Közlemény

Collapse
No announcement yet.

353-as Wartburg hajtókar Pannónia T5-be???

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    353-as Wartburg hajtókar Pannónia T5-be???

    Üdv!

    Olvastam még régebben valahol veterános fórumon, hogy ez lehetséges, csak sajna leírást nem találtam sehol. Az átalakítás lényege az, hogy így tűgörgőt lehet beépíteni a dugattyúcsaphoz, ezáltal felhígíthatjuk jól bevált 20-25-ös keverékünket akár 40-esre is. Esetleg valaki hallott-e már hasonlóról? Ha igen, érdekelne a dolog.
    SHERIFF, stalker és 5 további látogató kedvelte ezt.

    #2
    A 900-as Wartburg hajtókarja jó a Pannóniába. Elég nehéz találni. Ha jól tévedek, akkor a furat távolságnak kell azonosnak lenni, úgy adja ki az azonos löketet.
    Ha minden áron felül is tűgörgőset akarsz, akkor a Kawasaki KX500-ét használhatod, én most csináltattam egy ilyen főtengelyt. A hajtókart nem én vettem hozzá, de úgy tudom 20000 forint betakarja.
    OdinHEM és kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      sepy, OdinHEM és 4 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Üdv Egy iylen főtenegly felújításánaka költsége hol áll meg? kompletten

        Komment


          #5
          ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A KX500 hajtókar kitekben általában benne van minden - kar, tűgörgők, alsó csap, hézagolók, stb. - , ami a beépítéshez kell, azonban a kitben található alsó csap hossza kevés az egyhengeres Pannónia főtengelyéhez (vastagabbak a sonkák), ezért egy új alsó csapot is kell készíttetni. Nem nagy költség, kb. 3e pénzből megoldható.
          Kérdés: pontosan milyen "előnyökkel" jár a kit beépítése? Van valakinek saját tapasztalata?

          Komment


            #6
            grandpa84 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            jól bevált 20-25-ös keverékünket akár 40-esre is.
            A keverési arány hígításáról nem tudok véleményt mondani nincs ilyen szettem, de bizonyos hogy "szegényebb" keverékkel is elmegy üzembiztosan a Pannóniád ha ez a szett beépítésre kerül.

            Komment


              #7
              Én is gondolkodom ezen, bár még nem döntöttem el, hogy csináltassak-e egy ilyen KX500-as új főtengelyt. Ha csináltatnék, akkor a keverék aránya mellékes lenne, mert évekig 1:33-as keverékkel jártam gond nélkül, az ÁFOR-kutaknál ez mindenhol volt. (most ha elérem a 2000 km-et, szintén átállok 1:33-ra....) Igaz a 80km/h akkor is megfogott...ha most átalakíttatnám ilyenre akkor csak azért tenném ,mert akkor a sürítést is fel vinnén 1:7,5-ről 1:10-re...
              Nem tudom ezzel kapcsolatban van-e valakinek tapasztalata?

              Komment


                #8
                Én a múlt héten rendeltem meg a Kawasaki hajtórudat egy győri motorosboltban: HotRods márkájú a készlet. Mivel nem barátom az ebay és a csomagküldés, ráadásul türelmetlen is vagyok, ezért itt helyben rendeltem meg előző szerdán - 28400 magyar forintot mondtak, ez nekem elfogadható, főleg hogy holnapra (kedd) itt lesz.

                TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                ha most átalakíttatnám ilyenre akkor csak azért tenném ,mert akkor a sürítést is fel vinnén 1:7,5-ről 1:10-re... Nem tudom ezzel kapcsolatban van-e valakinek tapasztalata?
                Én szintén tervezem átfaragni a hengert, illetve átalakítani a hengerfejet - de mégcsak számolgatok és alkatrészeket veszek, így tapasztalatom nincs. Amikor lesz majd megosztom.
                There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                Komment


                  #9
                  Én várom a tapasztalatokat.
                  Amúgy az USA-ból meg szokott jönni kb. egy hét alatt a rendelés, de ilyen árfolyamon mint manapság, nem sokat nyertél volna vele anyagilag sem.

                  Komment


                    #10
                    Örülök, hogy felpörgött ez a téma, mert nekem is pont néhány hete lett kész a főtengelyem a TLF-be, úgyhogy valamennyit tudok róla írni.
                    Először is: nem csak a púpos Wartburg hajtórúdja jó bele, jó a ,,sima" kétüteműé is. A felső szemnél a szögletes részt kell szépen leköszörülni, ennyi. Viszont aki nekem csinálta, elég sokat dolgozott vele: alulra vágott két olajzóvágatot, és új alsó csapszeget is csinált bele, meg a hajtórúd oldalából is kellett lemarni. A cucc egyébként nagyon kemény, rendes váltólapka alig vitte. Felülre pedig 601-es Trabant csapszeg (20-as átmérőjű) ment Trabant tűgörgővel és dugattyúval (alapméretes, 72mm).
                    Viszont így tesztelés előtt óva intenék mindenkit az ilyen átalakításról, mert a Trabi dugattyúja a csapszegnél le van csapva gyárilag (gondolom, a megszorulás elkerülése végett) és a két oldali lecsapás felső holtpont közelében egy kicsit nyitja a kipufogónyílást is, hát kíváncsi leszek, hogy ez fog-e problémát okozni.

                    Komment


                      #11
                      Én már faragtam pannoniás kisgépbe trabi dugót.Brutális volt,csak gondok voltak a 0.5ös csapszegpersely falvastagsággal,ahogy olvasom az nálad megoldott.
                      Menni fog keményen!!!
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        #12
                        Ennek igazán örülök, akkor ezek szerint nem számít, hogy kb. egy-egy 1*6mm-es rést nyit a kipufogónyíláson is, miközben szív. De az is lehet, hogy ilyenkor a rezó hiányát kompenzálja azzal, hogy kicsit visszaszív a valószínűleg nyomás alatt levő kipufogóból




                        Ja és a Trabi dugót át kell stiftelni, mert különben rossz helyeken lesznek a gyűrűhézagok!

                        Komment


                          #13
                          Gergő, és mi lett az eredmény?
                          köszi

                          Komment


                            #14
                            Ha lesz eredmény, mindenképp írok, az még odébb van kicsit

                            Komment


                              #15
                              ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                              - a KX500 felső szeme tűgörgős, azonban 19mm-es csapszeg kell hozzá (nem 18mm-es) - ez azt jelenti, hogy annak megfelelő dugattyút is kell majd beszerezni..
                              Olvasgatom a Fórum "történelmét" ( nagyon sok sok okos dolgog van leírva!) és megakadt a szemem ezen a hozzászóláson.
                              És az a kérdés merült fel bennem, hogy az idézett esetben nem lehet a dugattyút ujra fúrni 19-esre?
                              - a furat egytengelyűség, vagy a dugó merőlegessége ( a palást ill. a csapszeg furat között) mehet el, ha utólag van kifúrva?
                              - és esetleg dörzsárral ?

                              Csak gondolkodom, illetve kérdezem, hogy biztos hogy új dugó kell egy ilyen átalakításhoz?

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X