Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia P21 felujítás ...

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannonia P21 felujítás ...

    Nos, mint ahogy már korábban írtam nekifogtam egy pannonia (p21) rendbe tételének , ezért csak ritkábban voltam a fórum közelében . A papírok után való "kujtorgást" , és levelezést követően az okmányirodában ígéretet kaptam a forgalmi engedély megszerzésére (az adott iratok meglétének ismeretében) , így már hozzá mertem kezdeni a dologhoz . Sajnos a szétszereléssel nem kellett sok időt vesztegetnem (hacsak a hátsó lengőkar kiszerelését bele nem számítom ...) mivel minden alkatrész külön volt, már amit nem később kellett beszereznem hozzá. Az alkatrészekről a festéket drótkorong segítségével távolítottam el , így aztán egyértelművé vált hogy nincs egy alkatrésze sem amit ne kéne hegeszteni , egyengetni , helyrehúzni ! Azért hosszas javítgatás után csak sikerült eljuttatnom a festőhöz őket és most már régi fényükben pompáznak , így hozzáláthattam az össze rakáshoz, bár még korántsem járok a végén , de talán már mondhatom hogy túl jutottam a felén. (képeket próbálok tenni , ha rájövök hogyan kell )

    #2
    Nnnna valahol itt tartok , még hátra van a Km-óra , az óra tartó krómozása , a kipufogók , könyökök illetve krómozásuk némi villamoság és a láncvédő felszerelése ! De azért remélem látszik rajta a törődés , annak ellenére is hogy a képek csak telefonnal készültek !
    Attached Files
    Totya97, Total és 8 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Egy két apróságról azért megkérdeznélek benneteket ! Egy ideig morfondíroztam a felújítás közben tapasztalt érdekességek láttán. A váz teljes lecsupaszítása után fémtisztára varázsoltam , és pár apróságra lettem figyelmes... mik lehetnek a beütött jelek (hegesztő névjegye, MEO...)hátsó motor felfogatásnál mi ez a furat (HUSZASON NINCS...) P12 felirat az oldalsztender vázra hegesztett konzol elemén (elméletileg még akkor nem létezett, de lehet hogy rosszul tudom)
      Attached Files

      Komment


        #4
        (elméletileg még akkor nem létezett, de lehet hogy rosszul tudom)
        mikor akkor? vagyis: Mikori a 21-esed?
        zahi kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          ' 73 (ha minden igaz ...) de ha 74-es is , valószinűleg a 73-as vázak készítésénél is ezt a konzolt hegeszthették ? De a beütések jobban izgatnának , lehet hogy a hegesztő "aláírása"? Vagy valamiféle műszakszám , és a kis furat milyen célt szolgált a hátsó blokkfelfogásnál? (van még egy váz a padláson , megnézem milyen évjárat ! )

          Komment


            #6
            73 májusában mutattak be a P 12- öt ...
            Akkor már kellett lenni 1-2 dolognak ... Igaz prototípus volt , de egy jo félév múlva már gyártották !!
            zahi kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Bár egy kicsit lassan haladok a vassal , mindíg csak ha egész keveset is de szöszmötölök rajta . Már a kipuf is csak hegesztésre vár , a horpadásokat megszüntettem rajta , amennyire lehetett simára is munkáltam.
              Sikerült kerítenem hozzá egy viszonylag jó állapotú km-óra burkolatot , és meglett a gyári konzolja is . Mivel "sajtórás" eredetileg nem volt egyszerű dolgom . Tudom hogy "bumszli" , de ha egyszer eredetileg ilyen volt ...
              Az óra végett áttúrtam a padlást , sikerült is három töröttet előhalászni, amiből egy használhatót gondoltam kreálni !
              Ebben a hideg szeles időben, nem túl sok ambícióm volt a műhelyben kinlódni , ezért előzetes egyeztetés alapján "őrmesteri " engedélyt kaptam hogy a konyhában peszterkedhetek velük , de csak ha kellőképpen lepapírozom az asztalt !!! ( ebben lehet hogy az is segített , nemrég még a gyógyszerek szedésével is vesződnöm kellett , és az ilyen pepecselős munkához hozzá sem mertem volna kezdeni, mert a köhögéstől csak szétrepültek volna az alkatrészek )
              Egyszóval hozzáfogtam , a spiáter alkatrészek szinte önmaguktól hullottak elemeikre, a kevés szírszerű kenőanyag ami egyes helyeken (pl:fgk-csiga hajtás) fellelhető volt , a lehető legtöbb port és szutykot volt képes magába tárolni ...
              Magam sem hittem ,hogy ilyen sok időbe telik valami használhatót összehozni belőlük(kb 4 órát piszmogtam el )Click image for larger version

Name:	Kép0253.jpg
Views:	1
Size:	190.3 KB
ID:	143852Click image for larger version

Name:	Kép0254.jpg
Views:	1
Size:	191.7 KB
ID:	143853Click image for larger version

Name:	Kép0255.jpg
Views:	1
Size:	178.4 KB
ID:	143854Click image for larger version

