Közlemény

Collapse
No announcement yet.

izzók kiégése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    izzók kiégése

    Üdv mindenkinek érdekelne a véleményetek hogy mi lehet az oka annak ha egyszerre kiégnek a tompitott izzók elől és hátul.Ehhez a problémához még egy kérdés,vajon inditáskor nem probléma ha már világitáson van a gyújtáskapcsoló? Lendkerekes
    Utoljára szerkesztve a következő által: csacsa73; 2013 aug. 20, 09:27.

    #2
    Szia.
    Egy kérdés előbb.
    Állandó mágneses generátor termeli az áramot ?

    Komment


      #3
      Természetesen/ t5h 72-es/

      Komment


        #4
        Köszönöm választ.
        Ennél a megoldásnál mint tudjuk nincs feszültség szabályzás csak a terhelés hatására áll be a feszültség.
        Na már most, ha a fényszóró izzó(25W-30W) párhuzamosan van a hátsó világítás izzójával (5W-10W), a fényszóró izzó kiégésekor a hátsó is kifog égni mert nincs ami a feszültséget terheléssel szabályozná.
        Ezért a kérdés miért ég ki a fényszóró izzó akkor(?)
        Azért, mert a országúti-tompított kapcsoló nem úgy kapcsol, hogy egy pillanatra mind két izzószál áramot kaphasson.
        Mert ez biztosítja átkapcsoláskor hogy a világító tekercsen ne emelkedjen meg a feszültség, még egy pillanatra sem.
        Ezért a javaslatom:néz meg a kormány kapcsolót izzó csere előtt , lehet hogy oxidos és érintkezési hiba van.
        Persze az összes kötésre és a foglalatra érvényes ez a fényszóró áramkörben , mert ha nem kapcsoláskor éget ki akkor bárhol lehet kontakt hiba , még a gyújtás kapcsolóban is .
        Utoljára szerkesztve a következő által: nyemi; 2013 aug. 20, 10:22.
        CZsolti, emu és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          A lendkerék volt esetleg delejezve? Anno amikor én újradelejeztettem a lendkereket, akkor csak és kizárólag 12 V-os izzókat tudtam beletenni, mert a 6 V-osokat azonnal kicsapta.
          nyemi kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            kössz a válaszokat régi lendkerék és már volt ilyen problámám de akkor megszünt,most újra előjött.Lehet hogy tényleg kontakt hiba.

            Komment


              #7
              Nekem is volt már ilyen problémám. Mikor észrevettem épp apámhoz mentem ki egy horgásztóra. Este. Pót hátsó izzó nélkül Gyors megoldáskánt a kocsi izzókészletéből raktam hátra egy 12v-osat. Azóta nincs ilyen problémám. bár alacsony fordulaton eléggé halványan pislákol.
              Most készülget egy egyszerű szabályzó a világításhoz is. Lényege hogy ha a feszültség elér egy adott szintet akkor rövidre zár és elfűti a felesleget. Azt mondták hogy ez működő dolog, ha megcsinálom és működni fogy majd megosztom a terveket.
              LC 9246 kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Lényege hogy ha a feszültség elér egy adott szintet akkor rövidre zár és elfűti a felesleget.
                Üvegházhatás, globális felmelegedés? Ej, ej!
                Valami ilyesmi jó lehet szabályozónak. (Talán?)Google képkeresési találat: http://circuits.datasheetdir.com/38/UTC-LM317-circuits.jpg

                Komment


                  #9
                  CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Valami ilyesmi jó lehet szabályozónak. (Talán?)
                  Hát ha bírja azt az áramot ami keresztül folyik rajta akkor tökéletes. De stab. IC-nél többnyire ezzel van probléma.
                  Az a megoldás amit én akarok az pedig 8A-es diódákból áll. Tehát 8A-ig gond nélkül elfűti a felesleget. Lényegében mintha egy +égőt kapcsolnék rá, viszont ezt automatikusan kapcsolja ha eléri a feszt.
                  sinter kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Nem egyszerű feladat, az állandó mágneses generátornál, feszültség szabályzást megoldani. Kétfajta elven működnek : vagy megszakítják a terhelést, vagy rövidre zárják a tekercset, ha nagyobb a feszültség a megengedettnél.
                    Mindkettőnek meg van a hátránya.
                    Csak most látom rakhatok linket .
                    Fogadjátok szeretettel, a világ legjobb motorok elektromosságával foglalkozó oldalt.
                    Link:http://www.motelek.net/

                    Példa:
                    Erről az oldalról levéve a kapcsolási rajzott 2000Ft-ből kihoztam a CDI fekete(rózsaszín Motoplat volt) dobozt.
                    Boltba 16000 lett volna. Szóval megéri kicsit a forrasztó pákával megbarátkozni.
                    LC 9246 kedvelte ezt.

                    Komment

                    Ugrás az oldal tetejére
                    Working...
                    X