Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia henger tuning

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Nekem is a demeter said által megadott linken lévő szám van meg, amúgy Dunaharasztiban lakik!

    Komment


      Én pedig most beszéltem vele , 1/2-1 év mire elkészül az 1 hengeres hengerével , 2 kipuff, de P11 forma lesz ! Egyébként hozzáértőnek tűnt , Kawa hajtókaros fotengelyt is csinál .
      demeter és heeegany kedvelte ezt.

      Komment


        Én egyszer csináltam egy ilyen zsugor alu-hűtőbordás danuvia hengert a komámnak, de sajna sosem tette fel. Igaz azóta sem foglalkozott a motorral. Egy ETZ-150 hengert barmoltam szét a művelet miatt. Egy tartóssági versenyen többször láttam egy jawa 250-est ilyen megoldással. Ha a forró betonon egész nap nyélgázon járatták és nem szorult meg, akkor az utcán is beválna. Szerintem. Megfelelő illesztés és ami talán fontosabb, a két illeszkedő felület minősége.

        Komment


          No, ez érdekes.
          Csak a forma lesz olyan, vagyis szögletes? A P11 egy kipufogó csatornás volt, sőt itt egy cikk a T250 prototípusról:
          Totalbike - Technika - Csepeli prototípus: Pannónia T-250
          Ugyanaz a megoldás, csak ennél csontra ugyanúgy van kivezetve kétfelé, mint a kétcsatornás vashengereinknél. Odabaszós!
          TLF65 kedvelte ezt.

          Komment


            Igazad lehet demeter, mert én váltig állítottam a Schmidt úrnak , hogy a P 11 egy kipufogos , ő meg állította , hogy kettő !!
            Igy szerintem ő erre a T 250- re gondolhatott, mert ez kocka , de kettes .... Míg a P 11 fotóján tisztán látszik az y kipufogó cső !

            Komment


              A fenti témához : Kb 10 éve egy cimborámnál láttam olyan alumínium hengereket (2db-ot) ami teljesen T-5 forma de full alumíniumból,hüvely nélkül,keménykrómozott felületű henger palásttal. Állítása szerint valami gyári kisérleti példány,de nem vált be mert a próbák közben leszakadtak a hengertalpak,át kellet volna konstruálni olyan hosszú tőcsavarosra mint az Mz-k ahol a hengerfejjel együtt van lehúzva.

              Komment


                Sziasztok !
                Új vagyok itt a fórumon, bár már régóta van Pannóniám és többször megfordult a fejemben, hogy kicsit reszelni kellene a blokkon.
                Múltkor az OLX-en vettem egy főtengelyt, aminek a sonkájából az eladó szerint le lett esztergálva. A normál 7,2 kg-os főtengely helyett csak 5,6 kg. Jobban megnézve elképzelhető, hogy ez egy sima
                Csepel 250/TL főtengely, legalábbis az oldalsó süllyesztések nagyon erre hajaznak. Arra gondoltam, hogy egy ehhez passzoló alu gyűrűt téve a forgattyúházba ezt be lehetne építeni egy blokkba, ezzel a forgó tömeget jelentősen csökkenteni lehetne.

                Komment


                  A csepeli motorkerékpárok című könyvből idézve:" A p12esből is készült aluhengeres prototípus, amelyen egy kipufogónyilás volt, és azután vezették két felé a kipufogógázt. Ilyen henger volt a T250 jelzésű prototípusokon és a P11-esen is."

                  Komment


                    zolisun eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    egy kipufogónyilás volt, és azután vezették két felé a kipufogógázt.
                    Ez vajon hogy befolyásolta a motor működését?

                    Komment


                      Ilyen henger volt a T250 jelzésű prototípusokon és a P11-esen is.”
                      Nah ez teljesen kizárt ! Teljesen különböző henger volt a két motoron ! A T 250 az külső hollanderes mint bármelyik egyhengeres Pannónia,a P11-be meg vagy csak bedugós vagy belső menetes hollander van.

