Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia henger tuning

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Kedves St.Z.350!

    köszi a cikket! ...Romániában nem hoznak forgalomba motorkerékpárt....

    ...akkor azért néznek annyira furcsán a magyar zászlót lobogtató motorosokra??

    Komment


      #47
      Pancsa bicikli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      A két felömlőt este megcsináltam eltüntettem az összes gyártáskori sorját a homoköntés nyomait, és ahogy lehetett simára csiszoltam.
      De ugye nem lett túl sima? Ugyanis ha túl sima a felület az sem jó. Ennek a miértje valamelyik témában le lett már írva emlékeim szerint. A lényeg hogy úgy működik mint a cápák bőre.


      TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      én szeretném kipróbálni amit Joker mondott, a nagyobb, közel 30 kV-os szikra feszültséget, (szemben a mágnes által indukált 15 kV-os feszültséggel!!) és persze a vesszőparipám a twin spark, azaz ikergyertyás gyújtás (főleg az üzembiztonság miatt, de a gázok jobb hatásfokú elégetése is befolyásolja a teljesítményt, illetve az égés sebessége , ha két ponton indul el az égés...azonban azt is leírom,
      Erről várom a fejleményeket
      Ikergyertyás megoldást hogy tervezed? Perselyezett hengerfej, egy középen és egy oldalt? És ha azok tápellátását egy 30kV-os gyújtás szolgáltatja akkor nem lesz ismét kevés az egy gyertyára jutó szufla?

      Komment


        #48
        Én nem tennék dupla gyertyát semmi képen. Felesleges és rontja a hengerfej kialakítását. A középpen elhelyezett szerintem a leg ideálisabb de mint említetted az elektromos gyújtás mit tervezel sokat javítja az égést. A szívó torkot semmi esetre se polírozd fel. A többinél jó és szükséges ott nem kell csak síma legyen a felülete.

        Komment


          #49
          CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Szeretném megkérdezni, hogy milyen módszerrel tisztítottad ki a dob belsejét? Ez nálam is aktuális kérdés mostmár. Égetni nem szeretném, mert a krómozás így sem valami fényes állapotú, de újrakrómoztatni nem akarom, mert még menthető. Amennyire hozzáférek ott a koksz magától és nagy darabokban válik le a csőről. Alatta enyhén kormos fémfelület látszik.

          Előre is köszönöm.
          Ez egy régi kínom, többféle motornál többféle módszerrel próbáltam, több-kevesebb sikerrel:

          Kölyökként Rigánál (nem szétszerelhető a dob, csak a furulyát lehet kivenni), a könyöket vasfűrész lappal "kurkásztam" két oldalról és így nagyjából teljes hosszán ki tudtam tisztítani, mert a csupasz vasfűrész lap elég hajlékony...természetesen ésszel csináltam, nem szétdarabolva a könyöket!
          A dobot csak ütögetni tudtam, hullott belőle darabokban a koksz, ill. a furulyát kivéve és a furatait drótkefével tisztítva.

          D-Csepelnél össze volt hegesztve a dobom, lánghegesztővel nekiment egy ismerősöm, és adott neki oxigént, szépen ment az izzó gyűrű végig a dobon, utána átláttam rajta hosszában, mert sikerült kiégetnie az összes lamellát belőle...


          MZ-k: könyöket tisztítottam csak kurkászással, nem voltak problémáim a dobbal, igaz ezek 50-es keverékkel mentek, meg néha meghajtottam, ahogy a könyve is írta.

          P20-asok: Hál'Istennek rövid ideig voltak nálam, hamar kiszerettem belőlük, annyi bajuk volt, a kipufogó volt a legkevesebb, nem is tudtam velük annyit menni, hogy tisztítani kellett volna...

          A T1-esemnél most megy a felújítása, a kipufogón króm csak nyomokban, így bátran nekimentem disznóperzselővel + Rakéta porszívóval nyomtam bele a levegőt és olyan tökéletesen kiégett, hogy egy fél maréknyi barnás hamupor jött ki belőle és érezhetően könyebbé vált.

          Van itt erről a témáról a Fórumban egy nagyon jó írás sorozat, ami szerint a megfelelő lánggal kiégetés az egyetlen(!) módszer és a króm is szépen vissza polírozható utána!

          Van hozzá még egy pár dobom, aminek elmegy még a krómozása, ki fogom égetni és megírom, hogy mi lett a krómmal, csinálok róla fényképet előtte-utána, és el tudodo dönteni, hogy bevállalható-e, jó?
          Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2014 máj. 07, 13:22.

          Komment


            #50
            A TLF-en és a T5-ön (P12-ön) oldalt van a gyertya van. Úgy látom, hogy csak simán át van fúrva a hűtő borda sor, (és síkra marva a gyertya tömítő felület) majd menetes furat van az égéstérbe befelé. Az égéstér fala kb. olyan vastag, mint a rövidmenetes gyertya menethossza. Egész pontosat csak a hétévégén tudok mondani, akkor fogom megtakarítani a vásárolt másik hengerfejet. Most merő kosz az egész.

