Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
tévedés nem tudom ,hogyan csináltam de az első ~80-környéki szét-összeszerelésem után a sebésségek igen változatosak lettek,ami azt jelenti kis „ügyességgel” lehet gondot kreálni (-:
Na jó, én is raktam össze egyszer rosszul, de amikor az istennek se akart a helyére menni a léptetővilla akkor elég hamar rájöttem a problémára
De akkor marad a fényképezős megoldás. Az a tuti
Ez a megszakító úgy kuka, ahogy van. Látszik, hogy az a része, ami a lendkerékkel érintkezik teljesen el van kopva. Nem véletlenül nem tudsz rendes hézagot állítani. És ahogy előttem is írták a kenőfilc is eltűnt. Szerezz be másik megszakítót.
Sikerült szépen szétszednem a váltot és megnézegetem mi hogy müködik.
Az eggyik fogas elvan kopva és kotyog a tengelyen de volt cserém belöle.
A lényeg,most öszeakarom rakni,de gondolom összerakásnál mikor már összevan nyomva a 2blokk utána hogykell beálitani a fogasokat hogy rendesen vegye a sebeséget.Vagyis hogy mien álásba hol áljanak stb mielött beteszem a villákat visza.
Sikerült szépen szétszednem a váltot és megnézegetem mi hogy müködik.
Az eggyik fogas elvan kopva és kotyog a tengelyen de volt cserém belöle.
A lényeg,most öszeakarom rakni,de gondolom összerakásnál mikor már összevan nyomva a 2blokk utána hogykell beálitani a fogasokat hogy rendesen vegye a sebeséget.Vagyis hogy mien álásba hol áljanak stb mielött beteszem a villákat visza.
Ha volt cseréd az jó is meg nem is. Én ugyanígy jártam, de nem lett jó, aztán nem foglalkoztam vele és összekopott Volt annyi eltérés a 2 különbözően kopott alkatrész között hogy kidobálta a kettest.
Összerakásnál meg megfelelő sorrendbe összerakod aztán beteszed a léptetővillákat(a helyükre) beteszed a tengelyt aztán ahogy beteszed a kukactárcsát már meg is lesz a pozíció. Az, hogy melyik fokozatba kapcsolva az attól függ hogy teszed be a tárcsát
Azt tudom legalábbis a válto tengelnyél hogy hogykell álnia mert ott a tárcsa helyre huzza a 2villát.
De a kuplungengelyen mien elrendezés legyen vagy azt is ugyanugy álistam ahogy a váltorudon van?
Ma összepitettem a válto résznél letesztelni müködik e a váltó.
Összeraktam de valamiért néha vesz másfélt meg igen erösen kell huzni a válto-t hogy bevegye a sebeségeket.
Mondjuk ez állo motor igy néha tekergetem a tengelyt és ugy vette be.Egyébként még nincs kompletten öszerakva még a csavarok sincsenek csak öszevan illesztve és a váltotengely erösen mozog benne oldalra.
Ez mitöl lehet?Befolyásolhatja ez a váltást?Ja és az 1es sebeség az a legnagyobb fogaskerék?
Egyébként valami hézagoló vagy valami szokott benne lenni?
Utoljára szerkesztve a következő által: csi22222; 2013 okt. 11, 14:16.
Összerakásnál meg megfelelő sorrendbe összerakod aztán beteszed a léptetővillákat (a helyükre) beteszed a tengelyt aztán ahogy beteszed a kukactárcsát már meg is lesz a pozíció. Az, hogy melyik fokozatba kapcsolva az attól függ hogy teszed be a tárcsát
Annyival egészíteném ki,hogy fontos a helyes hézagolás is!
Nekem pont ezzel van szerintem gondom.
Szétszedtem de 1db hézagolot se találtam de aztse tudom hol keresem mondjuk...
Egyébként most teszteltem megint levetem a tárcsát és minden fogaskereket beálitottam hogy mindegyik egyszere 1helyre mozogjon stb.Aztán a blokkon nyitottam 1 kicsit kb 0.3-0.4mm (alig látszik de megnyiltt 1 kicsit a blokk).
Ezek után betettem a váltoszerkezetet és minden sebeséget majdnem 1-re vesz,igaz van hogy csak éphogy veszi be pont megál a stift az átugrás pontnál de már jelentösebb jobb a helyzet mint elötte.
Gondoljátok valami hézagolás baja lehet?Mert én ahogy lehuztam a fogasokat 1ik nek se volt hézagolo gyürüje vagy akármi hézagolo csak a csapágynál volt 1 a zégernél.
Egyébként a hézagoláshoz viszatérve,van 1 hézagolo a csapágyon kivül de nekem nem a csapágy mozog hanem a tengely 1 kicsit.
Utoljára szerkesztve a következő által: csi22222; 2013 okt. 11, 19:59.
Egyébként a hézagoláshoz viszatérve,van 1 hézagolo a csapágyon kivül de nekem nem a csapágy mozog hanem a tengely 1 kicsit.
Ott van a helye! Gyakorlatilag a csapágy kijjebb-beljebb nyomásával hézagolod a váltó tengelyeket,éppúgy,mint a főtengelynél! Létezik különböző vastagságban hézagoló alátét. Arra figyelj,hogy egy minimális oldalirányú mozgást hagyj a tengelyeknek,mert melegen pont jó lesz,ellenkező esetben melegen szorulhat! Pontosabban nem tudom neked meghatározni én is "érzésből" hézagoltam és nekem jó lett,azt leszámítva,hogy nekem is cserélni kellett egy fogaskereket,ami miatt előszőr nem volt pontos a váltó,de mára már összekopott (1500 km)
Utoljára szerkesztve a következő által: Beagle; 2013 okt. 11, 20:11.
Háááát....... Nekem nem volt! Egy megfelelő átmérőjű,(szigorúan) derékszögben vágott csődarab megteszi,óvatos párhuzamos kocogtatással.Nyilván befelé könnyen működik,ha túl szorosra ütötted,az szívás,mert visszafelé nem megy,csak ha széthúzod az egészet. Ja,és csavarozd össze készre a blokkfeleket,mert így "hiteles" a tengelyek oldalirányú mozgása és figyelj a szélső fogaskerekek párhuzamos futására is (kukactányér felöl nézve) Babra munka,de meghozza gyümölcsét,ha sikerül jól hézagolnod!
Értem,köszönöm a segitséget.Holnap megnézem akkor hogy tudom hézagolni.
De egyébként engem az érdekelne kifele hogy tudok hézagolni.Mert befele akkor oké de kifele meg akkor forditva?Hogy kikalapálom a csapágyat kintebb és kiveszem az esetleges otmaradt hézagolot.
Mert én mondom amint szélyelebb nyitom a blokkot (igaz még valoságba nemtesztelt nem inditott blokk ez) de akkor is jobban veszi a sebeséget mintha kocra öszetolnám.
Komment