Üdv mindenkinek érdekelne a véleményetek hogy mi lehet az oka annak ha egyszerre kiégnek a tompitott izzók elől és hátul.Ehhez a problémához még egy kérdés,vajon inditáskor nem probléma ha már világitáson van a gyújtáskapcsoló? Lendkerekes
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
izzók kiégése
Collapse
X
-
Köszönöm választ.
Ennél a megoldásnál mint tudjuk nincs feszültség szabályzás csak a terhelés hatására áll be a feszültség.
Na már most, ha a fényszóró izzó(25W-30W) párhuzamosan van a hátsó világítás izzójával (5W-10W), a fényszóró izzó kiégésekor a hátsó is kifog égni mert nincs ami a feszültséget terheléssel szabályozná.
Ezért a kérdés miért ég ki a fényszóró izzó akkor(?)
Azért, mert a országúti-tompított kapcsoló nem úgy kapcsol, hogy egy pillanatra mind két izzószál áramot kaphasson.
Mert ez biztosítja átkapcsoláskor hogy a világító tekercsen ne emelkedjen meg a feszültség, még egy pillanatra sem.
Ezért a javaslatom:néz meg a kormány kapcsolót izzó csere előtt , lehet hogy oxidos és érintkezési hiba van.
Persze az összes kötésre és a foglalatra érvényes ez a fényszóró áramkörben , mert ha nem kapcsoláskor éget ki akkor bárhol lehet kontakt hiba , még a gyújtás kapcsolóban is .Utoljára szerkesztve a következő által: nyemi; 2013 aug. 20, 10:22.
- 4 likes
Komment
-
Nekem is volt már ilyen problémám. Mikor észrevettem épp apámhoz mentem ki egy horgásztóra. Este. Pót hátsó izzó nélkül Gyors megoldáskánt a kocsi izzókészletéből raktam hátra egy 12v-osat. Azóta nincs ilyen problémám. bár alacsony fordulaton eléggé halványan pislákol.
Most készülget egy egyszerű szabályzó a világításhoz is. Lényege hogy ha a feszültség elér egy adott szintet akkor rövidre zár és elfűti a felesleget. Azt mondták hogy ez működő dolog, ha megcsinálom és működni fogy majd megosztom a terveket.LC 9246 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseLényege hogy ha a feszültség elér egy adott szintet akkor rövidre zár és elfűti a felesleget.
Valami ilyesmi jó lehet szabályozónak. (Talán?)Google képkeresési találat: http://circuits.datasheetdir.com/38/UTC-LM317-circuits.jpg
Komment
-
CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseValami ilyesmi jó lehet szabályozónak. (Talán?)
Az a megoldás amit én akarok az pedig 8A-es diódákból áll. Tehát 8A-ig gond nélkül elfűti a felesleget. Lényegében mintha egy +égőt kapcsolnék rá, viszont ezt automatikusan kapcsolja ha eléri a feszt.sinter kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Nem egyszerű feladat, az állandó mágneses generátornál, feszültség szabályzást megoldani. Kétfajta elven működnek : vagy megszakítják a terhelést, vagy rövidre zárják a tekercset, ha nagyobb a feszültség a megengedettnél.
Mindkettőnek meg van a hátránya.
Csak most látom rakhatok linket .
Fogadjátok szeretettel, a világ legjobb motorok elektromosságával foglalkozó oldalt.
Link:http://www.motelek.net/
Példa:
Erről az oldalról levéve a kapcsolási rajzott 2000Ft-ből kihoztam a CDI fekete(rózsaszín Motoplat volt) dobozt.
Boltba 16000 lett volna. Szóval megéri kicsit a forrasztó pákával megbarátkozni.LC 9246 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
Komment