Ha szólóban 80-90 között utaztál eddig,a kisebbik lánckerékkel(írtad hogy azzal raktad össze),akkor én a helyedben rátennék egy fordulatszámmérőt,csak kíváncsiságból,hogy mennyi az annyi.Egyébként,ha egyszerűen érezhető erőnövekedést akarsz-és nem számít a fordulat-tegyél rá jawa primer lánckereket,az kisebb.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia henger tuning
Collapse
X
-
Kiss Ati!
Na ez egy korrekt válasz! Ilyenekre voltam kíváncsi!
Sok meló az biztos, de épp nekem való, pláne ha lesz eredmény is. A két felömlőt este megcsináltam eltüntettem az összes gyártáskori sorját a homoköntés nyomait, és ahogy lehetett simára csiszoltam. Használtam vésőt csisz vásznat vég nélkül, és végül a titkos fegyver a feleségem leselejtezett fogtechnikai mikromotorja. Nagyon hasznos kis eszköz kicsi erős, van fordulat rendesen, és szinte mindenhová befér de még így is kb 1,5-óra/nyílás mire elég jól nézett ki! a nyílást nem bántottam csak a csatorna belsejét. A hengerrel összemunkáláshoz valóban szét kellene húzni a blokkot de az most elmarad, majd télen. eszméletlen gané munka, minden csupa kosz utána, az orrlyukaimban kb egy marék öntvénypor a fejem fekete, de a felömlő szép sima és ez a lényeg na annyira azért nem tökéletes mint a henger felülete, de újjal nem érezhető semmi egyenetlenség.
A kipufogónyílásnál elég merésznek tűnik az 1.5 mm?
Ha a dugattyúszoknyából levágok az nem fogja rontani az indítási készséget?
Sajna a kipufogómból nem tudom kivenni a furulyákat mert egy kis F.B.S-sel segítettem annó be, hogy ne csöpögjön az illesztésnél a korom, próbáltam belülről seprűnyéllel kinyomni de még nem sikerült.
Holnap folyt köv a többi nyílással...
- 1 like
Komment
-
Kedves ApaE!
Ha végigolvastad az egész topicot akkor biztosan rájöttél hogy már tisztázódott minden, átment rajtam egy átmeneti rossz hangulat (ami persze nem kellene hogy itt csattanjon) De nálam a munka az első, és ha van eredmény akkor leszek elégedett! Amikor az ember tanácstalan, másként értékel mindent, és valljuk be azért nem éppen értelmes ötlet hogy mondjuk tegyek bele jawa 360-blokkot! a képekkel semmi bajom elismerem az ilyen munkát (amúgy a v2-es csak optikai) de semmiképpen sem jöhet semmi ilyen számításba, egy legalább a külsőt illetve teljesen eredeti OT-s motornál. Mivel egyikőtökkel sem találkoztam még soha személyesen, ezért kissé távolságtartóbb vagyok és a magam részéről tartózkodtam a poénoktól, mert nem szerettem volna hogy bárki rossznéven vegye! (valószínüleg magamból indultam ki) elismerem hogyha hibázok, és az illetékesel azt hiszem tisztáztam is! Nem értem tehát eme moderálást? Azonban nem feledkezhetünk meg arról hogy elsősorban Joker beszélt velem durva hangnemben! Azt hogy majd beletanulok úgy értettem hogy ha átveszem az itteni szokásokat, természetesen én is tudok felszabadultan poénkodni! És ez ez így is lesz jövőben, ha többet beszélgetünk a fórumon! Régóta, legalább 10-éve követem az itteni eseményeket 2-éve vagyok tag, de csak viszonylag ritkán fórumozok, mert amit meg tudok oldani magam, azzal nem fárasztok másokat! A mostani állapot viszont megkívánta hogy segítséget kérjek! Számos innen szerzett rendkívül hasznos ötlet, információ gazdagítja már a tudástáramat, amelyek jelentős része személyesen tőled származik! Tehát veled együtt van itt számomra néhány igencsak elismert, tapasztalt motoros!!
