Közlemény

Collapse
No announcement yet.

353-as Wartburg hajtókar Pannónia T5-be???

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    TLF65 kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      És a KX hajtókart nem lehet perselyezni? Wartburg hajtókart nekem perselyezte aki csinálta,(anyaga elméletileg olyan mint a csapágyaké) így 250-es MZ tűgörgője és a gyári 18-as csapszeg jó bele.

      Komment


        #18
        UK és wsievers kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          ApaE, "Én inkább ott látom a problémát, hogy egy cca. 20-25e Ft-os (egyébként igen jó minőségű) hajtókart akarnánk 'meghekkelni' további X Ft költségen, hogy fogadjon egy 3-5e Ft-os (egyébként átlagos minőségű, nem tuningolt teljesítményre méretezett) dugattyút, ami ezután egy 'kőkorszaki' vashengerben fog 'futkosni'"

          ezzel teljesen egyet értek!

          Mondjuk a gyári hajtókar - a bronz persellyel - a 1:8,5-es kompressziót elbírja. (alap az 1:7,2, vagy 1:7,5) Ha valaki ettől nagyobb kompressziót akarna, ( vagy az 1:33-as keveréket 1:40-1:50-re váltani) akkor érdemes szerintem a KX vagy Wartburg hajtókar. De akkor minimum 1:10-re (vagy többre) kellene a kompressziót felvinni, mert akkor van értelme a "szuper" hajtókar beépítésnek...

          Na és ha már 19-es a csapszeg, nyilván nagyobb teljesítményt (kompressziót) bír el...
          ( azért otthon megnézek egy elfekvő kisipari dugót, mekkora a "húsa", elbirna-e egy 0,5-es csökkenést...)

          Persze ebben az esetben meggondolandó egy szuper dugó is...és esetleg egy kétsoros primerlánc... erősített kosarú kuplung?! ésatöbbi-ésatöbbi...
          Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2014 máj. 15, 12:43. Oka: eszembe jutott a 18 vs 19-es csapszeg
          demeter kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            És az a kérdés merült fel bennem, hogy az idézett esetben nem lehet a dugattyút ujra fúrni 19-esre?
            - a furat egytengelyűség, vagy a dugó merőlegessége (a palást ill. a csapszeg furat között) mehet el, ha utólag van kifúrva?
            - és esetleg dörzsárral ?
            A dörzsárazott felület nem a legjobb a dugattyú csapszegnek mert bármilyen precízre is sikerül illeszteni és bármilyen tökéletes a felület dörzsárazás után,1-2 ezer km után kiverődik a furat ! A dugattyú csapszeg furatát úgy alakítják ki hogy az egész méret alatt marad pár század miliméterrel és utána golyózzák ami annyit tesz h felzömítik,ezáltal keményebb és a dinamikus ütésekkel szemben ellen állóbbá válik a felület (forrás : Belcord Kft)
            Lemezjáték és demeter kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              ....................
              Cooter és wsievers kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Tessék én dörzsáraztam. Mert a csodás utángyártott dugattyúnak a mérete jó volt, de az alakja a kört meg se közelítette:
                Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	127.0 KB
ID:	140124
                A dugattyú nem mozog a csapszegen. Tehát semmi nem fog vele történni, pláne ha melegen lehet csak a dugóba beletuszkolni a csapszeget(én 6-os menetes szárral húztam a helyére).Ha mozog, az már régen rossz. A hajtókar mozog a csapszegen. Persze van kivétel, pl: Lada.
                ...
                Én se értettem.
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 máj. 23, 19:49.
                Cooter és kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #23
                  Tessék én dörzsáraztam.
                  Mindenki úgy teszi tönkre a saját portékáját ahogy csak akarja.
                  A dugattyú nem mozog a csapszegen
                  Akkor minek van benne mindkét oldalon zéger gyűrű és alulról olajfurat??
                  Ha mozog, az már régen rossz.
                  Kimentem a műhelybe a hengerfúró melletti asztalon átnéztem az összes zsír új Wiseco,KeitBlack,S&S dugattyúkat(hátha tényleg én vagyok a hülye) és nem lepődtem meg h mindegyik dugattyúban mozog/forog a csapszeg(szoba akarom mondani műhely hőmérsékleten.) Mindemellett százezer feletti futásteljesítményt tudnak és akkor sem a csapszegfurattal van a baj hanem inkább a henger fogy el...
                  Egész nyugodtan elhihetitek hogy a Pannónia dugattyúban is mozog a csapszeg az üzemi hőmérséklet elérése után !
                  Ennek a csapszeg furat golyózásnak meg nézzetek/kérdezzetek utána ne rakjatok ki rögtön érthetetlen fejű szmájlikat sok kérdőjellel

