Közlemény

Collapse
No announcement yet.

353-as Wartburg hajtókar Pannónia T5-be???

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    ApaE, „Én inkább ott látom a problémát, hogy egy cca. 20-25e Ft-os (egyébként igen jó minőségű) hajtókart akarnánk 'meghekkelni' további X Ft költségen, hogy fogadjon egy 3-5e Ft-os (egyébként átlagos minőségű, nem tuningolt teljesítményre méretezett) dugattyút, ami ezután egy 'kőkorszaki' vashengerben fog 'futkosni'”
    Hát, bennem is valami ilyesmi vetődött fel.

    Amúgy szívesen olvasgatom itt a Fórumon a "táltosítás" különböző fogásait, hiszen jó felvetések jönnek elő, meg egy csomó megválaszolandó kérdés is, amin valódi csemege töprengeni...Ugyanakkor mindig megszólal bennem a kisördög is, hogy megéri-e az átalakítás, van-e értelme neki?

    Egyrészt, minden lánc olyan erős, mint a leggyengébb láncszeme, azaz ahogy TLF65 mondja, végig kellene menni a hajtás soron, hacsak nem valami gyárilag is gyenge láncszemét próbáljuk erősítgeni.
    Másrészt ha sikerül is csiholnunk még néhány lóerőt (ráadásul nem is olcsón!), a Pannónia attól még Pannónia marad és a teljesítménye mai szemmel továbbra is szerénynek nevezhető...

    Én azt szoktam mondani, örülök, hogy lassan megy, hiszen így hallatán, van idejük az embereknek kirohanni a kertkapuhoz megnézni vajon miféle járgány közeledik, és arra is marad idejük, hogy kicsit gyönyörködjenek benne...Ne fosszuk meg őket ettől!
    Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2014 szept. 10, 07:49.
    Tonybacsi, OdinHEM és 4 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      megéri-e az átalakítás, van-e értelme neki?
      Részemről, már unom a kikopott csapágyhelyeken megforduló csapágyakat, a gyenge görgős kosarat és a görbe hajtókarokat.
      Ezek felől nyugodtnak lenni szerintem megéri, ha Pannónia főtengelyről van szó.
      Erre látom átmenetnek a Kawasaki helyett a Wartburgot, keménykróm helyett a fémszórást. Ha tuning, akkor persze az előbbiek.
      OdinHEM kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        demeter, ezek szerint a Te P10-esed hajtókarja, vagy főtengelye "nem bírja a gyűrődést"? Vagy más motorokon észleled a fenti hibákat?

        Komment


          #34
          Per pillanat bírja és ez volt a legjobb állapotú főtengelyem, amellett hogy be volt állva kosártörés miatt. Azelőtti futásteljesítménye viszont csak néhány üzemórában mérhető, a csapok pedig gyárilag erősen mínuszosak. Mégis ez lett felújítva, de gyári kosarat szerelt be a szaki, régen csinálja, lehetett neki. Ezzel a kosárral az a baj, hogy sokkal hamarabb elkopik,mint a tűgörgők vagy a futófelületek, onnantól kedve a hajtókar meg az alsó csap egyfolytában ping-pongozik vele, míg egyszer besokkal és felkenődik rájuk...
          Egyébként sok blokkot szereltem és blokkalkatrészekből is van, volt mindig, úgy vettem észre hogy ezek visszatérő gyengeségek.

          Komment


            #35
            És a kosártörés, valamint az 1:40-1:50 keverék között nincs összefüggés? vagy a "szakipari" szerelések, amikor kalapálják a főtengelyet?

            Úgy emlékeszem, hogy a korábbi - TLF - tipusokban nem volt kosár...

            Komment


              #36
              Nincs, konkrétan ez a darab 1:25 Arollal ment. A szakipar persze dolgozott és sok kárt tett, ezért is nem nagyon merek már alkatrészt venni, mert csak kalapácsnyomokkal, ütődésekkel, elhajlásokkal és felgrundolt csapággyal találkozok. Megörül az ember, ha egy ép csúcsfuratot lát.
              Azt mondják a régebbi főtengely jobban bírta a hengergörgőkkel, csak azok meg mikor elkoptak keresztbeakadtak kosár nélkül.