- 5 likes
Komment
-
Sajna a kipufogómból nem tudom kivenni a furulyákat mert egy kis F.B.S-sel segítettem annó be, hogy ne csöpögjön az illesztésnél a korom, próbáltam belülről seprűnyéllel kinyomni de még nem sikerült.
- 2 likes
Komment
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgy alattomos dolog mi így hirtelen beugrik a kipufogó.
Szerintem is érdemes volna ezt is megnézni, gyakran banális dolgokon múlnak a nagy dolgok!!!Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2014 máj. 07, 10:22.
- 3 likes
Komment
-
Lehet hogy butaságot írok, de én a következőképpen gondolkodom.
A Pannónia teljesítményét (mint minden motorét) alapvetően a fordulatszám, és a nyomaték nagysága határozza meg.
- Az elérhető max fordulat az egy hengeres Pannónia geometriájából adódóan nem igen lehet több saccolásom szerint 6000 ford/percnél, ettől többhöz úgy érzem már más r/l viszonyú forgattyús mechanizmus geometria lenne szükséges, vagy persze ehhez a geometriához más (nagyobb) furat méret lenne szükséges, a magasabb fordulathoz. (de ekkor már nem 250 ccm-is Pannóniáról beszélnénk...)
-A nyomaték nagyságát érzésem szerint beszívott üzemanyag elégetési folyamatának a hatásfoka befolyásolja.
- - Ez függ a beszívott mennyiségtől, ( itt jöhet szóba esetleg a nagyobb torok átmérőjű karbi, de ahhoz akkor a henger beömlő keresztmetszetet is változtatni kell szerintem, a vezérlést megváltoztatni a dugó palásttal... itt jegyzem meg, hogy az S51 N-es Simsonom nem ment jobban egy P20-as karbival, csak attól, hogy azt raktam fel rá, és erősebb sem lett, pusztán többet fogyasztott...a 20-as karbija ugyanis pont jó a Simsonra...)
- - függ a mennyiség mellett az áramló gázok sebességétől ( itt lehet a felömlőket hozzáigazítani a blokk-felekhez, polirozni a furatokat , forgyattyús házat, növelni a kipufogó nyílás méreteket megnövelni.)
- - függ a gázok elégésének minőségétől, megfelelő erős szikra, (külön fejezet az előgyújtás beállítása a megfelelő fordulatszámokhoz, ami úgy érzem a pannónia esetében majdnem felelsleges, hiszen nem 0-15-18.000 a ford. csak 0 - 5500 / perc, ami tartományban tényleg luxus állítgatni...) én szeretném kipróbálni amit Joker mondott, a nagyobb, közel 30 kV-os szikra feszültséget, (szemben a mágnes által indukált 15 kV-os feszültséggel!!) és persze a vesszőparipám a twin spark, azaz ikergyertyás gyújtás (főleg az üzembiztonság miatt, de a gázok jobb hatásfokú elégetése is befolyásolja a teljesítményt, illetve az égés sebessége , ha két ponton indul el az égés...azonban azt is leírom, hogy szerintem nagyságrendi változást fog okozni az elektronikus gyujtás, de nem fog ekkora változást okozni a twin spark. Legalábbis ezt várom. De mint műszaki ujdonságként azért megpróbálom megoldani ezt.
- - persze a gázsebességeket, az öblítést befolyásolja a kipufogó-hangtompító kialakítása, amin lehet változtatni, de sokat nem, ha fontos a veterán megjelenés hangsulyozása.( Került már kezembe olyan tuning leírás, ami a rezon-cső méretezést irta le, de soha nem teszek ilyet az utcai Pannóniámra...csak 67 mm-t vágtam le a "furulyákból", és pont ennyi is volt a mérete az utolsó "furulya-nyelvnek" a TLF-emben.)