                      - - - Updated - - -


                      Ez vajon hogy befolyásolta a motor működését?
                      Szerintem úgy befolyásolja hogy megszűnik a ragadási hajlam. Az 559/250 Jawa hengere így van megoldva, a gyári séma 0,04 század illesztést ír a dugattyúnak és ezzel kiválóan működik is.

                      Komment


                        A Csepel 250 / TL telisonkás főtengelyének tömege megegyezik a későbbiekével. Ha a tied 5,6 kg, akkor az házilag könnyített, kérdés, hogy jól könnyítették-e.

                        Komment


                          zolisun eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A csepeli motorkerékpárok című könyvből idézve:" A p12esből is készült aluhengeres prototípus, amelyen egy kipufogónyilás volt, és azután vezették két felé a kipufogógázt. Ilyen henger volt a T250 jelzésű prototípusokon és a P11-esen is."
                          Na itt biztos az elírás, vagy pedig több prototipus többféle hengerrel készült, pl. a P11 megkapott egy előbb legyártott T250 egy kipufogós hengerét, amiből tettek fel egyet egy T250-re is, mert P11-ből 1 db készült, míg T250-ből kb 3 db. És pl. demeter által belinkelt totalbike-os cikkben is lehet látni, hogy oldalt külső hollanderek fogják a kipufogókat, mind a kettőt a T250-en.

                          - - - Updated - - -

                          Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Szerintem úgy befolyásolja hogy megszűnik a ragadási hajlam. Az 559/250 Jawa hengere így van megoldva, a gyári séma 0,04 század illesztést ír a dugattyúnak és ezzel kiválóan működik is.
                          Ez volt a gyár hivatalos véleménye is, ugyanis szerintük a 2 kipufogónyílás környékén a nyílások, és a hollanderek miatt nem volt elegendő hűtőfelület, és ez a megragadások gyakoriságát növelte. Nem véletlen a hollandereknek a Pannóniás díszes kivitele sem, mert azok is hűtőfelületként működtek, már amennyire tudtak...

                          - - - Updated - - -

                          Viszont az oroszok meg ragaszkodtak a szimmetrikus elrendezéshez, azaz kereskedelmi okokból kellett a két kipufogó. És nem műszaki okok miatt...

                          Bevallom, nekem is jobban tetszik a két kipufogós motorkerékpár, mint az egyoldalon elvezetett kémények...

                          Komment


                            totalbike-os cikkben is lehet látni, hogy oldalt külső hollanderek fogják a kipufogókat, mind a kettőt a T250-en
                            Igen, ezt ma úgy hívnánk, hogy "teljes kompatibilitás".

                            Click image for larger version

Name:	IMG_0000200573.jpg
Views:	1
Size:	133.3 KB
ID:	140998



                            nekem is jobban tetszik a két kipufogós motorkerékpár, mint az egyoldalon elvezetett kémények...
                            Nekem is, és milyen jól megoldották a belül egyablakos, kívül két csonkos hengerrel!

                            Komment


                              mert P11-ből 1 db készült,
                              Ez az információ biztos hogy téves mert a közlekedési múzeum raktárában is van 2 db,egy világos kék metál és egy bordómetál színű.

                              Komment


                                demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Igen, ezt ma úgy hívnánk, hogy "teljes kompatibilitás".

                                [ATTACH=CONFIG]24034[/ATTACH]


                                Na ez egy érdekes "tanulmány".... és hogy a kuplung? bowden ezen az oldalon van rögzítve! kíváncsi lennék ezzel a hengerrel a tapasztalatokra...

                                Ez az információ biztos hogy téves mert a közlekedési múzeum raktárában is van 2 db,egy világos kék metál és egy bordómetál színű.
                                És erre a raktárra is kíváncsi lennék...mert kiállítva csak a bordót láttam még...

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X