              Komment


                #37
                Megörül az ember, ha egy ép csúcsfuratot lát.
                Gyakorlatilag a fehér hollóval egyenértékű !
                Azt mondják a régebbi főtengely jobban bírta a hengergörgőkkel
                Kizárt ! Van most vagy 15-20 ilyen főtengely szétsajotlva nálam,mindnek az alsó furata oválra van nyúlva,nem kicsit. Valamint kb nincs 2 egyforma sem köztük,összevissza vannak elcsiszolva van amelyiknek nagyobb van amelyiknek kissebb a felső szeme... úgyhogy katasztrófa a régi hajtókar.
                Ha az újabb fajtával próbálkoztok akkor érdemes az alu kosarat beletenni ha van repedés berágódás mentes,és beszerelés előtt érdemes eloxáltatni mint ahogyan a mai motoroké is van,így kisseb az esély a berágódásra és az elkenődésre.
                Kisérlet képen most a közeljövőben csinálok egy olyan verziót hogy egy másik motor kisebb átmérőjű kosarát szerelem be kisebb átmérőjű csappal és a hajtókarba pedig csapágy gyűrűt préselek mint a Harley hajtokarokba is van. Amit találtam ilyen kosarat abba 3,5 hejett 4 es görgő van.Ezzel a megoldással bízom benne hogy nem kell újra balanszírozni a főtengelyt valamint a kisebb átmérő miatt kisebb lesz a görgő sebesség is amitől megszűnhet a kosárolvadás/főtengely beállás.
                ptm004, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #38
                  Sziasztok.Jó kis téma ez.Tetszik.Nekem egy eredeti új főtengely van az épülő T5-ömbe de lehet megcsinálom a tartalékot ilyenre.

                  Komment


                    #39
                    Az a gond, ha kész a motorod , akkor csak hiba esetén csereled.... Es akkor épp 200 km - re leszel a műhelytől ....
                    ptm004, OdinHEM és Beagle kedvelte ezt.

                    Komment


                      #40
                      Kicsit Pannóniázok mostanában, három blokkból két gyári, és egy Wartburg hajtórudas főtengő került elő.
                      Click image for larger version

Name:	20150531947.jpg
Views:	1
Size:	196.1 KB
ID:	144564
                      A jobboldal a fejlesztett. Bár a gyáriak alsó tűgörgői kevésbé kopottak. A Wartburgé a leglazább. Lehet kapni hozzá túlméretes görgőskosarat? Felújíttatnám, és kipróbálnám ezzel a gépet. Úgy is P10-be menne, a nagyobb sűrítéshez jól jön az erősebb hajtórúd. A tűgörgők is elférnének.
                      Az eltérő sonkákból kiderül valami?

                      Komment


                        #41
                        A sonka a régebbi fajta, a hengergörgős hajtókarhoz használt darab. Annyi hogy a nagyobb átmérőjű hajtókar alsó szem miatt át van esztergálva a beszúrás belül.
                        A Wartburg hajtókar alá túlméretes görgőket lehet venni, a kosár maga újra használható velük, mert nem egy egységet képeznek.
                        Titus kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          Köszönöm részletes választ demeter! Tehát minden adott a normális felújításhoz.

                          Komment


                            #43
                            Urak , igaz kérdeztem már ... valaki nem tudná meg mondani a Wartburg hajtókar méreteit véletlenül , mert úgy hiszem van valami hasonló kar nálam (zsír új ... vagy 10 éve vettem, Wb -nek ... ) de nem tudom beazonosítani (alsó csappal , tűgörgős koszorúval... )
                            De lehet hogy egyszerűbb lenne ha felraknám a képét méretekkel , hátha valaki felismeri (szerintem 2 takt-os ...)
                            Lehet hogy így is teszek !!!

                            Komment


                              #44
                              Ha jól emlékszem alul 37-es átmérőjű, felül meg 20-as a Wartburg hajtókar. Szélességre 19,7 vagy 19,8 rémlik. Az alsó csap 27-es. De rossz a memóriám, nem veszek rá mérget.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: demeter; 2015 jún. 02, 07:22.
                              zahi kedvelte ezt.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X