Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia munkagép

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #91
    Értem,majd akkor holnap gyártok eggyet.De egyébként láttam a fényképet hogy mien de, milenne ha ezt én 2db gyártanám?Mert kétlem van akkora vasdarabom.

    Komment


      #92
      csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Egyébként valami erösebb vas mondjuk 0.5ös vas és arra merevitések hegesztve szerintetek kibirná a lehuzást?Mert sajnos nemtudok szerezni kazánvasat.
      Hát ha 0,5-ös akkor az szerintem vékony lesz
      De amondó vagyok hogy laposvasakból, és kb akármilyen vashulladékból össze lehet dobni egyet Ha lehúzáskor gyengének bizonyul akkor meg ráheftelsz még pár darab vasat
      (bár nekem még nem volt szükségem ilyenre valamelyik blokkfelet megfogva és azon fogva finoman rázogatva mindig szétjött)

      Komment


        #93
        Egyébként tegnap linkeltétek a piros könyvet ha joltudom az az.Letöltöttem és olvastam a pannonia hibáirol.Van irva egy ojan hogy a motor magátol jár gyujtáskapcsolo elforditás után is.Ez volt benne:
        hiba neve:Öngyulladás Okai:rosz höértékü gyertya,rosz a kapcsolo érintkezö,sok lett a felgyülemlö koksz,Megoldás:bosch t/1gyertya ha jol tudom,érintkezök ellenörzése a gyujtásban,a dugattyurol és a hengerfejröl a kokszot letakaritani.
        Szerintetek ez lehetett nekemis a baja?Vagy az olaj lehetet?

        Komment


          #94
          Ha a simeringek miatt szétszereled a motort,ugyis kitakaritod a koxtól és a hasonlóktól igy az efféle problémáid automatikusan megszünnek!!
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #95
            Ma levettem a hengert és láttam hogy sajnos a tömitésnek vége,ez már 3gyürüs verzio volt még elég jok voltak.Dugattyut és hengerfejet kicsiszoltam és lemostam benzinel.Ezután karbi csonk tömités is cserélve lett,felkerült rá 1 trabant ventilátor és mai teszt kör alatt az 1es fokozati problémán kivül semmi baja nemvolt.Igaz csak szivatva indul de szerintem ez a o gyürük miatt van fiber helyet mert ott csepeg is a benzin+bekell álitanom alapjáratot+levegöt.Ezért most olvasom a könyvet aki tudja hogy hol keresem meik könyvbe az legyenszives irja le:Kuplung állitás (könyvbe asszem tengelykapcsolonak irja) karbulátorét tán tudom és az alapjáratit.
            OdinHEM és mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


              #96
              Most hálistenek megint van egy problémám...Eddig 2napig tökéletesen ment semmi baja nemvolt.Erre ma leált azt nemakar indulni csak tolásra pedig nemis állitottam.Benzin igaz alig van benne de a karbiba van.Most az a bajom hogy szivatom rugom a gyertyán semmi benzin nincs de szikra van.Átépitettem 1 komplett másik karbit meg uj o gyürük hogy ne csepegjen a benzin mert azitem az a baja de most nemcsepeg és nemis indul.Meg amikor levettem a karbit menet után akkor a karbi csonkon kereszül hofehér füst áramlott ki.

              Komment


                #97
                csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                amikor levettem a karbit menet után akkor a karbi csonkon kereszül hofehér füst áramlott ki.
                Meg van a magyarázat: a gépedet Pannon pápává választották. Ezért a fehér füst. (Mielőtt mérges lennél rám kérlek vedd figyelembe, hogy a feleségemmel - aki szintén lelkes veterános - olvassuk a fórumot. Tanácstalan arcomat látva ő adta a tippet. )

                Hát csak azt tudom javasolni, hogy magyarázd el neki, hogy az őszi munkák után majd szépen meg fogod csinálni, de addig végezze a dolgát, mert szükség van rá. Utána tényleg szedd szét, tisztítsd meg, olajozd meg és működni fog. Ezeket a gépeket hosszú időre és nagy igénybevételre tervezték mostoha körülmények közé. Meg fogja hálálni a gondoskodást.

                Én Pannónia varrógépben vagyok csak tapasztalt. Az is makacsul adta meg magát, de ez a recept bevált. Azóta is gyönyörűen dolgozik.

                Üdvözlettel: CZsoltiék
                sepy és Che kedvelte ezt.

                Komment


                  #98
                  Tényleg nemértem már komolyan mért csinálhatja,azért köszönöm a választ
                  Most cseréltem karbi csonkon tömitést +henger alatt is uj 15w40olaj aztán még kapot 2db réz gyürüt a kipufogo is.
                  A dugattyun mind a 3gyürü sértetlen kompresszio van benne kuplung mostlett megcsinálva,beálitva.Elsem tudom képzelni mért csinálhat már komolyan ilyet.Nemigaz hogy 2napig semmi baja tökéletesen járok vele aztán meg megadja magát.Semmi bajom a pannoniával mert igen erös szerkezet meg szép is de ez má szerintem nem normiális hogy 2nap megyek 3nap szerelek.A gyujtása is szerintem jó lehet mert járás után tökéletes barna a gyertya vége.

                  Komment


                    #99
                    Kedves Csí22222!


                    Már a 10.oldalon tárgyaljátok a Pannonia motoros munkagép motorjával kapcsolatos problémát és úgy tűnik,-nincs megoldás.Mi mindannyian,megfizettük a "tanuló pénzt",-nekem úgy tűnik,Te most fizeted.Annyi jó tanács leíródott már itt,a tárgykörben,-hogy követni sem lehet,de mivel még most sem működik az elvárásoknak megfelelően,a dolog ott tart ahonnan elindult.