                  Komment


                    #24
                    Pannónia dugattyúban is mozog a csapszeg az üzemi hőmérséklet elérése után !
                    Ha aztr akarták volna hogy ne mozogjon,kapott volna egy hernyócsavart!
                    -És,miért is nem kapott?
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #25
                      Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ennek a csapszeg furat golyózásnak meg nézzetek/kérdezzetek utána ne rakjatok ki rögtön érthetetlen fejű szmájlikat sok kérdőjellel
                      Akkor mi elba...tuk az összes eddigi Fiat motorgenerált mert ugye ott a hajtókarban van megfogva a csapszeg . Viszont a dugú illesztésének olyannak kell ,hogy "beférjen " az olaj . Viszon jó illesztés csak az igen drága , neves gyártmányoknál van -ezért mindig illeszteni kell .


                      Folyt kov -sietek mert indulok Salgótarjánba a FIAT X1 / 9 találkozóra . ma -holnap
                      wsievers kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        "Ezzel szemben a dugattyúba a csapot csak melegen tudjuk belenyomni,mert a dugattyúban a csap furata kb. 0,02 mm-rel kisebb, mint a csap átmérője, hogy felmelegedve se kopogjon benne." (Ternai Zoltán: A motorkerékpár)
                        Átfedés van! Nem mozog! Ha hidegen könnyen be lehet tolni, akkor az azt jelenti, hogy melegen lóg, mint kertkapu zsanérja. ( a csapágyak is kb. ennyi átfedéssel vannak illesztve.)
                        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 máj. 24, 06:57.
                        kedvelte ezt.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #27
                          a csap furata kb. 0,02 mm-rel kisebb
                          Átfedés van! Nem mozog!
                          Akkor légyszíves tegyél otthon egy kísérletet,vegyél elő egy ilyen dugattyút és csapszeget,mérd ki pontosan h mennyi a túlfedése.Melegítsd fel a dugattyút 60-70 fokra és hidd el h a csapszeg úszó illesztéssel fog benne mozogni még 0,02 század túlfedéssel is ! A motor üzemi hőmérsékletén is talán eléri ezt a hőfokot a dugattyú... (szerintem!)
                          a csapágyak is kb. ennyi átfedéssel vannak illesztve.)
                          Ez igaz,csak egyik csapágyat és környékét sem ér akkora hőhatás mint egy dugattyút.

                          Komment


                            #28
                            Akkor mi elba...tuk az összes eddigi Fiat motorgenerált
                            Nyilván vannak speciális kivételek,pl kovácsolt dugattyúnál nyilván felesleges a felület zömítése/golyózása.

                            Komment


                              #29
                              Visszakanyarodnék a Wartburg hajtókar témához.
                              Beszereztem egy köszörült, illesztett szettet és van kiszerelt Pannónia hajtókar szettem is, így megméregettem őket.

                              A tömegadatok így alakulnak:

                              Pannónia Wartburg
                              Hajtókar: 293 gr 365 gr
                              Görgős kosár: 27 gr 45 gr
                              Alsó csap: 214 gr 323 gr

                              Az alsó csapok között van a legnagyobb tömegkülönbség, azonban ha a Wartburgéból hosszban és átmérőben két oldalt lemunkálásra kerül a "fölösleg", hogy passzoljon a Pannónia sonkákba, akkor számításaim szerint a térfogatának, tehát a tömegének is kb. 67 %-a marad meg. Az legyen 218 gramm. Itt a különbség elhanyagolható 4 gramm, illetve szükséges a szélesebb hajtókar miatt kicsit faragni a sonkából, azzal együtt a különbség eltűnik, sőt.
                              A görgős kosárnál nincs variálási lehetőség. A Wartburg dupla sorban elhelyezkedő 5 mm-es hengergörgői jóval nehezebbek. Ez plusz 18 gramm.
                              Kérdés, hogy a hajtókar plusz 72 grammjából mennyi kerül lefaragásra. A felső szem kockája lejön és maga is karcsúsításon kell hogy átessen. A szár alsó része is széles ebben a formában. Két olajzó nyílást is kell az alsó szemen kialakítan, az is kihoz valamennyit. Mindezzel együtt talán meg lehet közelíteni a 300 grammot.

                              Jobban tartottam a tömegkülönbségtől, most nem elképzelhetetlen, hogy nem lesz probléma belőle ha sikerül az átalakítást megcsinálni.

                              Komment


                                #30

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X