            A terv az, hogy 180 fokban átellent, ugyan olyan szögben egy új furatot, és felfekvő felületet kialakítani, és egy másik gyertyát belecsavarni. A Pannónia hengere szimmetrikus, a felömlők, és a kipufogók tekintetében, ( ennek megfelelően biztos, hogy alkalmas a középgyertyás megoldás, hiszen az égés egy közel félgömb alakú égéstérben - P10- szimmetrikusan középről indul el, minden irányban, és nem okoz gondot a gázok - friss, és elégett gázok - áramlásában.)

            A kétgyertyás változat is szimmetrikus, és én szimulációs program híjján, csak kipróbálás alapján tudok bármit is mondani arról, hogy mennyiben befolyásolja a működést a égés felgyorsítása, illetve a gázok áramlását befolyásolja -e az, hogy 2 helyen indul el az égési folyamat.

            Az biztos, hogy középen elinduló égés jóval gyorsabb, mint a szélen induló, és talán tökéletesebb is, ( nem jut ki , vagy nem annyi jut ki, friss, el nem égett gáz a kipufogóban) de ha két szélen indul, akkor talán van olyan jó, mint a középgyertyás...

            A teljesítményt nem a mágnes indukció fogja meghatározni, hanem az akkumulátor, és az elektronika. A mágnes "csak" az akksit tölti...

            Komment


              #51
              Hlács Zoltán: Twin spark gyujtás: "Manapság teljesítménynövelő-kúrának, emisszió- és fogyasztáscsökkentő kezelésként alkalmazzák a kétgyertyás, más néven duplagyújtásos technikát. Ha két helyen gyújtjuk be szikrával a benzin-levegő keveréket, az gyorsabban és egyenletesebben robban be. Nagyobb lesz az erő, ami a dugattyú tetejének püfölésével mozgatni akarja autónkat, viszont kevesebb elégetlen, meg félig elégett szénhidrogén-molekula távozik a külvilág irányában. De mivel a szelepekkel eleve túlzsúfolt hengerfejbe elég nehéz még egy gyertyát bezsúfolni, a teljesítménynövekedés pedig nem jelentős, ezért ma már kevesen alkalmazzák.
              A technikát már a húszas-harmincas években is használták luxuskocsikon, ám akkor még kizárólag a működési biztonságot akarták fokozni. Amiből több is van, annál kisebb baj, ha az egyik elromlik, ezen alapul a repülőgépek összes biztonsági rendszere is.
              A Mercedes háromszelepes-, a Porsche pedig kétszelepes motorokban használta a dupla gyújtógyertyás technológiát, az Alfa Romeón kívül senki nem próbálta négyszelepesben.
              A legkülönlegesebb a 2002-től gyártott Honda Jazz i-DSI motorja: ebben a két gyertya nagyon eltérő helyen van a hengerfejben, ráadásul a fordulatszámtól függően időben is eltolva szikráznak. Kis fordulaton így állítólag nagyobb a nyomaték, nagy fordulaton erősebb a motor. Egyfajta változó szelepvezérlés-pótlék - olcsón. És persze tisztábban is működik, kevesebbet is fogyaszt az i-DSI. "

              Komment


                #52
                Szia Lemezjáték!

                Köszönöm előre is próbát és azt, hogy leírtad a tapasztalataidat.

                Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Van itt erről a témáról a Fórumban egy nagyon jó írás sorozat, ami szerint a megfelelő lánggal kiégetés az egyetlen (!) módszer és a króm is szépen vissza polírozható utána!
                Olavastam anno, sőt talán hozzá is szóltam. Akkor még csak érdekelt a dolog, most azonban már komolyan töröm a fejem a megvalósításon. Én egy fémszálas körkefére gondoltam, amit flexitengely végére erősítenék és úgyhajtanám meg fúrógéppel. (Állítható fordulatúval persze. )

                Komment


                  #53
                  Olvasgatva itt a próbálkozásokat , elgondolkodtam és az jutott eszembe : miért nem próbaljátok meg kiszemcseszórni ?

                  Van az a gagyi festékszóróra emlékeztető homokfúvó --- kellene rá esztergálni egy tölcsérkét az átmérők összehozására amire 6-8 as ? müpolán csövet lehet húzni .

                  Aztán két féle technológia jöhet szóba : vagy mellékötni egy vékony sárgarépát hogy lehesse irányítani ----vagy egy dugás =egy fújás , azaz áthuzzuk a csövet a tulsó végéig aztán lassan visszahúzva hátra - nyomatni az anyagot .

                  Szerintem megér egy misét .



