Közlemény
Collapse
No announcement yet.
353-as Wartburg hajtókar Pannónia T5-be???
Collapse
X
-
ApaE, "Én inkább ott látom a problémát, hogy egy cca. 20-25e Ft-os (egyébként igen jó minőségű) hajtókart akarnánk 'meghekkelni' további X Ft költségen, hogy fogadjon egy 3-5e Ft-os (egyébként átlagos minőségű, nem tuningolt teljesítményre méretezett) dugattyút, ami ezután egy 'kőkorszaki' vashengerben fog 'futkosni'"
ezzel teljesen egyet értek!
Mondjuk a gyári hajtókar - a bronz persellyel - a 1:8,5-es kompressziót elbírja. (alap az 1:7,2, vagy 1:7,5) Ha valaki ettől nagyobb kompressziót akarna, ( vagy az 1:33-as keveréket 1:40-1:50-re váltani) akkor érdemes szerintem a KX vagy Wartburg hajtókar. De akkor minimum 1:10-re (vagy többre) kellene a kompressziót felvinni, mert akkor van értelme a "szuper" hajtókar beépítésnek...
Na és ha már 19-es a csapszeg, nyilván nagyobb teljesítményt (kompressziót) bír el...
( azért otthon megnézek egy elfekvő kisipari dugót, mekkora a "húsa", elbirna-e egy 0,5-es csökkenést...)
Persze ebben az esetben meggondolandó egy szuper dugó is...és esetleg egy kétsoros primerlánc... erősített kosarú kuplung?! ésatöbbi-ésatöbbi...Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2014 máj. 15, 13:43. Oka: eszembe jutott a 18 vs 19-es csapszegdemeter kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
És az a kérdés merült fel bennem, hogy az idézett esetben nem lehet a dugattyút ujra fúrni 19-esre?
- a furat egytengelyűség, vagy a dugó merőlegessége (a palást ill. a csapszeg furat között) mehet el, ha utólag van kifúrva?
- és esetleg dörzsárral ?Lemezjáték és demeter kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Tessék én dörzsáraztam. Mert a csodás utángyártott dugattyúnak a mérete jó volt, de az alakja a kört meg se közelítette:
A dugattyú nem mozog a csapszegen. Tehát semmi nem fog vele történni, pláne ha melegen lehet csak a dugóba beletuszkolni a csapszeget(én 6-os menetes szárral húztam a helyére).Ha mozog, az már régen rossz. A hajtókar mozog a csapszegen. Persze van kivétel, pl: Lada.
...Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 máj. 23, 20:49.Cooter és kedvelte ezt."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 2 likes
Komment
-
Tessék én dörzsáraztam.
A dugattyú nem mozog a csapszegen
Ha mozog, az már régen rossz.
Egész nyugodtan elhihetitek hogy a Pannónia dugattyúban is mozog a csapszeg az üzemi hőmérséklet elérése után !
Ennek a csapszeg furat golyózásnak meg nézzetek/kérdezzetek utána ne rakjatok ki rögtön érthetetlen fejű szmájlikat sok kérdőjellel
Komment
-
Pannónia dugattyúban is mozog a csapszeg az üzemi hőmérséklet elérése után !
-És,miért is nem kapott?"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment
-
Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEnnek a csapszeg furat golyózásnak meg nézzetek/kérdezzetek utána ne rakjatok ki rögtön érthetetlen fejű szmájlikat sok kérdőjellel
Folyt kov -sietek mert indulok Salgótarjánba a FIAT X1 / 9 találkozóra . ma -holnapwsievers kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
"Ezzel szemben a dugattyúba a csapot csak melegen tudjuk belenyomni,mert a dugattyúban a csap furata kb. 0,02 mm-rel kisebb, mint a csap átmérője, hogy felmelegedve se kopogjon benne." (Ternai Zoltán: A motorkerékpár)
Átfedés van! Nem mozog! Ha hidegen könnyen be lehet tolni, akkor az azt jelenti, hogy melegen lóg, mint kertkapu zsanérja. ( a csapágyak is kb. ennyi átfedéssel vannak illesztve.)Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 máj. 24, 07:57."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
a csap furata kb. 0,02 mm-rel kisebbÁtfedés van! Nem mozog!
a csapágyak is kb. ennyi átfedéssel vannak illesztve.)
- 1 like
Komment
-
Visszakanyarodnék a Wartburg hajtókar témához.
Beszereztem egy köszörült, illesztett szettet és van kiszerelt Pannónia hajtókar szettem is, így megméregettem őket.
A tömegadatok így alakulnak:
Pannónia Wartburg
Hajtókar: 293 gr 365 gr
Görgős kosár: 27 gr 45 gr
Alsó csap: 214 gr 323 gr
Az alsó csapok között van a legnagyobb tömegkülönbség, azonban ha a Wartburgéból hosszban és átmérőben két oldalt lemunkálásra kerül a "fölösleg", hogy passzoljon a Pannónia sonkákba, akkor számításaim szerint a térfogatának, tehát a tömegének is kb. 67 %-a marad meg. Az legyen 218 gramm. Itt a különbség elhanyagolható 4 gramm, illetve szükséges a szélesebb hajtókar miatt kicsit faragni a sonkából, azzal együtt a különbség eltűnik, sőt.
A görgős kosárnál nincs variálási lehetőség. A Wartburg dupla sorban elhelyezkedő 5 mm-es hengergörgői jóval nehezebbek. Ez plusz 18 gramm.
Kérdés, hogy a hajtókar plusz 72 grammjából mennyi kerül lefaragásra. A felső szem kockája lejön és maga is karcsúsításon kell hogy átessen. A szár alsó része is széles ebben a formában. Két olajzó nyílást is kell az alsó szemen kialakítan, az is kihoz valamennyit. Mindezzel együtt talán meg lehet közelíteni a 300 grammot.
Jobban tartottam a tömegkülönbségtől, most nem elképzelhetetlen, hogy nem lesz probléma belőle ha sikerül az átalakítást megcsinálni.
- 3 likes
Komment
-
ApaE
Komment