Nos, mint ahogy már korábban írtam nekifogtam egy pannonia (p21) rendbe tételének , ezért csak ritkábban voltam a fórum közelében . A papírok után való "kujtorgást" , és levelezést követően az okmányirodában ígéretet kaptam a forgalmi engedély megszerzésére (az adott iratok meglétének ismeretében) , így már hozzá mertem kezdeni a dologhoz . Sajnos a szétszereléssel nem kellett sok időt vesztegetnem (hacsak a hátsó lengőkar kiszerelését bele nem számítom ...) mivel minden alkatrész külön volt, már amit nem később kellett beszereznem hozzá. Az alkatrészekről a festéket drótkorong segítségével távolítottam el , így aztán egyértelművé vált hogy nincs egy alkatrésze sem amit ne kéne hegeszteni , egyengetni , helyrehúzni ! Azért hosszas javítgatás után csak sikerült eljuttatnom a festőhöz őket és most már régi fényükben pompáznak , így hozzáláthattam az össze rakáshoz, bár még korántsem járok a végén , de talán már mondhatom hogy túl jutottam a felén. (képeket próbálok tenni , ha rájövök hogyan kell )
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia P21 felujítás ...
Collapse
X
-
Egy két apróságról azért megkérdeznélek benneteket ! Egy ideig morfondíroztam a felújítás közben tapasztalt érdekességek láttán. A váz teljes lecsupaszítása után fémtisztára varázsoltam , és pár apróságra lettem figyelmes... mik lehetnek a beütött jelek (hegesztő névjegye, MEO...)hátsó motor felfogatásnál mi ez a furat (HUSZASON NINCS...) P12 felirat az oldalsztender vázra hegesztett konzol elemén (elméletileg még akkor nem létezett, de lehet hogy rosszul tudom)
Komment
-
' 73 (ha minden igaz ...) de ha 74-es is , valószinűleg a 73-as vázak készítésénél is ezt a konzolt hegeszthették ? De a beütések jobban izgatnának , lehet hogy a hegesztő "aláírása"? Vagy valamiféle műszakszám , és a kis furat milyen célt szolgált a hátsó blokkfelfogásnál? (van még egy váz a padláson , megnézem milyen évjárat ! )
Komment
-
Bár egy kicsit lassan haladok a vassal , mindíg csak ha egész keveset is de szöszmötölök rajta . Már a kipuf is csak hegesztésre vár , a horpadásokat megszüntettem rajta , amennyire lehetett simára is munkáltam.
Sikerült kerítenem hozzá egy viszonylag jó állapotú km-óra burkolatot , és meglett a gyári konzolja is . Mivel "sajtórás" eredetileg nem volt egyszerű dolgom . Tudom hogy "bumszli" , de ha egyszer eredetileg ilyen volt ...
Az óra végett áttúrtam a padlást , sikerült is három töröttet előhalászni, amiből egy használhatót gondoltam kreálni !
Ebben a hideg szeles időben, nem túl sok ambícióm volt a műhelyben kinlódni , ezért előzetes egyeztetés alapján "őrmesteri " engedélyt kaptam hogy a konyhában peszterkedhetek velük , de csak ha kellőképpen lepapírozom az asztalt !!! ( ebben lehet hogy az is segített , nemrég még a gyógyszerek szedésével is vesződnöm kellett , és az ilyen pepecselős munkához hozzá sem mertem volna kezdeni, mert a köhögéstől csak szétrepültek volna az alkatrészek )
Egyszóval hozzáfogtam , a spiáter alkatrészek szinte önmaguktól hullottak elemeikre, a kevés szírszerű kenőanyag ami egyes helyeken (pl:fgk-csiga hajtás) fellelhető volt , a lehető legtöbb port és szutykot volt képes magába tárolni ...
Magam sem hittem ,hogy ilyen sok időbe telik valami használhatót összehozni belőlük(kb 4 órát piszmogtam el ), ki sem álltam a mosásból , számlap tisztításból ... ( egyes kenendő helyekre szilikonzsírt használtam , remélem beválik !) Csináltam egy pár képet is , szerintetek tűrhető lett a műszer ? (működni-működik , csak reménykedni tudok hogy viszonylag pontos is )
- 8 likes
Komment
-
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzép munka!
És hány tízezer van az asztalon?
- - - Updated - - -
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAzok a kis római számok mit jelölnek?
(akkora sebességnél kell abba a fokozatba kapcsolni? )
- - - Updated - - -
Szerintem OdinHEM azért kevesebb . hiszen a háromból csak kettő ami valamire való . Úgy gondolom túl van árazva az egész (nem kicsit , nagyon !) De nem kéne elfelejteni hogy ez az egész egy VDO gyártmányú , DKW Rt 175 VS motor kilométerórájával szinte megegyezik(ki tudja miért ?) , csak a számlap nem... (a római számokkal )Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 márc. 03, 22:24.
- 4 likes
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÓ nem ! Azt jelölték , hogy a legnagyobb gyorsulás érdekében mekkora sebességig kellene a római számmal jelölt fokozatban forgatni a vasat ... Természetesen ezt csak igen jó állapotban lévő motor esetén , max 75 kg súlyú vezetővel terhelve tudom elképzelni, bár lehetnek kivételek .
De azért kicsit furcsa hogy 40-nél kell kettesbe váltani, és 130 felett 5-ösbe
- 2 likes
Komment
-
Ja igen ! A versenygép (nem gyári !), a megfelelő áttétellel megfutotta a 180-at is , bár nem én voltam az elkövető , és még a futómű is szinte gyári volt , csak a fék volt 200-as ...
És az is hozzátartozik az igazsághoz , hogy a pilóta szerint 140-150 felett félelmetes volt az úttartás , és a fék szinte hatástalan !!!
- - - Updated - - -
De azért kicsit furcsa hogy 40-nél kell kettesbe váltani, és 130 felett 5-ösbe
- 1 like
Komment
-
De nem kéne elfelejteni hogy ez az egész egy VDO gyártmányú , DKW Rt 175 VSmotor kilométerórájával szinte megegyezik (ki tudja miért ?) , csak a számlapnem... (a római számokkal
- 1 like
Komment
Komment