                  Másik ötlet ( már lassan forog az agyam ) --kipróbálnám a csatornatisztító "VOMA " 160-200 atm ás kütyüt is.....???? mi lehet ?
                  Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2014 máj. 07, 14:11.

                  Komment


                    #54
                    Tényleg! Vagy egy akármilyen "tesco"-s magasnyomású mosó!! Ezzel fogom én is a másik hengerfejemet megmosni elsőre... 200 atm. nincs, de 20-40 igen, és az is több mint a semmi!

                    Komment


                      #55
                      TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      A terv az, hogy 180 fokban átellent, ugyan olyan szögben egy új furatot, és felfekvő felületet kialakítani, és egy másik gyertyát belecsavarni. A Pannónia hengere szimmetrikus, a felömlők, és a kipufogók tekintetében, ( ennek megfelelően biztos, hogy alkalmas a középgyertyás megoldás, hiszen az égés egy közel félgömb alakú égéstérben - P10- szimmetrikusan középről indul el, minden irányban, és nem okoz gondot a gázok - friss, és elégett gázok - áramlásában.)
                      Hát nem vagyok biztos abban hogy ki tudnál ott alakítani egy sík felületet.
                      Click image for larger version

Name:	IMG_20140507_140753.jpg
Views:	1
Size:	187.5 KB
ID:	139874Click image for larger version

Name:	IMG_20140507_140809.jpg
Views:	1
Size:	184.7 KB
ID:	139875Click image for larger version

Name:	IMG_20140507_140820.jpg
Views:	1
Size:	183.8 KB
ID:	139876Click image for larger version

Name:	IMG_20140507_140836.jpg
Views:	1
Size:	188.5 KB
ID:	139877
                      Bár ha van egy, másra már nem alkalmas donor hengerfejed(mint nekem ez) akkor próba szerencse Bár én ezt közép gyertyássá terveztem alakítani. Belsejét kimunkálni kúposan és csinálni bele egy, szintén kúpos középgyertyás perselyt.

                      Majd egyszer ha sok kedvem lesz megrajzolom 3D-ben. Aztán ott rögtön kiderül hogy hogy jönne ki az anyagból



                      joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Van az a gagyi festékszóróra emlékeztető homokfúvó
                      Van nekem ilyen hobbi homokszóróm. Hát én azzal nem állnék neki vasat csiszolni (de még alut se)

                      Komment


                        #56
                        Heeegany:"Hát nem vagyok biztos abban hogy ki tudnál ott alakítani egy sík felületet.

                        Bár ha van egy, másra már nem alkalmas donor hengerfejed (mint nekem ez) akkor próba szerencse "

                        Akkor egy perselyt kell bele esztergálni, - mint akkor amikor kiszakad a gyertya menete - és azon a perselyen kialakítani a felfekvő felületet. És az nem feltétlen kell, hogy alu legyen, lehet acél is...

                        Heeegany: "Bár én ezt közép gyertyássá terveztem alakítani. Belsejét kimunkálni kúposan és csinálni bele egy, szintén kúpos középgyertyás perselyt."

                        erre van itt a fórumon valahol egy kép, és talán elérhetőség is, mert volt már aki csinált ilyent...
                        A TLF-ek égéstere nem félgömb - ahogy muattad is - és emiatt tettek bele egy lemez perselyt, és középgyertyát....

                        Komment


                          #57
                          TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Tényleg! Vagy egy akármilyen „tesco”-s magasnyomású mosó!! Ezzel fogom én is a másik hengerfejemet megmosni elsőre... 200 atm. nincs, de 20-40 igen, és az is több mint a semmi!
                          ...sajnos ez inkább semmi . A másik , hogy a spéci csatornatisztító fej kell a dologhoz.

                          Komment


                            #58
                            De ugye nem lett túl sima? Ugyanis ha túl sima a felület az sem jó.
                            Nem tudom mire gondolsz A felületi ellenállásból származó veszteséget kell leküzdeni. Én annak idején tükrösre políroztam mindent az "A " Trabantomba. Rengeteget számított. Mint ahogy az illesztési vállak összedolgozása is.
                            úgy működik mint a cápák bőre.
                            Azt nem ismerem. Olyat még nem tuningoltam !

                            Komment


                              #59
                              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Van nekem ilyen hobbi homokszóróm. Hát én azzal nem állnék neki vasat csiszolni (de még alut se)

                              Nem is vasat kell -csak kokszos kormot . De mivel az olajos ( ez is most esett le ) ezért elöbb betenném a dobot egy nitro higító fürdőbe egy napra .A kiszárítja a dzsuvát .

                              Komment


                                #60
                                heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Bár én ezt közép gyertyássá terveztem alakítani. Belsejét kimunkálni kúposan és csinálni bele egy, szintén kúpos középgyertyás perselyt.
                                Index F talán ez az a link... én most nem tudom megnézni...

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X