- - és persze a kompresszió, ami a Pannónia esetében erősen korlátozott a hajtókar felső szemének kialakítása, a bronz persely miatt. De itt is az az érzésem, hogy 8,5-nél sokkal nagyobb sűrítési viszonyt ( ami 1-2 mm leesztergálást jelent a hengerfejből, függően attól, hogy mekkora túlméretes a henger!) nem visel el a főtengely többi csapágyazása, főleg nem hosszú távon. Egy 11-12,5 sűrítéshez szerintem már minimum hengergörgős csapágyak kellenének a főtengelyre...
És akkor kérdéses, hogy a főtengely után, a primer lánc, maga a tengelykapcsoló szerkezet, a váltó, és a szekunder hajtás mennyit visel el ebből a megnövekedett teljesítményből.
A magam részéről az összes eddig elkövetett ( és még tervezett ) "gépészkedés" iránya: egyrészt az üzembiztonság ( dupla gyertya, megszakító mechanizmus kiváltása) másrészt egy tökéletesebb égési folyamat (elektronikus gyujtás dupla gyertya, pontosabb karburálás az eredeti porlasztóval), harmadrészt egy motorkímélő üzemmód kialakítása ( max. 8-as sűrítési viszony mellett a szekunder áttétel növelése - 19" hátsó kerék, 17-48-as áttétel - , az utazó túra sebesség minél alacsonyabb motorfordulatszám elérése mellett)
és persze az, hogy a TLF-em, minél közelebb maradjon a jól ismert Pannónia-képhez.Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2014 máj. 07, 10:45.
- 2 likes
Komment
-
Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSok-sok éven át AROL-al motoroztam és több mm vastag korom is le tudott rakódni a kipufogóban viszonylag hamar. Amikor kitisztítottam, lényegesen fürgébb lett!
ez olyan nyilvánvaló, mintha kifogy a tank, akkor tankolni kell.
400 km-enként tankolni kell.
3000 km-enként kikormolni a furulyákat. ekkor nem biztos hogy kell a csőfogó a szétszereléshez...vagy nem akkora nyomatékkal...
Komment
-
Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzerintem ez egy nagyon jó meglátás. Sok-sok éven át AROL-al motoroztam és több mm vastag korom is le tudott rakódni a kipufogóban viszonylag hamar. Amikor kitisztítottam, lényegesen fürgébb lett!
Szerintem is érdemes volna ezt is megnézni, gyakran banális dolgokon múlnak a nagy dolgok!!!
Szeretném megkérdezni, hogy milyen módszerrel tisztítottad ki a dob belsejét? Ez nálam is aktuális kérdés mostmár. Égetni nem szeretném, mert a krómozás így sem valami fényes állapotú, de újrakrómoztatni nem akarom, mert még menthető. Amennyire hozzáférek ott a koksz magától és nagy darabokban válik le a csőről. Alatta enyhén kormos fémfelület látszik.
Előre is köszönöm.
Komment
-
Szente Gy. Fehér könyv, 185-186 old.: A hangtompító dobból a lerakódott szennyeződést, mivel a külső krómozott felületet a maratás, ill. a melegítés megsértené, csak ütögetéssel, és rázással tudjuk eltávolítani.
hát én is kicsi gázpalackos égőfejre gondoltam volna, de így marad ez, vagy esetleg benzínnel, vagy valami más - esetleg kandalló üveg tisztitó szerrel - való öblögetés...
- 1 like
Komment
-
St.Z.350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKedves CZsolti!
Magyarországon 1974 decemberéig nem korlátozták a motorkerékpárok és a személygépkocsik lakott területen kívüli sebességét,a Pannónia akkor már túl volt a tervezési szakaszon. A hozzászólásod többi részével egyetértek.
Tekintettel erre a körülményre, nem emlékszem pontosan az akkori utak motorozhatóságára. Lehet, hogy jobbak voltak, mint a maiak, ha lehetett rajtuk korlátozás nélkül menni?
- 3 likes
Komment
Komment