                    Azt mondanám neked,hogy valahogy "kínozd" ki vele ezt a szezont,és majd a télen szedd szét elemeire és,ha megbízható motort szeretnél csinálni belőle,akkor a rendelkezésedre álló szakirodalomból tanulva,minden olyan alkatrészt cserélj ki,melyek a leírások alapján már nem megfelelőek!Meglehet nagyon banális dolog a probléma okozója,pl.,egy elszennyeződött üzemanyag tank,mely esetlegesen tele van üledékkel.Úgy tűnik szakmailag,még nem igazán "értél be",-ez nem baj,majd fejlődsz,-ahogy mondják,"gyakorlat teszi a mestert"..

                    Úgy tűnik kitartó ember vagy és a sok probléma ellenére sem adod fel,amit én nagyra becsülök,és hidd el,a törekvésnek lesz eredménye!

                    Végezetül,-ha majd lesz egy kis időd,-mutatkozz is be,mert bár már 50 hozzászólás született a kezeidtől,de a bemutatkozásról,-megfeledkeztél!

                    Baráti üdvözlettel:Che
                    heeegany, Beagle és demeter kedvelte ezt.

                    Komment


                      Értem,köszönöm szépen a válaszokat!
                      Sajnos ez igy igaz hogy akármit csinálok vele hol megy hol nem.Most ott tartok mint a legelején hogy megint a karbi lehet a ludas de már aztse tudom.Még egy valamit megprobálok ha nem indul akkor muszálvagyok belekezdeni a bontásba.Csak lendkerék lehuzot nemtalálok.Egyébként igazad lehet hogy a tank koszos,ma majd megnézem a karbiba fecskendezek benzint és ugy inditok.A bemutatkozást akkor megirom és köszönöm szépen.




                      Akkor bemutatkozom ha már írtam nektek
                      A nevem Csorba István,Miskolcon születtem 1996 12 26.-án.Most épp Harsány-ban lakom és még tanuló vagyok.
                      A hobbim:Motor szerelés (már amennyire értek hozzá) és szeretek célba löni.
                      A célom hogy a 2blokkombol az eggyik valamikor egy rendes t5-be fog viritani.
                      Remélem megfelel bemutatkozásnak és elnézést hogy nem ezzel kezdtem.
                      CZsolti, Titus és 2 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment


                        István, egy dologról elfelejtkeztél, illetve nem vetted figyelembe!
                        Kétütemű motornál a dugattyú fölötti tér kompressziója csak a működés egyik feltétele. Ugyanolyan fontos a dugattyú alatti tér, vagyis a forgattyúsház tömítettsége és nyomástűrése. Amikor a dugattyú felfelé mozog, a karburátorból a forgattyúsházba szívja az üzemanyag-levegő keveréket, amikor pedig elindul lefelé, a forgattyúsházból a felömlőkön keresztül tölti fel a hengert az égetnivalóval. Abban a térben folyamatos a nyomásváltakozás, nem megfelelő tömítettséggel esetleg nem is működik a motor.
                        sepy, Beagle és 2 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          Egyébként átnéztem csövel indul e de sajnos ugyanaz a helyzet
                          Megnéztem van e gyujtás de nekem nagyon kicsinek tünt a szikra...Cseréltem gyertyát+pipát de még mindig kicsi.
                          Szerintetek elögyujtásal lehet valami?Esetleg valami kép vagy valami erröl holtudom álitani mert annyit tok hogy valahol a lendkerék mögött a kalapácsoknál kell csk elötte jopár csavart megkell lazitani.

                          Komment


                            Megvan hogykell a kalapácst állitani de nemtudom hogy mivel kéne a 0.4mm es hézagot beálitani.Meg valahol olvastam itt hogy nemelég azt állitani hanem kikel lazitani az egész alaplapot és valameik irányba forditani és akkor nagyobb lesz az elögyujtás.




                            Ha rosszul irom kérlek irjatok mert nemakarok hülyeséget csinálni

                            Komment


                              Szervusz csi22222!
                              Lehet probléma az előgyújtással is, de először is a hézagot kell beállítanod. Plusz én a helyedben megnézném a megszakító wolfram érintkezőit is ha eddig még nem tetted meg, és van lendkerék lehúzód. Ha ezek beégnek az is okozhat gyújtásproblémákat. A megszakító hézag beállításához először meg kell lazítanod az üllőt fogó csavart egy lapos csavarhúzóval. Nem szabad nagyon kitekerni, csak hogy el tudd mozdítani az üllőt. Ha nagyon meglazítod akkor a meghúzásakkor elmozdítja az üllőt, és kezdheted előről a beállítást. A beállításhoz szükséged lesz egy 0,4 mm-es hézagmérőre. Ennek pont be kell férnie a két érintkező közé, akkor jó a beállítás. A könyv biztos írja, de azért leírom én is, hogy a hézag beállítása akkor történjen, amikor a lendkeréken lévő bütyök a legmagasabbra emeli a kalapácsot az üllőről. Tehát a maximális hézag az, amit be kell állítanod. Ha a hézag rendben, akkor következhet az előgyújtás ellenőrzése. Ez jól le van írva a könyvben úgyhogy most nem térnék ki rá. Ellenőrizd a hézagot aztán írjál hogy jó lett-e a berendezés. Lehet hogy ennyivel is beéri
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2013 szept. 29, 22:19. Oka: kiegészítés

                              Komment


                                Értem,köszönöm majd ma megprobálom.Igaz nincs hézagméröm de nézek valami lemezdarabot és elreszelem 0.4re.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X