörgetni,hogy vigye a negyediket.Negyedikben 65 felett jelentkezik
                      ez kb azonos ford számot jelent .


                      hármaska eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      álló helyben magasabb fordulaton sem rezonál
                      akkor ez nem lehet igaz . ---vagy azt jelentené , hogy az erőátvitel rendszerében (kerékig bezárólag ) van egy kiegyensúlyozatlan tömeg .

                      Csodák nincsenek , vagy rossz a főteng . (centírozás ) --vagy valami ordenáré háziöntésü vastagfalu dugókat tett bele , esetleg valami nagyon vastag falu csapszeggel .

                      (ez csak most jutoott eszembe ,hogy ezért illik lemérni a kopot rossz dugó-gyürü -csapszeget egyben ...........a beszerlni kivántal szemben )



                      ----hú de gyorsak voltatok
                      Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2013 júl. 01, 15:26.

                      Komment


                        #12
                        Értem amit mondasz.Pillanatnyilag nem tudom kommentálni,de nem hagyom,nem hagyhatom annyiban a dolgot.
                        A" gyorsaságnak" az a magyarázata,hogy nincs minden nap lehetőségem egy kicsit járatgatni a gépet és nem is akartam elhúzni a szezon végéig a bejáratást.Lementünk a régi hetesen Siófokra,onnan két nap alatt több kört tettünk Székesfehérvár irányába,a fiammal felváltva járattuk.Az útvonal és a 20-22 fok teljesen ideális volt ehhez.Egy kicsit attól is tartottam,hogy visszarér a héten a hőség,-természetesen a türelmetlenség is hajtott.A kellemes része az volt ,hogy a mellettem elhaladó motorosok lelkesen üdvözöltek,a kellemetlen pedig az,hogy bezárt a Mokus bisztró.Valószinüleg már régen,de én még régebben jártam arrafelé.




                        Beszéljünk nyiltan a dologról!Az Újpesti motorcenterbe vittem a jawat,mert a honlapjuk szerint több évtizede foglalkoznak a márkával.Jelenleg az álláspontom az,ha megoldják a dolgot,akkor legyen ez egy jó referencia a számukra,ha nem akkor legyen az ellenkezője....A főtengely széthúzását nem helyben csinálták,de konkrétabbat nem tudok.Én csak a blokk tömités készletet,primer láncot és kuplung lamellákat adtam,a csapágyakat,dugattyúkat,csapszegeket,stb ők adták.Amiről eddig még nem szóltam az az,hogy meleg motornál a kuplung bekeményedik,alig lehet behúzni a kart.A visszakapott motoron kellett végezni némi utómunkát,kimaradt egy csavar,vagy nem volt kellően meghúzva,de ezeknek nincs köze magához a problémához.
                        A motor most a műhelyben van,tehát én most semmit sem tudok megnézni,vagy kipróbálni.Ha lesz fejlemény megirom.

                        Komment


                          #13
                          hármaska, akkora rezonancia ami már zavaró tényleg nagyon nem jó dolog. Pannóniáknál is elhiszem hogy gyárilag nem ilyen volt, de az ilyen rezonancia eléréséhez ott elég az is ha valaki az évek során csak egyszer nem lehúzóval szedte le a lendkereket.
                          De esélyesebb hogy a főtengelyt is szerelték kalapáccsal ,esetleg a kuplung is kapott pofonokat az évek alatt. Nekem szerencsére csak álló helyzetben ilyen nagy a rezonancia, tehát különösebben nem aggaszt a dolog. Menet közben ezzel semmi gond nincs.

                          A te esetedben viszont, mivel csak egy adott fordulattartományban jön elő a dolog (tartományban jön egyáltalán elő? Tehát ha tovább pörgeted megszűnik? Vagy csak erősebb lesz?) így a kerekeket és a lánckerekeket ki lehet zárni.
                          Az, hogy álló helyzetben nem csinálja véleményem szerint nem jelenti azt hogy a váltószerkezetben van a hiba. Lehet hogy csak terhelés hatására jön elő a dolog(mint az én esetemben, csak nálam pont fordítva). Tehát a hiba szerintem is a már előttem leírt alkatrészekkel lehet. Főtengely, dinamó forgórésze és a kuplung. Ezeket kellene precízen kicentírozni.

                          Komment


                            #14
                            Üdv.mindenkinek,aki követte(követi)a témát!-Amint igértem beszámolok a fejleményekről.Ugyan nem lett négyütemű robogó a JAWA 350/360-ból,de m e g g y ó g y u l t ! Pontosabban meggyógyitotta a mester az Újpesti motorcenterben.Megérdemli,hogy a pozitiv véleményemet is elmondjam.Miért is?-mert még enyhe elháritást sem tapasztaltam,amikor reklamáltam a rezonancia miatt.Ismét szétszerelte,ellenőrizte a motort és alig több,mint egy hét után megjavitva visszaadta.
                            Mivel nem voltam jelen,csak az elmondásra tudok hagyatkozni,miszerint a kuplung szerkezetnél volt a hiba.
                            Valamilyen rendellenes kopás volt a kinyomó szerkezetnél,ami korlátozta a szabad mozgást.Ezt nem tudom kommentálni,de biztos igaz.....A hétvégén kb.120 km-t használtam a gépet,a végén már a 100km/ó feletti tartományban is.
                            Ez csak próba volt,nem fogom gyilkolni.Kicsit rezonál,de lehet érezni,tudni azt,hogy ennek már nem lesz károsodás a következménye.
                            Szóval nagyon bizom benne,hogy Jawa 350/360 felújitása eredményesen befejeződött.Most azt tervezem,hogy a fényképek rendezése után készitek egy albumot a fejújitásról, nem csak magamnak,hanem feltöltöm a fórumra is.
                            /Remélem sikerül,még nem csináltam ilyet./Végül köszönöm a véleményeket,volt azokban igazság...
                            Majdnem elfelejtettem,-elmotoroztam Tihanyba ahhoz, akitől vettem a gépet.Még a szomszédokat is áthivta,hogy Ők is lássanak csodát...
                            /ha valakinek van kedve megkeresheti a hajdani eladó képes hirdetését:Google/ jawa 350 eredeti állapotban eladó-Tihany beirásával/
                            Utoljára szerkesztve a következő által: hármaska; 2013 júl. 15, 09:57.

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X