Name:	Kép0256.jpg
Views:	1
Size:	182.2 KB
ID:	143855Click image for larger version

Name:	Kép0258.jpg
Views:	1
Size:	188.3 KB
ID:	143856Click image for larger version

Name:	Kép0259.jpg
Views:	1
Size:	182.5 KB
ID:	143857Click image for larger version

Name:	Kép0260.jpg
Views:	1
Size:	185.2 KB
ID:	143858, ki sem álltam a mosásból , számlap tisztításból ... ( egyes kenendő helyekre szilikonzsírt használtam , remélem beválik !) Csináltam egy pár képet is , szerintetek tűrhető lett a műszer ? (működni-működik , csak reménykedni tudok hogy viszonylag pontos is )

              Komment


                #8
                Szép munka!
                És hány tízezer van az asztalon?

                Komment


                  #9
                  Azok a kis római számok mit jelölnek?

                  (akkora sebességnél kell abba a fokozatba kapcsolni? )

                  Komment


                    #10
                    Szép munka!
                    És hány tízezer van az asztalon?
                    Majd egy "százas ahogy elnézem...

                    Komment


                      #11
                      demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Szép munka!
                      És hány tízezer van az asztalon?
                      Van akinek közel "tíz tízezres" , van akinek semmi ! De nem az ár a lényeg , de talán még az érték se !

                      - - - Updated - - -

                      heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Azok a kis római számok mit jelölnek?

                      (akkora sebességnél kell abba a fokozatba kapcsolni? )
                      Ó nem ! Azt jelölték , hogy a legnagyobb gyorsulás érdekében mekkora sebességig kellene a római számmal jelölt fokozatban forgatni a vasat ... Természetesen ezt csak igen jó állapotban lévő motor esetén , max 75 kg súlyú vezetővel terhelve tudom elképzelni, bár lehetnek kivételek .

                      - - - Updated - - -

                      Szerintem OdinHEM azért kevesebb . hiszen a háromból csak kettő ami valamire való . Úgy gondolom túl van árazva az egész (nem kicsit , nagyon !) De nem kéne elfelejteni hogy ez az egész egy VDO gyártmányú , DKW Rt 175 VS Click image for larger version

Name:	$_35.JPG
Views:	1
Size:	13.1 KB
ID:	143864Click image for larger version

Name:	m5s9A4gcOTh_uh4X638g9Hw.jpg
Views:	1
Size:	13.1 KB
ID:	143865Click image for larger version

Name:	letöltés.jpg
Views:	1
Size:	8.0 KB
ID:	143866motor kilométerórájával szinte megegyezik(ki tudja miért ?) , csak a számlap nem... (a római számokkal )Click image for larger version

Name:	004.jpg
Views:	1
Size:	190.0 KB
ID:	143861Click image for larger version

Name:	3990-DKW-RT-Tacho.jpg
Views:	1
Size:	11.4 KB
ID:	143862Click image for larger version

Name:	images.jpg
Views:	1
Size:	6.5 KB
ID:	143863
                      Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 márc. 03, 22:24.

                      Komment


                        #12
                        zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ó nem ! Azt jelölték , hogy a legnagyobb gyorsulás érdekében mekkora sebességig kellene a római számmal jelölt fokozatban forgatni a vasat ... Természetesen ezt csak igen jó állapotban lévő motor esetén , max 75 kg súlyú vezetővel terhelve tudom elképzelni, bár lehetnek kivételek .
                        Valami ilyesmire gyanakodtam én is
                        De azért kicsit furcsa hogy 40-nél kell kettesbe váltani, és 130 felett 5-ösbe

                        Komment


                          #13
                          Ja igen ! A versenygép (nem gyári !), a megfelelő áttétellel megfutotta a 180-at is , bár nem én voltam az elkövető , és még a futómű is szinte gyári volt , csak a fék volt 200-as ...
                          És az is hozzátartozik az igazsághoz , hogy a pilóta szerint 140-150 felett félelmetes volt az úttartás , és a fék szinte hatástalan !!!

                          - - - Updated - - -

                          De azért kicsit furcsa hogy 40-nél kell kettesbe váltani, és 130 felett 5-ösbe
                          Pedig valahogy úgy , csak az V. -öt ( ) elnézted , azt 105-108 nál kell kapcsolni .

                          Komment


                            #14
                            De nem kéne elfelejteni hogy ez az egész egy VDO gyártmányú , DKW Rt 175 VSmotor kilométerórájával szinte megegyezik (ki tudja miért ?) , csak a számlapnem... (a római számokkal
                            A Csepeli történetben van egy kép a kérdéses km-óráról, amelyen világosan látszik, hogy a DKW logó át van húzva és fölé írva tollal és kézírással, hogy VDO. (Sajnos képet nem mellékelhetek, mert a kiadó által tiltva vagyon, de nagyon !)

                            Komment


                              #15
                              Pont ennél a résznél tartok a könyvben :-) Elég kellemetlen végig olvasni hogy milyen módon folytak (folynak) a dolgok nálunk :-( Bár ez olyan felismerés amire azt mondjuk "Tudtam én csak nem sejtettem!"

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X